Heb nog een Maxi-abo, maar vernieuwen zou het maandelijks bedrag enorm verhogen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Weet iemand hier raad mee?

Momenteel heb ik nog een oud een Maxi-abonnement, met internet en twee Smart15-telefoonabonnementen. Ik betaal daar zo'n 84 euro per maand voor.

Groot nadeel: die 2 telefoonabonnementen hebben maar 1GB datavolume. Nu zie ik dat krak dezelfde formule, onder de nieuwe naam Tuttimus, mij 98.98 euro zou kosten. Da's 180 euro (!) meer per jaar dan wat ik nu betaal. Natuurlijk zou ik graag als vaste klant (zit daar al 10 jaar) die 3GB/maand hebben per telefoonabonnement, zoals nu blijkbaar normaal is voor het goedkoopste telefoonabonnement dat je in zo'n pack kan nemen.

Ik zou wel naar Proximus bellen, maar ik ben bang dat ze mij dan domweg die veel hogere abonnementskost gaan aanrekenen.

Is het iemand al gelukt om de nieuwe abonnementseigenschappen te krijgen tegen de oude kostprijs? En hoe doe ik dat het best als ik bel?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Heb je al eens gekeken naar hun minimus formule of dit iets is dat bij je past.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Raf iedereen raad Orange aan maar ze mogen dringend eens mensen aanwerven.

Technieker kwam bij mij vrijdag en klaagde enorm over de onderbezetting. (is nog niet in orde)
Daarna zei hij ja ik vertrek 'u en moest eigenlijk nog 2 extra klante' hebben aangesloten.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

In plaats van Tutimus of minimus ja nog altijd de Maxi behouden (50€) met 2 abo mobilus small (2x16€) totaal 82€
Dan heb je 1,5GB per mobiel abonnement + 1 favoriete app.
Dat is nog niet extreem goed maar toch beter dan oude smart 15
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

boonpwnz schreef:Raf iedereen raad Orange aan maar ze mogen dringend eens mensen aanwerven.

Technieker kwam bij mij vrijdag en klaagde enorm over de onderbezetting. (is nog niet in orde)
Daarna zei hij ja ik vertrek 'u en moest eigenlijk nog 2 extra klante' hebben aangesloten.
Orange heeft zelf geen installateurs, dit is uitgefaseerd. En dat die firma geen volk genoeg heeft...tjah...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

krisken schreef: Orange heeft zelf geen installateurs, dit is uitgefaseerd. En dat die firma geen volk genoeg heeft...tjah...
Of Orange moet zorgen dat ze extra firma's gebruiker ervoor?
Ge kan het niet zomaar in de schoenen van die firma schuiven.
Telenet werkt bijvoorbeeld ook met hun eigen techniekers en dan nog eens techniekers van onderaannemers die in hun naam langsgaan en daar blijkt het toch wel iets vlotter te kunnen allemaal.

Nu, het kan aan mij liggen maar ik lees meer dat er problemen zijn bij de service en installaties bij Orange dan bij andere providers.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wij weten niet hoe de overeenkomsten zijn, en dus evenmin niet wie de schuldige is dat er te weinig techs zijn. ALS er al te weinig zijn, want je hebt altijd techs die proper maar snel werken, en techs die het gooien tegen een muur, maar altijd te lang bezig zijn.

Om u een idee te geven : de Orange tech is bij mij slechts een half uur binnen geweest. Als het al zolang was! Ik had vroeger in dit huis reeds Telenet gehad, dus de NIU en de bekabeling was hier reeds. Hij heeft aan de NIU gewoon de Orange modem gehangen, daarna de decoder uitgepakt en geïnstalleerd, een kleine demo op tv gegeven en klaar. OK, hij heeft mij niet moeten uitleggen hoe ik een programma kan opnemen en al die shizzle, dat heb ik zelf even uitgezocht. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij mij was hij er rond 11u en is hij gebleven tot 13u.

Dat is puur omdat ik het probleem had dat ik niet aangesloten was en het feit dat hij in een kast wat stunten moest uithalen. ook dat hij nog nog de NUI enzo moest plaatsen.

Dan heeft hij 15 minuten aan de wachtlijn gehangen om een afspraak voor mij te maken met het kabelteam...
Met de conclusie dat ze zelf zullen bellen naar mij.

