Pagina 1 van 1

Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 01 Jul 2018, 19:36
door JerPink
GGeachte Mijnheer, Mevrouw.

Overtijd heb ik mijn decoder V5 met hard schijf moeten om ruilen, om dat het defect was. Dus onder tussen heb ik dan de V5 mini versie gekregen maar na paar weken werkt het niet meer en kon weer geen tv kijken. Dus ik heb helaas niet gekozen om nog eens te laten omruilen, maar direct online gekocht dus ik heb een decoder versie 6 om dat ik twijfels had dat niet het nog eens niet zal werken of terug kan voorkomen. Uiteindelijk lag aan de modem om dat dit niet van Proximus is maar wel een Fritz modem is, wat jammer is dat Proximus dit niet ondersteunt ondanks vele klanten er naar vragen en dat Proximus in de toekomst dit ook ondersteund of beter nog voor deze merk Fritz kiezen dat zijn de eisen van klanten. Dus om dat ik de BBOX 2 niet meer heb, heb ik tegen betaling een nieuwe BBOX aangevraagd en dit tegen mijn zin. Bij deze zal dit brief ook aan consumenten programma De Inspecteur verzonden worden. Ondertussen zit ik wel met twee decoders en twee abonnementen waarvan dat ik één kan gebruiken om dat ik maar één TV heb.
Ik voeg hier bij enkele documenten bij dan kunnen ze eens over na denken voor in de toekomst.
Ik dank Proximus al op voorhand voor de medewerking en begrip.

Met vriendelijke groeten.

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 01 Jul 2018, 19:52
door krisken
Hoe groot is het percentage klanten (binnen prx) die een Fritzbox wensen ... Denk zo goed als nihil...

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 01 Jul 2018, 22:02
door cadsite
Hier maakt het niet zo veel uit, maar bij een officieel schrijven is het aan te raden om je tekst te laten nalezen door iemand met goede taalkennis. Dat komt heel wat beter over.

Mobiel verstuurd

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 01 Jul 2018, 22:11
door Fallschirmjaeger
Heb medelijden met de medewerker van de ombudsdienst die dit moet ontcijferen.

Als ik het goed kan ontcijferen:

- Gij hebt een oud abonnement met een V5 decoder, die geruild werd voor een V5 compact en waarbij destijds een b-box 2 geleverd werd?

- Omdat gij een V6 decoder wilt, bestelt ge een compleet nieuw abonnement ipv uw huidig abonnement te wijzigen en ge vraagt om geen B-Box 3 geleverd te krijgen (ook al zit die standaard bij elke bestelling inbegrepen en kost niets).

- Nadien klaagt ge omdat de V6 decoder niet werkt op uw Fritzbox, ge zou moeten betalen om een b-box 3 te krijgen en dat ge met 2 abonnement zit?

- Het merendeel van de klanten zou graag een Fritzbox ipv B-box 3 willen? Denk dat 90% (en dan schat ik dat waarschijnlijk nog te laag in) totaal geen idee heeft wat een Fritzbox is en/of daar geen interesse in heeft aangezien alles werkt zoals ze het willen.

Veel geluk met uw klacht, ben zeker eens benieuwd naar de uitkomst hiervan.

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 02 Jul 2018, 10:33
door bitbite
Waarom zou een V6 niet werken op een Fritzbox? Mis ik iets?

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 02 Jul 2018, 11:58
door MClaeys
Omdat die zich op een andere manier belend maakt als decoder neem ik aan, wat niet bekend is bij Fritzbox. Als ze dat wel weten kunnen ze het misschien updaten.

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 02 Jul 2018, 12:01
door MaT
bitbite schreef:Waarom zou een V6 niet werken op een Fritzbox? Mis ik iets?

Yep :)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p736114

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 07 Jul 2018, 18:40
door bambipower
Dan had je beter ergens voor ne halve euro een bbox2 gekocht, en gevraagd aan proximus om gratis te ruilen in een bbox3

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 07 Jul 2018, 18:52
door ITnetadmin
Samenvatting:

V5 digicorder kapot, v5 mini gekregen.
Die is ook kapot gegaan waardoor de OP zelf een v6 heeft gekocht.

Probleem bleek volgens hem uiteindelijk niet bij de digicorder maar bij de modem te liggen; aangezien dat een Fritzbox is en geen bbox krijgt hij daar geen ondersteuning op, dus heeft hij tegen zijn zin een bbox besteld.

De samenvatting hierboven zit er volgens mij een heel stuk naast.

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 07 Jul 2018, 20:46
door cadsite
Kan iemand dit lomp sujet de toegang ontzeggen?
Merci

Mobiel verstuurd

Re: Brief naar Ombudsdienst van Telecommuncatie

Geplaatst: 07 Jul 2018, 20:48
door philippe_d
[Mod]
Topic gesloten
Off-topic en arrogante posts verwijderd