surfvolume internetvolume internet start

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

beste.

ik had vroeger belgacom internet start , met surfvolume van 100gb
in samenwerking met een proximus gsm , kreeg je daardoor 50gb surfvolume erbij omdat dit een pack geworden is.

nu is alles verandert van naam , en noemt het tuttimus familus mobilus en je kan het zo gek niet bedenken...

echter voordien kon ik mijn surfvolume verbruik bekijken en opvolgen hoever ik was op mijn 150gb.
vandaag toont mijn surfvolume meter maximaal 100gb aan.

ben ik nu 50gb kwijt omwille vh nieuw imago v belgacom ?
zonder de prijsverhoging die er nog aankomt weldra...

groeten ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tijdens de "Tuttimus" Persconferentie op 17 october heeft Dominique Leroy aan de journalisten verklaard dat er voor de bestaande klanten, en de bestaande packs niets zou veranderen.

Bestaande formules behouden hun huidige snelheden, huidige volumes (vb unlimited voor Comfort in Pack).

Tenzij je iets gewijzigd hebt (voorbeeld jouw GSM in het pack omgezet naar Mobilus) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ik heb niks gewijzigd sinds augustus ...
en in augustus had in internet start ( 100gb ) en door een gsm abbo erbij in een pack kwam er 50gb bij ( dus 100+50=150gb vast internet surfvolume)

de laatste maanden kreeg ik wel smalband , maar ik verifieerde mijn verbruik niet echt.
echter vandaag staat de wijzer op 100gb in myproximus ,
terwijl in augustus die nog op 150gb stond
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

mijn vermoeden is bevestigd via de helpdesk

een uittreksel :

Code: Selecteer alles

(px-helpdesk) : Dit gaat over een oude pack formule, dus als ik even niet antwoord, niet denken dat ik weg ben. :) 

(klant):doe maar gerust ,  

(px-helpdesk) :Ik zie dat u onlangs uw tarief heeft laten aanpassen, klopt dat?  

(klant): mijn laatste aanpassing was internet start samen doen met gsm tot een pack combineren , en dit kwam als voordeel betere abboprijs voor gsm + 50gb surfvoluime... 
( dit was anno 2016 augustus ongeveer)  , dus sindsdien verwacht ik 150gb toch ?  

 (px-helpdesk) : Ok, want ik zie dat uw mobiele nummer die actief staat in het pack aangepast is naar een Mobilus S,
 en deze zijn niet compatibel met het Internet Start voor de 50gb. 
 Maar ik ga dit voor de zekerheid even navragen.  
 
(klant):..en ik heb destijds 150gb gekregen tot nu vandaag  , doe ik een check en stel vast dat ik 100 meer overhoud , trouwens 
ik ben niet veranerd van imago en marketing hé , maar tutimus wel  

(px-helpdesk) :Door de conversie van de abo's van Mobilus is inderdaad uw tarief ook aangepast.  
 Maar omdat dit tariefplan niet in de voorwaarden staan, telt de 150GB hier niet meer.  
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

En heb je uw gsmnr laten wijzigen ?
Want in dir geval is het volkomen normaal.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Hij heeft blijkbaar een ander tarief van Gsm abo, dus is bvb zijn smart 15 nu veranderd naar een Mobilus, waardoor hij zijn 50 GB extra verliest :-o
Tenzij hij niet zelf veranderd is maar dat zijn Gsm abo automatisch werd omgezet naar een Mobilus
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Patje schreef:Hij heeft blijkbaar een ander tarief van Gsm abo, dus is bvb zijn smart 15 nu veranderd naar een Mobilus, waardoor hij zijn 50 GB extra verliest :-o
Tenzij hij niet zelf veranderd is maar dat zijn Gsm abo automatisch werd omgezet naar een Mobilus
tuurlijk heb ik niks verandert ...proximus verandert zijn imago en naam en marketing ... ik bleef mijn pack houden , maar stel vast dat proximus alles afsnoept.... behalve de prijs komt er altijd bij
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Oude tariefformules worden normaal gezien nooit automatisch omgezet naar een nieuwe formule, wel kan u hiervoor een aanbod krijgen en daar al dan niet op ingaan (dit kan ook doordat men u opbelt en u bijvoorbeeld uw toestemming geeft om uw oude gsm-abonnement om te zetten naar Mobilus). Als u zeker weet dat u (of een ander gezinslid) nooit de toestemming hebt gegeven om van tarief te veranderen, dan is het aan te raden om meer uitleg te vragen aan Proximus.
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

