Bbox3 Sagem Tool voor Linux?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Iemand die dit werkend krijgt op Linux?

$ wine BBox3Tool.0.13.exe
Exception: Microsoft.CSharp.RuntimeBinder.RuntimeBinderException: Cannot perform runtime binding on a null reference
at (wrapper dynamic-method) System.Object:CallSite.Target (System.Runtime.CompilerServices.Closure,System.Runtime.CompilerServices.CallSite,object,string)
at System.Dynamic.UpdateDelegates.UpdateAndExecute2[T0,T1,TRet] (System.Runtime.CompilerServices.CallSite site, T0 arg0, T1 arg1) [0x0010f] in <16cd4100926c43619e86171d899728fd>:0
at BBox3Tool.session.Bbox3Session.OpenSession (System.String host, System.String username, System.String password) [0x00524] in <e6aaaa562a0942ca9d2e2a223f8ccecd>:0
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het is een .net applicatie, welke met mono zou moeten draaien.
Ik krijg het wel "min of meer" draaiende, het ziet er een beetje raar uit maar op zich "draait" het.

Echter kan ik het obviously niet gebruiken omdat ik een technicolor bbox3 heb.
Als je op connect duwt krijg je inderdaad de genoemde error.



Nuja, de tool is open source en staat op github als ik het me goed voorheb? Als ik eens veel tijd & zin heb kan ik eens kijken wat ik kan doen :P.

EDIT: For clarification, het probleem lijkt zich te bevinden op deze lijn.
Het is een serieuze tijd geleden dat ik nog C# code aangeraakt heb dus kan tijdje duren voor ik een fix heb.

https://github.com/FransVDB/BBox3SagemT ... on.cs#L568
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Probleem is dat het niets doet nadat je op 'Connect' klikt :(
Kan dus helaas niets van sync data uitlezen!
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

De fout zit hem in de connect and fetch initial info method. Geen wonder dus dat je niets kan zien ;)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Er zijn blijkbaar wel meerdere issues met of de implementatie van mono van enkele classes, of de tool :P.

Ziet ernaar uit dat het niet zo'n simpele fix als ik dacht dat het zou zijn zal worden. Ik kijk wel even nog voort, maar het debuggen van die tool onder linux, is nogal... meh te noemen.
VSCode werkt niet zo goed samen met mono en weigert blijkbaar de dotnet-sdk die ik ook installed heb (welke hij ook vindt) te gebruiken voor te compilen en dus kan hij niet debuggen...

EDIT: De dotnet core mist gewoon blijkbaar een hoop dingen die de tool gebruikt, dus zal iets als monodevelop in orde moeten krijgen.
Probleem is dan weer dat HttpWebRequest waar heel de tool op leunt verschilt blijkbaar in oudere Mono versies...

http://www.mono-project.com/news/2017/0 ... ebrequest/

Eens kijken of ik een nieuwere mono versie geinstalleerd krijg met die nieuwe HttpWebRequest class. Want de "oude" geeft inconsistencies met de "echte" .net versie.


Mono 5.12.0.226 geinstalleerd, zelfde probleem.
https://github.com/FransVDB/BBox3SagemT ... ils.cs#L60

Die lijn is de oorzaak van de meeste problemen in mono momenteel. Het zet de "requestStarted" in de interne mono classes op true (welke eigenlijk enkel op true gezet wordt als er een effectieve request al heengegaan is), die die extra headers een beetje naar beneden gooit hij dus een exception op, met het bekende effect : "het werkt niet" :P
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik ben helemaal niet meer mee :-(
Kan iemand mij uitleggen waarover de laatste 5 posts gaan?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Basically "de tool draait niet op Linux", en ik die uitzoekt waarom en of we het fixed kunnen krijgen (more or less) :p.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

OK
Ik zal deze posts afsplisten in een aparte topic.

Misschien kan je de auteur van de tool hierin ook betrekken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

@pyro85: toevallig tijd om dit eens te bekijken? Zou tof zijn moest de tool ook werken op Linux :)
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

Er zijn enkele alternatieven die ik in mijn hoofd heb.

Zo is er de mogelijkheid om de tool (deels) te herschrijven in .net Core: https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/core/
.Net Core werkt op Windows/Linux/Mac, software zoals Wine is dan niet meer nodig.
Al weet ik niet direct of het mogelijk is om desktop applicaties te schrijven in .net core, ik dacht dat het meer iets was voor webapplicaties.

Een andere mogelijkheid is om de tool te herschrijven in html/javascript. Eigenlijk gaat mijn voorkeur hier naar uit aangezien ik dan een hoop code van de bbox zelf kan hergebruiken. Ook zou de tool dan bruikbaar zijn op gelijk welk systeem: Windows, Linux, Mac, iOS, Android, alles wat een website kan openen. Dit brengt wel een hoop security problemen met zich mee, ik moet nog eens deftig bekijken of dit wel haalbaar is.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik had mijn bevindigen hierboven gezet maar eigenlijk verder nog niet gekeken.
Het volledig herschrijven als browser plugin zorgt er dan (waarschijnlijk) voor dat automatisatie voor logging e.d. minder makkelijk wordt.
Al kan je de huidige tool met wat aanpassingen nog wel zo ver kijgen en dus blijven gebruiken. Indien ik of jij de Linux versie werkende krijgt that is :p.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”