nieuw access point, zwak TV signaal via wifi bridge

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
koswo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 maa 2005, 11:19
Locatie: Landen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik heb onlangs een Ubiquiti access point geïnstalleerd en vervolgens de wifi van mijn Proximus bbox3 uitgeschakeld, maar heb wel de SSID's en wachtwoorden behouden (om te voorkomen dat ik al m'n devices opnieuw moest instellen).

Nu merk ik dat de TV decoder die via de wifi bridge van Proximus verbonden is slecht beeld en geluid geeft (alsof de verbinding te traag is).

Enig idee?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

K
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Uiteraard stoort dit op elkaar, best enkele meters afstand houden tussen wifi toestellen , als ook zorgen dat de kanalen niet overlappen.

op 2.4 ghz is er maar 60 mhz beschikbaar en veel devices gebruiken 40mhz , je moet dus eentje op 20mhz bandbrete gaan instellen.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

die wifi bridge van Proximus werkt op 5.0 GHz
koswo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 maa 2005, 11:19
Locatie: Landen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Maar ik heb de SSID's niet veranderd, ik heb dus zowel een 2.4 als een 5.0 wlan met dezelfde naam als voorheen, toen de wifi bridge WEL perfect werkte. Als de bridge voorheen op de 5.0 zat die de Proximus modem uitzond, zou die nu toch ook op de 5.0 van de Ubiquiti moeten zitten?

Al mijn andere devices hebben de switch automatisch gemaakt.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

vermoedelijk is jouw Ubiquity "maar" een 3x3 op 5GHz, waar zowel de bbox-3 als de WiFi bridge 4 spatial streams hebben. Bovendien zijn zowel de b-box3 als de WiFi bridge zó geconfigureerd dat de video-stream in de WiFi QoS de hoogste prioriteit krijgen. Als je dan toch een apart AP wilde plaatsen, en TV daarover wilde transporteren, was het idealer geweest om een tweede PXM WiFi bridge te nemen, omdat die geoptimaliseerd zijn voor de TV trafiek.
koswo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 maa 2005, 11:19
Locatie: Landen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ik ken er niet veel van maar in de specs lees ik : "Simultaneous Dual-Band 4x4 Multi-User MIMO"

https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/Un ... -HD_DS.pdf

Maar stel dat ik het niet verbeterd krijg, dan zou ik opteren voor een powerline adapter (bijv. van Devolo). Welke snelheid heb ik dan minstens nodig om Proximus TV te kunnen dragen? 500, 650, 1000, 1200 Mbps?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

500 mbps Zal ruim voldoende zijn.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

zelfs op 5 ghz moet je rekening houden met de frequenties , als ook de afstand tussen de toestellen

ook kunnen alarm sensoren met radar detectie op 10 ghz storen op 5.250 - 5.280 mhz aangezien dit de helft van hun frequentie is .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”