ADSL-->2.6 Mbit ???

Sx125

ADSL-->2.6 Mbit ???

Berichtdoor Sx125 » 22 Jan 2003, 13:51

Ik zit met een serieus probleem, hoe komt het da ik met adsl maar 2.6 Mbit heb in plaats van 3.3 Mbit?? das toch wel een groot verschil nie?

grreetz thx

Sensei Zeon
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sensei Zeon » 22 Jan 2003, 14:54

vanwaar haal je die gegevens?

test je internetsnelheid eens op verschillende plattsen, gebruik deze:
http://www.adslbox.be
http://www.speedtest.nl
http://promos.mcafee.com/speedometer/

als je het gemiddelde maakt van deze snelheden dan kom je op een redelijk juist getal
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding

Gast

Berichtdoor Gast » 22 Jan 2003, 17:09

da komt er te staan als ik opnieuw inbel, dan staat er verbonden met 2.6 Mbit :cry:

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 22 Jan 2003, 17:26

Anonymous schreef:da komt er te staan als ik opnieuw inbel, dan staat er verbonden met 2.6 Mbit :cry:

Als je hulp wenst bij een probleem geef je toch best wat meer info...

Ik vermoed (daar het probleem al enkele xen aan bod is gekomen) dat je een eicon/diva usb adsl modem hebt: de oplossing dan is te upgraden naar de allerlaastet drivers.

Alle info omtrent lagere snelheid, specifiek ivm deze modem vindt je in deze topic lees deze dus eens na.
I love it when a plan comes together!

4ng3l
Member
Member

Berichtdoor 4ng3l » 23 Jan 2003, 17:17

Ik zit dus ook nog altijd met hetzelfde probleem, ik haal gemiddeld wel 3.2Mbps dus ik klaag niet...
Maar wat raar is als ik mijn drivers had geupdated en ik maakte terug een verbinding verbond ik aan 3.3Mbps, de volgende keer dat ik een verbinding maakte, terug aan 3.2. Hetzelfde na de installlatie van Norton firewall, de eerste ker dat ik een verbinding maakte aan 3.3, daarna terug aan 3.2...
Kuren van windows zeker? :)

Sensei Zeon
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sensei Zeon » 23 Jan 2003, 17:30

het kan ook zijn dat er veel volk aan het bellen is als je connect of een andere storing die zich voordoet en die een klein verschil kan maken, maar voor die 0.1 zou ik niet zagen
natuurlijk is het ook mogelijk dat je bijna op de max afstand zit en daardoor iets minder syncroniseert, dit kan 0.2 ofzo uitmaken (denk ik)

Afbeelding

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 23 Jan 2003, 19:03

4ng3l,

ik vrees dat dit aan die modem ligt, het zou stom toeval moeten zijn dat alle eigenaars van een eicon usb adsl modem op de max. afstand zitten of er net buiten.

Het tegendeel wordt immers bewezen doordat je wel kan synchen met de 3.3Mbit/s wanneer je de nieuwste drivers hebt.
Warrom je niet steeds de max. snelheid haalt weet ik ook niet, maar ook dat is een veel voorkomend fenomeen bij dit type modem.

Ik zou beginnen durven stellen dat die modem niet 100% compatibel is aan een verhoogde snelheid van 3.3Mbit/s. Laat mij mij even specifieren:
je toestel zal theorethisch wel een megabit of 8 er kunnen doorsleuren, maar om een toestel te hebben dat goed werkt, dan heb je ook degelijke, solide drivers nodig. Ik vrees dat de drivers in het algemeen niet zo goed zijn van Eicon/Diva. (speciale communique voor hun drivers.... want adsl er niet stabiel mee). Ik vermoed dat dus de allerlaatste drivers niet zo optimaal werken aan de verhoogde snelheid. Ze werken beter dan de oudere drivers, maar nog niet zoals het hoort.

Wat kan je hier aan doen: hopen dat BGC dit merkt dat die modem-drivers vrij veel problemen hebben, en dit eventueel melden aan Eicon, zodat die eventueel een update releasen..