Telenet zal nu 1 of 2 keer moeten komen om de kabel binnen in het gebouw aan te sluiten op de tap...
Nuja het record was bij Proximus. Technieker was hier 3 uur! :bang: Terwijl ik vroeger al proximus had gehad

Ik moet zeggen met maar 26 m² ofzo dat ze moeten dekken zijn de techniekers hier erg lang bij me :angel:
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

fvhbrugge schreef:In plaats van Tutimus of minimus ja nog altijd de Maxi behouden (50€) met 2 abo mobilus small (2x16€) totaal 82€
Dan heb je 1,5GB per mobiel abonnement + 1 favoriete app.
Dat is nog niet extreem goed maar toch beter dan oude smart 15
Mja, tegenover wat nieuwe klanten krijgen (3GB/abo) is dat wel een pak minder.

Ik wist eigenlijk niet van het aanbod van Orange. Dit doet mij sterk overwegen naar hen over te stappen. Bij Proximus haal ik maar 70mbps effectief, dus de kans is groot dat ik bij Orange een veel aangenamer 100mbps haal, klopt?

Juist nog één vraag daarover: ik hoor van velen dat de upload bij Orange hoger is dan de geadverteerde 6mbps, klopt dat? Ik heb nu met Proximus namelijk 1.5MB/s upload effectief. Mocht dat bij Orange maar 500KB/s zijn, dan zou ik toch bij Proximus blijven. Weet iemand meer? (Ik woon in de voorstad, rond Gent.)

En hoe onbeperkt is downloaden echt? Ik haal momenteel soms 1-2TB per maand binnen, vandaar. Kan dat zomaar bij 'Orange Love'?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Captain Dirk,

onbeperkt is bij Orange 750 GB. Vanaf dan wordt het 10 Mb/s down en 1 Mb/s up.
Ik stuur je nog een pb hieromtrent.
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Bleh, alweer een totaal fake belofte van "onbeperkt surfen" dus.

Het lijkt erop dat ik vastzit aan Proximus. Zucht.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

CaptainDirk schreef:
fvhbrugge schreef:In plaats van Tutimus of minimus ja nog altijd de Maxi behouden (50€) met 2 abo mobilus small (2x16€) totaal 82€
Dan heb je 1,5GB per mobiel abonnement + 1 favoriete app.
Dat is nog niet extreem goed maar toch beter dan oude smart 15
Mja, tegenover wat nieuwe klanten krijgen (3GB/abo) is dat wel een pak minder.
3GB is alleen als je een pack neemt dat is met TV erbij. Dan kom je natuurlijk duurder uit.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

CaptainDirk schreef:Het lijkt erop dat ik vastzit aan Proximus. Zucht.
Met 2 TB-verbruik zit je vast aan VDSL2, maar dat kan dus ook bij EDPnet, Bili, United Telecom of Dommel zijn.
In jouw situatie zou je dus moeten kijken of je je mobiele abonnementen en internet afzonderlijk kan nemen bij verschillende leveranciers.
Op http://www.bestetarief.be/ je mobiel verbruik eens ingeven, geeft je alvast een idee van wat mogelijk is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

CaptainDirk schreef:Bleh, alweer een totaal fake belofte van "onbeperkt surfen" dus.

Het lijkt erop dat ik vastzit aan Proximus. Zucht.

dat is toch onbeperkt ? je kan blijven verder surfen.
de daluren 00,00-11,59u tellen niet mee
en is het niet zo dat bij orange niet van toepassing is omdat er geen telemeter is ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ja, da's inderdaad onbeperkt, zoals een all-you-can-eat-restaurant dat je vraagt om je maaltijd door een rietje heen te nuttigen. Volgens het Groene Boekje is de eerste letter van onbeperkt geen aanhalingsteken.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik had in jouw situatie al lang overgestapt naar edpnet, ik zie geen reden waarom je bij Proximus zou blijven aan die prijs. Internet aan €35pm (écht onbeperkt internet), spotgoedkoop bellen via voip, en neem bij eender welke provider 2x gsm abo voor €15pm. Na het eerste jaar heb je de overstap kost er al dubbel en dik uit, en nadien spaar je elk jaar €150 a €200 uit, afhankelijk van hoeveel je belt. Alstublieft.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het verschil tussen 70Mbps en 100Mbps ga je amper merken. Zelfs met 70Mbps kan je gemakkelijk een paar TB verzetten per maand. En providers als EDPnet of Billi hebben daar absoluut geen probleem mee.

