Proximus internet snelheid/Download/verbruik & ervaringen.

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Proximus internet snelheid/Download/verbruik & ervaringen.

Berichtdoor Eekhoorn » 16 Aug 2015, 02:08

Ik ben sinds 1 week overgestapt van telenet naar proximus en ik heb een paar vraagjes; 1) Is er bij proximus ook bv een halvering bij het verbruik? BV van 24uur-7u 's ochtends dat je verbruik dan maar half telt of zoals bij telenet nu je 's nachts niks verbruikt?
Niet dat dat persee hoeft hoor maar het is altijd mooi meegenomen natuurlijk mocht dat ook zo zijn bij proximus.

2) Wat echt wel wat wennen is is die snelheid. Voor gewoon te surfen is er niet meteen een probleem, alles gaat zeer snel , alleen natuurlijk voor het downloaden wist ik dat de snelheid lager zou zijn, geen probleem mee, alleen behaal ik nooit over de 25mbps download, ongeacht op welk uur dan ook.
Ik heb daarvoor gebeld maarja...... dat haalde niet veel uit, die kerel gaf daar zo'n uitleg aan dat ik er niet veel zin meer in had om daarover verder mee te discussieren. Ik heb de test gedaan via de proximus site en die geeft aan dat ik normaal rond de 60mbps download zou kunnen behalen maar dat lukt dus echt niet, het blijft max op 25mbps download steken, de upload is wel oke.

Uiteraard geen ramp maar dat is echt wel eventjes wennen als je van telenet komt en het gewoon bent om een film vrij snel binnen te halen.
Ook hier weer geen drama hoor maar ik vind het gewoon raar dat als ik normaal 60mbps kan behalen dat dat gewoon niet wil lukken.

3); Ik had ook een foutje gemaakt; ik had de maxi pack genomen maar ik moest de comfort hebben en nu kom ik iets raars tegen haha; bij het maxi pack zag ik 500GB staan dat ik mag verbruiken en behaalde ik net nooit aan de 22mbps download. Sinds ik naar comfort ben overgezet haal ik opeens tot 25mbps download en staat er in myproximus ik 650GB heb bij verbruik??? Opeens 150 GB meer dat er staat tegenover toen ik effe het maxi pack had? Heel bizar dus maar mij niet gelaten, die 150GB extra is dan maar mooi meegenomen.

Voor de rest niet meteen klagen; ik heb wel een 4-5tal dagen moeten wachten eer de app tv overal werkte maar goed, een kleinigheidje die in orde is.
Vooral voor de voetbal ben ik overgeschakeld omdat proximus sneller op de bal speelde en meer voetbal uitzend dan telenet en de eerste ervaringen zijn al zeer goed geweest tot nu toe, alleen eens via de laptop heel eventjes de server die plat lag en nadien wel terug werkte wat kan gebeuren maar via tv/decoder en de iPhone nog geen probleem gehad en ik vind de kwaliteit ook heel goed.
In het begin had ik last van blokjesvorming, gelukkig was de technieker er nog en zag die het ook, ik heb een goede technieker gehad, die kerel deed echt z'n werk en wilde tot de max gaan om alles goed te doen werken. Er zat niks anders op dan zo'n brigde erbij te steken, toen was het probleem opgelost.
Het probleem was proximus botste met mijne switch (telenet heeft er geen probleem mee), daardoor die bridge ertussen op de 5ghz.
Rechtstreeks op de utp aansluting had ik geen blokjes maarja, ik heb er maar 1 dus die bridge moest ertussen.

Ook zie ik redelijk wat mensen altijd zagen over de klantendienst maar ik heb daar ook tot nu toe nog geen klagen over, ik geraak altijd snel binnen, oke, der zijn redelijk wat menu's die je moet afgaan maar éénmaal dat gedaan is heeft dat nog nooit langer dan 2-3min geduurd eer ik binnen was en iemand aan de lijn had, mss ik al die tijd al veel geluk heb gehad? ;-).

Na 1 week is het mss echt nog te vroeg om een groot oordeel te vellen maar ik heb me de overstap van telenet naar proximus tot nu toe nog niet beklaagd.

Als er nog tips en hints zijn, vuur maar af. :-).