Kmoe zeggen, na al wat ik al van die eicon/usb gevallen gehoord heb, zou ik die toch niet aanbevelen.

Sensei Zeon
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sensei Zeon » 23 Jan 2003, 19:49

oeps ik was dus verkeerd, sorry

ik heb ook een tijdje met die modem gewerkt en ik had er weinig problemen mee maar ja toen was het nog 1.1 mbit

Afbeelding

4ng3l
Member
Member

Berichtdoor 4ng3l » 23 Jan 2003, 22:12

Mja, maar ik heb wel nen Alcatel Speedtouch usb... ik heb nergens gezegd dat ik nen Eicon modem heb hè :D

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 24 Jan 2003, 16:18

4ng3l schreef:Mja, maar ik heb wel nen Alcatel Speedtouch usb... ik heb nergens gezegd dat ik nen Eicon modem heb hè :D

Hmm das nieuw,

mja, doordat ge poste in deze topic en geen verder spec. gaf ging er vanuit dat jij eveneens een Eicon had en geen sptusb. sorry :oops:

Mja, als we zo zaken krijgen op de andere modems dan zou het natuurlijk wel kunnen zijn, dat jij nogal nipt ligt voor de 3.3Mbit/s of dat je lijn niet zo denderend is. Die 0.1 of 0.2 maakt het wel niet, maar idd is niet 100% normaal ;-)

Weet je iets over de afstand van jouw huis naar de centrale? Als dat rond de 5km is, dan kan dat wel een reden al zijn. Hmja, verder weet ik het ook nog niet goed :-) Als ik hier iets van opvang voor sptusb, dan post ik het zeker. Btw waar haal je je gegevens ivm synch. snelheid? In SPTUSB Diag bij lijnspeed? of doordat ballonke van Windows? (indien ge dit gebruikt zo ik eens kijken in diag, want vertrouw win niet zo erg ;-) )

Frens
Starter
Starter

Berichtdoor Frens » 18 Feb 2003, 20:45

Bij mij staat er 2848.000 onder het tabblad ADSL van Speedtouch USB diagnostics. Dit is dus ook niet de beloofde 3.3MBit!

Iemand hier een verklaring voor. Bij Belgacom wisten ze mij te vertellen dat er storing op de lijn zat.

Is het nuttig om een technieker te laten komen?

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 62 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Berichtdoor NuKeM » 18 Feb 2003, 21:13

Frens schreef:Bij mij staat er 2848.000 onder het tabblad ADSL van Speedtouch USB diagnostics. Dit is dus ook niet de beloofde 3.3MBit!

Iemand hier een verklaring voor. Bij Belgacom wisten ze mij te vertellen dat er storing op de lijn zat.

Ja eventueel. Die kan dan kijken of het de binnenhuisbedrading is of dat het gewoon is omdat je te ver van de centrale zit.
NuKeM

All Your Base
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor All Your Base » 19 Feb 2003, 01:14

en 'beloofd'... er is helemaal niets beloofd he. er is van in het begin duidelijk gezegd dat die 3 Mbps niet gegarandeerd wordt, en dat ten gevolge van verschillende factoren niet iedereen op 3 Mbps zal verbinden na de migratie.

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 19 Feb 2003, 11:28

Ik kan alleen AYB bij treden, er is helemaal niks beloofd. Er stond duidelijk tot max. 3.3Mbit/s en voor wie dicht tegen de centrale zit.

Ik vrees voor jou dat het de afstand zal zijn, als diagnostics dat opgeeft. Het enige wat ik nog kan aanraden is je driver van je SPT USB modem te upgraden naar de laatste versie nl. versie 1.6R of 2.0.1. Die zijn iets beter en stabieler, het kan zijn dat het een foutje is in de driver. Lukt het met een nieuwe driver ook niet, dan zou ik zeggen, kijk de verschillende topics na in onze fora en kijk je settings na.