heb klachtnr ontvangen en ze helpdesk ( 1st level ) zing kijken of er een efforke kon gebeuren.

maar ja , sprekende woorden zeggen niet veel ,en zal pas zien of er iets kan bemiddeld worden als het zo ver is.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ik dacht wel gelezen te hebben dat bvb een smart 15 automatisch ging omgezet worden naar een Mobilus, maar dat ze mensen dan zomaar een andere formule hebben en hun 50 GB verliezen zal wel voor onvrede zorgen.
Zo zie ik ook nog de mensen met de data voor hun tablet dat dit met tijd gaat weg vallen..
Laatst gewijzigd door Patje 10 jan 2017, 19:10, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ze geven nu zelfs een TV van €600 als je een abonnement afsluit.
Hoe wanhopig kan je zijn?

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcom ... timus.html
Afbeelding
Tweakers specs €530

Een tante van mijn vrouw heeft dus zo'n TV gekregen, bij een abonnement van €80 per maand :eek:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Patje schreef:Ik dacht wel gelezen te hebben dat bvb een smart 15 automatisch ging omgezet worden naar een Mobilus, maar dat ze mensen dan zomaar een andere formule hebben en hun 50 GB verliezen zal wel voor onvrede zorgen.
Het is inderdaad zo beloofd geweest (door Dominique Leroy op de persconferentie van oktober), dat er voor de bestaande formules niets veranderd. Klanten worden niet automatisch gemigreerd, alle betsaande voordelen blijven behouden (snelheden, volumes) ...

Uitzondering zou zijn de mobile abonnementen niet in pack, die gemigreerd gingen worden voor het einde van 2016 (vb Smart 15 wordt Mobilus S).

In het geval van de TS werd zijn oude Smart gemigreerd - zonder zijn akkoord - en op die manier is hij zijn oude pack voordeel kwijt.
Das is niet OK !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: In het geval van de TS werd zijn oude Smart gemigreerd - zonder zijn akkoord - en op die manier is hij zijn oude pack voordeel kwijt.
Das is niet OK !
ik heb een klachtnr , maar ik zal belgacom 80% kans toch verlaten ...
ik wacht ff de respons af , mss kan het nuttig zijn voor mensen in gelijke situatie


Afbeelding

als ik internet start eruit doe en internet neem via tvv of edpnet of scarlett ,
zou ik de optie nog kunnen behouden van mobile tablet internet ? dat is een simkaartje voor data 3g verbruik , die een fon account heeft en 100mb per maand
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

op de chat geen hulp meer bij proximus

Afbeelding
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

proximus internet opgezegd ....ze mogen hun pack steken waar ze mijn voordeelpack 50gb hebben gestoken :-D
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Goed zo!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
osolomio
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

op 9jan gaf belgacom zichzelf 10d om te reageren op mijn klacht...

tot op heden ..... niks...



Afbeelding
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Toch ns denken om de ombudsdienst voor Telecommunicatie in te schakelen dan.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klach ... tml?IDC=52

