OpenVPN met Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kristofre
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017, 11:00

Hallo,

Ik ben in het proces om een nieuwe router aan te schaffen die ook ondersteuning geeft voor OpenVPN.
Aangezien bij Proximus het enkel mogelijk is om poorten 23, 80 en 443 te openen vroeg ik me af of het mogelijk was om OpenVPN te gebruiken.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor je feedback.

Mvg,
Kristof
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Je kan elke poort gebruiken die je maar wil. Standaard staan poort 23,80,443 dicht, maar je kan er voor kiezen om die toch open te zetten via de e-services. Alle andere poorten staan gewoon open.

Misschien nog een tip: het is geen slecht idee om dit soort zaken die je publiek via het internet toegankelijk maakt vanop je thuisnetwerk niet op de standaardpoort te draaien, maar op een arbitraire poort. Dat zorgt toch al voor een klein beetje extra beveiliging.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

En het werkt perfect in de praktijk. Mijn GSM draait altijd over de VPN naar thuis (waar ik dus Proximus heb) en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
kristofre
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017, 11:00

Perfect.

Dank je wel voor jullie response!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Via Tasker verbindt mijn gsm automatisch met de OpenVPN server (Synology NAS) thuis als ik op een onbekende wifi connecteer.
Vroeger had ik het ook constant opstaan, maar je internetsnelheid van je gsm is dan beperkt door de uploadsnelheid van je verbinding thuis.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”