Bestelling Bevestigd maar om een onbekende reden geblokkeerd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey

Eindelijk besloten om een pack te nemen bij proximus, omdat er glasvezel tot thuis reeds aanwezig is.

Telefonisch bestelling gedaan, omdat het online gewoon niet ging (foutmelding op einde ) of wel kon ik geen gsm selecteren om te verbinden met een abonnement (gsm online niet beschikbaar).

Maar Telefonisch is alles geregeld en kreeg via mail de bevestiging van mijn aanvraag.

Ik zou binnen 48 u een email ontvangen met een afspraak met een technieker.

Toen ik niets ontvangde, bekeek ik de bevestiging (pdf). Daarin kan ik klikken op een link om de status van de bestelling te volgen.

zowel bij installatie thuis als bij levering thuis (gsm zeker) staat er bestelling ontvangen en dan ook de melding ' er ging iets fout!'.

Om dan mee te delen : u bestelling kan niet worden uitgevoerd. Weet iemand wat de reden kan zijn?


Had ik niet de pdf bekeken in detail, dan zat ik voor niets te wachten want ze belde niet terug.

Gisteren via facebook proximus aangesproken, ze hebben een dossier opgemaakt voor de 'bevoegde dienst' : Momenteel zit uw order geblokkeerd in het systeem.

Vandaag gebeld en kan tot 5 werkdagen duren.
ik vroeg ok maar wat is de reden van blokkering? medewerker kon dat niet zien, status haalbaar, gsm ok, als het om betaling ging, hadden ze dat direct gezegd , ik heb een gsm abonnement bij proximus, netjes betaald, maar waarom geblokeerd kon ze niet zien... .

Wat me nu brengt bij waarom bij bestelling ik niet direct geen afspraak kreeg, want normaal kan je direct een afspraak vastleggen , maar blijkbaar wisten ze toen al dat er een blokkering was maar ze camoufleerde dat met binnnen 48u een email... .


ik had ook ooit een klacht bij ombudsdienst gedaan omdat ik geen internet start kon krijgen op glasvezel(ook op dit forum meegedeeld). en recent nog zelfde klacht heropend over de wetgeving(05 februari 2018 antwoord ontvangen zie hie een deel):

....
223.Het BIPT verplicht Belgacom om in wegennetten zonder koperen aansluitnetwerk een
breedbandbitstreamtoegang via glasvezel te verstrekken die functioneel equivalent89 is
aan de BROBA en WBA/VDSL2 producten die gereguleerd zijn in de beslissing van 1 juli 2011. "

De Ombudsdienst wijst hierin vooral naar de woorden "functioneel equevalent", wat dus zou inhouden dat op het
glasvezelnetwerk dezelfde (basis)diensten zouden moeten kunnen worden geleverd zoals ze nu worden geleverd via
koper; dit om, naast de goedkopere operatoren die gebruiken van het Proximus netwerk als toegangsoperator, maar
ook de abonnee ansig niet tot verplichte, duurdere abonnement te verplichten.

.....


Reactie proximus

De door de ombudsman geciteerde BIPT ontwerptekst uit 2013 werd ondertussen vervangen door andere BIPT
ontwerpteksten, namelijk uit juli 2017.
• De regelgevende teksten verwijzen naar eventuele verplichtingen voor Proximus voor het aanbieden van
groothandelsaanbiedingen (“bitstreamtoegang”), namelijk een aanbod voor groothandelstoegang voor
breedband internet gericht aan alternatieve operatoren.
• Op groothandelsniveau, biedt Proximus effectief sinds meerdere jaren dergelijke bitstream groothandelstoegang
aan op haar glasvezelnetwerk, ondanks de afwezigheid van effectieve regelgevende verplichting om dit te doen
vandaag. Dit laat alternatieve operatoren toe om op deze basis ook via het glasvezelnetwerk van Proximus eigen
retail aanbiedingen tot bij de eindklanten te brengen.
• Op eindklant niveau, heeft Proximus tot nader order beslist om niet alle producten en diensten die tot vandaag
op haar kopernetwerk werden aangeboden op haar glasvezelnetwerk aan te bieden.