50Mbps = 0.00625 GB per seconde.
0.00625 GB/seconde x 3600 = 22,5 GB per uur
22.5GB per uur x 24 = 540GB per dag
540GB per dag x 30 = 16200GB per maand, ofwel 16 TB :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

gm123 schreef:Ik had in jouw situatie al lang overgestapt naar edpnet, ik zie geen reden waarom je bij Proximus zou blijven aan die prijs. Internet aan €35pm (écht onbeperkt internet), spotgoedkoop bellen via voip, en neem bij eender welke provider 2x gsm abo voor €15pm. Na het eerste jaar heb je de overstap kost er al dubbel en dik uit, en nadien spaar je elk jaar €150 a €200 uit, afhankelijk van hoeveel je belt. Alstublieft.

uithalen ???

35 internet + 30 gsms + tv enja ik hooor hier al afkomen met netflix maar niet iedereen is daar niet voor te vinden :-D
opstartkosten tv + internet en er mag dan niks verkeerd gaan bij de minste storingen het paraplueffect tussen edpnet en proximus, nee voor mij zou het niet hoeven
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

gm123 schreef:Ik had in jouw situatie al lang overgestapt naar edpnet, ik zie geen reden waarom je bij Proximus zou blijven aan die prijs. Internet aan €35pm (écht onbeperkt internet), spotgoedkoop bellen via voip, en neem bij eender welke provider 2x gsm abo voor €15pm. Na het eerste jaar heb je de overstap kost er al dubbel en dik uit, en nadien spaar je elk jaar €150 a €200 uit, afhankelijk van hoeveel je belt. Alstublieft.
Maar daar komt TV ook nog bij, hé. Bij Proximus kan je dat blijkbaar niet los afnemen, bij Telenet kost het 26 euro/maand. Dan kom ik op 91 euro, dus een stuk duurder dan mijn huidige 84 euro/maand bij Proximus.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

TV inderdaad over het hoofd gekeken :oops: Wij komen hier rond met Netflix, vrt nu en af en toe eens iets downloaden, maar als een tv abonnement een must is zijn er inderdaad weinig opties.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Enige oplossing voor tv is stievie (als je daar mee toekomt) of een schotel tegen je muur hangen en tv-vlaanderen nemen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en betaal je nog eens opstartkosten of moet je een hd corder kopen = terug extra kosten.

stevie = de reclamesnie kunnen doorspoelen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

CaptainDirk schreef:Bij Proximus haal ik maar 70mbps effectief, dus de kans is groot dat ik bij Orange een veel aangenamer 100mbps haal
Ik wil niet zeuren, maar het voelbaar verschil tussen 70 en 100Mbps is echt weinig. Enkel wanneer je vaak zit te wachten op grote downloads zal het mogelijks een verschil maken, maar anders amper tot niks.

EDIT: ik kan beter doorlezen zodat ik kon zien dat Krisken dit al had aangehaald. Deeerp. :banana:
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

JamesEarlGray schreef:
CaptainDirk schreef:Bij Proximus haal ik maar 70mbps effectief, dus de kans is groot dat ik bij Orange een veel aangenamer 100mbps haal
Ik wil niet zeuren, maar het voelbaar verschil tussen 70 en 100Mbps is echt weinig. Enkel wanneer je vaak zit te wachten op grote downloads zal het mogelijks een verschil maken, maar anders amper tot niks.

EDIT: ik kan beter doorlezen zodat ik kon zien dat Krisken dit al had aangehaald. Deeerp. :banana:
Voor mijn soort gebruik maakt het heel wat uit. Ik download veel 2160p content en we delen de lijn hier bij mij vaak met 3-4 surfers tegelijk, dus die 70mbps is per persoon vaak heel wat minder. Een 8GB video binnenhalen aan effectief 3,5MB/s of aan 7MB/s maakt véél uit.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vraag is dan ook of je die snelheid wel altijd haalt? Servers moeten ook 100Mbps aan jou alleen kunnen leveren he.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”