TG234 (of alternatief) Wifi-bridge instellen.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
rr013
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dag iedereen,

Ik zou graag een oled tv plaatsen op een muur die 1 stopcontact heeft. Bijkomende kabels plaatsen is geen optie.

Ik heb een bbox 3 van proximus met bijhorende decoder. Deze zal ik dus draadloos verbinden via een wifi bridge (technicolor tg234; aangeboden door Proximus).

Hierover heb ik enkele vragen:
- Zal uhd (bv. netflix 4k) hier feilloos op werken (zonder enige mogelijke vorm van hapering of kwaliteitsverlies)? Ik weet dat de tg234 HD certified is maar ik weet niet of dit ook voor UHD van toepassing is?
- Kan ik deze tegelijkertijd instellen als wifi bridge (voor de decoder) én als AP/repeater zodat ik het wifi signaal in deze ruimte (voor laptop/smartphone) versterkt?
- Is het product dat door proximus aangeboden wordt (de tg 234) noodzakelijk? Ik heb namelijk ook nog een asus RT-AC68U router liggen die ik momenteel niet gebruik en die ik hiervoor (indien mogelijk) wel zou kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld deskundige advies. :)
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ik vermoed dat u dit via uw Asus RT-AC68U kunt oplossen op voorwaarde dat u lokaal op WiFi 25 Mbps of meer haalt
https://help.netflix.com/nl/node/306
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wirele ... ual_v2.pdf p.63
https://www.netweters.be/t5/Hardware-in ... 5131#M1004
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

rr013 schreef:Ik zou graag een oled tv plaatsen op een muur die 1 stopcontact heeft. Bijkomende kabels plaatsen is geen optie.
Bedoel je dat je maar één netwerk aansluiting hebt op die muur achter de TV?

De simpelste oplossing is toch een kleine switch te plaatsen, waarop je de decoder, TV (en nog andere apparaten kan aansluiten).
Of nog beter: de ongebruikte Asus RT-AC68U verbinden met deze netwerk aansluiting, en die instellen als switch/AP, dan heb je ook nog de gewenste uitbreiding van je WiFi bereik ....

PS
De Asus RT-AC68U kan ook als Wireless Repeater ingesteld worden:
Advanced Settings > Wireless > Bridge
  • > WDS Only: Asus maakt WiFi verbinding met B-box, hierop kan je de decoder, TV, enz. bedraad aansluiten (bridge)
    > Hybrid: Asus maakt WiFi verbinding met B-box, maar je kan ook de WiFi gebruiken voor je laptop/smartphone (repeater)
Je kan dus wel een en ander proberen met de Asus, vooralleer je de Proximus WiFi bridge aanschaft :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rr013
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Neen, ik bedoel dat ik 1 stopcontact voor elektriciteit heb in die muur. Dus geen utp-poort (jammergenoeg).

Mijn opties zijn dus volgens mij:

- TG234 kopen en die als wireless bridge (en repeater) gebruiken om de decoder op aan te sluiten. (door proximus aangeraden oplossing)

- Mijn Asus router gebruiken als wireless bridge (en repeater) om de decoder op aan te sluiten. (goedkoopste oplossing aangezien dit me niks zal kosten)

- Een powerline adapter set aanschaffen en daarop de decoder aansluiten. (eenvoudigste en meest stabiele oplossing?)
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Inderdaad en zoals door philippe_d aangehaald bet u wat uw Asus-router (optie 2) keuze tussen optie 2a (Wifi tussen Bbox en Asus & utp-kabel met decoder en laptop) en 2b (Wifi tussen Bbox en Asus, utp kabel tussen Asus en decoder en Wifi tussen Asus en laptop/smartphone) cfr. handleiding

Indien de WiFi signaalsterkte vanaf de Bbox goed/voldoende is op uw smartphone op de plaats waar uw TV komt /(elektrisch) stopcontact zit zou ik niet twijfelen en het met de Asus proberen; in het andere geval zou ik inderdaad voor optie 3 (PLC startkit 1 PLC zonder WiFi voor aansluiting op de BBox en 1 met WiFi met bij voorkeur minstens 2 ethernetpoorten ter hoogte van de decoder gaan)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wirele ... ingen.html
rr013
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ok, bedankt voor jullie feedback.

Zal me morgen eens bezig houden met het testen van de asus ingesteld als bridge.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”