Vandaag maakt bijvoorbeeld een Internet Start geen deel uit van het Proximus diensten aanbod op het
glasvezelnetwerk.
.....
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ergens wel begrijpelijk.. internet start op glasvezel...... dus ofwel voor een duurder pakket gaan ofwel telenet of orange nemen, of eens vragen aan edpnet of ze niet willen aansluiten...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

sorry, misschien was ik niet duidelijk:
Ik heb een pack besteld, over internet start was gewoon om mee te delen dat het niet ging.
de pack die ik bestelde:

internet fiber + mobile + tv.
dus ook tv erbij genomen en netflix (2 eur korting incl btw).
+ een tweede abonnement met gsm .
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Daar blokkeren wel vaker zaken. Mijn bestelling stond ook een lange tijd geblokkeerd, op Facebook gaf men zelfs geen antwoord meer op den duur. Via via te weten gekomen dat er een en ander niet in orde was met mijn profiel bij hen dat eerst gefixt moest worden. Toeval of niet, vorig jaar ook ombudsdienst telecom moeten inschakelen, omdat ze in plaats van mijn autoreload uit te schakelen mijn hele nummer opgezegd hadden. Misschien komt ge dan op een of andere zwarte lijst :twisted: .
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Zwarte lijst?

zonder uit te leggen waarom?

ik heb niets verkeerd gedaan.

Ik ben bij proximus 2 jaar klant voor gsm met abonnement. , facturen zijn altijd betaald.

Ik heb dan nog maar eens gebeld met de hoop een medewerker die wel meer wilt uitleggen en ook omdat normaal maandag de gsm van mijn vrouw geleverd wordt, wou ik vragen of dat nog doorgaat?

Eerste hangde op omdat ik vroeg met wie ik spreek want het zijn naam niet gehoord.
Tweede , ze heeft me goed geholpen: ze zei dat er een technisch probleem was . Ik vroeg of dat vaak gebeurd een aanvraag dat geblokkeerd wordt en hoe lang dat kan duren of dat er helemaal geen oplossing is? ze zei dat de anderen altijd opgelost waren.
Dus ik hoop dat het in orde komt.
Nu weet ik dat de gsm niet wordt geleverd en ik had dat in mijn agenda al gepland, maarja, als je het niet vraagt, ...
op aanvraag bevestiging zegt dat de gsm geleverd wordt en dat ik moet aanwezig zijn en zelf teken... .
maarja, de aanvraag bevestiging is geen contract, dan kunnen ze annuleren wanneer ze maar willen.. .

Ik snap het niet meer met deze rompslomp.
Toch niet omdat ik bij ombudsdienst klaagde?
in besluit dat ik recent zegtheb ontvangen van proximus , zeggen ze dat ik een glasvezel product moet aanschaffen, nu doe ik dat en is dat nog niet genoeg? dien ik dat ook dan naar ombudsdienst te sturen? want blijkbaar zijn ze verplicht diensten te leveren die ze aanbieden, maar ja, dan omzeilen ze dat met ja geblokkeerd, maar waarom HMMM....??
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als ze jou vragen om 5 werkdagen te wachten, dan wacht je 5 werkdagen.
Als je dat geduld niet hebt ==> kies andere operator
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

raf1 schreef:Als ze jou vragen om 5 werkdagen te wachten, dan wacht je 5 werkdagen.
Als je dat geduld niet hebt ==> kies andere operator
Ik ben nog steeds bij Telenet .

Tot 5 dagen zeiden ze , kan ook vandaag maarja ... zal wel voor volgende week zijn.

Ze bellen anoniem , gelukkig zei de medewerker dat want neem normaal niet op dan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

hara_mo schreef:Zwarte lijst?

zonder uit te leggen waarom?

ik heb niets verkeerd gedaan.

Ik ben bij proximus 2 jaar klant voor gsm met abonnement. , facturen zijn altijd betaald.
Rustig, het toeval wil gewoon dat ik ook de ombudsdienst had ingeschakeld en dat ik dezelfde miserie had ;) ik dacht dat de smiley dat wel weggaf.
Na meer dan 10 jaar klant te zijn en steeds betaald te hebben overigens, en dan nog, dan sturen ze een sms ter herinnering en is dat ook van de baan :), daar zijn ze niet moeilijk over tegenover sommige andere providers. het was gewoon een probleem in mijn profiel in hun systeem. Wat het heeft getriggered, we zullen het nooit weten. De nummer van men vriendin is nog steeds niet opgenomen in ons abo, maar daar ga ik vanavond eens met haar voor langs gaan bij een Proximuswinkel, want misschien is dat omdat ik dat aanvraag voor haar.

