Klantonvriendelijke opzegprocedure

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Kijk, ik ben net omgeschakeld van Proximus naar EDPNet met de Easyswitch methode.
Nu dacht ik een brief te zullen krijgen met de vraag om mijn decoder binnen te brengen bij één van de vele Proximus winkels, waar men nog eventjes vriendelijk zal luisteren waarom ik van leverancier veranderd ben.
Zo hoort het als een bedrijf om haar klanten geeft, en op die manier kan men er iets van leren.

Maar zo ging het dus niet.
Op 6 november krijg ik een brief in de brievenbus, die geantidateerd is naar 2 november waarin mij 14 dagen de tijd gegeven wordt om de modem terug te brengen.
Die 14 dagen lopen vanaf 2 november, terwijl ik de brief in werkelijkheid pas op 6 november kreeg.
En van de vele Proximus winkels is geen sprake.
De bijzonder klantonvriendelijke manier komt erop neer dat je :

* je modem (er staat niet op wat er allemaal moet bijzitten, dus ik heb modem en adapter gedaan) in een doos moet stoppen (moet je maar zien dat je een passende doos bij de hand hebt)
* daarbij het opgestuurde formulier moet steken
* de doos dichtplakken, en aan de buitenkant een ander blad kleven dat ze meesturen.
* daarmee moet je naar een UPS punt
* daar moet je dan nog eens een of andere procedure doorlopen om het pakket te versturen

Vermits ik die brief op 6 november kreeg (een maandag) kon ik er dat weekend dus al niet mee naar het UPS punt.
Dit weekend was de zaterdag dan weer 11 november, en op zondag zijn die UPS punten niet open, natuurlijk.
Op 11 november (!) kreeg ik dan nog een herinnerings SMS van Proximus om nog eens te herinneren dat mijn modem moet binnen zijn op 16 november, lekker cynisch, want op zaterdag 11 november waren de winkels natuurlijk mooi gesloten.
In de week is het ook niet zo evident om die binnen te brengen, maar ik ga het toch doen.
Een half uur vroeger opstaan om het naar zo'n krantenwinkel te brengen.

Maar ik vind het dus een zeer (ex-) klantonvriendelijke methode.
Eerst en vooral : Proximus heeft massa's winkels, maar daar willen ze je dus niet zien of horen, neen je moet naar een UPS punt.
In een reden waarom je opzegt zijn ze dus ook totaal niet geïnteresseerd.
En dan antidateren ze hun brieven nog eens, zodat je in werkelijkheid 4 dagen minder de kans krijgt om het terug te brengen, en vooral : daardoor heb ik geen enkele zaterdag gehad waarop de winkels open waren, wat voor mij de dag is om dergelijke zaken te doen.
In de week moet ik werken, en kan ik niet zomaar daar geraken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het is al lang bekend hoor dat je je decoder moet terugsturen naar Proximus via ups(vroeger kiala).

Waarom maak je daar zo een probleem van?

Voor de rest vind ik het wel niet mooi maar ik denk dat Proximus gewoon zo werkt.

Bij Scarlet zijn ze iets vriendelijker en antidateren ze niet :)
En bij mij waren ze wel erg geinteresseerd want kreeg dan nog een telefoontje met de reden waarom ik ging veranderen. + eventuele korting als ik toch zo blijven. Dan maar niet gedaan.
Nu ben ik terug bij Proximus.

Ik denk zelfs dat je de briefontvangstdatum mag hanteren want eigenlijk kan die brief ook verloren graken...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

toch een paar opmerkingen:

- de brief is wss niet geantidateerd: de 2de was een donderdag, dan gaat die vrijdag op de post, en door het weekend is die er maandag pas.
lijkt me eerder normaal voor grote(re) bedrijven, en het weekend kan je niet meetellen wegens geen postbedeling (dat kan je niet op pxm schuiven)

- als jij weggaat, dan moeten ze niet luisteren naar waarom (dat kan wel, maar dat kost tijd en geld zonder wat op te brengen, je bent immers al weg)

- "procedure doorlopen" bij het UPS punt is gewoon pakje afgeven, niet bepaald een zware actie, gezien al de relevante en nodige info al voorzien is.