O, nog iets; wat is het toch zalig om een slingbox M1 te staan hebben, ook 2-3 weken geleden een nieuwe gekocht.
Thuis hebben de ouders telenet, dus als ik bij hen ben dan kan ik niet de apps en dergelijke meer van proximus gebruiken. Via de slingbox en hun app slingplayer gaat dit wel :-). Zo moet ik me geen zorgen maken en kan ik thuis ook proximus tv kijken en ik kan oa dan ook via de smartphone/iPhone de voetbal streamen naar de chromecast en dat werkt beter dan gedacht, alleen over heel het beeld lukt blijkbaar niet maar dat geeft niet.
Wie echt verslaafd is zoals mij aan voetbal en tv kijken en noem maar op, een slingbox is een leuke aanvulling. Werkt ook nog het beste vind ik met een proximus decoder. Met de telenet decoder gaat ook maar ik merk het via de proximus decoder nog beter gaat.

Nog een voordeel ik heb nu bij proximus; bij telenet ben ik verplicht om er vaste telefonie bij te nemen maar ik gebruik dat nooit.
Met alles wat ik had bij telenet betaald ik rond de 93 euro. Bij proximus heb ik alles wat ik wil nu en betaald ik ong 73 euro per maand. IK betaal dus nu ook nog eens ong 20 euro minder dan bij telenet, mooi meegenomen, is gewoon een plus ze. ;-).

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer

Re: Proximus internet snelheid/Download/verbruik & ervaringe

Berichtdoor heist_175 » 16 Aug 2015, 06:49

1) Nee. Of je nu 's nachts download, of overdag. Het telt allemaal evenzwaar door. Ik heb ook niet nooit geweten dat ik mijn lijnsnelheid (een schamele 30/4 toegegeven) niet haalde.

2) Het is niet absurd dat je niet vanaf dag1 uw maximale snelheid kan krijgen. Op de eerste dag krijg je een snelheidsprofiel (gebaseerd op uw lijnkwaliteit), na verloop van tijd zal Proximus (met behulp van DLM - Dynamic Line Management) aan de effectieve waarden van uw lijn zien of je verhoogd kan worden. Dat zou relatief snel moeten gaan, ik verwacht binnen de maand.

3) Uw internetvolume in een comfortpack, is onbeperkt. Maar Belgacom limiteert dat in eerste instantie tot 500Gb, nadien kan je gratis volumepacks bijkopen om aan de maximale snelheid toch verder te surfen/downloaden. Een beetje onhandig, maar het gaat misschien misbruik tegen (gehackte pc's die massaal up/download genereren).

4) No offence, maar een maandabonnement van €73 vind ik precies nog fors, zeker als je zonder telefoon zit? Tenzij je een mobiel abonnement hebt toegevoegd? Voor telefonie kan ik VOIP aanraden (zowel op GSM/smartphone, als thuis als "vaste lijn"). Als je daar hulp bij kan of wil: viewforum.php?f=83
Daar vind je zowel een gids hoe je alles moet doen, als mensen die u daar met plezier bij helpen.

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 16 Aug 2015, 12:41

Ik heb comfort pack: internet+tv dat kost ong 53,95€ dacht ik + 5€ voor replay+, ik spoel liever de reclame door = 59€ + all foot 14,95€ = maandelijks 73,90 euro.
Bij telenet betaalde ik ong 93,5 dacht ik en daar zat bv dan nog niet eens play bij die je bij hen 10€ per maand moet betalen, bij proximus zit dat in het pack, oke, niet voor 7 dagen maar toch, het zit in het pack tot 36u terug kijken.
Bij telenet had ik whoppa.

Op deze manier kost proximus me ong 18-20€ per maand goedkoper dan bij telenet + ik kan overal de reclame doorspoelen en ik heb terugkijk tv + meer voetbal voor mijn geld en moet niet vasthangen aan een telefonie die ik niet wil hebben.

Bij telenet kan je bij vtm zelfs met play niet eens doorspoelen en daar betaal je dan 10€ per maand voor.
En ik meende proximus ook meer programma's ondersteunt om terug te kijken.

Proximus mag dan ook niet perfect zijn, ze moeten niet onderdoen voor telenet, alleen op gebied van een film te downloaden zit je beter bij telenet maar ik kan er nog met leven dat ik 20min langer moet wachten.