Let wel, ik heb hier op het forum al gelezen dat voor fiber verbindingen het kleinere teams zijn en andere die in het weekend niet werken, dus mogelijk ligt het probleem daar.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

hara_mo schreef:Ze bellen anoniem , gelukkig zei de medewerker dat want neem normaal niet op dan.
En binnenkort hebde zo iemand aan de lijn die uw internet TV en telefonie 'goedkoper' wilt maken :P
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

datakiller schreef:En binnenkort hebde zo iemand aan de lijn die uw internet TV en telefonie 'goedkoper' wilt maken :P

haha, ik zal me niet laten beduvelen ... . Zal dan zoals mijn schoonvader reageren (zijn beste engels) als ze eerst vragen om 250,00 eur te storten:
take 250 from 100.000,00 then send me the rest :-).
MClaeys schreef:
Let wel, ik heb hier op het forum al gelezen dat voor fiber verbindingen het kleinere teams zijn en andere die in het weekend niet werken, dus mogelijk ligt het probleem daar.
uit de voetnoten:

Gegarandeerd herstel de dag zelf: Gegarandeerd herstel van internet de dag zelf indien u tijdens een werkdag belt voor 17u of voor 13u op een zaterdag. Kan het herstel niet binnen de opgegeven termijn geregeld worden, dan herstellen we ze tijdelijk via het 3G/4G-netwerk.

en een professionele helpdesk 24/7 .

zal wel voldoende zijn hé :-)

Maar eind goed en wel, ik kreeg zelf geen telefoontje, maar wel een reeks smsen, dacht even wow. en op zelfde moment ook enkele emails die binnenkwamen.

Toch maar even gebeld om zeker te zijn dat het geen systeem fout is en medewerker bevestigde dat alles in orde is.

Technieker afspraak vastgelegd, en dat was voldoende zei ze om mijn akkoord te geven. Wel verwarrend, de documenten die ik kreeg, stond onderaan om te tekenen maarja, zal wel ok zijn zeker, ik zal maar terug moeten vertrouwen hebben in hen.

Bleek dat er aan hun kant een technisch fout was waardoor de bestelling niet kon vervolledigd worden, en dan hebben ze een nieuwe aanvraag gestart.
Ze zijn wel vergeten netflix erbij te zetten ,maar dat gaat ze rechtzetten :-).

Nu hopen dat glasvezel doet waarvoor het gemaakt is... .

Hou toch even telenet (basic internet) voor het geval.

Mocht iemand ooit een aanvraag doen, dan zeker op 'volg deze link' op uw bevestiging aanvraag, moment dat je het hebt, en blijven volgen... . En direct zo snel mogelijk contact opnemen met proximus.
Had ik de aanvraagbevestiging niet grondig gelezen, dan zat ik nog steeds te wachten , denkende dat alles ok is.
Zo zie je maar, tegenwoordig bellen ze niet meer en verwachten ze dat we de link gewoon volgen... .
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Alle, goed nieuws dus :p
Mijn bron kwam overigens van hier over die servicedesk-uren.

Zelf daarnet nog naar een Proximusshop gegaan om zowel mijn MyProximus toegang in orde te krijgen en mijn vriendin haar nummer op ons abo te krijgen. Jawadde, hell has frozen over! Goed geholpen door een vriendelijke dame en waar de helpdesk weken over doet was op een kwartiertje in orde :) had de vriendin ook meegenomen als fysiek bewijs dat het geen onbekende nummer was die ik op het abo wou (of weet ik veel wat ze dachten dat ik wou/waarom ze het tegenhielden).
hara_mo schreef:Had ik de aanvraagbevestiging niet grondig gelezen, dan zat ik nog steeds te wachten , denkende dat alles ok is.
Zo zie je maar, tegenwoordig bellen ze niet meer en verwachten ze dat we de link gewoon volgen...
Langs de andere kant, niks zo frusterend als een klant die niet kan/wil lezen :-D . Op het vorige bedrijf waar ik werkte stuurden we een mail naar de gebruiker met uitleg over iets en duidelijke instructies en toch liep het in gemakkelijk 70% van de gevallen niet juist. Zelfs simpele gevallen als om 8 uur mailen "je nieuwe laptop is vanaf 2 uur vanmiddag op te halen bij IT", dan stonden ze er 5 minuten later voor hun laptop. Dus ALTIJD bevestigingsmails lezen :p
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”