Digibox verstoord bij TP-link router

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
GuyLod
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 maa 2018, 18:00

Mijn Proximus internet is bekabeld doorverbonden naar een router TP-link AC1350.
Van daaruit heb ik zonder problemen draadloos internet, en ik heb 2 bekabelde devices aangesloten. De bekabelde internet radio werkt probleemloos... de bekabelde verbinding met de digibox geeft problemen.
Reeds van bij de installatie meer dan een jaar geleden doet volgend probleem zich voor... Telkens na enkele weken is het tv beelden geluid plots vertrozebeld, zenderkeuze werkt niet meer enz.... Wanneer ik dan de digibox rechtstreeks aansluit op de Proximus modem doet hij een software update en kan ik daarna weer enige tijd verder via mijn basisopstelling.
Echter, sinds een paar dagen werkt dit niet meer.... Na de digibox update blijft de digibox hetzelfde probleem geven wanneer ik die weer connecteer met de router....
Bij Proximus krijg ik enkel te horen dat de digibox rechtstreeks aan de modem moet hangen, maar dat lijkt me toch echt wel wat te simpel.
Waarschijnlijk iets met de settings van de router? Ik ben al gaan rondneuzen in de beheersmodule maar heb te weinig kennis om te gaan experimenteren.... Iemand die kan helpen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij Proximus geven ze zo'n antwoorden omdat ze geen ondersteuning (moeten) geven voor problemen met decoders die niet rechtstreeks op de B-box aangesloten zijn.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

GuyLod schreef:Iemand die kan helpen?
gebruik je tp-link router als AP-switch en laat de routering over aan je BBox, ik denk dat je dan van veel problemen verholpen zult zijn.

belangrijk is dat DHCP op je tp-link uit moet staan en je de wan poort van je tp-link niet gebruikt. geef je TP-link ook een vast ip-adres in een vrije range van je bbox.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

GuyLod schreef:de bekabelde verbinding met de digibox geeft problemen.
Het woord "Digibox" kan aanleiding geven tot verwarring, jij bedoelt waarschijnlijk de Proximus TV decoder :-)
(Digibox wordt in verband gebracht met Telenet).
GuyLod schreef:Mijn Proximus internet is bekabeld doorverbonden naar een router TP-link AC1350.
Deze beschrijving is TE summier voor ons om te begrijpen hoe jouw netwerk in mekaar steekt, en hoe we jou kunnen helpen.
Gebruik je de TP Links als router? met eigen PPPoE? of gewoon achter jouw B-box. Welke B-box? Welke decdoer?
GuyLod schreef:Bij Proximus krijg ik enkel te horen dat de digibox rechtstreeks aan de modem moet hangen, maar dat lijkt me toch echt wel wat te simpel.
Dat is niet te simpel. Jouw Proximus decoder werkt in principe alleen rechtstreeks op de B-box, en niet met een router ertussen (tenzij ingewikkelde set-ups met TV bridges of VLAN's).

PS
Wat is de bedoeling van deze router?
Jouw B-box3 heeft gigabit poorten, terwijl de TP Link alleen 10/100 Mbit poorten heeft (zowel WAN als LAN).
Indien mogelijk, volg de raad op van de vorige poster (TP Link gebruiken als AP), en verbind je decoder (en indien mogelijk de andere apparaten ook) direct met de B-box?

[EDIT]
Kijk eens in de user manual op pagina 51:
Chapter 11.2: Configure to Support IPTV Service
De TP Link ondersteunt IPTV, en heeft hiervoor een aantal instellingen: IGMP Proxy mode, Bridge mode, Custom ...
Misschien kan het via deze weg lukken ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”