Heb je er een verklaring voor dat ik eerst bij maxi 500GB zag staan in mijn account en naar comfort heb laten overzetten en ik nu opeens 650GB zien staan? Mij niet gelaten, positief voor mij maar wel bizar haha.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

lacer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Berichtdoor lacer » 16 Aug 2015, 13:09

Replay bij Proximus is gratis voor TV klanten:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_replay ... eplay.html
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 3B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 18.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 107 keer
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer

Berichtdoor fvhbrugge » 16 Aug 2015, 13:27

de gewone tv-replay is gratis, maar de tv-replay+ is betalend (5€ per maand)

met de gewone tv-replay kan je niet doorspoelen. Met de plus wel.

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2239 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 619 keer

Berichtdoor philippe_d » 16 Aug 2015, 13:42

Eekhoorn schreef: Heb je er een verklaring voor dat ik eerst bij maxi 500GB zag staan in mijn account en naar comfort heb laten overzetten en ik nu opeens 650GB zien staan? Mij niet gelaten, positief voor mij maar wel bizar haha.

Klinkt in eerste instantie inderdaad bizar, maar de historiek is:
    - bij Comfort is het internet volume 150GB
    - bij maxi is het onbeperkt, en in de praktijk betekent dit 500GB + gratis bijkomende packs.
Gezien jij een "Comfort Pack" hebt (Internet + TV), waarin de optie "unlimted" inbegrepen is, hebben ze dus het deze 500GB toegevoegd aan de bestaande 150GB, vandaar de 650 GB.
In de praktijk maakt dat geen verschil, want je kan gratis volume bijvoegen van zodra je aan je limiet dreigt te komen.

PS
1) Als je ook nog één of meerdere GSM's hebt met een Proximus abonnement, kan je deze bij het Pack voegen, want daar krijg je ook nog eens vermindering op je maandelijks abonnement.
2) Bij jouw Internet abonnement hoort ook een (gratis) data SIM kaart met 500MB 3G/4G. Indien je dit niet opgebruikt, wordt dit volume toegevoegd aan je GSM's in het Pack.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

dejean
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Berichtdoor dejean » 16 Aug 2015, 14:20

heist_175 schreef:
3) Uw internetvolume in een comfortpack, is onbeperkt. Maar Belgacom limiteert dat in eerste instantie tot 500Gb, nadien kan je gratis volumepacks bijkopen om aan de maximale snelheid toch verder te surfen/downloaden. Een beetje onhandig, maar het gaat misschien misbruik tegen (gehackte pc's die massaal up/download genereren).

.

proximus is niet echt duidelijk in hun onbeperkt " volume " , bij een goedkoopste start versie + optie onbeperkt krijg je al direct 1100 MB voor te starten

1100 GB.jpg
1100 GB.jpg (25.36 KiB) 3065 keer bekeken
Proximus internet start 60/4
Afbeelding

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 16 Aug 2015, 15:29

Ik meende dat ik niet in aanmerking kom voor dat proximus gsm gedoe: vorig jaar kocht ik een abo maar samen met een iPhone 6 plus dus ik hang 2j vast, nu hang ik nog denk ik ong 1,3j vast.
Ik denk niet dat ik in aanmerking kom en ik minder zal moeten betalen of meer data bijkrijg aangezien ik een abo nam in combinatie met een iPhone. Dit doe ik wel nooit meer maar op dat moment een minder periode, nu benik terug uit die mindere periode ;).

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 16 Aug 2015, 20:36

philippe_d schreef: Klinkt in eerste instantie inderdaad bizar, maar de historiek is:
    - bij Comfort is het internet volume 150GB
    - bij maxi is het onbeperkt, en in de praktijk betekent dit 500GB + gratis bijkomende packs.
Gezien jij een "Comfort Pack" hebt (Internet + TV), waarin de optie "unlimted" inbegrepen is, hebben ze dus het deze 500GB toegevoegd aan de bestaande 150GB, vandaar de 650 GB.
In de praktijk maakt dat geen verschil, want je kan gratis volume bijvoegen van zodra je aan je limiet dreigt te komen.

Maar ik ga volgende maand terug 500GB hebben? Of begrijp ik u verkeerd?

Want ik ben eens weesten checken op hunne site; neem je comfort apart als internet dan zie ik ook 150GB data staan per maand thuis/wifi hotspots gebruik.

Maar als ik naar de packs ga en je neemt een pack dan staat er internet thuis en op de wifi hotspots: onbeperkt.

Dan moet ik normaal gezien volgend maand 500GB krijgen en uiteraard alle maanden nadien ook.

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2239 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 619 keer

Berichtdoor philippe_d » 16 Aug 2015, 20:48

Eekhoorn schreef:Ik meende dat ik niet in aanmerking kom voor dat proximus gsm gedoe: vorig jaar kocht ik een abo maar samen met een iPhone 6 plus dus ik hang 2j vast, nu hang ik nog denk ik ong 1,3j vast.

Het toevoegen van een GSM abonnement aan een pack Internet + TV wijzigt volgens mij niets aan je abonnement, je krijgt hierop gewoon een korting. Maar voor de zekerheid eerst informeren bij de klantendienst

Eekhoorn schreef: Maar ik ga volgende maand terug 500GB hebben? Of begrijp ik u verkeerd?

Je krijgt iedere maand 150GB + 500GB, van zodra deze 650GB opgebruikt zijn, kan je gratis volumepacks bijbestellen via "My Proximus".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

KRL100
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Berichtdoor KRL100 » 16 Aug 2015, 20:58

Nieuwe trend?? Eerst je abonnement nemen, daarna vragen beginnen stellen erover?? Als je er toch niet meer onderuit kan... Sorry, voor ik verander van provider, zoek ik eerst minimaal een paar weken op welke er het beste zou zijn voor mij...

Wereld op zijn kop? Op slachtoffer van de commerce??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 16 Aug 2015, 21:32

Niet meer onderuit? Hug?

Ik heb mijn proximus abo vorig jaar gekocht in combinatie met een iPhone 6 plus.

Ik heb al al die tijd alles van telenet gehad, buiten dus de smartphone abo.

Ik ben sinds nu 1 week proximus klant voor tv en internet etc...

Ik ging dit sowieso nemen ongeacht de hoeveel data enz... Ik wilde snel beslissen want op telenet wachten was ik beu (ivm de voetbal).
Nu ben ik op mijn gemak.

Er is geen probleem ze; ik wil gewoon een aantal zaken extra bij weten en dan zie ik wel wat ik dermee doe zoals oa dat gsm abo, ik zal dit in de loop vd week eens navragen hoe dat zit.

Eens een pm sturen eerst via de fb medewerker en eens zien wat die zegt.

Patje
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 70 keer
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer

Berichtdoor Patje » 17 Aug 2015, 00:03

philippe_d schreef:
Je krijgt iedere maand 150GB + 500GB, van zodra deze 650GB opgebruikt zijn, kan je gratis volumepacks bijbestellen via "My Proximus".

Ik dacht dat een comfort in pack 300 GB was , onlangs verlaagd van 500 naar 300 .... maar nog steeds gratis blokken erbij
Maxi is wel 500 GB + extra gratis volume

http://www.proximus.be/dms/cdn/sites/ip ... icy_nl.pdf

of mix ik andere door elkaar ? :-o

viewtopic.php?f=48&t=45227&p=614295&hilit=verlaagd+limiet#p614295
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 GHZ. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || GSM Huawei P8 lite (2017) Mobile Vikings
Afbeelding Afbeelding
Orange Love: internet + TV + Fixed Phone. 100/10 Mbps. http://www.speedtest.net/result/7597684484.png

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 254 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Berichtdoor jackho » 17 Aug 2015, 08:11

bij mijn comfort pack staat onder MyProximus:
beschikbare 650 GB (623 GB 253 MB overblijvend.
+ Unlimited volume Pack 20GB gratis in abonnement (bijbestellen)

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer

Berichtdoor fluppie » 17 Aug 2015, 12:00

Even om over na te denken,U kan Uw abo. prijs nog met een 8€ verlagen,als U de digicorder van Proximus gewoon aankoopt,(dan krijg U er twee jaar garantie op).En U loopt eigenlijk maar een kleine 6 maanden een risico.Daarna heeft U pure winst.

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 254 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Berichtdoor jackho » 17 Aug 2015, 12:38

Heb ik reeds gedaan, mijn factuur is juist binnen gekomen, waar 50€ aangerekend wordt voor de V5 compact (enige decoder trouwens die bij PX nog beschikbaar is)

Yarisken
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Yarisken » 17 Aug 2015, 15:11

25 Mb/s .... daar kan ik echt niet meer naartoe.

lacer
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor lacer » 17 Aug 2015, 17:41

Het hangt ervan af vanwaar je komt ?

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 17 Aug 2015, 18:42

Over de snelheid: als je zoals mij van telenet komt dan is het idd wel wat wennen als je een film wil downloaden ;). Het gaat bij telenet een pak sneller. Maar ik begin dat gewoon te worden en in feite kan ik ook wel die tijd wachten ;).

Maar vele mensen denken dan van ik ga zo snel niet kunnen surfen maar dat klopt niet. Mijn pagina's zoals oa userbase en hln en noem maar op gaan evensnel open als bij telenet. De hogere snelheid bij telenet is alleen merkbaar als je iets download.

Er is hier ondertussen nog iemand die bevestigd dat je met comfort ook 500-650GB per maand beschikbaar zou hebben. Ik zal het volgende maand teweten komen en zien wat mijne meter zal zeggen.
Stel dat het toch zo is dat er opeens 300GB zou staan dan moet ik weer veranderen haha, dus laat het uit.

Ik heb der aanzitten denken om die box te kopen ja maar ik ga het toch niet doen.

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 659 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1141 keer

Berichtdoor Goztow » 17 Aug 2015, 18:48

Gebruik je kabels of wifi?

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 17 Aug 2015, 20:01

Ik gebruik via de macbook de utp kabel.
Voor wifi uiteraard de iPhone.

lacer
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor lacer » 17 Aug 2015, 21:15

Eekhoorn schreef:...
Er is hier ondertussen nog iemand die bevestigd dat je met comfort ook 500-650GB per maand beschikbaar zou hebben. Ik zal het volgende maand teweten komen en zien wat mijne meter zal zeggen.
Stel dat het toch zo is dat er opeens 300GB zou staan dan moet ik weer veranderen haha, dus laat het uit. ..

Je moet daarvoor niet veranderen, je kan toch bij Comfort in een Pack, net zoals bij Maxi en Start met Unlimited gratis volumeblokken à 20 GB per stuk bijbestellen.

Toevoeging Pack bij Comfort
Laatst gewijzigd door lacer op 17 Aug 2015, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 107 keer
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer

Berichtdoor fvhbrugge » 17 Aug 2015, 21:18

waarom dat ze daar nu nog een limiet opzetten is toch ongelofelijk

proz
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 51 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Berichtdoor proz » 17 Aug 2015, 21:25

Eekhoorn schreef:Ik gebruik via de macbook de utp kabel.
Voor wifi uiteraard de iPhone.

Geen iPad of Apple Watch? :banana:

lacer
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor lacer » 17 Aug 2015, 21:29

Waarom nog limieten bij Comfort en Maxi ?
Een psychische drempel om te ontmoedigen dat men veel verbruikt, of zoals hier nog verteld indien er malware op je PC zou zitten dit teveel Gb's zou uploaden ?

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 268 keer
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer

Berichtdoor AndRo555 » 17 Aug 2015, 21:31

Softlimiet om Jan met de pet geen TB's te laten downloaden, maar Jan toch nog te laten surfen en youtube kijken zoals hij wil. Jan kent immers geen macros. Arme Jan.

lacer
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor lacer » 17 Aug 2015, 21:35

viewforum.php?f=43
Eerste post voor wie er naast kijkt :wink:

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor AndRo555 » 17 Aug 2015, 22:34

24523 views, dat is maar een heel kleine fractie van het Proximus klantenbestand. En dat zijn nog geen unique views... :wink:

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 17 Aug 2015, 23:20

Ik zit met een probleem; Ik heb telenet dus afgesloten en krijg ik nu dit te zien; 267,77 EURO MOET IK BETALEN, zucht. (blijkbaar zie ik het hier om één of andere reden niet op de foto, raar, op de iPhone zie ik het wel).

http://i.imgur.com/63Ag6tc.jpg

Hoe kan dit? Iemand die daar meer van weet?

Ik betaalde per maand ong 93 euro. Normaal was dachtk de 12de vd maand altijd een nieuwe maand die begint en ik heb de 12de telenet stopgezet.

Ik had begin november 2014 telenet late installeren en had toen al play sports ook maar aan play sports kan het al niet liggen want daar hang je 6 maand aan vast en ik zit al aan 10 maanden.

