Beste allen,
Sinds vorige woensdag aangesloten bij Proximus (voordien Telenet).
Voor het moment wordt de verbinding van de Bbox doorgestuurd naar mijn router(via dynamic IP) en heb internet. Alle interne apparaten (ip camera's, Nas, alarm) zijn bereikbaar via het home netwerk, maar dus niet via een externe verbinding.
Vermits ik via de Bbox geen poorten krijg doorgestuurd naar mijn router( alles ingesteld via port mapping, maar werkt niet) heb ik het volgende geprobeerd.
Een PPPoE verbinding te maken rechtstreeks via mijn router (Dlink DIR 868L).
Eerste poging: verbonden via Bbox lan 1 naar wan router: werkt niet
Tweede poging: verbonden via Bbox lan 1 naar lan 1 router: werkt niet
Heeft er iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?
PPPoE op eigen router
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
- Locatie: Zellik
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
@ AndRo555:
Heb alles geprobeerd uit de link: geen resultaat.
PPPoE en DHCP uit op Bbox 3 en op router PPPoE ingesteld geen resultaat.
Begrijp er niks van.
Misschien stap ik terug over naar Telenet.
Is duurder maar werkt tenminste.
Heb alles geprobeerd uit de link: geen resultaat.
PPPoE en DHCP uit op Bbox 3 en op router PPPoE ingesteld geen resultaat.
Begrijp er niks van.
Misschien stap ik terug over naar Telenet.
Is duurder maar werkt tenminste.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1929
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 124 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je moet eigenlijk niets veranderen of instellen op de Bbox3. Dit staat standaard actief. Gewoon de Wan-poort van je router aan poort 1 of 2 van de Bbox 3. Die zijn andere poorten niet aansluiten, zeker niet op je router.
Ik kan alleen meegeven dat met mijn oude D-link router het ook niet werkte. Dat is toen bevestigd door anderen hier op Userbase.
Met een Fritzbox of gelijk wat gaat het goed.
Heb je geen andere router om eens te testen ?
Ik kan alleen meegeven dat met mijn oude D-link router het ook niet werkte. Dat is toen bevestigd door anderen hier op Userbase.
Met een Fritzbox of gelijk wat gaat het goed.
Heb je geen andere router om eens te testen ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
- Locatie: Zellik
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
Hey MarkDM,
Begon zo al een flauw vermoeden te hebben dat het aan de Dlink zou kunnen liggen.
Heb niet direct een andere router om dit te testen.
Ben wel bereid een andere router aan te schaffen.
Welk model van Fritzbox kan je me eventueel aanraden?
Groeten,
Daddy007
Begon zo al een flauw vermoeden te hebben dat het aan de Dlink zou kunnen liggen.
Heb niet direct een andere router om dit te testen.
Ben wel bereid een andere router aan te schaffen.
Welk model van Fritzbox kan je me eventueel aanraden?
Groeten,
Daddy007
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Gezien de D-link standard werkt op 192.168.0.1 (tenzij je het IP zelf hebt gewijzigd) is er geen IP conflict.
Van zodra je de Wan poort verbindt met de B-box, moet je al internet hebben (via B-box / dubbele NAT).
Als je dan het "Internet Connection Type" wijzigt van DHCP naar PPPoE, en de juiste login ingeeft, zou het moeten werken.
Let wel: login is iets als fx123456@PROXIMUS, het paswoord heb je per brief gekregen, of kan je via e-services zelf instellen.
Misschien heb je PPPoE time-outs, en moet je wat geduld hebben?
Van zodra je de Wan poort verbindt met de B-box, moet je al internet hebben (via B-box / dubbele NAT).
Als je dan het "Internet Connection Type" wijzigt van DHCP naar PPPoE, en de juiste login ingeeft, zou het moeten werken.
Let wel: login is iets als fx123456@PROXIMUS, het paswoord heb je per brief gekregen, of kan je via e-services zelf instellen.
Misschien heb je PPPoE time-outs, en moet je wat geduld hebben?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
- Locatie: Zellik
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
@philippe_d:
Wat je stelt klopt idd. Ik heb internet via de Dlink (staat ingesteld op 192.168.10.1).
Maar als ik mijn verbinding op de Dlink verander van Dynamic DHCP naat PPpoE en mijn gebruikersnaam en wachtwoord instel(gekregen via brief) dan werkt internet niet meer.
