Snel internet.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
luigi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2013, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds enkele weken zakt mijn proximus internet snelheid dramatisch: vanmorgen was het 40.55 down en 14.71 up, (nog vrij redelijk), Rond 16.00 u. was het gezakt naar 2,39 down en 11.11 up (volgens ookla). Dat is toch niet normaal meer, fotos downloaden gaat stilletjes aan, vergelijkbaar met een trage inbel modem vroeger...Als ik dan hier zie dat er hier velen rond de 200 Mpbs zitten ... Hoe doe je dat om zo'n ookla speedtest onderaan te posten?
Enfin , niet lang meer ,7 Maart komt Orange hier de boel aansluiten... Tot nooit meer Proximus, 90 € per maand voor internet comfort, tv, en 2 gsm's met 1 hele gig data per maand, en alle maanden bijbetalen .
Bij Orange zou ik 80 € betalen voor het zelfde (love) maar die geven tenminste 3 gig data...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Zo post je een ookla speedtest foto:

Afbeelding

Afbeelding
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
luigi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2013, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt datakiller, eens proberen, snelheid( traagheid) is nu al gestegen tot 12.64 Mbps....
Afbeelding
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Edit: Nevermind :P
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wat is uw sync? Aangezien je een UL van 14 hebt, zal je wel een mooie sync hebben, lijkt me?
Welke modem gebruik je?
Test je bedraad of draadloos?
Andere toestellen actief op uw netwerk, die uw lijn dichttrekken? Indien niet, verander uw WPA2 paswoord van uw netwerk eens naar iets randoms.

Je hebt wel een heel hoge ping.
Ik zit bij EDP en mijn ping is 8-9ms.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja die ping is wel hoog.

Dit is bij orange met wifi:

http://www.speedtest.net/result/7099211002
luigi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2013, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wooow, 94.23 Mbps bij Orange, ik kijk er al naar uit.... Ik test mijn snelheid op mijn desktop pc, bedraad, heb geen andere toestellen aangesloten, en gebruik een "gewoon" paswoord. Die sync, hoe kan ik die meten? Ik gebruik de laatste nieuwe modem van Proximus, v4, of hoe heet die... De snelheid varieerd nogal, van 40 Mbps s'morgens tot 2,39 Mbps s' middags en alles wat daat tussen zit... (maar meestal tussen de 5 a 7 Mbps) :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.speedtest.net/my-result/d/36136553

mag ook nie klagen, draadloos en mijn partner is nog iets aan het downloaden dus zal de 200 bijna evenaren.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

luigi schreef:Dat is toch niet normaal meer
Nee, dat is niet normaal... maar heb je hier Proximus al over gecontacteerd ?

Vaak komen mensen hier klagen zonder eerst hun provider erover aan te spreken...
luigi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2013, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik doe de moeite niet meer, 7 maart komen ze hier Orange aansluiten, iets goedkoper, maar een hogere snelheid en 3 gig data op de gsm, meer heb ik niet nodig...
Enkele maanden geleden hadden ze tijdens straatwerken een kabel over getrokken, natuurlijk op vrijdagmiddag, dus 3 dagen zonder tv of internet, maandag stond hier een technieker, ja uw koperpaar is "dood", maar ik zie hier nog een tweede koperpaar, ik zal u daarop aansluiten, sindsdien is de miserie hier begonnen...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Dus in plaats van je provider te contacteren en dat te melden met de vraag of er iets mogelijk is ga je maar ineens op een andere provider? Laten we hopen dat je bij Orange goed zit maar als je zo snel wisselt... jah :P.

Die kunnen niet rieken dat er iets misloopt he.
luigi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2013, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ Gunther, ik volg alleen maar de goede raad op van onze minister Alexander De Croo :dat jullie zoveel moeten betalen voor energie en telecom is jullie eigen fout, vergelijken moet je doen. Wel, ik ben al een tijdje aan het vergelijken, en buiten de 2 grote is er weinig keus. In mijn vriendenkring zijn er verschillende overgestapt op Scarlet, 39€ per maand voor internet en tv, maar wat heb je dan, witte product van proximus.
Enkele maanden geleden werd ik opgebeld door proximus , of ik interesse had in een trouwe klant korting van 7 €, even dacht ik nog van wauwww, 7€ minder betalen per maand, tot bleek dat ze hier en daar hun prijzen hadden aangepast, natuurlijk naar boven, en ik uiteindelijk 1€ meer moest betalen(en uiteindelijk nog veel meer, want ik kom niet meer toe met 1,5 gig data per maand :oops: )
Zo ben ik bij Orange beland, iets lagere prijs, sneller internet, iig meer dan de 2,39 Mbps down die ik hier van de week mat, en een royale 3 gig data....
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Als je minder wil betalen, dan zal je ook minder krijgen. Zo werkt dat nu eenmaal. Je kan niet verwachten dat mensen die bijna de helft betalen, dezelfde diensten krijgen.
Ik vind je beredenering wel raar. Er is iets mis op je lijn. Ipv het te melden verander je gewoon van provider. Hoe kan je nu verwachten dat iets opgelost of beter zal worden zonder feedback te geven. Das bijna hetzelfde als iemand ontslaan zonder eens één keer gezegd te hebben wat hij/zij verkeerd gedaan heeft.
luigi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2013, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Leer eens lezen: ik kom niet toe met 1,5 gig data, en ik vind dat ik teveel betaal, 2 problemen die Proximus niet zal oplossen. Dus ben ik weg, naar andere oorden, waar het (hopelijk) beter is... :beerchug:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Inderdaad beter orange nemen dan.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”