Proximus: the soap

sky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 Mei 2003
Locatie: Gent
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Proximus: the soap

Berichtdoor sky » 01 Feb 2018, 20:19

6/12/2017 vragen we de verhuis aan van x naar y, Beide in Gent op 500 m van elkaar.
Van vdsl op oud adres naar glasvezel op nieuw adres.

Gevraagde en verkregen verhuisdatum van de diensten 23/01/2018

Op woensdag 17/01 stuur ik een tweet naar proximus om een bevestiging te vragen van de uitgevoerde werken op 23/01
Deze worden effectief bevestigd voor 23/01

Vrijdag 19/01 krijg ik een mail van proximus waarin staat: we bevestigen uw uitvoering op 22/01 (eerst was het 23/01)

22/01 krijg ik ’s morgens een telefoon van de onderaannemer die de glasvezel doet dat ze niet kunnen komen omdat er een technisch probleem is.
Ze kunnen niet zeggen wanneer het opgelost is en me dus ook geen datum geven.
Volgens hen kunnen ze iedereen aansluiten behalve mij, er zou een PIT probleem zijn met mijn account

Ze sturen me terug naar proximus om vdsl voorlopig aan te vragen ipv glasvezel.
Heel de uitleg opnieuw gedaan, uitleggen dat we van thuis uit werken, internet nodig hebben, …..

Die van proximus zegt dat ze het dezelfde avond nog in orde gaat komen.
Niet dus, ’s avonds, geen internet.


23/01 belt die van fiber terug dat de technieker aan half uur later zal aankomen.

Technieker begint, maar zegt onmiddellijk dat hij alleen fiber naar binnen kan brengen en verder niets, er is een probleem bij proximus. Geen nieuwe datum gepland voor verder uitvoering.
U gaat gebeld worden door proximus voor een nieuwe afspraak, dat kan volgende week of de week nadien zijn, dat weten we nu nog niet. We hebben geen zicht op een oplossing voor het probleem.

Terug naar proximus gebeld voor uitleg en ze gingen me opnieuw aansluiten op vdsl.

Ondertussen dus is het dus al vrijdagavond, weekend staat voor de deur, nog steeds geen oplossing.
Belt die van proximus terug, volgende woensdag 31/01 komen we langs.

31/01 geen technieker gezien. Bel je om 16u naar proximus, technieker gaat nog zeker langskomen, heel zeker.

Om 18u nog geen technieker gezien. Ik bel terug naar proximus, technieker heeft iets in kast aangepast, maar niet er is nog steeds een probleem, morgenvroeg gaan ze het komen maken, dat is dus vandaag 01/02
2 maanden na de aanvraag voor verhuis, 2 weken na de geplande datum nog steeds zonder internet en tv.

Je wordt doorverbonden van hot naar haar, iedereen zegt dat het in orde komt.
Al zeker 15 keer naar proximus gebeld, algemeen nummer, fiber nummer, planningsdienst, technische dienst, En niemand die schot in de zaak krijgt en niemand die er iets aan kan / wil doen.
Echt triestig, 2018 moest beter, goed begonnen :bang:

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 641
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 50 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor lanadekat » 01 Feb 2018, 22:03

Als ze je niet als klant willen ga dan toch gewoon naar Telenet? Het is niet dat Proximus nog veel goedkoper is ... Althans hun Tutimus en dergelijke.

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor datakiller » 01 Feb 2018, 22:12

lanadekat schreef:ga dan toch gewoon naar Telenet?


Zo lang je het niet voor mobiel internet gebruikt / diensten die traag werken met een latency van 150 - 400ms moet je naar Telenet gaan :) (Met snelheid zijn ze nog bijna overal de snelste)

Niet dat ze helpen als hun peering daar kapot is :/ proberen ze wel maar lukt niet :P (zou me niet verbazen als je iedere avond prorblemen hebt, zoals ik, en nog 2 andere personen op discord beide wonen ze niet in de buurt bij mij, 1 woont dicht bij Gent maar zijn vriend in Gent heeft dan weer geen problemen)
Afbeelding Afbeelding

sky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 Mei 2003
Locatie: Gent
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor sky » 02 Feb 2018, 08:06

ik betaal momenteel 45€ voor 80/6 en 750GB data, bij telenet is het al snel 20 of 30€ duurder.
En met proximus zit je niet vast aan je coax, je zet je tv waar je wilt, dat vind ik een voordeel.
Als het werkt, vind ik, proximus prijs / kwaliteit beter.
Maar misschien moet ik inderdaad dan toch maar eens gaan uitkijken naar iets anders.
(Scarlet en alle andere vdsl aanbieders vallen al uit de boot, want als proximus het niet in orde krijgt, dan zal het daar ook niet gaan vermoed ik)

Ik kan niet begrijpen dat om het even welke probleem er met mijn account zou zijn, dat ze dat niet op één dag opgelost kunnen krijgen.
Indien er een data issue is op databank niveau, heb je aan 20 woorden genoeg om een update van die record te doen.
Indien er aan de straatkast iets scheelt, stuur dan een technieker met een nieuwe module en laat hem het werk afmaken tot het werkt.

