Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...

Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Is dit niet bij elke provider?

It's all about the money and the clients!
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik vermoed dat er wel ergens in de kleine lettertjes zal staan dat je echt een nieuwe klant moet zijn en in de laaste xx maanden geen gelijkaardig product mag hebben gehad.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?

Geen idee, maar downgraden naar een goedkoper pakket is zonder twijfel DE manier om hen te raken ook! Gewoon doen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

warpozio2 schreef: Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Mogelijks wel als je het nieuwe abonnement aanvraagt op een andere naam (bijv. partner).
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik snap het probleem niet goed. Mensen tekenen in op lokkertjes. En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.

Snap nu eens gewoon dat promoties je elke keer weer terug pakken? Sluit een contract af te dat éénduidig zegt wat de overeenkomst inhoudt. Promoties achteraf zijn niet van tel meer voor jou! Je bent dan in de lurven gepakt. Spijtig, maar zo is het.
Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
welke provider doet dat?
de bellijnen kunnen ni eens zeggen wat de prijs van uw abo zal zijn

nieuwe klant, bestande klant, upgrade, onlinekorting, kerstkorting,...
nog wa rommel da ze naar uwe kop smijten gelijk tv's
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Allez 1207, even uw ogen open trekken en je ziet ze.

Vanaf dat er "promoties" aan te pas komen zitten "ze" al van de eerste minuut in je zakken. En dat gaat verder dan media. Ook met energie. Ik wil wel een raad geven, maar die gaat hier heel hard (voor sommigen terecht misschien) in de onderste schuif belanden.

Zowel voor energie als voor internet/media zou ik zeggen, ga voor een provider die gewoon zijn prijs kenbaar maakt. Als ik zie bij energieleveranciers (zelfs bij dezelefde!!!!) zijn er ontelbare formules voor krak hetzelfde product. Dat is toch niet normaal?? Stroom is stroom. Gas is gas. Data is data. En dan kies je misschien voor een leverancier van hier.

Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Logisch, je krijgt de diensten en betaalt de abonnementsprijs zoals bepaald bij het begin van het contract. Daarna blijft alles identiek.
Wil je iets anders? Dan kies je voor minstens 6 maanden een andere leverancier: https://www.bestetarief.be
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

kurtcockaert schreef:Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.
Ja, precies of bij Proximus liggen ze wakker van een klant die naar de concurrentie vertrekt. Er vloeit toch een deel van jouw abonnementsgeld bij de concurrent naar Proximus.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

petrol242 schreef:Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
Elegant ziet er vrij transparant uit, maar geef mij maar ecopower, dat is echt 100% transparant. 1 prijs per kWh. Als ik voor mijn teller sta weet ik dus exect hoeveel mijn schuld is.
Je zegt "data = data". Misschien wel, maar een de snelheid waarmee dat gaat is toch sterk verschillend en ook de support verschilt sterk.

Om on topic te gaan. Wij zijn klant bij proximus voor mobiel. Totaal geen klagen van. Vorige maand was ik weer te laat met betalen. Je krijgt een SMS en daarmee is de kous af, geen extra kosten. Probeer dat eens bij een ander.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...

Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Aan het begin van je contract heb je ook een aanbod gekregen in de vorm van een tv-toestel, een korting of iets anders. Als je echt een joint offer wil, kan je steeds een smartphone aankopen icm een gsm-abonnement.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

petrol242 schreef:En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.
Ik vind dat bestaande klanten gerust recht mogen hebben op getrouwheidskortingen en acties.
En dus ook meepikken van alle promoties die ook voor nieuwe klanten bestaan.
En als dat niet kan vanuit initiatief van het bedrijf zelf (de zogeheten zelfregulering), dan mag daar gerust wat wetgeving bij om de klant te beschermen.
Dit is gewoon misbruik van getrouwheid van de klant en dat zou bestraft moeten worden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Koop hem hier: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ue40mu ... 080194380/
Voordeel: geen 24 maanden contract en geen zever met restwaarde.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.
Bij ons vroeger op school zeiden ze ook altijd "als ge snoep meebrengt kunde maar beter hopen da ge voor iedereen bij hebt want anders zal het snel afgepakt zijn".
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

**
Laatst gewijzigd door Fentimento 12 okt 2018, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Fentimento schreef:
cadsite schreef:Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.
Als er overal een goede infrastructuur is is dat makkelijk, mijn ouders zouden van 100Mbps (kabel)naar 10Mbps(DSL) gaan (eerste 3 huizen in de straat nog DSL de rest blijkbaar VDSL) lijkt me dan dat betalen voor Proximus/Scarlet beetje dom is.
(Jammer genoeg....)
maaaarrrrr... je hebt dan wel je TV voor 99 euro en daar is het (bij TS) blijkbaar om te doen!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij telenet kon het wel begin dit jaar.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Dat er geschenken gegeven worden aan nieuwe klanten vind ik heel aanvaardbaar. Maar de prijs voor het product zelf zou voor elke klant het zelfde moeten zijn. Mocht dat verplicht zijn er zouden ook veel minder discussies/geschillen zijn over facturen.
Laatst gewijzigd door fredo66 08 mei 2018, 17:11, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Promoties worden uiteindelijk door de klanten zelf terug betaald. Zelf zal ik daarom nooit op zo'n aanbod in gaan. Die bedrijven gaan heus geen cadeau's uitdelen voor iemand zijn schoon ogen. Het is uiteindelijk maar klantenbinding die dan binnen is, en dan mag je maandelijks je (hoge) bijdrage leveren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Als je onthecht genoeg bent (nomadische email, telefoon, ...) kan je anders wel een mooie slag slaan.
Een tijdje geleden had Proximus een 42" in de aanbieding, TV van €500. Waarom niet, denk ik dan.

Ik zit bij EDPnet en we kijken geen TV, dus het was niet voor mij :).
Ik heb liever een goed product, dan goeie marketing.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”