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook ik heb problemen met die Internet start sinds vandaag.
Meer dan een half uur met iemand van proximus getracht de snelheid terug op normaal niveau terug te brengen maar dat is dus NIET gelukt.
Hij wist te zeggen dat er nu geen mogelijkheid meer is een product internet start (unlimited +10 euro, wat ik dus heb).
Ik kan dus GEEN GRATIS VOLUME meer krijgen ?????Dit is de eerste maal dat ik van die 'gratis' volume wil gebruikmaken, maar dat lukt dus niet.
Heb dus inmiddels 3 jaren betaald (12x10 x3= 360 euro !!!!!) en ALS JE ZE DAN EENS NODIG hebt tara . Wat been service.
Iemand die kan helpen hoe ik alsnog een gratis volume pack kan krijgen ? :bang:

grtz


Yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

zie tip van krisken, enkel de ombudsman kan hierbij helpen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan dus OP GEEN ENKELE MANIER op my Proximus een 'gratis' volume meer bijkopen.
Ten lange laatste heb ik de technische dienst uit BX mij laten bellen.........(dat gaat heel wat sneller dan zelf naar de 0800 22800 te bellen.!!!!!!)
Ze hebben mijn 'lijn' reset en ik heb weer de volle snelheid.

De Hamvraag blijft natuurlijk moet ik dat dus in de toekomst steeds om die omslachtige manier uitvoeren ??? :-(


yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Sinds laatste keer dat ik keek op e-services, zie ik nu het volgende. Ik heb Internet Start + Volume unlimited. Tot vandaag maar 30GB gebruikt dus ik snap mijn verbruik niet op de e-services pagina. Iemand enig idee?
Afbeelding
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Matthias schreef:Sinds laatste keer dat ik keek op e-services, zie ik nu het volgende. Ik heb Internet Start + Volume unlimited. Tot vandaag maar 30GB gebruikt dus ik snap mijn verbruik niet op de e-services pagina. Iemand enig idee?
Afbeelding


bij mij hetzelfde
640 van 700 terwijl reëel verbruik rond de 200 ligt
enne, gratis 20gb bijkopen lukt presies ni meer maar zie nog steeds unlimited staan
zijn ze eindelijk met die flauwe kul van gratis bijkopen gestopt? :)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

De meter slaat op hol ? Bij mij 443 GB vd 750 GB (maxi) terwijl ik in realiteit nog maar aan 191 GB zit.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bij mij is de grafiek ook verkeerd 589/700 terwijl ik bij "meer details" zie dat ik maar 140GB verbruikt heb. Het is bijna alsof de grafiek nog toont wat er ongebruikt is?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Bij mij van hetzelfde 760,41/810 GB (pack comfort). In realiteit iets meer dan 300GB, heb net weer 3 packs bij gekocht. Sinds die limiet op 300GB zit, zitten we er constant tegen, bijzonder irritant.
Ik moet wel zeggen dat de laatste 2-3 maanden mijn verbruik extra snel gaat... En ik kan niet zeggen dat ons surf/netflix gedrag anders is. Dus het zou wel kunnen dat er iets grondig mis is met de meting.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gisteren hebben ze bij Proximus mijn Limiet terug aangepast..........................Deze morgen krijg ik bericht dat ik aan de LIMIET zit
Helaba Proximus WAKKER WORDEN AUB.............. :bang:
Om gek van te worden van die service/organistie. Een halve dag gisteren aan de telefoon gehangen om het probleem op te lossen , begint het vandaag van voor of aan.

Als ze dit kunnen:gisteren 30/1/2017
verbruik op 1 miniuut ben ik 9 uren aktief geweest en had ik een verbruik 8 955 923 Kb (tussen 15:30 en 15:31)
verbruik
verbruik
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

yvesvn schreef:Als ze dit kunnen:gisteren 30/1/2017
verbruik op 1 miniuut ben ik 9 uren aktief geweest en had ik een verbruik 8 955 923 Kb (tussen 15:30 en 15:31)
Je interpreteert de tabel verkeerd.
  • - de sessie die begonnen is op 30/01/2017 15:30 heeft 1 minuut geduurd, en je hebt in die tijd 41 Kb verbruikt.
    - de sessie die begonnen is op 30/01/2017 15:31 heeft 9u 44min geduurd, en je hebt in die tijd 8.9 Gb verbruikt.
... wat perfect mogelijk is, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Bij mij staat er ook 830GB volume terwijl ik normaal 300GB heb.

