Trage interventietijd proximus techniekers

Pikes01
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 Mei 2012
Locatie: Nazareth
Bedankt: 1 keer

Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor Pikes01 » 07 Dec 2015, 10:34

Hallo,

Sinds vorige donderdag 9h zit ik zonder internet, blijkbaar probleem met de lijn. Donderdag gebeld naar de helpdesk, maar een technieker kon pas maandagnamiddag langs komen? Is dit de normale interventietijd die nu gehanteerd wordt? Ik had beter verwacht (reeds 10 jaar trouwe ADSL klant). Wie heeft recent een technieker nodig gehad en hoelang heeft hij daar moeten op wachten?

Alvast bedankt,

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5600
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 408 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor heist_175 » 07 Dec 2015, 10:39

Volgens mij is dat heel snel.
Ik heb ooit een kapotte telefoonlijn gehad (door werken in de straat, was de lijn niet zuiver meer ofzoiets) en dat heeft 8 (kalender)dagen geduurd eer er een technieker naar kwam kijken.

In uw geval spreken we van 3 werkdagen of 5 kalenderdagen.
Voor een consumentenproduct lijkt me dat niet slecht?

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5533
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor proximusboyke » 07 Dec 2015, 10:57

is inderdaad snel, is maar 2 werkdagen.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

matenet
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 Aug 2010
Bedankt: 19 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor matenet » 07 Dec 2015, 10:58

Onlangs had een onderaannemer van telenet bij graafwerken de Proximus-invoerkabel beschadigd.
Volgende dag 's morgens werd die hersteld, dus ze proberen zeker snel iemand ter plaatse te krijgen.

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1464
Lid geworden op: 26 Jan 2009
Locatie: Gent
Bedankt: 127 keer
Uitgedeelde bedankjes: 239 keer
Contact:

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor fredo66 » 07 Dec 2015, 11:13

Een vriend had eens problemen met zijn internetverbinding (BGC), zag er al tegenop om die hele lijdensweg te ondergaan door naar de helpdesk te bellen. Zet voorlopig even zijn computer uit en een 15tal minuten later belt er een BGC technieker aan, aan zijn voordeur ! Met de melding dat ze problemen opgemerkt hebben en dat hij toch in de buurt was ...

Zelf zou ik zelfs twijfelen om die man binnen te laten in zo'n geval, maar het ging weldegelijk om een echte BGC technieker en het probleem was snel van de baan.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip Weepee in en Megavoip uit - DVB-T tv-radio - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Motorola Moto E - Roku 3

Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 19 Jun 2007
Locatie: Hasselt
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor Wicky » 07 Dec 2015, 11:43

Ik ben steeds op dezelfde dag geholpen, dus mogelijk dat de regio een rol speelt.

Pikes01
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 Mei 2012
Locatie: Nazareth
Bedankt: 1 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor Pikes01 » 07 Dec 2015, 11:45

Ik heb zelf ook (van familieleden) al verhalen gehoord van zelfde of volgende dag interventie. Samen met de reclame die Proximus maakt dat ze ook op zaterdag kunnen langskomen vond ik 4 werkdagen dagen toch vrij traag. Consumentenprodukt OK, maar als klant ben je toch sterk afhankelijk van internet (netflix, Spotify, huiswerk van de kinderen) dus snelheid van interventie is (naast stabiliteit van de verbinding) een zeer belangrijk aspect van de dienstverlening.

Hopelijk krijgt de technieker deze namiddag alles in orde.

Mvg,

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5600
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 408 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor heist_175 » 07 Dec 2015, 11:47

@afhankelijk van internet: hotspot opzetten? Of internet van de buren gebruiken?
Veel zal er dan niet ge-netflix-t worden, maar de afhankelijkheid (bankzaken, ...) vang je zo wel op.

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5533
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor proximusboyke » 07 Dec 2015, 12:24

Modbreak:
off topic
telenet verkoopt bus abos vooral om 2 reden :
voor hun 4tb downloaden. Dat ze niet snel op smallband zitten (alhoewel tenwoordig is da veel verbeterd) en voor een vast ip adres
Belgacom verkoop bus abo vooral voor mensen dien binnen de 4 of 8 uur willen hersteld worden.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

abraham
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 Dec 2015
Bedankt: 1 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor abraham » 07 Dec 2015, 12:40

Modbreak:
off topic
4TB heeft niets met interventietijd te maken.Ze kunnen er ook 6TB van maken,dat haalt toch niemand.
Bij Telenet ben je als business klant ook dezelfde dag geholpen.

Een herstelling nodig? Onze technicus komt dezelfde dag (8 - 22u) nog langs, en dit voor alle producten.

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5533
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor proximusboyke » 07 Dec 2015, 13:16

Modbreak:
off topic
abraham het punt dat ik wil maken is als je snel geholpen wil worden moet je bus nemen.
Als je 100 bus klanten bij belgacom zal vragen om de reden zullen 80 tot 90 zeggen voor de snelle service
als je 100 busklanten bij telenet om de reden zal vragen zal 80% zeggen om van die smallband af te geraken ( als je beetje volgt hier zie je heel veel mensen die reden opgeven om over te stappen van res naar bus bij telenet)
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

Pikes01
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 Mei 2012
Locatie: Nazareth
Bedankt: 1 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor Pikes01 » 07 Dec 2015, 16:07

Probleem opgelost. BBox-2 was (plots?) niet meer compatibel met mijn lijn. Ik had al een andere BBox-2 geprobeerd zonder succes, aan mijn BBox-2 lag het dus niet. BBox-3 eraan en problem solved :-) Technieker heeft dan nog keurig meegeholpen om de modem in bridged mode te zetten.

trage interventie, maar technische kennis is wel OK!

Mvg,

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3166
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 329 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Berichtdoor Splitter » 07 Dec 2015, 17:50

Modem in bridge? Waarom zou je dat nog willen, heeft toch gren voordelen?

Sent from my A0001 using Tapatalk
ooit zal hier iets nuttigs staan


Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten