Betalen in Appstore met belwaarde

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, maar het zou kunnen dat "abonnementen" niet meer onder deze omschrijving vallen... Want jouw probleem is al meermaals op dit forum aangekaart... Misschien eens contact opnemen met de klantendienst van Orange?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ben tempo giga maar spotify premium of netflix kan ik niet betalen met mijn belwaarde.
Google play music wel.

Is google play music gelijkwaardig aan spotify?
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Google play music is zeker een goed alternatief. Zeer grote muziekkeuze.
Normaal kan je met je belwaarde betalen voor Netflix als je een nieuwe account met nieuw e-mail adres aanmaakt via de Netflix app op je gsm. Heb dat zo al 2 keer gedaan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben ooit ook eens geswitcht van Spotify naar GPM. Een showstopper voor mij was dat deze laatste echter geen gapless playback ondersteunde. Een live album had dan bvb telkens een korte pauze tussen de tracks. Daarom vrij snel terug naar Spotify teruggekeerd. Beetje later bleek je ook Spotify via PlayStation te kunnen nemen en betalen met je PS wallet, die ik tot voor kort dus kon aanvullen dmv belwaarde.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Forza schreef:Is google play music gelijkwaardig aan spotify?
Ik vind het beter, maar zoals je hierboven kan lezen is dat nogal afhankelijk van wat je wil. Voor mij is een gigantisch pluspunt de mogelijkheid tot opladen van je eigen mp3's (en de standaard keuze is ook net iets groter al is dat natuurlijk relatief).
ooh. shiny.
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

simon1991 schreef: Ik heb de betaling dan maar gedaan via PayPal, om te voorkomen dat mijn abonnement bij Netflix zou worden opgezegd.
Nu zou ik echter graag mijn betaalmethode terug veranderen naar Orange, echter krijg ik nu de melding "Niet geschikt"
Ik zit in exact hetzelfde scenario (ook klant bij Orange, prepaid). Helaas, betaling van Netflix via Google Play is vanaf mei niet meer mogelijk voor nieuwe en hernieuwde abonnementen:
Bijlagen
Netflix betaling
Netflix betaling
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oei, op Netflix moeten we dus inderdaad niet meer rekenen aangezien het duidelijk iets is tussen Netflix en Google, onafhankelijk van operator. Op de Netflix helppages staat net hetzelfde : https://help.netflix.com/en/node/42851 . Gelukkig blijft het wel bestaan voor bestaande abonnees die al zo betalen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

1ce schreef:Helaas, betaling van Netflix via Google Play is vanaf mei niet meer mogelijk voor nieuwe en hernieuwde abonnementen:
Ziet er naar uit dat het ook voor bestaande klanten zal zijn.
Ik zie immers ineens toevallig dit in mijn account info :
"Nieuw betaalmiddel vanaf volgende maand: xxx" met daarbij mijn CC info, dit terwijl er nu nog gewoon via Google Play betaald wordt.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Tomby schreef:
1ce schreef:Helaas, betaling van Netflix via Google Play is vanaf mei niet meer mogelijk voor nieuwe en hernieuwde abonnementen:
Ziet er naar uit dat het ook voor bestaande klanten zal zijn.
Ik zie immers ineens toevallig dit in mijn account info :
"Nieuw betaalmiddel vanaf volgende maand: xxx" met daarbij mijn CC info, dit terwijl er nu nog gewoon via Google Play betaald wordt.
Bij mij is de maandelijkse Netflix betaling er zonet via Google Play nog afgegaan (Proximus).
De info die u in uw account gespot hebt ivm het betaalmiddel, waar precies is die te vinden?
Ik heb hierover nog geen bericht gekregen. Cc info hebben ze niet van mij, gezien niet gekoppeld.
Bij jou werden in het verleden dan 2 mogelijke betaalmiddelen gekoppeld aan uw account, of heb ik het mis op?
THX
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

yezzer schreef:Bij mij is de maandelijkse Netflix betaling er zonet via Google Play nog afgegaan (Proximus).
De info die u in uw account gespot hebt ivm het betaalmiddel, waar precies is die te vinden?
Die vind ik hier : https://www.netflix.com/YourAccount . Op 2 augustus is er in elk geval ook nog gewoon betaald met Google Play.


Gefactureerd via Google Play
Ga naar Google Play om je account en betalingsgegevens bij te werken, of om je lidmaatschap op te zeggen.
Nieuw betaalmiddel vanaf volgende maand: MASTERCARD •••• •••• •••• xxxx

yezzer schreef: Ik heb hierover nog geen bericht gekregen. Cc info hebben ze niet van mij, gezien niet gekoppeld.
Bij jou werden in het verleden dan 2 mogelijke betaalmiddelen gekoppeld aan uw account, of heb ik het mis op?
Heb er zelf inderdaad ook nog geen bericht over ontvangen. Was eerder toevallig dat ik het ineens zag. Dus misschien staat het er ook al maanden en is er niets aan de hand. Klopt ook dat ze mijn CC info nog hebben van vroeger toen ik daar mee betaalde. Ben dan 2 jaar geleden of zo geswitched naar Google Play om met belwaarde te betalen.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Gefactureerd via Google Play
Ga naar Google Play om je account en betalingsgegevens bij te werken, of om je lidmaatschap op te zeggen.
Nieuw betaalmiddel vanaf volgende maand: MASTERCARD •••• •••• •••• xxxx


=> Ben dus ook eens gaan kijken naar Google play om mijn account gegevens te checken, en daar staat dit nog altijd te lezen:

Premium

Primaire betaalmethode
Proximus


Alternatieve betaalmethode
Geen

Dus nog niets te zien, en ook dus nog geen bericht - maar, ik heb in het verleden nog nooit een andere betaalmethode gekoppeld, dus andere betaalgegevens hebben ze van mij niet. Ik ben eens benieuwd hoe het bij jou begin september zal aflopen!
Misschien kun je gauw nog het ander (alternatief) betaalmiddel verwijderen? Trouwens, als dat al enkele jaren geleden is dat ze die info van jou hebben: kans is misschien groot dat uw mastercard intussen al 'vernieuwd' is door uw bank, en dat ze bij Netflix met een vervallen kaart zitten?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

yezzer schreef:Misschien kun je gauw nog het ander (alternatief) betaalmiddel verwijderen?
Dat was ook direct mijn gedacht, maar ik heb nergens gevonden waar je je CC kunt beheren, wat op zich ook wel raar is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef: Ga naar Google Play om je account en betalingsgegevens bij te werken, of om je lidmaatschap op te zeggen.
Nieuw betaalmiddel vanaf volgende maand: MASTERCARD •••• •••• •••• xxxx
Bleek dus vals alarm, want vandaag is er weer gewoon zoals altijd €11.99 van mijn belwaarde afgegaan.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2943
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 591 keer
Bedankt: 81 keer

Bij mij enkele dagen geleden ook ;-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef: Gefactureerd via Google Play
Ga naar Google Play om je account en betalingsgegevens bij te werken, of om je lidmaatschap op te zeggen.
Nieuw betaalmiddel vanaf volgende maand: MASTERCARD •••• •••• •••• xxxx
Dit leek trouwens een bug, want vandaag staat er :

Gefactureerd via Google Play
Ga naar Google Play om je account en betalingsgegevens bij te werken, of om je lidmaatschap op te zeggen.

Dus geen melding meer over mijn kredietkaart. Er is overigens wel een nadeel aan verbonden: als je via Google Play betaalt, kun je blijkbaar geen cadeaucodes gebruiken. Ik heb 3 maand Netflix gekregen via PlayStation Plus, maar kan de code niet verzilveren. Dus Netflix Support gecontacteerd en de uitleg was dat die codes alleen gaan als je je abonnement rechtstreeks aan Netflix betaalt. Hetzelfde geldt ook voor de cadeaukaartjes die je in de winkels kunt kopen, die kun je ook niet gebruiken als je via Google Play betaalt. Ik vermoed dat dit is omdat Google gewoon zelf gewoon doorgeeft dat je een maand Netflix genomen hebt, en ze zelf niet kunnen zien dat je bij Netflix een tegoed staan hebt (of zou staan hebben, mocht het werken).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zou er dan toch een manier zijn om nog een nieuw Netflix abo te starten en te betalen met Google pay via orange ofzo?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

liegebeestig schreef:Zou er dan toch een manier zijn om nog een nieuw Netflix abo te starten en te betalen met Google pay via orange ofzo?
Denk het niet. Hun FAQ is heel expliciet daarin : https://help.netflix.com/nl/node/42851 .

"Met ingang van mei 2018 kunnen nieuwe Netflix-leden en leden die zich opnieuw bij Netflix registreren, geen gebruik meer maken van Google Play-facturering voor Netflix. Als je momenteel je factuur via Google Play ontvangt, kun je Google Play-facturering blijven gebruiken tot je account wordt beëindigd."
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hmmm toch jammer. Misschien kan ik een oude account van boor mei 2018 overnemen en zo alsnog Google pay activeren?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

liegebeestig schreef:Misschien kan ik een oude account van boor mei 2018 overnemen en zo alsnog Google pay activeren?
Dan ga je een Google account moeten overnemen, want Play en dus ook de Play abonnementen zijn daar onlosmakelijk aan verbonden. De kans dat je iemand vindt die jou zijn Google account wil overlaten lijkt me uitermate klein :cop: .
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”