We zijn ondertussen 2 weken verder, er worden paraplu's opengetrokken, de hete aardappel wordt doorgeschoven, doorgeschakeld van hier naar daar, we bellen u terug meneer, het komt in orde meneer, we vinden het ook vervelend meneer, ....... maar meneer wordt niet geholpen.

Dan maar via via eens proberen of die wat schot in de zaak kan krijgen.

Moest ik mijn klanten zo behandelen, mijn werkgever zou nogal lachen (not)

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3360
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor Joe de Mannen » 02 Feb 2018, 09:29

Te groot en te log ?

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor datakiller » 02 Feb 2018, 09:54

sky schreef:En met proximus zit je niet vast aan je coax, je zet je tv waar je wilt, dat vind ik een voordeel.)


Stievie een optie? Vermoedelijk kan je ook Proximus TV nemen met Telenet internet (geen idee)
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3963
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1337 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor raf1 » 02 Feb 2018, 10:19

sky schreef:Al zeker 15 keer naar proximus gebeld

Sinds de oorspronkelijk meegedeelde installatiedatum zijn er slechts 8 werkdagen verstreken.
Dat begint toch op stalking te lijken.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3360
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor Joe de Mannen » 02 Feb 2018, 10:49

Als je telkens geen of andere antwoorden krijgt lijkt mij dat redelijk normaal, ze moeten daar hun planning maar op orde hebben.
J.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3963
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1337 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor raf1 » 02 Feb 2018, 11:36

Je kan zo nog honderden keren bellen:
Dominique Leroy schreef:Als trouwe klanten veranderen naar een nieuw product lopen er nog migratieproblemen. Dat heeft te maken met de verschillende systemen en dat zou naar het einde van 2018 moeten opgelost zijn.

bron: VRT Radio 2 - Proximus-baas Leroy te gast bij "De Inspecteur": https://youtu.be/21NzNV6ffsk?t=11m09s

Als ik dat weet, zou ik ondertussen toch een backup via Telenet nemen en ondertussen Proximus rustig laten voortprutsen.

sky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 Mei 2003
Locatie: Gent
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor sky » 02 Feb 2018, 12:47

raf1 schreef:
sky schreef:Al zeker 15 keer naar proximus gebeld

Sinds de oorspronkelijk meegedeelde installatiedatum zijn er slechts 8 werkdagen verstreken.
Dat begint toch op stalking te lijken.


Sinds de aangevraagde vershuisdatum zijn er 2 maanden verstreken.
Volgens proximus moet je min. 3 weken op voorhand je verhuis aanvragen om zonder onderbreking je diensten te kunnen verhuizen. Ik zit er ruim over. Hebben ze toch tijd genoeg gehad om alles op orde te krijgen of de klant te informeren dat het niet gaat en dat hij beter vdsl behoudt en dan vdsl aansluiten ipv te proberen iets te doen waarvan je weet dat het toch niet gaat.


8 werkdagen is bullshit he, ik heb kinderen die huiswerk moeten maken, die internet nodig hebben, die moet je in het weekend dus maar even afzetten of wat. Je begint aan een opdracht en je voert die uit tot het klaar is.
Ik heb al 3 volledige dagen verlof genomen zodat ze hun ding konden, waarvan 2 dagen zonder iemand te zien. De hele dag thuis wachten voor niks, daar wordt ik kwaad van.

(offtopic: zelfde dag als aanvraag verhuis een koelkast besteld voor levering 23/01, 's morgens om 9u - sms we komen tussen 14 en 15u, om 14u15 stata die vrachtwagen daar om te leveren, dat is een afspraak, dat is klantservice, dat is bij proximus heel ver te zoeken)

de ene dienst kan niet in de planningsgegevens van de andere kijken, je moet zelf rondbellen van de fiber naar vdsl, naar klantendienst naar technische dienst. Het enige wat je te horen krijgt, we geven het door!

