Ik heb onlangs wat meegemaakt waardoor ik 2 dagen zonder netwerk zat...
Dus ik bestel een maandagavond mobilus. De woensdag krijg ik sochtends bericht dat mijn nummer zal worden overgedragen. Hoe dat komt snap ik niet want ik had nog geen instructies gegeven. Na een uur had ik geen netwerk meer. Savonds toen gebeld de woensdag naar klantendienst en die zei dat ik dat niet moet doen en dat ik moet wachten op men simkaart... Umm proximus??? Activatie van een simkaart gebeurt maar als ik een sim kaart ontvang want daar staan de instructies in???
Gevolg donderdagavond krijg ik mijn sim kaart en heb ik direct netwerk. 2 dagen dus zonder netwerk gezeten en dat zonder vergoeding...
Hierop beslist om gewoon terug te veranderen...
proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4276
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 97 keer
Ook eens gehad, mocht dan doorschakeling vragen bij de klantendienst, en de sim was bij hen nog niet gekend enz enz...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 3 keer
schering en inslag:
Vorig jaar 2 abonnementen naar Px overgezet en 2x deze miserie...
Vorig jaar 2 abonnementen naar Px overgezet en 2x deze miserie...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Bij een professioneel bedrijf (grootste mobiele operator) zou zoiets inderdaad niet mogen gebeuren. Helaas gebeurt het regelmatig, duidelijk een probleem qua organisatie. De snelste oplossing in zo'n geval is naar een Proximus Center gaan en een nieuwe simkaart vragen.
Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
nickz schreef:De snelste oplossing in zo'n geval is naar een Proximus Center gaan en een nieuwe simkaart vragen.
Dat is wel makkelijk zeggen als je overdag werkt
-
- Elite Poster
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Mijn proximus winkel is maar open tot 17u30 en aangezien ik 2 van de 4 dagen om 19u30 thuis ben en anders 18u30 gaat dat niet.cadsite schreef:Ik werk ook overdag, maar niet van 10 tot 19u(30) 6/7 dagen:
En ik had dit probleem tijdens de week. Niet tijdens de vrijdag of zaterdag.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dit is dus in orde geraakt. Niet tegenstaande dat ik vabwege dit probleem overgeschakeld ben op orange.
Vreemd genoeg zit proximus me wel nig steeds dat gsm abbonement aan te rekenen in facturen terwijl ik al sinds 9 augustus geen mobiele klant meer ben..
Ik dacht dat nummeroverdracht toch automatisch gaat?
Volgens proximus was die nummeroverdracht niet aanwezig en was er dus geen opzegging van het contract terwijl ik wel al sinds augustus bij orange bel en sms etc...
Is dat zo mogelijk?
Ik ga normaal terug van scarlet naar proximus maar zo hoeft het niet voor mij. De reden voor scarlet was om geld te besparen en hopelijk geen facturatieprobmemen maar nu heb ik jet dus terug voor ik daadwerkelijk voor internet en tv enzo klant ben.
Wat doe ik best?
Vreemd genoeg zit proximus me wel nig steeds dat gsm abbonement aan te rekenen in facturen terwijl ik al sinds 9 augustus geen mobiele klant meer ben..
Ik dacht dat nummeroverdracht toch automatisch gaat?
Volgens proximus was die nummeroverdracht niet aanwezig en was er dus geen opzegging van het contract terwijl ik wel al sinds augustus bij orange bel en sms etc...
Is dat zo mogelijk?
Ik ga normaal terug van scarlet naar proximus maar zo hoeft het niet voor mij. De reden voor scarlet was om geld te besparen en hopelijk geen facturatieprobmemen maar nu heb ik jet dus terug voor ik daadwerkelijk voor internet en tv enzo klant ben.
Wat doe ik best?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 103 keer
Wacht tot Proximus je afsluit van mobiele diensten wegens wanbetaling.
Zij zijn aan zet op dat vlak, alsook om jou voor de rechter te slepen.
Maar om in orde te zijn:
De facturen protesteer je per aangetekende brief (en niet telefonisch, noch via MyProximus aangezien dit systeem niet werkt).
Hierin zeg je dat je het bedrag voor 100% betwist omdat je geen klant meer bent sinds 9 augustus, en je vraagt om technisch uit te leggen hoe het komt dat nummer 04xx xx xx xx waarvoor men kosten aanrekent, tegenwoordig bereikbaar is via Orange.
Eenmaal je dit gedaan hebt, ben je juridisch in orde tot ze je voor de rechter slepen, en kunnen ze geen extra kosten eisen.
Zij zijn aan zet op dat vlak, alsook om jou voor de rechter te slepen.
Maar om in orde te zijn:
De facturen protesteer je per aangetekende brief (en niet telefonisch, noch via MyProximus aangezien dit systeem niet werkt).
Hierin zeg je dat je het bedrag voor 100% betwist omdat je geen klant meer bent sinds 9 augustus, en je vraagt om technisch uit te leggen hoe het komt dat nummer 04xx xx xx xx waarvoor men kosten aanrekent, tegenwoordig bereikbaar is via Orange.
Eenmaal je dit gedaan hebt, ben je juridisch in orde tot ze je voor de rechter slepen, en kunnen ze geen extra kosten eisen.