Wil poort openzetten voor Jenkins, lukt niet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Hey,

vandaag een dagje thuis aan het werken.
Ik heb een laptop mee die als Jenkins agent dient, maar die kan niet connecteren.
De Jenkins agent wil naar <website>:64886 connecteren, lukt niet.

Heb met PowerShell de connectie proberen te 'pingen': Test-NetConnection <website> -port 64886: geen succes.
Naar poort 8080 waar de Jenkins webserver op draait lukt dit wel.

In de BBox3 heb ik portmapping open gezet (denk ik):
Service: custom
Protocol: TCP
External start: 64886
External end: 64886
LAN port: 64886
Internal Host: 192.168.1.34 (ip adres laptop)

Toch werkt het nog niet. Wat kan er nog fout zijn?

Nog even via Hotspot op telefoon geprobeerd: dan kan ik wel connecteren. Dus het lijkt zeker met de modem te maken te hebben.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ik neem aan dat jouw Jenkins-client naar Jenkins-ergens-op-het-web wilt connecteren?
Dan is portmapping niet aan de orde op de modem, dat is om inkomend verkeer toe te staan.
Aangezien jouw client naar buiten toe de connectie initieert zou dit standaard door de BBox toegestaan moeten worden.

Als je hotspot via GSM zit je bovendien wellicht achter een CGNAT en zou portforwarding al helemaal een hel zijn. Aangezien het dan wél werkt denk ik dat jouw portforwarding op de modem net voor het issue zorgt ipv het oplost?
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Ik had eerst geprobeerd zonder iets aan de modem aan te passen, dus dat het aan die regel zou liggen lijkt me niet juist.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”