Koop/huur beleid Proximus decoders

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Ik merk dat er nog 2de hands redelijk wat decoders te koop aangeboden worden (V5 en zelfs de recentste mini).

Tot voor kort kon je deze blijkbaar kopen? Of worden er nog bepaalde acties gedaan waarond niks gecommuniceerd wordt?

Wordt door Proximus in het huidige model nog iets anders verhuurd dan de V5 mini? En als je er zelf nog één koopt (via welke weg dan ook), brengt men dan nog steeds €8 in mindering op de factuur na het inleveren van het gehuurde exemplaar?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Bij proximus zelf kan je geen meer kopen, wel via 2de hands of iets dergelijks. Je betaalt dan 8 € minder.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Dat durf ik toch tegenspreken. Ik ging (intussen wel al meer dan een jaar geleden, maar soit) naar een proximuscenter om klant te worden. Toen ik zei dat ik internet & TV wouw hebben maar zonder decoder (omdat ik die al had) vertelde men mij dat ze geen nieuwe contracten meer konden opstellen zonder een gehuurde decoder. Van zodra er geen decoder meer wordt gehuurd zou het TV-abonnement (automatisch) geschrapt worden. Als extra decoder zou het wel nog (kunnen) werken omdat men daar administratief minder tot geen controle zou over hebben.

Hoe dan ook, ze zijn aan hun "nieuwe politiek" dus al zeker 1 klant kwijtgespeeld. Ben toen destijds maar naar Scarlet gegaan.

Edit: ik vraag me soms toch wel af hoe die mensen op bv. 2ehands.be aan die nieuwe decoders geraken (dan nog wel in de plastiek).
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Logic3S schreef:Dat durf ik toch tegenspreken. Ik ging (intussen wel al meer dan een jaar geleden, maar soit) naar een proximuscenter om klant te worden. Toen ik zei dat ik internet & TV wouw hebben maar zonder decoder (omdat ik die al had) vertelde men mij dat ze geen nieuwe contracten meer konden opstellen zonder een gehuurde decoder.
mwoah, dan hebben ze je slecht geinformeerd.
afaik kunnen ze het mss niet meer inleiden zonder decoder, maar als de technieker dan komt en je zegt tegen hem "ik heb al een decoder",
dan neemt die de nieuwe decoder gewoon weer terug mee en komt dat wel in orde.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Is dit nog actueel? Anders schaf ik mij graag 2dehands een decoder aan! Sinds je niet meer kan casten via de tv app kunnen we nog maar op 1 tv scherm - waar de decoder dus staat - kijken. Ik heb me een tijd beholpen door een oudere versie van de app te gebruiken, maar nu werkt die work around niet meer. Bij het openen van de oude app kan je niet verder gaan zonder te updaten.It's all about the money bij Proximus, extreem decoders aansmeren...
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik ken iemand die een oud pack heeft en al jaren geleden de kans gekregen heeft om zijn v5 mini decoder te kopen.
Zo werd er 8 € van zijn aanrekening afgetrokken en dit verliep allemaal vlekkeloos, maar de laatste maanden lappen ze er iedere maand acht € bij en moet hij iedere maand opnieuw bellen om de uitleg te doen van zijn aangekochte decoder om zo toch nog een creditnota vast te krijgen. Proximus is blijkbaar niet meer gelukkig met die aangekocht e decoders en volgens hem maken ze het anderen, zeker die met een oud pack, ook moeilijk!
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

En koppel deze evolutie even aan...
- het bedrag dat VRT krijgt van Proximus om het TV-signaal te mogen distribueren
- de beslissing van VRT om DBV-T te stoppen en dus de facto die kijkers naar TV-distributeurs te jagen
...en je ziet meteen dat de reden voor DBV-T-stop niets te maken heeft met technologie en kostenbesparing, maar met geld-geld-geld.
Want wat is de échte maak-kost van dergelijke decoder? Ik schat max 30 à 40€... Tel uit die winst.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

jackho schreef:Ik ken iemand die een oud pack heeft en al jaren geleden de kans gekregen heeft om zijn v5 mini decoder te kopen.
Zo werd er 8 € van zijn aanrekening afgetrokken en dit verliep allemaal vlekkeloos, maar de laatste maanden lappen ze er iedere maand acht € bij en moet hij iedere maand opnieuw bellen om de uitleg te doen van zijn aangekochte decoder om zo toch nog een creditnota vast te krijgen.
Hier ook vorige maand ineens aanrekening voor een decoder, zullen het maar in't oog houden. Al bij al een goeie zaak gedaan 3,5j geleden een v5 mini gekocht al €246 bespaard (42*8 = 336 - €90).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”