PPPoE via Fritzbox tragere upload

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben gisteren overgeschakeld naar een pack met internet maxi. Wanneer ik een speedtest doe op de bbox heb ik een upload van een 12 mbit. Wanneer ik een speedtest doe op mijn Fritzbox die zijn eigen PPPoE connectie opzet, heb ik een upload van 6 mbit. Een reboot van de bbox en fritzbox maken niet uit. Beide tests gebeuren met een ethernetkabel. Is dit een gekend probleem, of een kwestie van afwachten, of ...
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het is een gekend fenomeen.
Sommige gebruikers hebben ook al gemeld dat ze met een eigen PPPoE sessie achter een B-box "gecapte" snelheden krijgen :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Misschien eens bellen naar Proximus daarvoor ?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Proximus gecontacteerd via het contactformulier én ook ontdekt dat in de Fritzbox onder Internet > Toegangsgegevens > Verbindingsinstellingen nog de oude upload stond. Geen idee welke van beide het was, maar het probleem is nu opgelost. Aangezien ik geen PPPoE reconnect heb gehad en ik pas twee uur geleden naar Proximus heb gemaild, vermoed ik dat het aan de Fritzbox settings lag.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”