Maar ergens vermoed ik de afstand, tenzij je een slechte of oude driver hebt sorry.

Een technieker laten komen is gratis, dus doe maar zou ik zeggen, maar vermoed dat hij hetzelfde zal zeggen.

Frens
Starter
Starter

Berichtdoor Frens » 19 Feb 2003, 13:20

Wat die 3.3Mbit/s betreft. Als je je zelf grondig gaat informeren dat kom je inderdaad te weten dat die snelheid niet voor iedereen weggelegd zal zijn. Kom mij echter niet vertellen dat Belgacom dit duidelijk gecommuniceerd heeft!

Dat ik niet tot aan die 3.3 geraak zal inderdaad die afstand of die storing op de lijn zijn. Ik zal een technieker laten komen om dit uit te klaren. Ik heb versie 1.6 van modemdrivers al een tijd geleden geïnstalleerd, dus hieraan kan het niet liggen denk ik. Als de technieker uiteindelijk inderdaad het probleem van afstand aanhaald, dan wil ik mij daar bij neerleggen dan weet ik tenminste dat het hier aan ligt.

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 19 Feb 2003, 13:37

Frens,

ik ga je hier jammer genoeg moeten teleurstellen: de info omtrent de beperking voor het behalen van de max. snelheid ivm de afstand tot de centrale stond zowat in iedere communicatie van BGC ivm de upgrade! Moest ik de mail terugvinden zou ik dit even posten, maar het stond erin. Tevens op de communiqué op de site. Maar die is ook gelijk reeds uit de archieven verdwenen. Om een nog "alive" vb aan te halen:

Turboline 3.3Mbit/s page schreef:Opmerking: De data die worden weergegeven zijn nog vatbaar voor wijzigingen (de gegevens worden wekelijks aangepast). Wij nodigen u daarom uit deze site regelmatig te raadplegen.
De snelheid van het downloaden hangt af van de afstand tussen uw aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw interne bekabeling.bron

Ik geef toe dit is nu niet de ultieme plaats om dit te melden, maar als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat het bij zowat alles wel stond... zo wisten wij het ook...

Maar kom dat doet er nu niet toe.

Indien je idd versie V1.6R hebt, dan zal het wel niet aan de driver liggen. Een lage synchsnelheid kan nu enkel nog de oorzaak zijn van een te verre afstand of een storing op de lijn. Maar meestal durven die twee tesamen gaan...

Die technieker kan normaal perfect je debiet van je lijn nagaan. Dus zelfs niet de afstand, direct de max. downstream. Dat geeft een duidelijk beeld. Als die waarde hoger zou zijn, dan jouw synch snelheid, maybe settings checken en eventueel binneninstallatie.
Laat ons weten wat de technici zeggen.

All Your Base
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor All Your Base » 20 Feb 2003, 08:54

naast afstand is een slechte binnenbekabeling de voornaamste oorzaak van deze problemen, dus gebruik je verlengkabels? zijn je splitters correct aangesloten op alle contacten?

het enige dat verder nog kan gebeuren is een technieker ter plaatse sturen om na te gaan of je lijnkwaliteit te verbeteren, als dat niet lukt zit er niets anders op dan de lijn op 1 mbps te laten staan.

in het persbericht dat belgacom verspreidde ivm de upgrade (http://www.belgacom.be/web/proto/press/ ... 09-18.html) staat duidelijk:

De mate waarin de klant de toegenomen snelheid effectief zal merken hangt af van een aantal factoren: afstand van de klant tot de telefooncentrale; configuratie van computer van de klant (o.a. zijn browserversie, capaciteit interne geheugen,…); het netwerk van de Internet Service Provider (dat de aanpassingen in het Belgacom-netwerk moet opvolgen); beperkingen inherent aan het internet; kwaliteit van de interne bekabeling …

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 20 Feb 2003, 14:44

Thx AYB for backing up, ik wist dat ik dat in hun communiqué gelezen had, maar kvond het dus niet terug, dacht dat dat nen topic bij "Hot news" was... maar kwas mis.