- in de week binnenbrengen: geen idee van bij jou, maar hier in de omtrek zijn 3 ups punten waarvan 2 open tot 20u door de week.


verder dacht ik dat je ook nog steeds alles mag binnenbrengen in een pxm center/verdeler, en dan krijg je bij hun toch een bewijsvan ingelevering ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

boonpwnz schreef:Het is al lang bekend hoor dat je je decoder moet terugsturen naar Proximus via ups(vroeger kiala).
Bij mij niet, en het maakt mij niet uit of iets bekend is of niet, dat verandert niets aan het klantonvriendelijk zijn.
boonpwnz schreef:Waarom maak je daar zo een probleem van?
Dat heb ik duidelijk vermeld :

1° een klant die weggaat niet meer willen zien, en verplichten om via een parallel circuit (de UPS punten) te werken, terwijl men zelf massa's winkels heeft.
Als men zou de keuze laten zou het iets anders zijn, maar die keuze staat niet in de brief.
Het is zo van "we willen u niet meer zien."

2° Door dat antidateren in combinatie dat 11 november een zaterdag was, heb ik geen enkele zaterdag gehad om dat binnen te brengen.
Als je in een andere stad werkt dan waar je woont, dan is het niet zo evident om in de week die modem binnen te brengen.
boonpwnz schreef:Voor de rest vind ik het wel niet mooi maar ik denk dat Proximus gewoon zo werkt.
Wel ja, als het niet mooi is, dan mag iemand daar wel eens op wijzen.
Zeggen dat het gewoon zo is, zo kun je alles aanvaarden.
boonpwnz schreef:En bij mij waren ze wel erg geinteresseerd want kreeg dan nog een telefoontje met de reden waarom ik ging veranderen. + eventuele korting als ik toch zo blijven.
Ik denk dat dat niet meer mogelijk was, want als je naar EDPNet gaat, koop je ook een andere modem en zo.
Dan ga je niet gauw terugkeren.
boonpwnz schreef:Nu ben ik terug bij Proximus.
Dan gaan ze toch iets heel interessants moeten hebben om mij opnieuw als klant te hebben.
boonpwnz schreef:Ik denk zelfs dat je de briefontvangstdatum mag hanteren want eigenlijk kan die brief ook verloren graken...
Ik denk dat daar geen datum opstond, als ik die enveloppe nog kan vinden overigens.
Dat is niet meer zoals in vervlogen tijden dat daar een postzegel aanhangt.
splitter schreef:de brief is wss niet geantidateerd: de 2de was een donderdag, dan gaat die vrijdag op de post, en door het weekend is die er maandag pas.
lijkt me eerder normaal voor grote(re) bedrijven, en het weekend kan je niet meetellen wegens geen postbedeling (dat kan je niet op pxm schuiven)
Jawel, want ik heb zogezegd 14 dagen de tijd om die modem terug te sturen, terwijl het in werkelijkheid maar 12 dagen zijn, en daar zit nog een betaalde feestdag bij ook.
splitter schreef:- als jij weggaat, dan moeten ze niet luisteren naar waarom (dat kan wel, maar dat kost tijd en geld zonder wat op te brengen, je bent immers al weg)
Het is geen verplichting, daarom dat ik zeg dat het klantonvriendelijk is.
Je bent al weg, maar een bedrijf dat zijn zaken ernstig neemt, wil graag weten waarom het een klant kwijt is.
Dat niet doen getuigt van arrogantie.
splitter schreef:verder dacht ik dat je ook nog steeds alles mag binnenbrengen in een pxm center/verdeler, en dan krijg je bij hun toch een bewijsvan ingelevering ?
Daar staat niets van in in die brief, enkel UPS punt.
Misschien aanvaarden ze het wel als je daar staat, maar voor hetzelfde geval sturen ze je dan toch weer door naar zo'n UPS punt.

Nu ja, ik ga vroeger opstaan maar ik vind het klantonvriendelijk.
Laatst gewijzigd door boulder 12 nov 2017, 17:22, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Splitter schreef:

verder dacht ik dat je ook nog steeds alles mag binnenbrengen in een pxm center/verdeler, en dan krijg je bij hun toch een bewijsvan ingelevering ?
Dat denk ik niet. Zoveel doet een Proximus winkel niet meer hoor ;)