Is dit een voorbereiding op #FiberForAntwerp?
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Deze voormiddag ook gebeld naar Proximus. Blijkbaar kan je bij Internet Start geen gratis volumeblokken niet meer kopen?
Indien dit zo is, ben ik weg.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ Philippe,


Bedankt voor de reactie ................anderzijds zou ik begot NIET WETEN hoe NA het resetten van mijn lijn 9 gb zou gebruikt hebben. Totaal geen download gedaan alleen wat emailverkeer.
Ik bbegin me echt zorgen te maken over de rekenwijze bij Proximus (en hun service, maar ja dat laatste wisten we al)
Moet ik nu weeral een halve dag bellen om een en ander op orde te stellen of is iemand in de mogelijkheid de 'starters' te helpen ??????
Ik blijk toch niet de enigste te zijn
Bij deze een oproep ALLE START abo's die problemen hebben laat u horen !!!!!!!!
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Matthias schreef:Deze voormiddag ook gebeld naar Proximus. Blijkbaar kan je bij Internet Start geen gratis volumeblokken niet meer kopen?
Indien dit zo is, ben ik weg.
Klopt, dit heeft een proximus medewerker ook gepost op het ⌘forum.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

yvesvn schreef:Bij deze een oproep ALLE START abo's die problemen hebben laat u horen !!!!!!!!
Ik ben een START'er zonder problemen :-)

Hier mijn Volumemeter:
screenshot_202.png
Ik heb dus 68 GB gebruikt in de afgelopen maand
In mijn verbindingsoverzicht zie ik:
  • - 42 GB gebruik voor vast internet (38 GB down + 4 GB up)
    - 25 GB gebruik voor FON Nat
Mijn router (FritzBox) rapporteert een verbruik van 46 GB (42 GB down + 4 GB up), met andere woorden Proximus rekent nog iets minder dan de FritzBox (waarschijnlijk is de begonnen periode nog niet in het PX verbruik opgenomen, of staat de eerste dag nog bij vorige maand).

Ook de Hotspot verbindingstijden zijn volgens mij juist:
ik zie dagelijks één sessie van 24 uur (dat is een router die aan een Fonspot hangt), en enkele korte sessies (dit is mijn smartphone die telkens met een Fonspot verbindt onderweg)
screenshot_204.png
Ik kan dus niet klagen over de Proximus verbruiksmeter :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt, dit heeft een proximus medewerker ook gepost op het ⌘forum.
en kan die Proximusmedewerker ons dan niet helpen ????? :roll:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Het zou nu bij iedereen opnieuw correct moeten werken zeggen ze bij Proximus.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

waarschijnlijk doe ik iets verkeerd ?
ik klik op 'bestel een extra volume'
De bijlage ScreenShot011.jpg is niet meer beschikbaar

en krijg dan dit....................................
wat aanklikken ?start +5 euro
wat aanklikken ?start +5 euro

als ik dan op start klik (+5 euro) gebeurt er niets !
Doe ik 'iets' verkeerd of is het alleen bij bij dat het NIET werkt ? :???:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer

Gratis volume kan via beschikbaar:

extra volume.png
extra volume.png (15.49 KiB) 2626 keer bekeken
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja ja dank U , nu werkt het ook bij mij ; he he heeft lang geduurd :beerchug:
(de linken van proximus zijn dus niet altijd juist , dus de programmeurs zouden wat beter hun best mogen doen !!!!

Het enig verschil ik heb maar één keuze vak(150GB) , maar soit vandaag werkte het en kon dus 150GB toevoegen aan mijn account.
Nogmaals bedankt voor de ondersteunende informatie en hulp
ScreenShot012.jpg
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Yves, ben jij Internet Start?
Bij mij zij de persoon aan de telefoon dat dat niet meer kon en heeft voorgesteld mijn Volume Pack Unlimited af te zeggen. Zogezegd zo gedaan.
Nu komen ze af dat het nu wel weer lukt? Wat voor kermis is Proximus weer aan het uitsteken?
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Yep,
Internet start.................
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”