Die 93 euro kunnen ze dat nog aanrekenen dan? Is dit nog vd maand ervoor dan of ben ik nu zo mis? Dat ze me dan nog 93 euro aanrekenen akkoord.
Of was dat nu bij telenet eerst betalen voor u maand, bent vergeten haha, kheb daar nooit bij stilgestaan.

Zou het mss dit dan kunnen zijn? Dat van ze kabel tv ofzo nog extra hebben aangerekent?

Zodra je je Telenet-abonnement opzegt, regelen we alles zo snel als technisch mogelijk binnen de 30 dagen. Ondertussen is het mogelijk dat je van ons nog een aanrekening krijgt.
Krijg je nog een maandelijkse aanrekening?
Dat kan, afhankelijk van je aanrekeningsperiode
Betaal zeker deze laatste aanrekening nog
Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je van ons een slotaanrekening. Betaalde je teveel? Dan brengen we dat in mindering
Zeg je kabel-tv op en betaal je jaarlijks?
Ook dan kan het dat je je jaarlijkse aanrekening nog krijgt na je opzeg. Dat gebeurt als je je aanrekening normaal krijgt in de maand dat je opzegt
We vragen je om de jaarlijkse aanrekening toch te betalen. Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je terug wat je teveel betaalde

Ben echt :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 89 keer
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer

Berichtdoor jnsvr » 18 Aug 2015, 00:22

Eekhoorn schreef:Ik zit met een probleem; Ik heb telenet dus afgesloten en krijg ik nu dit te zien; 267,77 EURO MOET IK BETALEN, zucht. (blijkbaar zie ik het hier om één of andere reden niet op de foto, raar, op de iPhone zie ik het wel).

http://i.imgur.com/63Ag6tc.jpg

Hoe kan dit? Iemand die daar meer van weet?

Ik betaalde per maand ong 93 euro. Normaal was dachtk de 12de vd maand altijd een nieuwe maand die begint en ik heb de 12de telenet stopgezet.

Ik had begin november 2014 telenet late installeren en had toen al play sports ook maar aan play sports kan het al niet liggen want daar hang je 6 maand aan vast en ik zit al aan 10 maanden.

Die 93 euro kunnen ze dat nog aanrekenen dan? Is dit nog vd maand ervoor dan of ben ik nu zo mis? Dat ze me dan nog 93 euro aanrekenen akkoord.
Of was dat nu bij telenet eerst betalen voor u maand, bent vergeten haha, kheb daar nooit bij stilgestaan.

Zou het mss dit dan kunnen zijn? Dat van ze kabel tv ofzo nog extra hebben aangerekent?

Zodra je je Telenet-abonnement opzegt, regelen we alles zo snel als technisch mogelijk binnen de 30 dagen. Ondertussen is het mogelijk dat je van ons nog een aanrekening krijgt.
Krijg je nog een maandelijkse aanrekening?
Dat kan, afhankelijk van je aanrekeningsperiode
Betaal zeker deze laatste aanrekening nog
Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je van ons een slotaanrekening. Betaalde je teveel? Dan brengen we dat in mindering
Zeg je kabel-tv op en betaal je jaarlijks?
Ook dan kan het dat je je jaarlijkse aanrekening nog krijgt na je opzeg. Dat gebeurt als je je aanrekening normaal krijgt in de maand dat je opzegt
We vragen je om de jaarlijkse aanrekening toch te betalen. Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je terug wat je teveel betaalde

Ben echt :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Al een goede reden waarom ik niet met domiciliëring werk. Best gewoon morgen even bellen naar hen, enkel zij kunnen je het best uitleggen hoe ze aan dat bedrag komen. Hopelijk is het een fout natuurlijk, maar dat weet je pas als je er achter vraagt.

Succes (en hou ons op de hoogte).

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer

Berichtdoor heist_175 » 18 Aug 2015, 07:30

Puur technische gezien, kan je een foutieve SDD terugroepen, geen idee of dat in uw pc-banking interface kan.
Dat noemt "refund" en dat kan tot 7 of 8 weken na de transactie. Telenet kan dat op geen enkele manier tegenhouden, dat is onderdeel van "rechten en plichten van SEPA domiciliëringen". Vraag maar bij uw bank hoe je dat precies moet doen.