Veel is bellen naar daar of bellen naar daar, jammer maarja het huidige beleid.
Ik krijg er zelfs de krullen van. Ik ga niet meer naar een proximus winkel want tis verloren tijd en ik hang dan liever wat langer aan de lijn met de telefonische klantendienst die wel alles in orde kan doen.
Laatst gewijzigd door boonpwnz 12 nov 2017, 17:15, in totaal 1 gewijzigd.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Toch simpel je gooit letters alles in een doos. Iedereen heeft wel ergens een doos waar hij van af wil. Je print 1 A4 blad en plakt dit op de doos.
Je gaat naar je lokale ups punt meestal een kranten winkel en zei scannen die label in. Al bij al kan dit zeer vlot gaan. Nooit problemen met gehad.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

boulder schreef:Ik denk dat daar geen datum opstond, als ik die enveloppe nog kan vinden overigens.
Dat is niet meer zoals in vervlogen tijden dat daar een postzegel aanhangt.
huh?
dat wil ik dan weleens zien, een brief zonder postzegel...
akkoord, je hebt tegenwoordig enveloppes waarbij de postzegel deel is van de enveloppe zelf, maar dat is nog steeds een postzegel.
en die worden dan normaal nog steeds afgestempeld.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef: Bij mij niet, en het maakt mij niet uit of iets bekend is of niet, dat verandert niets aan het klantonvriendelijk zijn.
Daar heb je wel wat gelijk in maar feit is dat deze procedure al meer dan een jaar is(was 16 oktober overgestapt vorig jaar nar Scarlet)

boulder schreef: Dat heb ik duidelijk vermeld :

1° een klant die weggaat niet meer willen zien, en verplichten om via een parallel circuit (de UPS punten) te werken, terwijl men zelf massa's winkels heeft.
Als men zou de keuze laten zou het iets anders zijn, maar die keuze staat niet in de brief.
Het is zo van "we willen u niet meer zien."

2° Door dat antidateren in combinatie dat 11 november een zaterdag was, heb ik geen enkele zaterdag gehad om dat binnen te brengen.
Als je in een andere stad werkt dan waar je woont, dan is het niet zo evident om in de week die modem binnen te brengen.
1. Daar kan ik je in volgen zie mijn vorige post. Ik ga meestal niet naar die winkels. Ze kunnen je toch nooit volledig helpen enkel als je iets wil afsluiten maar technische hulp etc. Reken er dan nog eens bij dat ik in een kuststad woon en de proximus winkel onderbezet is...

Voor punt 2 heb ik niet echt een oplossing maar misschien gewoon eens bellen dat je die maar hebt ontvangen de 6de?
boulder schreef:
Ik denk dat dat niet meer mogelijk was, want als je naar EDPNet gaat, koop je ook een andere modem en zo.
Dan ga je niet gauw terugkeren.
Ja dat had ik bij Scarlet ook hetzelfde en toch konden ze me terug willen maar heb afgehaakt. Ze waren toch vriendelijk om een korting aan te bieden.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik snap de hele heisa niet.
Of beter gezegd, ik snap het wel, maar het is imho een misplaatste "(ex)klant denkt dat hij koning is" situatie.

-Je bent geen klant meer, dus waarom zou men het je gemakkelijk maken, op de voor proximus handigste manier hun materiaal krijgen is enige doel op dit moment.
-De procedure voor terugbezorgen van materiaal ligt vast, en is gecommuniceerd via brief, niets mee mis.
-Dat er een feestdag tussenvalt, en jij moeilijk doet over het binnenbrengen bij een ups punt op een weekdag, is niet proximus hun probleem.
-Het is nutteloos dat proximus via hun winkels dit zou doen, die zijn minder lang open dan de ups punten, je belast het winkelpersoneel met een "ongewenste" bezoeker, en er zou alsnog transport geregeld moeten worden van de winkel naar proximus hun logistiek dept.-
-Je had ook een andere optie, namelijk niets terugsturen, en de afrekening betalen. Dat is een afweging die je zelf moet maken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:
boulder schreef:Ik denk dat daar geen datum opstond, als ik die enveloppe nog kan vinden overigens.
Dat is niet meer zoals in vervlogen tijden dat daar een postzegel aanhangt.
huh?
dat wil ik dan weleens zien, een brief zonder postzegel...
akkoord, je hebt tegenwoordig enveloppes waarbij de postzegel deel is van de enveloppe zelf, maar dat is nog steeds een postzegel.
en die worden dan normaal nog steeds afgestempeld.
Wel, ik vind deze enveloppe niet direct terug, maar ik heb er hier een paar andere liggen : van Lampiris, van Telenet.
En op deze enveloppes staat rechtsboven een vermelding