Erik
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Erik » 21 Feb 2003, 11:41

Frens schreef:Bij mij staat er 2848.000 onder het tabblad ADSL van Speedtouch USB diagnostics. Dit is dus ook niet de beloofde 3.3MBit!

belgacom en of skynet heeft DUIDELIJK gezegd dat niet iedereen van de hogere snelheid zal kunnen genieten en zeveren daarover zal u niet helpen mijn beste dat probleem ligt mestal aan een slechte bekabeling of de afstand centrale => uw huis is TE GROOT in dit geval hebt u noch belgacom enige schuld de enige optie die ge dan hebt is tegen de oude snelheid surfen .... jammer voor jou maar het is nu eenmaal zo wonderen kunnen we nog niet doen :mrgreen:
Registered Linux user #286313

Weetgraag
Erelid
Erelid

Berichtdoor Weetgraag » 21 Feb 2003, 11:52

Vanaf vandaag
---------------------------------------------------------
- Speedtest Europe zone 1 (ftp.belnet.be --> Belgium) ++
Downloaded 3933 kbytes at 2709kbit/s or 339kbyte/s

- Speedtest Europe zone 2 (ftp.easynet.be --> Belgium) ++
Downloaded 5728 kbytes at 2692kbit/s or 336kbyte/s

- For the 2 speedtests you did this are the results:
Your average speed is: 2700kbit/s, or 338kbyte/s.
The difference between your lowest and the highest
speed is 17kbit/s or 2kbyte/s.
That is a 0% deviation margin from your average speed.
The lower this vallue the better!

- Ping results for an European server
Ping statistics for 195.13.14.245
Packets: Sent = 5, Recieved = 5, Lost = 0 (0% loss),
Your avarage ping to 195.13.14.245 is 22 msecs

- Ping results for an American server
Ping statistics for 193.218.99.199
Your avarage ping to 193.218.99.199 is 98 msecs

- Ping results for an Asain server
Ping statistics for 150.29.251.131
Your avarage ping to 150.29.251.131 is 338 msecs
---------------------------------------------------------------------
Ik klaag zeker niet,
ADSL Plus/ Speedtouch Home external/ SMC router(Firewal)/NIS(firewal)
binnenleiding = vanaf Splitter/ gewone telefoonverlengkabel 15m
Een tevreden mod

Greetz
Weetgraag :wink:

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 21 Feb 2003, 15:06

Erik,

eventjes nuanceren "uw huis is te groot".

U huis mag zo groot zijn als een voetbal veld, ge zult in alle hoeken de optimale snelheid halen via adsl, als je de juiste bekabeling legt.
Dus een huis kan niet te groot zijn voor de max. snelheid te behalen.
De afstand van uw splitter tot uw modem is ook van weinig of geen belang. 50m ertsss geeft geen problemen. Maar boven de 100m zou ik nu ook niet gaan. Mag trouwens ook niet met UTP.

Wat wel kan zijn, is dat het een slechte binneninstallatie is: vb: te weinig splitters, oude bekabeling, verkeerde soort kabels (vb. verlenging mag men niet met UTP doen!!!).

Belgacom heeft idd wel niks met je binnenhuisinstallatie te maken. Das voor eigen rekening. Ze kunnen wel zeggen of ze in orde is of niet.

CDirk

Berichtdoor CDirk » 28 Feb 2003, 17:56

Ook hier bij mij krijg ik niet de 3.3 snelheid waarvan sprake is. Bij verbinding krijg ik een tekstballontje te zien met de melding dat ik verbonden ben met 2.1 Mbps. Telkens ik verbinding maakt krijg ik deze waarde. Als ik de snelheidstesten gebruik in het begin van deze topic, kom ik aan gemiddeld 1.9.
Ik gebruik de speed touch USB modem met Win XP. Volgens de site van Belgacom zou ik de laatste driver versie hebben.
Zijn er nog zaken die ik zou kunnen nakijken of instellen?
Dat er een klein verschil is kan ik me bij neerleggen, maar een verschil van 1.2 Mbps lijkt me toch wat veel.

