Ssid van WiFi bridge wijzigen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Coren42
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:46

Hey!

Ik heb een paar Technicolor TG234 wifi bridges/access points staan van toen we nog proximus klant waren. Nu wil ik graag één van die toestellen als extra access point instellen voor mijn huidig netwerk, maar ik heb geen idee hoe ik SSID en wifi key kan veranderen zodat ze overeen komen met die van de rest van mijn netwerk.

Hoe heb ik überhaupt toegang tot de configuratiepagina's van het toestel? Ik las in de Technicolor manual dat je er via 192.168.1.100/200 aankan, maar dat lijkt nergens naar te leiden. Hebben proximus toestellen andere instructies?

Iemand een idee?
Thanks!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Access points hebben een ip adres dat je in de router moet terug vinden. Normaal staat er een macadres bij dat je op de sticker van zo een bakje moet terugvinden. Dat ip-adres heb je nodig om in te loggen op de webpagina hiervan.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Afhankelijk van hoe die dingen werken, moet je ze soms wel fysiek op het netwerk inpluggen om erin te geraken.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

zet de schakelaar achteraan in "station" of "Access Point" en probeer dan op 192.168.1.100 of .200 en connecteer via ethernet (weet niet juist meer welk IP met welke stand overeenkomt. PC moet dan ook een fixed IP hebben uiteraard.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Coren42 schreef:Hoe heb ik überhaupt toegang tot de configuratiepagina's van het toestel? Ik las in de Technicolor manual dat je er via 192.168.1.100/200 aankan, maar dat lijkt nergens naar te leiden.
Hoe bedoel je met "dat lijkt nergens naar te leiden" ?
Zoals de vorige poster opmerkte, moet je er natuurlijk voor zorgen dat jouw PC een adres heeft in dezelfde range - eventueel met een fixed IPv4 adres - anders krijg je natuurlijk geen toegang tot 192.168.1.100/200 ...

Misschien heb je niet eens toegang nodig tot de configuratie pagina. Ik zou het volgende eens proberen:
  • zet de schakelaar achteraan in "station" (zoals de bridge normaal staat als je met een B-box3 verbindt
  • druk op de WPS knop op de WiFi bridge, en druk binnen de 2 minuten druk ook op de WPS knop op je router (of activeer WPS via de webinterface).
  • in principe gaat de WiFi bridge ny syncroniseren met je router (SSID, paswoord).
  • zet nu de schakelaar achteraan in "AP" mode, misschien onthoudt de bridge de WiFi instellingen?
Geen idee of dit zal werken, je kan altijd eens proberen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef: Geen idee of dit zal werken, je kan altijd eens proberen?
nee, dit werkt niet. De bridge gaat opnieuw de SSID nemen die in zijn geheugen geprogrammeerd staat (en op het etiket achteraan vermeld)

Heb het nog eens nagekeken:
  • PC en bridge verbinden via ethernet
  • PC configureren met een fixed IP (bvb 192.168.1.1 en netmask 255.255.255.0)
  • schakelaar in stand "AP"
  • surfen naar 192.168.1.100
  • inloggen met "Administrator" (met hoofdletter) en leeg paswoord
  • SSID en WPA paswoord aanpassen en configuratie saven
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

@flupke19, ik heb er 4 geprobeerd met dat aanpassen zoals beschreven, in geen een van die 4 geraak ik er in ??
Waren nog 2 Wi-Fi-bridge met Belgacom logo en 2 met Proximus logo.

PS: in de handleiding staat beschreven hoe je moet koppelen indien andere type modem !
Een andere opstelling die ik heb getest want @Coren42 ===> geeft aan dat hij ooit klant was bij Proximus.
een Wi-Fi-bridge gekoppeld via een LAN kabel aan de router als Station (knopje achteraan).
een tweede Wi-Fi-bridge gekoppeld via een LAN kabel aan de router als Access-Point (knopje achteraan).
Ze wel even laten opstarten want haast en spoed is zelden goed !!

Die krijgen alle twee een IP adres .... nu zoek je die IP adressen op.
De twee Wi-Fi-bridge hun naam beginnen met TG233 en daar zoek je dan TG233-AP- (van Access Point).
vb: 192.168.2.101
Doe je browser open en tik gewoon 192.168.2.101 en duw op enter toets.
Dan krijg je de pagina met USER, daaronder tik je het paswoord die achteraan op de Access Point staat ===> User Password.
Dan kies je: Config en klik daar onder op Wireless.
Dan verander je ESSID en geef je een andere naam.
Dan verander je Passphrase met een nieuw wifi-paswoord.
Dan klik je op Save.
Kijk alles nog eens na !!

Dan trek je de LAN kabel van de Access-Point uit.

Dan ga je op elke Wi-Fi-bridge de WPS knop gaan indrukken ===> pinkt Oranje.

Na enkele seconden zouden ze elkaar hebben moeten ontdekken, het Oranje pinken zal stoppen..
Als je nu gaat kijken in de Station dan zie je dat hij alle gegevens heeft overgenomen van de Access-Point.

Nu je PC laten scannen naar een Wi-Fi netwerk en daar zoek je Access Point met de nieuwe ESSID en User Password.
Dat invullen op je PC .... en dat zou moeten werken dan !
Met andere woorden je hebt minstens 2 Wi-Fi-bridge nodig !!

PS: ter info: indien je de Wi-Fi-bridge aan je B-Box3 koppelt ====> zo te zien gebeurd er dan een upgrade of iets anders want dan verdwijnt het menu Networking onder Config !!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”