B-Post,

met daaronder (hier deze van Telenet) een code : PB-PP|B-00014

en ik heb 2 brieven die ik op een ander moment ontvangen heb van Telenet, en die hebben dezelfde code.
Idem ditto bij Lampiris : 2 brieven op verschillende datum ontvangen, met enkel zo'n code (de code is consistent steeds dezelfde voor Lampiris facturen).
Dus met de brief in de hand kan ik niet meer bewijzen wanneer ik die gekregen heb.
FlashBlue schreef:Ik snap de hele heisa niet.
Of beter gezegd, ik snap het wel, maar het is imho een misplaatste "(ex)klant denkt dat hij koning is" situatie.
Blijkbaar snappen mensen niet meer dat je moet vriendelijk zijn, ook tegen ex-klanten.
Zeker als je hoopt dat die in de toekomst misschien nog zouden terugkeren.
Ik vind het al ver gekomen als mensen dit niet meer begrijpen.
Onvriendelijk is blijkbaar de norm tegenwoordig.
En de klant is er precies alleen nog om het de leverancier zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Laatst gewijzigd door boulder 12 nov 2017, 17:37, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

boulder schreef: Wel, ik vind deze enveloppe niet direct terug, maar ik heb er hier een paar andere liggen : van Lampiris, van Telenet.
En op deze enveloppes staat rechtsboven een vermelding

B-Post,

met daaronder (hier deze van Telenet) een code : PB-PP|B-00014
Die "codes" zijn van automatische frankeermachines.
Traditionele postzegels zijn bij bedrijven al lang afgeschaft, bulktarieven en frankeermachines zijn vèèl voordeliger.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind een UPS-punt makkelijker. Er zijn 13 UPS-punten in een straal van 15km rond mijn woonst. Er is één Proximus-shop in een straal van 15 km rond mijn woonst, en die is open van 9 tot 18u. En op zaterdag wil je daar écht niet staan aanschuiven.
De UPS shop waar ik meestal ga is open van 6u tot 19u (dinsdag en vrijdag zelfs tot 20u). Dus daar raak ik nog eens voor of na mijn werk...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

FlashBlue schreef: Die "codes" zijn van automatische frankeermachines.
Traditionele postzegels zijn bij bedrijven al lang afgeschaft, bulktarieven en frankeermachines zijn vèèl voordeliger.
Ahwel, ja, dus had ik wel gelijk als ik zeg dat die brief geen postzegel heeft, en ik daaruit geen datum kan afleiden. :roll:
SpecialK schreef:Ik vind een UPS-punt makkelijker. Er zijn 13 UPS-punten in een straal van 15km rond mijn woonst. Er is één Proximus-shop in een straal van 15 km rond mijn woonst, en die is open van 9 tot 18u. En op zaterdag wil je daar écht niet staan aanschuiven.
De UPS shop waar ik meestal ga is open van 6u tot 19u (dinsdag en vrijdag zelfs tot 20u). Dus daar raak ik nog eens voor of na mijn werk...
Dat kan allemaal goed zijn dat dat voor u zo is, maar voor mij kan het anders zijn.
Als je een heel netwerk van winkels hebt, dan zou je ook de klant de keuze kunnen geven.
Maar ja, klantvriendelijk, hee.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Je moet daar ook helemaal geen datum uit afleiden.

Brief zelf heeft verzenddatum erin staan, dat is meer dan afdoende. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken om te kunnen ""bewijzen"" dat je niet genoeg tijd krijgt om de eigendom van je provider terug te brengen.


Dat is dus allemaal het gevolg van het feit dat men het veel te gemakkelijk heeft gemaakt om van isp te wisselen. Mensen denken dat ze de koning himselve zijn en dat alles op een schoteltje moet worden aangeboden, maar zelf iets moeten doen, dat is allemaal teveel gevraagd?

Misschien moeten de isps's eens zelf wat regels gaan opleggen. Max 1 keer per jaar van isp wisselen, isp het recht geven om je te weigeren als klant als je de afgelopen 3 jaar vertrokken bent bij hun, enz enz.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

FlashBlue schreef:Je moet daar ook helemaal geen datum uit afleiden.

Brief zelf heeft verzenddatum erin staan, dat is meer dan afdoende. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken om te kunnen ""bewijzen"" dat je niet genoeg tijd krijgt om de eigendom van je provider terug te brengen.
De datum in de brief zegt 2 november, ik heb hem gehad op 6 november.
Dat is 4 dagen later!
En daarmee heb je een bewijs dat het wel nodig is dat er op een brief een datum staat, want nu kan de leverancier om het even welke datum in de brief zetten, en jij zegt dan "dat dat voldoende is"... :roll:
Ik weet niet waarom jij je uitslooft om Proximus hier te verdedigen.
FlashBlue schreef:Dat is dus allemaal het gevolg van het feit dat men het veel te gemakkelijk heeft gemaakt om van isp te wisselen.
Excuseer, een puur winstbejag dat de klant op een onvriendelijke manier behandelt, dat is de enige reden.
Het is absoluut niet zo dat ik ieder jaar van provider verander, maar het is erg dat k mij zou moeten verantwoorden.
FlashBlue schreef:Mensen denken dat ze de koning himselve zijn en dat alles op een schoteltje moet worden aangeboden, maar zelf iets moeten doen, dat is allemaal teveel gevraagd?
Yeah, right.
Het is gewoon het bedrijf dat kosten en werk afschuift op een ander.
FlashBlue schreef:Misschien moeten de isps's eens zelf wat regels gaan opleggen. Max 1 keer per jaar van isp wisselen, isp het recht geven om je te weigeren als klant als je de afgelopen 3 jaar vertrokken bent bij hun, enz enz.
Amaai, moet je binnenkort smeken om nog ergens klant te mogen worden?
Wat voor belangen verdedig jij eigenlijk, dat je klanten zo als slaven wilt behandelen... :evil:

