Koop/huur beleid Proximus decoders

TomG
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 102 keer
Uitgedeelde bedankjes: 464 keer

Koop/huur beleid Proximus decoders

Berichtdoor TomG » 21 Nov 2017, 11:26

Ik merk dat er nog 2de hands redelijk wat decoders te koop aangeboden worden (V5 en zelfs de recentste mini).

Tot voor kort kon je deze blijkbaar kopen? Of worden er nog bepaalde acties gedaan waarond niks gecommuniceerd wordt?

Wordt door Proximus in het huidige model nog iets anders verhuurd dan de V5 mini? En als je er zelf nog één koopt (via welke weg dan ook), brengt men dan nog steeds €8 in mindering op de factuur na het inleveren van het gehuurde exemplaar?

Alvast bedankt.

Patje
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 68 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: Koop/huur beleid Proximus decoders

Berichtdoor Patje » 21 Nov 2017, 12:25

Bij proximus zelf kan je geen meer kopen, wel via 2de hands of iets dergelijks. Je betaalt dan 8 € minder.
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 GHZ. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || GSM Huawei Y6 4G Mobile Vikings
Afbeelding Afbeelding
Pro⌘imus Familus. BBOX 3V+. 85/30. Zone 2. http://www.speedtest.net/result/7139693110.png

Logic3S
Member
Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Berichtdoor Logic3S » 21 Nov 2017, 12:58

Dat durf ik toch tegenspreken. Ik ging (intussen wel al meer dan een jaar geleden, maar soit) naar een proximuscenter om klant te worden. Toen ik zei dat ik internet & TV wouw hebben maar zonder decoder (omdat ik die al had) vertelde men mij dat ze geen nieuwe contracten meer konden opstellen zonder een gehuurde decoder. Van zodra er geen decoder meer wordt gehuurd zou het TV-abonnement (automatisch) geschrapt worden. Als extra decoder zou het wel nog (kunnen) werken omdat men daar administratief minder tot geen controle zou over hebben.

Hoe dan ook, ze zijn aan hun "nieuwe politiek" dus al zeker 1 klant kwijtgespeeld. Ben toen destijds maar naar Scarlet gegaan.

Edit: ik vraag me soms toch wel af hoe die mensen op bv. 2ehands.be aan die nieuwe decoders geraken (dan nog wel in de plastiek).
ISP: 2 * Scarlet Trio (50/4 Mbps (down/up), 100/20 sync) + Proximus Internet Comfort & Proximus TV (100/20 sync & connect)
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S7 met Proximus Mobilus S

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 329 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Berichtdoor Splitter » 21 Nov 2017, 15:27

Logic3S schreef:Dat durf ik toch tegenspreken. Ik ging (intussen wel al meer dan een jaar geleden, maar soit) naar een proximuscenter om klant te worden. Toen ik zei dat ik internet & TV wouw hebben maar zonder decoder (omdat ik die al had) vertelde men mij dat ze geen nieuwe contracten meer konden opstellen zonder een gehuurde decoder.

mwoah, dan hebben ze je slecht geinformeerd.
afaik kunnen ze het mss niet meer inleiden zonder decoder, maar als de technieker dan komt en je zegt tegen hem "ik heb al een decoder",
dan neemt die de nieuwe decoder gewoon weer terug mee en komt dat wel in orde.
ooit zal hier iets nuttigs staan

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”