Bbox 3 handleiding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey

Ik wil weten hoe de firewall in te stellen van de bbox3?

Momenteel heb ik die op laag gezet , reden? De RDP verbinding wordt bij hoog geblokkeerd.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

sinds aansluiting van proximus bij mijn thuis werd aangesloten op 16 febr 2018 en nadat de technieker weg was, wou ik verder werken en normaal geraak ik door een dubbelklik op het RDP icoontje op de virtuele server. Maar dan kreeg ik een melding dat er geen verbinding kon worden gemaakt met het IPadres. Goed dat ik naast proximus ook telenet heb (behouden).

een Switch naar telenet modem en het werktte weer.

Daarna belde ik support en kreeg een kort reactie: geen support.

Wel raar, als ik geen verbinding kan maken met de bbox3v+ en wel met een andere modem, dan moet het toch liggen aan de bbox3v+ ? en zover ik weet is dit toestel van proximus.

Waarom dan geen support?
Dan ben ik zelf in de instellingen gaan kijken, en vond een instelling over de firewall:
hoog of laag, heb dit als test op laag gezet en dan ging de verbinding naar de virtuele server zonder problemen. Alleen opvallend is, telkens ik met proximus internet werk, is mijn verbinding niet van goede kwaliteit. Switch ik naar telenet modem, dan heb ik geen problemen meer.
het gaat dus vooral om het volgende:
Liefst had ik laag naar hoog terug willen zetten betreft de firewall
en dan moet iemand toch weten hoe die firewall in te stellen om RDP toe te laten? er is geen handleiding te vinden.
Vervolgens waarom de bbox3v+ moeilijkheden heeft met de RDP verbinding , trage verbinding, verbinding verbreekt voor seconden dan weer terug, en dit gebeurd regelmatig , enorm storend.

Wat als er een fout is in de firewall van de bbo3vb+? Moet ik dan geen hulp verwachten van proximus?

Als er geen handleidingen zijn , hopelijk kan iemand me de stappen meedelen ... .




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”