Maar wees gerust, morgen sta ik vroeg op, ga ik naar zo'n UPS punt, en stuur die brol terug.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

boulder schreef:
FlashBlue schreef: Die "codes" zijn van automatische frankeermachines.
Traditionele postzegels zijn bij bedrijven al lang afgeschaft, bulktarieven en frankeermachines zijn vèèl voordeliger.
Ahwel, ja, dus had ik wel gelijk als ik zeg dat die brief geen postzegel heeft, en ik daaruit geen datum kan afleiden. :roll:
je kan ermee naar je postkantoor en zij kunnen (door de streepjescode) normaal perfect zien wanneer de brief bij hun aangekomen/verstuurd is.
maargoed, beetje mug => olifant gedoe vind ik dit.

overigens (als we dan toch bezig zijn): de titel spreekt zichzelf tegen en/of klopt geeneens:

1) je bent geen klant meer als je opzegt, dus kan het enkel onvriendelijk zijn maar niet klantonvriendelijk
2) de opzegprocedure is eenvoudig genoeg, jij klaagt gewoon over de gevolgen van je keuze tot opzeggen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Proximus verstuurt trouwens die brief ook via e-mail, maar je moet dan wel jouw factuur via e-mail krijgen. Via e-mail is de datum in de brief de datum van de e-mail. Je mag blij zijn dat je niet moet betalen om die modem naar hun op te sturen. Ik vind het anders wel netjes geregeld en heb zelf geen klachten over Easy Switch.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

boulder schreef: 2° Door dat antidateren in combinatie dat 11 november een zaterdag was, heb ik geen enkele zaterdag gehad om dat binnen te brengen.
Als je in een andere stad werkt dan waar je woont, dan is het niet zo evident om in de week die modem binnen te brengen.
Wat heeft het werken in een andere stad er mee te maken? De stad waar je werkt heeft ook UPS punten, misschien haalt UPS bij jullie zelfs dagelijks shipments op en dan kan je de doos daar tussen zwieren. Dat is veel eenvoudiger dan naar een Proximus winkel in mijn ogen. Waar je het binnenbrengt voor UPS maakt namelijk niet uit, dus zie ik niet veel nut in dat vroeger opstaan.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:1) je bent geen klant meer als je opzegt, dus kan het enkel onvriendelijk zijn maar niet klantonvriendelijk
2) de opzegprocedure is eenvoudig genoeg, jij klaagt gewoon over de gevolgen van je keuze tot opzeggen.
1) Dit is vitten, en het is zeer kortzichtig om te denken dat een klant die weggaat nooit opnieuw klant zou kunnen worden.
Er zijn geen 100 telecom providers in Vlaanderen.
Dus ook als het een ex-klant betreft zal dat op langere termijn niet contra-productief zijn om dar vriendelijk tegenover te zijn.
Trouwens, binnen de zoveel maand kom je weer in aanmerking voor allerlei promoties voor nieuwe klanten.
Dan ben je plots geen ex-klant meer, maar een "nieuwe klant".
Is het dan niet wat kortzichtig om zo te redeneren?