Heb ook al eens een uur gewacht en nog steeds niets.
Groeten,
Daddy007
Wat je stelt klopt idd. Ik heb internet via de Dlink (staat ingesteld op 192.168.10.1).
Maar als ik mijn verbinding op de Dlink verander van Dynamic DHCP naat PPpoE en mijn gebruikersnaam en wachtwoord instel(gekregen via brief) dan werkt internet niet meer.
Heb ook al eens een uur gewacht en nog steeds niets.
Groeten,
Daddy007
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Kan je in de Dlink ook zien welk IP je krijgt (aan de WAN)?
Er zijn de laatste tijd wat meldingen geweest dat je bij een 2de PPPoE sessie een 10.x.x.x adres kreeg
En hiermee heb je natuurlijk geen internet.
Je kan eens proberen om de PPPoE sessie op de B-box zelf uit te zetten, en dan nog eens testen met de D-link?
Er zijn de laatste tijd wat meldingen geweest dat je bij een 2de PPPoE sessie een 10.x.x.x adres kreeg
En hiermee heb je natuurlijk geen internet.
Je kan eens proberen om de PPPoE sessie op de B-box zelf uit te zetten, en dan nog eens testen met de D-link?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
- Locatie: Zellik
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
@ philippe_d:
- ik krijg geen ip op de Wan:0.0.0.0
- heb deze optie al geprobeerd, geen resultaat.
- moest ik nu gewoon de nodige poorten kunnen forwarden via de bbox naar mijn router (zoals bij TN) zou mijn probleem opgelost zijn. Helaas werkt de portforwarding op de Bbox niet.
- ik krijg geen ip op de Wan:0.0.0.0
- heb deze optie al geprobeerd, geen resultaat.
- moest ik nu gewoon de nodige poorten kunnen forwarden via de bbox naar mijn router (zoals bij TN) zou mijn probleem opgelost zijn. Helaas werkt de portforwarding op de Bbox niet.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Kan je de eigen router niet in DMZ zetten (of "Exposed Host" of zoiets?)
Ik ken de b-box3 niet .
Ben je zeker dat het geen paswoord probleem is?
Probeer gewoon eens via e-services een nieuw PPPoE paswoord in te stellen.
Ik ken de b-box3 niet .
Ben je zeker dat het geen paswoord probleem is?
Probeer gewoon eens via e-services een nieuw PPPoE paswoord in te stellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Gewoon in de "te koop forum" een andere router zoeken, er zijn leden genoeg die hun oudere router kwijt willen hoor
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
- Locatie: Zellik
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
Na reset van het paswoord heeft de router nu toch een PPPoE verbinding kunnen maken.
Mijn poorten worden nu mooi geforward.
Alvast bedankt allen om mee te denken.
Hoe lang is de lease van het ipadres op de router?
Is dit ook 36 u?
Groeten,
Daddy007
Mijn poorten worden nu mooi geforward.
Alvast bedankt allen om mee te denken.
Hoe lang is de lease van het ipadres op de router?
Is dit ook 36 u?
Groeten,
Daddy007
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Lease is tegenwoordig tot de volgende reboot.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Een paswoord reset via e-services lost in veel gevallen het PPPoE login probleem op, zelfs als mensen beweren dat ze het paswoord met 200% zekerheid juist hebben .Daddy007 schreef:Na reset van het paswoord heeft de router nu toch een PPPoE verbinding kunnen maken.philippe_d schreef:Ben je zeker dat het geen paswoord probleem is?
Probeer gewoon eens via e-services een nieuw PPPoE paswoord in te stellen.
Mijn poorten worden nu mooi geforward.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
En pppoe staat af op uw bbox3? Van de seconde dat ik dat afzet op mijn bbox3 kan mijn router erachter geen pppoe sessie opzetten. Of is dat net hetgene dat opgelost wordt met een reset via e-servicesDaddy007 schreef:Na reset van het paswoord heeft de router nu toch een PPPoE verbinding kunnen maken.
Mijn poorten worden nu mooi geforward.
Alvast bedankt allen om mee te denken.
Hoe lang is de lease van het ipadres op de router?
Is dit ook 36 u?
Groeten,
Daddy007