Extreem lage download speed ism decoder

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Lesteir
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hoi,

Ik heb soms iets raar aan de hand thuis met het internet en tv decoder. Het is nu 2 keer voorgevallen in een maand tijd.
Het begint met de tv dat slecht beeld geeft en het geluid komt in schokken door. Als ik die moment een speedtest doe zit ik rond 1 a 2 download, upload blijft rond de 14.
Zet ik de decoder gewoon uit dan is de download terug normaal (rond de 88), decoder terug aan en trug naar 1 a 2 download...
Dit duurt voor een uur ongeveer en dan is alles normaal terug. In beide gevallen ook rond hetzelfde tijdstip (21u40) ongeveer gebeurd.
De eerste keer had ik nog de service desk gebeld. toen ik het probleem uitlegde, zou de 2e lijn me terugbellen de dag erna maar is ook niet gebeurd.
Herstart bbox en decoder uitgevoerd

Iemand een idee? Decoder die het aan het begeven is?

greetz,
Lester
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

- Welke modem gebruik je? B-box3?
- Is je decoder rechtstreeks aangesloten op de modem, of heb je er nog ergens eens switch tussen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Dit lijkt me een probleem met IGMP snooping waardoor er een multicast op je netwerk begint rond te spoken. Wellicht veroorzaakt door een toestel (router in AP modus, switch, powerline, ...) tussen de BBox en de decoder.
Lesteir
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik had het ook al is nagevraagd aan mn collega's in de torens.
Zij zeiden ook mss de switch ertussen.
Allesinds decoder is nu rechtstreeks aangesloten op de bbox, heb een bbox 3.
Hoe het nu geinstalleerd stond, heeft wel meerdere jaren zonder problemen gewerkt

Anyway hopelijk komt het nu niet meer voor, thanks voor de tip.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gelieve volgende keer toch meer details te geven bij een probleem beschrijving.
Of denk je dat wij een glazen bol hebben :-D ?
Je sprak nergens in je eerste post dat je nog een switch gebruikte :-( !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lesteir
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mja vond het al een kleine wall of text worde
De switch had Ik moeten vermelden ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”