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 01 Mar 2003, 14:44

CDirk,

Als je met de SPT USB modem werkt kijk je best even, via SPT USB Diagnostics programma, dat bij de driver geinstalleerd zit aan welke snelheid je modem effectief synchroniseert, om zeker te zijn dat XP geen foutjes maakt ;-)

Als daar ook steeds aan 2.1Mbit/s synched, wel dan zou ik durven vermoeden dat je té ver zit om aan 3.3 te synchroniseren...

om zeker te zijn ben je best dat je upgrade naar de laatste versie:
zie deze topic voor nieuwe versie v2.0.1.

verder kijk je best je RWin waarden en MTU waarden even na, via DRTCP. Info hierover vindt je in het forum.
Veel meer kan er niet getest worden, je kan altijd een technieker laten komen (gratis) die zal je lijn dan eens uitmeten en je debiet berekenen via laptop.

Vermoedelijk zal je te ver zitten vrees ik. Zoals gezegd op de BGC website, is de max. haalbare snelheid, na upgrade afhankelijk van de afstand tot de centrale. Niet iedereen zal dus van de volle 3.3 kunnen genieten.
Laatst gewijzigd door The Oddity op 21 Apr 2003, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 02 Mar 2003, 10:08

Dirk,

Je kan je effectieve Synchronisatie snelheid checken, door te dubbelklikken op het Thomson icoon in je systemtray (naast klok, sinds versie 2.x: 3kaki bolletjes, 1paars, voorheen icoon:de modem zelf)

Door hierop te dubbelklikken, zal SpeedTouch Diagnostics open gaan, klik hierbij op de pijl naar beneden zodat je meer info krijgt, ga hierbij naar het tabblad ADSL en dan kan je de effectieve synchronisatiesnelheid zien voor je adsllijn. Staat bij lijnsnelheid in kpbs.

Indien hier reeds 2100kbps staat, dan vrees ik dat het te maken heeft met een storing op je lijn, of met te ver verwijderd te zijn van de centrale. Indien hier 3360 zou staan, dan kan je proberen met je TCP/Ip instellingen na te gaan.

Je zal dus best eerst even kijken wat die synchsnelheid is.
Meer info over synchsnelheid vinden in SPT USB: klik
Meer info over TCP/Ip settings: klik
DrTcp downloaden om settings te raadplegen en te wijzigen.
Nog meer info voor TcpIp Settings: klik

Reply on email.
Laatst gewijzigd door The Oddity op 21 Apr 2003, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 Mar 2003, 12:30

Ik heb daar bij dianogstics voor verzenden 128 staan en voor ontvangen 2176.
Voor ik verder zoek ga ik dat nummers eens bellen om te lijn eens te laten nakijken.

Dirk

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 02 Mar 2003, 12:36

Mja, dan vermoedt ik echt dat je té ver zit of dat je met een storing zit.

Je kan BGC bereiken op:
0800/22800
0800/22312 (adsl, nieuw nummer)

Gast

Berichtdoor Gast » 04 Mar 2003, 22:46

Dat nummer gebeld.....
Er zou dus wel degelijk een probleem zijn met de lijn. Donderdag komt er een technieker langs. Ben benieuwd wat de oorzaak zal zijn.

Dirk

Erik
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Erik » 05 Mar 2003, 01:40

the Oddity,

0800/22800 is de klantendienst van belgacom .......

0800/22700 (adsl storingen)

daar gaan ze u beter kunen helpen :)
Registered Linux user #286313

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 05 Mar 2003, 11:11

Erik,

je hebt gelijk, maar ze helpen je op de 800 ook zenne :)

Trouwens sinds het nieuwe nummer dat ik aangehaald heb in gebruik is, denk ik dat het handiger is, dat je rechtstreeks naar dat nummer belt....

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”