Natuurlijk ontneemt u dat niet de plicht om met Telenet te communiceren, maar ze hebben dan alvast uw geld niet meer.

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 18 Aug 2015, 11:14

Zoals ik al dacht: ik vind de medewerkers via facebook bij telenet echt heel goed en correct:

Hey, Na de opmaak van deze aanrekening is er nog € 257.70 in mindering gebracht, deze aanrekening was dus € 16.20. Hiervan staat nog € 10.07 open. Onze excuses voor de verwarring.
Vincent

Grote opluchting hier ;).

Ik heb nog wat vraagjes gestelt en ik vroeg moet ik nu die 267€ betalen?

Dat is helaas niet meer mogelijk omdat het al aangeboden werd aan je bank. Je kan de betaling wel laten tegenhouden en dan het juiste bedrag overschrijven.
Vincent

Dat ga ik dus doen, ik moet anders nog 1 maand wachten op de terugbetaling.

Yarisken
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Yarisken » 18 Aug 2015, 12:15

Eekhoorn schreef:Over de snelheid: als je zoals mij van telenet komt dan is het idd wel wat wennen als je een film wil downloaden ;). Het gaat bij telenet een pak sneller. Maar ik begin dat gewoon te worden en in feite kan ik ook wel die tijd wachten ;).

Maar vele mensen denken dan van ik ga zo snel niet kunnen surfen maar dat klopt niet. Mijn pagina's zoals oa userbase en hln en noem maar op gaan evensnel open als bij telenet. De hogere snelheid bij telenet is alleen merkbaar als je iets download.

Stel dat het toch zo is dat er opeens 300GB zou staan dan moet ik weer veranderen haha, dus laat het uit.

Ik heb der aanzitten denken om die box te kopen ja maar ik ga het toch niet doen.

Wel ik kom van Belgacom met een 30 Mb/s ongeveer. Nu zit ik aan 150 Mb/s met business. Een situatie die regelmatig voorkomt is dat ik voetbal aan het kijken ben via een HD stream, mijn zoon is netflix aan het bekijken op de tablet. Ondertussen lopen er nog downloads van torrents / nzb's.
Ik heb nergens last van. Ik zit maandelijks qua verbruik rond de 500 - 600 GB. Telenet is duur maar geeft wel kwaliteit.

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor AndRo555 » 18 Aug 2015, 14:57

Dan vraag ik mij af of het in jouw geval relevant is dat die torrents/nzb's/... op volle snelheid lopen? Ik kan er in komen dat het handig is dat ze snel binnenlopen, maar als je 25 tot 55 euro per maand kunt besparen door Px start unl. (35 euro) te nemen tov TN BI 150/240 (+- 60 en 90 euro). Dat enkel door je torrents een paar uur per dag te knijpen tot het nodige.
Ik vind dat veel geld. Zeker omdat je met een beetje kijken wat je wanneer download, 99.999% van de tijd genoeg hebt aan 30Mbps.

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Eekhoorn » 18 Aug 2015, 16:08

Andro: nu besef ik dit ook ;). Maar toch mag de snelheid wat opgetrokken worden want ik behaal niet de 60-62mbps. Ik deed de test via de proximus site en ik geraak maar aan 25mbps.

Yarisken
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Yarisken » 18 Aug 2015, 16:12

Wel ik betaal 60 euro per maand zonder tv. Neem je Whoppa dan zit je toch aan 75 euro.
Ik ben eigenlijk nog redelijk goedkoop af.

Vrt en canvas bekijk ik via dvb-t.
Backup van data gebeurt naar dropbox ( 1 TB account ). Overlaatst nog een backup genomen op een aparte schijf. Dat was 600 GB dat moest worden gedownload. Ik heb geen NAS zoals veel huishoudens. Alles staat bij mij op dropbox en op een aparte schijf. 600 GB downloaden aan 150 Mb/s of 30 Mb/s is wel een verschil.
Ik kijk heel veel streams via kodi in HD. Als er nog downloads lopen of mijn kleine zit op netflix of mijn vrouw op haar laptop dan moet ik hier geen rekening mee houden.
Het zou idd ook allemaal kunnen op 30 Mb/s maar ik betaal graag voor iets meer luxe.

Edit: Mijn werkgever betaalt ook nog 25 euro van mijn internet dus ik zit effectief maar aan 35 euro :-).

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”