Nieuwe installatie, Technicolor of Sagemcom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shinro
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2009, 19:23
Locatie: Belgïe
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Volgende week staat er een Proximus installatie gepland op mijn nieuw adres en ik vroeg mij af of het probleem dat zich enige tijd afspeelde met de Technicolor & PS4/NAT'ing issues nog aanwezig is bij de huidige modellen?

Heeft het zin dat ik voor de installatie aan Proximus vraag om ineens een Sagemcom te komen hangen of kan ik het met de nieuwste Technicolors ook doen?

Alvast bedankt voor enige feedback! :-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als het klopt wat ik gehoord heb zou Proximus geen Sagemcom meer leveren :!:
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb vandaag een nieuwe installatie laten doen en het was een Sagem, ik moest er zelfs niet naar vragen :-D
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Misschien zijn ze hun stock met sagemcoms aan het opgebruiken? ik weet het ook niet wat ervan waar is wat ik gehoord heb :???:
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Als technieker toch niks gehoord dat de sagems er uit gaan, de bbox3v+ wordt enkel door sagem gelevert voor de moment en dit is toch en nieuwe modem want was met de oude 3v enkel technicolor
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ook eens een artikel gelezen dat proximus niet meer ging modems laten maken bij sagem, maar wel verder doen met Technicolor, maar wat daarvan klopt weet ik niet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik inderdaad ook, maar herinner mij niet meer waar ik dit gelezen heb, al weet ik ook wel dat je niet alles voor de volle 100 procent moogt geloven wat er al dan niet op het internet te lezen valt!
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

sbghannibal schreef:Als technieker toch niks gehoord dat de sagems er uit gaan, de bbox3v+ wordt enkel door sagem gelevert voor de moment en dit is toch en nieuwe modem want was met de oude 3v enkel technicolor
de bbox3v+ wordt exclusief door Sagemcom gemaakt en niet door Technicolor. Deze heeft naast FXS-poorten ook DECT aan boord.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Dat is precies wat hij zegt...
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

Patje schreef:Dat is precies wat hij zegt...
nope:
sbghannibal schreef:de bbox3v+ wordt enkel door sagem gelevert voor de moment
en ik zeg: niet alleen "voor de moment" maar "voor altijd". Er komt gewoon geen bbox3v+ van Technicolor.
Gebruikersavatar
Shinro
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2009, 19:23
Locatie: Belgïe
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Een week geleden is ook de installatie bij mij gebeurd en de technieker had een Technicolor bij.

Volgens haar zouden de PS4 NAT issues opgelost zijn, zij was ook niet op de hoogte of de Sagemcom modems er uit gingen gaan.

Nu zaterdag ga ik volledig verhuizen en zal ik ook kunnen testen of de huidige Technicolors nog mankementen hebben, indien dit het geval is zal ik het wel gewoon kunnen omruilen in een Proximus verkooppunt veronderstel ik?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Omruilen via een Proximus verkooppunt zal er niet meer in zitten:
  • Proximus verkooppunten hebben geen stocks meer van modems. Modems worden alleen nog geleverd (via Kiala).
  • Modems omruilen gaat alleen via de klnatendients (0800), en hierbij kan niet gekozen worden voor Sagemcom/Technicolor.
Ik kan mij voorstellen dat sommige verkooppunten nog een (kleine) stock zullen hebben voor noodgevallen (klanten met SLA?). Maar in principe worden alle lokale stocks volledig afgebouwd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Winkels hebben echt niks zelfs niet voor sla daar dient en tec voor
Gebruikersavatar
Shinro
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2009, 19:23
Locatie: Belgïe
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Als update kan ik meedelen trouwens dat er een Technicolor hangt bij mij en geen NAT issue's met PS4 of andere consoles/games voorlopig.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”