Verdwenen mailboxen na bezoek installateur

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Nachtraaf13
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:30
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Een enigszins bizar probleem.

Vorige week kwam bij mijn ouders een proximus technieker langs om tv-internet te installeren. Hij voorzag ook een nieuw email-adres maar toen hij weg was, bemerkten mijn ouders dat in Thunderbird de andere mailboxen weg waren. Ik ben intussen eens naar huis geweest en kan het voorlopig ook niet oplossen.

Kort gezegd:
- in Thunderbird staat inderdaad enkel nog de nieuwe proximus mailbox
- in het Thunderbird profiel vind ik de andere inboxen e.d. ook terug maar zelfs na ze aan een nieuw profiel te hebben toegevoegd, verschijnen ze niet in Thunderbird (Proximus staat wel in een IMapmail folder; de andere twee staan onder Mail zoals ze ook bij mij staan)
- Thunderbird herinstalleren werkte ook niet
- vervolgens heb ik geprobeerd om de accounts zelf toe te voegen maar door onder meer paswoord-problemen lukte dat ook niet
- nog een kleine eigenaardigheid: de andere email adressen zijn van hotmail en dommel, de vorige provider. Ik geraakte wel na menige pogingen op de webmail van hotmail maar na eindeloze pogingen niet op de webmail van dommel. Althans niet de op de laptop van mijn ouders want bij thuiskomst probeerde ik het op mijn pc en ging het onmiddellijk.

Wat die technieker uitgespookt heeft, wie zal het zeggen. Initieel zal hij waarschijnlijk de andere accounts verwijderd hebben, maar waarom ik ze niet terugkrijg, heeft misschien minder met proximus nog te maken. Iemand die na een bezoek van een proximus installateur ook zoiets heeft meegemaakt en een oplossing weet?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

1. Een Prox technieker verwijdert mailboxen uit Thunderbird
2. Je krijgt de mailboxen niet toegevoegd

>>
1. Laakbaar
2. Hotmail toevoegen aan Thunderbird lijkt me geen rocketscience, idem Dommel.
Wat bedoel je trouwens met "meninge pogingen" voor de hotmail account? Als je user+pw hebt, werkt het toch gewoon via webmail?
Dommel: misschien is de account ondertussen afgesloten en hebben uw ouders dat niet eerder gemerkt in Thunderbird?

offtopic
Waarom laat je een Prox technieker aan uw eigen toestellen komen (of die van uw ouders)?
Internet is gelinkt aan kabels en een modem, toch niet aan een pc?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

heist_175 schreef:...
Dommel: misschien is de account ondertussen afgesloten en hebben uw ouders dat niet eerder gemerkt in Thunderbird?...
Een provider mocht vroeger de eerste zes maanden na vertrek een mailaccount niet ongevraagd afsluiten. De regelgeving is ondertussen veranderd en kan je gratis je account 18 maanden behouden, maar je moet dat wel doorgeven voor dat je van provider veranderd. Deze optie moet ook minstens jaarlijks aan de klant meegegeven worden. Als Dommel het effectief heeft afgesloten kan ik dat alleen maar niet netjes noemen, maar ze kunnen het blijkbaar.

Het kan misschien zijn dat er een nieuw default profile voor thunderbird aangemaakt is. In een bestand profile.ini kan je zien naar welk profiel thunderbird moet kijken.
Meer over profiles : http://kb.mozillazine.org/Profile_folder
Nachtraaf13
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:30
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Met "meerdere pogingen" bedoelde ik louter dat ik de paswoorden al lange tijd vergeten was. Bij hotmail geraakte ik ook niet meer door de security vraag.

Inzake het profiel was er inderdaad een default profiel maar dat heb ik verwijderd, een nieuw aangemaakt en alle folders teruggezet. Tenzij ik enkel de folders onder Mail dien terug te zetten en niet alle andere?

Ondertussen zit ik een klein stapje verder. Ik ben er in geslaagd om de hotmail account in mijn eigen Thunderbird zonder probleem toe te voegen. Indien het hier gaat, moet het thuis ook gaan.

De dommel account toevoegen geeft mij foutmeldingen, o.a. dat gebruikersnaam en paswoord niet correct zijn. Dommel is inderdaad intussen (per mail op 17.08) opgezegd maar zou eigenlijk nog moeten lopen tot de de termijn van de laatste betaling (07.09). Nu zie ik wel dat onder 'my packages' alles al weg is. Via webmail geraak ik nog aan de huidige mails maar ik zou ook nog een manier willen vinden om alle oude mails en local folders in Thunderbird te kunnen laden.

*aan mods* het kan zijn dat dit topic intussen onder een ander subforum thuishoort, maar het initiële probleem kwam er na het bezoek van een proximus installateur.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”