Decoder V5: Altijd teletext ondertitels actief?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 16 keer

Sinds een paar maanden heb ik een 'raar' probleem met mijn decoder op zenders waar teletext ondertiteling beschikbaar is.
Het viel mij allereerst op omdat ik elke morgen de joernaallus van het laatavondnieuws op Eén bekijk.
Ik heb dan automatisch teletext ondertiteling die ik moeilijk uit kan schakelen.
Met moeilijk bedoel ik dat ik verschillende maal (lang, kort) op de teletext toets (rechts naast de nul toets) moet drukken tot de ondertiteling uiteindelijk uit blijft.
Vermoedend dat het om een slecht contact in de teletext toets van de afstandsbediening ging heb ik na overleg met een Proximus boetiek (Dockx Brussel) deze omgewisseld met een spiksplinternieuw exemplaar.
Groot was mijn verbazing dat het fenomeen nog steeds aanwezig is...
Zou het kunnen dat het probleem zich in de decoder zelf bevindt? (decoder is ondertussen al een paar jaartjes oud)

Oeps...zie ik nu dat ik in het verkeerde forum gepost heb.... :?
Oeps2...Toch eventjes een 'factory reset' op de decoder uitgevoerd, probleem schijnt opgelost... :oops:
Ben je dan in de informatica sinds 1978, en vergeet je de basishandelingen als het je eigen betreft... :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

is geen probleem in de decoder, ook niet van de afstandsbediening, en een reset was al helemaal niet nodig.
er is in de menu's een *optie* om de teletekst, waar beschikbaar, automatisch te activeren.

Dit heeft voor mensen die ondertiteling gebruiken voordelen zoals:
- je kan terug zappen (ipv manueel ondertitels uit te zetten alvorens dat kan)
- je hebt automatisch ondertiteling waar beschikbaar (beetje "set and forget")

je kan het dus ook in het menu uitzetten en mijn vermoeden is dan ook dat iemand het (per ongeluk?) heeft aangezet gehad.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 16 keer

Bedankt Splitter!
Ondertussen deze optie inderdaad in het menu teruggevonden.
Bizar want ik ben, naar mijn herinneringen, sinds de dag van de installatie van de decoder niet meer in het menu geweest (en ik ben alleenstaande)...
I.i.g werkt het weer zoals verwacht.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”