2) Als je wilt suggereren dat ik die modem wil houden, dan zit je er grondig naast.
Van de dag dat ik mijn Fritzbox aangesloten heb, heb ik mijn modem apart gezet, samen met de adapter, klaar om hem terug te brengen.
Ik heb geen nood aan 2 modems, ik zou niet weten wat ik met die 2e moet doen.
EDPNet vraagt ook dat je met Fritzboxen werkt, dus waarom zou ik nog een Bbox houden, zelfs als mochten ze mij die cadeau doen zou ik er nog geen nut voor hebben.
McClaeys schreef:Wat heeft het werken in een andere stad er mee te maken? De stad waar je werkt heeft ook UPS punten, misschien haalt UPS bij jullie zelfs dagelijks shipments op en dan kan je de doos daar tussen zwieren. Dat is veel eenvoudiger dan naar een Proximus winkel in mijn ogen. Waar je het binnenbrengt voor UPS maakt namelijk niet uit, dus zie ik niet veel nut in dat vroeger opstaan.
Wel, als ik op mijn werk ben, dan werk ik ter plaatse tot het einde van de dag, dus ja, ik ga 's middags niet naar buiten om ergens te eten.
Op maandag heb ik 's avonds Spaanse les, dan moet ik al vroeger vertrekken naar mijn werk om op tijd te zijn.
Ik ga dus vroeger vertrekken zodat het pakket weg is vóórdat ik naar mijn werk rijd.
dragonflo schreef:Proximus verstuurt trouwens die brief ook via e-mail, maar je moet dan wel jouw factuur via e-mail krijgen. Via e-mail is de datum in de brief de datum van de e-mail. Je mag blij zijn dat je niet moet betalen om die modem naar hun op te sturen. Ik vind het anders wel netjes geregeld en heb zelf geen klachten over Easy Switch.
Blijkbaar klopt dit niet, ik heb hiervan geen e-mail gehad. Laatste mail van Proximus billing is van 13/10/2017.
De communicatie daarna is per brief verlopen.
Over Easyswitch zelf heb ik geen enkele klacht overigens.
Dit heeft perfect gewerkt.
Laatst gewijzigd door boulder 12 nov 2017, 19:34, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Volgens mij aanvaarden ze het nog in een proximuswinkel.
Allez eind oktober toch, ik moest iets halen in de winkel en daar stond iemand voor mij die alles binnenbracht.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik zal er maar over ophouden, morgen stuur ik die boel terug, ben ik er ineens vanaf.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

In september heb ik van iemand een nagenoeg splinternieuwe decoder gekocht en heb dus mijn gehuurde decoder binnengebracht in een proximus winkel, die hebben er niet moeilijk over gedaan en ik heb een blad moeten ondertekenen dat ze hun decoder terug gekregen hebben en ik verlost ben van het huren :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

boulder schreef:EDPNet vraagt ook dat je met Fritzboxen werkt, dus waarom zou ik nog een Bbox houden, zelfs als mochten ze mij die cadeau doen zou ik er nog geen nut voor hebben.
Da's nieuwe informatie voor mij. Kan je even een bronvermelding geven? Bedankt!
Computer(k)nul
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Splitter schreef: - in de week binnenbrengen: geen idee van bij jou, maar hier in de omtrek zijn 3 ups punten waarvan 2 open tot 20u door de week.


verder dacht ik dat je ook nog steeds alles mag binnenbrengen in een pxm center/verdeler, en dan krijg je bij hun toch een bewijsvan ingelevering ?
Ik weet niet waar jij woont, maar ik zelf woon in een stad, een provinciehoofdstad zelfs, en alle UPS punten hier zijn gesloten vanaf 14u30.
Voor iemand die iedere dag pendelt naar Brussel, en bijgevolg dus onmogelijk thuis is voor 14u30 (en vaak zelfs voor 20u), kan ik vrij goed de frustraties van TS begrijpen.

Daarnaast: PX winkels doen niets meer behalve verkopen, en zaken invullen op de website die jij ook kunt invullen.
Zelfs materiaal kun je er niet meer afhalen, of het zijn GSM's of telefoonhoesjes...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

blaatpraat schreef:en alle UPS punten hier zijn gesloten vanaf 14u30.
Is dat niet "laatste tijdstip van afgifte voor verzending dezelfde dag"? Hier in de buurt zijn de UPS punten meestal krantenwinkels, en die zijn toch altijd minstens tot 18u open. En 's morgens zijn die open lang voor ik de baan op ga...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

SpecialK schreef:Is dat niet "laatste tijdstip van afgifte voor verzending dezelfde dag"?
Dat is wat ik zou vermoeden, maar er staat letterlijk "Laatste tijdstippen voor afgifte", wat wilt impliceren dat je na dit uur niet meer kunt inleveren.
Het kan ook gewoon een slechte vertaling zijn.
In ieder geval blijft het een probleem als je iets binnen een bepaalde timeframe moet indienen, iets waar bijvoorbeeld bpost heel slim op inspeelt door hun automaten af te splitsen naar cubee.
Maar goed, ik wijk af...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Sinna schreef:
boulder schreef:EDPNet vraagt ook dat je met Fritzboxen werkt, dus waarom zou ik nog een Bbox houden, zelfs als mochten ze mij die cadeau doen zou ik er nog geen nut voor hebben.
Da's nieuwe informatie voor mij. Kan je even een bronvermelding geven? Bedankt!
Dat heb ik toch zo begrepen, als je aansluit bij EDPNet zeggen ze toch dat je goedgekeurde toestellen moet gebruiken, en zelf stellen ze die Fritzboxen voor, of werken die Bboxen ook daarop?

In elk geval, ik was niet van plan om die Bbox te behouden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

boulder schreef:
dragonflo schreef:Proximus verstuurt trouwens die brief ook via e-mail, maar je moet dan wel jouw factuur via e-mail krijgen. Via e-mail is de datum in de brief de datum van de e-mail. Je mag blij zijn dat je niet moet betalen om die modem naar hun op te sturen. Ik vind het anders wel netjes geregeld en heb zelf geen klachten over Easy Switch.
Blijkbaar klopt dit niet, ik heb hiervan geen e-mail gehad. Laatste mail van Proximus billing is van 13/10/2017.
De communicatie daarna is per brief verlopen.
Over Easyswitch zelf heb ik geen enkele klacht overigens.
Dit heeft perfect gewerkt.
Ik heb deze maand de papieren in mijn mailbox ontvangen en nooit via de post en ik ben ook overgestapt met easyswitch..
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

boulder schreef:
Sinna schreef:
boulder schreef:EDPNet vraagt ook dat je met Fritzboxen werkt, dus waarom zou ik nog een Bbox houden, zelfs als mochten ze mij die cadeau doen zou ik er nog geen nut voor hebben.
Da's nieuwe informatie voor mij. Kan je even een bronvermelding geven? Bedankt!
Dat heb ik toch zo begrepen, als je aansluit bij EDPNet zeggen ze toch dat je goedgekeurde toestellen moet gebruiken, en zelf stellen ze die Fritzboxen voor, of werken die Bboxen ook daarop?

In elk geval, ik was niet van plan om die Bbox te behouden.
Aangezien EDPnet zijn VDSL-lijnen bij Proximus afneemt, werkt een BBox2 / BBox3 even goed/slecht. Ik kan me wel voorstellen dat een Fritz!Box betere diagnose toelaat igv. calamiteiten dan een BBox3.
Computer(k)nul
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Ik zou het nog straffer durven stellen :
- Wat het modemgedeelte betreft werkt een Bbox3 momenteel beter dan een Fritzbox.https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 98#p723198
- Bij problemen geeft Proximus 100% support op een Bbox3, met een Fritzbox kunnen ze het op uw modem steken.
- Wat diagnose betreft : Leuk om eens mee te spelen. Echter bij problemen houdt Proximus daar totaal geen rekening mee. Bij problemen is de boodschap blijven bellen tot het opgelost is. Ik garandeer u dat ze het ook zullen oplossen maar het kan soms even duren (eigen ervaring).
- Voip achter een Bbox3 werkt zonder veel gepruts.

Een Bbox3 zal ook wel zijn nadelen hebben maar ieder moet voor zichzelf uitmaken of deze voor hem opwegen tegen de voordelen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik heb de box vanmorgen binnengebracht in een krantenwinkel die op de lijst van UPS punten staat.
Hij wist mij te vertellen dat tegenwoordig quasi alles bij Proximus via die UPS punten gebeurt, heel veel magazijnen zouden gesloten zijn.
Volgens hem moeten de techniekers van Proximus zelfs hun gereedschapskoffertje via een UPS punt krijgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Is correct zelfs voor de subco's hun stock moeten ze niet meer opladen bij hun eigen werkgever of in de prx magazijnen alle bevoorrading / retour gebeurd via ups punten. Is logistiek veel efficiënter waarschijnlijk en zorgt ook voor minder nutteloze km.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik snap ook niet waarom ze je zouden kunnen verplichten om dat op hun manier te doen.
Ik zou dat ook gaan afzetten in een winkel.

Ik zou bv begot niet weten waar ik nog een gesloten doos liggen heb die als verzenddoos zou kunnen dienen, tenzij ik speciaal nog ns langs de winkel passeer in de hoop een doos met dekselflappen daar te recupereren; en een printer heb ik momenteel ook niet functioneel hier, dat begon veel te veel te kosten voor de 5 paginas die ik op een jaar ns print.

Als ze een verzending verwachten, moeten ze zelf maar de doos opsturen en kan degene die ze aflevert de modem erin steken en direct terug meenemen.
Anders kunnen ze kiezen tussen "goedvinden hoe ik het doe" of "hun materiaal niet meer terugzien".

En ja, de post zou verplicht moeten zijn om brieven met een datum te bestempelen; nu is het idd makkelijk om zomaar een datum op een brief te zetten.

Alle proximus winkels zijn overigens bijna altijd fataal onderbezet; de laatste keer dat ik er passeerde stond er 1 persoon te wachten voor mij (alle personeel was bezet), en heeft het toch 15min geduurd eer het aan mij was. Ze geven trouwens zelf toe dat hun bezetting berekend wordt op het aantal klanten dat verwacht wordt, en die berekening blijkt hopeloos aan de lage kant te zijn (onder het mom van "besparingen" wss).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Proximus is dan ook geen bedrijf dat sympathiek wil zijn naar de klanten toe ;)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ITnetadmin schreef: ...en een printer heb ik momenteel ook niet functioneel hier, dat begon veel te veel te kosten voor de 5 paginas die ik op een jaar ns print.
De printer heb je gelukkig niet nodig, de bladen die je er moet bijvoegen zitten in de brief (maar sommigen krijgen dat misschien elektronisch?)
ITnetadmin schreef:Alle proximus winkels zijn overigens bijna altijd fataal onderbezet; de laatste keer dat ik er passeerde stond er 1 persoon te wachten voor mij (alle personeel was bezet), en heeft het toch 15min geduurd eer het aan mij was. Ze geven trouwens zelf toe dat hun bezetting berekend wordt op het aantal klanten dat verwacht wordt, en die berekening blijkt hopeloos aan de lage kant te zijn (onder het mom van "besparingen" wss).
Mijn indruk is dat ze denken dat ze kunnen zijn als een internetbedrijf, met weinig echte winkels, en hun klanten die alles maar via opsturen van pakketjes moeten doen.
Alleen, die internetbedrijven zijn in verhouding wel goedkoop, Proximus is peperduur, dan verwacht je toch wel iets meer service.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Of je de decoder nu naar een ophaalpunt brengt, of naar een winkel kan toch niet zo een probleem zijn. De verpakking mss wel, maar een doorwinterde gebruiker heeft wel ergens wat lege dozen staan. Zeker van apparatuur die je huurt hoor je de verpakking bij te houden volgens mij. Zaken die je online besteld dien je trouwens ook retour te zenden in originele verpakking bij een defect.

En of je dat nu direct, of pas later op de post doet maakt niet uit. Ze plakken er overigens een datum op om de klant aan te sporen dat asap te doen, zelfs als je dat de 14e dag op de post doet en hiervan een bewijs kunt voorleggen zullen ze het nog aanvaardbaar vinden. Als je het maar doet. Proximus zal heus geen deurwaarder sturen als je een dag te laat bent, maar wel een herinnering.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:Of je de decoder nu naar een ophaalpunt brengt, of naar een winkel kan toch niet zo een probleem zijn.
Het heeft toch ook met respect te maken.
Je verwacht dat soort houding van een webshop, omdat die geen fysieke winkels hebben (de meeste toch niet), en omdat ze daar dan ook interessante prijzen hanteren.
Als men u bij het verkopen wel met plezier in een showroom onthaalt, en in elke gemeente wel een winkel heeft, maar dan achteraf bij een probleempje u niet meer wil zien, dan is dat onvriendelijk.
Er werd ook gezegd : "u bent geen klant meer", dat klopt, maar als je bijv. uw TV opzegt, maar uw internet behoudt, dan is het dezelfde procedure.
mailracer schreef:Zaken die je online besteld dien je trouwens ook retour te zenden in originele verpakking bij een defect.
Dat klopt, maar nog eens, als ze zich willen vergelijken met een webshop, dat mag, maar dan moeten die tarieven ook serieus naar beneden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

proximus kiest de goedkoopste oplossing, want nu doe jij wat normaal in een winkel zou gebeuren om die terug te zenden naar hun depot. meer moet je daar niet achter zoeken. als klant kan je daar ook respect voor hebben ondanks je denk veel te hebben betaald en het maar in de service moet zitten. heb je overigens moeten betalen voor het verzendvignet ? ik denk het niet, dus wat maakt het dan uit waar je naartoe moet rijden om van de rommel af te zijn.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben recent overgestapt van Proximus naar Telenet via de easyswitch code.

Nu ontving ik een week later een brief van Proximus maar men spreekt niet over het retourneren van de apparatuur.
Kan het zijn dat ik die niet hoef in te dienen? Ik stuurde hen al een bericht via de website maar nog geen reactie gekregen...
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”