Steven7
Pro Member
Pro Member
Berichten: 448
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Veerle
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor Steven7 » 02 Feb 2018, 18:40

Ik zou telenet whoppa aanvragen, gratis installatie en activatie. Op het ogenblik dat alles geïnstalleerd is van proximus zeg je gewoon alles van telenet op.
Je zou dan eventueel Orange kunnen nemen mocht Telenet te duur zijn.
Mocht dan Proximus uiteindelijk wel aansluiten, kan je nog altijd je internet en Telefoon die duur zijn bij Telenet afzeggen, TV houden en een pakket bij EDPnet, Dommel, Scarlet,... nemen voor je internet en telefoon.
Op die manier hoef je je al geen zorgen te maken dat je zonder internet en TV zit.

sky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 Mei 2003
Locatie: Gent
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor sky » 08 Feb 2018, 08:07

zo meer dan twee weken na de eerste interventie en dus de hele tijd zonder internet en tv gezeten te hebben dan toch uiteindelijk op fiber aangesloten.
Eerste indrukken zijn positief, onmiddellijk op 100/8, wel een paar kleine haperingen bij streamen van spotify, maar dat kan tijdelijk geweest zijn.

Guillaume
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 Jun 2018

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor Guillaume » 5 dagen 17 uur 47 minuten geleden (17 Jun 2018, 09:29)

Ik heb twee kantoren en over proximus kunnen we helaas boeken vol schrijven: schema -met waar de kabels binnenkomen- gemailed+gefaxed, 2 maanden op voorhand, voor een van onze winkels. belgacom (of onderaannemer) komt vervolgens 4 (jawel vier) keer het voetpad openbreken, soms twee weken lang, telkens op 1 (één) en dezelfde -uiteraard verkeerde- plaats - ondanks ellendig veel bellen, mailen, faxen, enz... Klanten kunnen niet meer door, 's nachts ligt de put nog open, enz... belgacom in gebreke gesteld, en buiten gesmeten.
Op maandag Telenet gebeld, donderdag was alles up and running, incl kabel.
Hoog tijd dat ze die politieke parkeerplaats een grondig uitmesten.

Wilfired
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 Mar 2018
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor Wilfired » 5 dagen 17 uur 34 minuten geleden (17 Jun 2018, 09:42)

Wie haalt het ook in zijn gedacht om een verhuis aan te vragen...

Porteer uw nummer naar voip en vraag op de nieuwe locatie internet aan als nieuw abbonee. Je betaald dan wel een maand dubbel, maar alles loopt vlot.
Wil je echt een vaste lijn kan je daarna opnieuw porteren

Ps: als internet zo levensnoodzakelijk is, hoop ik dat je ondertussen een 3G/4G backup hebt

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1314
Lid geworden op: 23 Nov 2008
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor fvhbrugge » 5 dagen 17 uur 9 minuten geleden (17 Jun 2018, 10:07)

Proximus is een procedurebedrif geworden.
Niemand durft nog 1 stapje buiten de vastgelegde procedure gaan om ten dienste te staan van de klant.
De oude garde had als motto de klant eerst, f*ck de prodedure, gewoon een telefoontje doen en erdoor duwen .

Doe zo verder en zo zal je al niet alleen je kleine klanten maar ook je 250.000€ klanten nog verliezen
(factuur 1 jaar)

sky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 Mei 2003
Locatie: Gent
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Proximus: the soap

Berichtdoor sky » 3 dagen 19 uur 24 minuten geleden (19 Jun 2018, 07:52)

Wilfired schreef:Wie haalt het ook in zijn gedacht om een verhuis aan te vragen...

Porteer uw nummer naar voip en vraag op de nieuwe locatie internet aan als nieuw abbonee. Je betaald dan wel een maand dubbel, maar alles loopt vlot.
Wil je echt een vaste lijn kan je daarna opnieuw porteren

Ps: als internet zo levensnoodzakelijk is, hoop ik dat je ondertussen een 3G/4G backup hebt


Is een topic van 4maand geleden, maar dat terzijde.
Er is nergens sprake van een vaste lijn.
Ik heb 6GB data op mijn gsm, ik kon dus wel even verder.
Er is een verschil tussen levensnoodzakelijk en nodig. (geen tv, radio, internet, .... geen telewerk, geen interventies van thuis uit, ...
Met 6GB kan je wat doen als je zuinig bent, maar 3 weken is dan toch lang.
Verhuis of nieuwe klant maakte geen verschil, er waren technische problemen met de glasvezel, het was dus onmogelijk om een aansluiting te doen.


Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten