Wijziging PPP connectietijden Proximus
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2746
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Daarom dat ik een backup van het internet heb, om die paar seconden te kunnen overbruggen!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Ik heb al een paar mensen zien posten dat ze hun modem op een tijdklokje hebben hangen. Haal je hiermee DLM niet overhoop? Dat deze begint te denken dat de lijn niet stabiel is en je profiel verlaagt?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5786
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1771 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Neen, stroomonderbrekingen hebben geen invloed op DLM. Het zou bijvoorbeeld nogal stom zijn dat een kortsluiting in een wafelijzer je terug op lagere snelheid zou zetten.
Reboots en reconnects via de modemfirmware daarentegen, daar zou ik toch heel erg mee opletten.
Reboots en reconnects via de modemfirmware daarentegen, daar zou ik toch heel erg mee opletten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Sedert 26 november om de 24 uur een nieuwe PPPoE sessie.
Altijd op hetzelfde uur blijkbaar (wel 's nachts).
En nee, ik heb geen schakelklokje zitten.
Ik heb wel nog een Bbox2.
Misschien is het daarmee?
Altijd op hetzelfde uur blijkbaar (wel 's nachts).
En nee, ik heb geen schakelklokje zitten.
Ik heb wel nog een Bbox2.
Misschien is het daarmee?
De enige manier om problemen van jou kant uit te sluiten is om een andere modem te proberen. Je kan altijd naar de Proximus helpdesk bellen en proberen een bbox3 vast te krijgen. Maar ik weet niet of ze zomaar gratis jouw modem willen omruilen. Misschien dat andere forumleden hier ervaring mee hebben?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Ik denk dat ik wat te snel geweest ben.
Via "MyProximus" zie ik blokken van exact 24 uur als "verbindingsduur".
Vroeger kwam de "verbindingsduur" overeen met een nieuwe PPPoE sessie (en dus een nieuw IP adres).
Indien ik nu in mijn logfiles ga kijken, heb ik geen nieuw IP adres gekregen over de afgelopen dagen.
Dus ga ik ervan uit dat Proximus in "MyProximus" nu (minstens) om de 24 uur gaat weergeven wat de datatrafiek geweest is.
Maar dat dit niet noodzakelijk een nieuwe PPPoE sessie is!!
Wel indien men tussen de "24 uur rapportering" zelf een nieuwe PPPoE sessie initieert (bijvoorbeeld reboot, reset, ....) en dan zal dit allicht resulteren in een extra lijntje bij de "verbindingstijden" in "MyProximus".
Met andere woorden: de weergegeven "verbindingstijden" in MyProximus dekken de lading van het begrip niet meer...
Edit:
Even remote ingelogd op mijn Bbox2.
En jawel, de laatste vermelding van "PPPOE: session established" op de Bbox2 dateert van 28 november jongstleden.
De voorlaatste vermelding (exact 96 uur daarvoor) dateert van 24 november jongstleden.
De per 24 uur wederkerende "verbindingstijden" op MyProximus zijn dus een rapportering van het verbruikte volume over de vermelde tijdsspanne.
Via "MyProximus" zie ik blokken van exact 24 uur als "verbindingsduur".
Vroeger kwam de "verbindingsduur" overeen met een nieuwe PPPoE sessie (en dus een nieuw IP adres).
Indien ik nu in mijn logfiles ga kijken, heb ik geen nieuw IP adres gekregen over de afgelopen dagen.
Dus ga ik ervan uit dat Proximus in "MyProximus" nu (minstens) om de 24 uur gaat weergeven wat de datatrafiek geweest is.
Maar dat dit niet noodzakelijk een nieuwe PPPoE sessie is!!
Wel indien men tussen de "24 uur rapportering" zelf een nieuwe PPPoE sessie initieert (bijvoorbeeld reboot, reset, ....) en dan zal dit allicht resulteren in een extra lijntje bij de "verbindingstijden" in "MyProximus".
Met andere woorden: de weergegeven "verbindingstijden" in MyProximus dekken de lading van het begrip niet meer...
Edit:
Even remote ingelogd op mijn Bbox2.
En jawel, de laatste vermelding van "PPPOE: session established" op de Bbox2 dateert van 28 november jongstleden.
De voorlaatste vermelding (exact 96 uur daarvoor) dateert van 24 november jongstleden.
De per 24 uur wederkerende "verbindingstijden" op MyProximus zijn dus een rapportering van het verbruikte volume over de vermelde tijdsspanne.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4315
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 278 keer
zou inderdaad straf geweest zijn nu ze beloofd hadden dat er geen reconnects meer gingen gebeuren
tegen het einde van het jaar, dus dat de 96u re-connecties gingen afgeschaft worden.
tegen het einde van het jaar, dus dat de 96u re-connecties gingen afgeschaft worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2656
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 231 keer
Ik kan het ook bevestigen net gekeken op een lijn waar de ppp 7 dagen up is en sinds 1 december als tijd altijd 24 uur staat. Waarschijnlijk kiest Proximus om de volume info eens per 24u te updaten, is een mooi alternatief, het is misschien een klein beetje verwarrend.
Ik bekijk mijn IP-cameras in real time via een browser (recentste Firefox) op een Nexus tablet. De cameras hebben een vast IP, jarenlang geen enkel probleem, maar sinds Proximus de PPP connectietijd op 24 uur heeft ingesteld verlies ik elke dag 1x het beeld. Dan moet ik handmatig de browser reloaden, niet echt een probleem maar ik zou wel graag begijpen waarom dit nu nodig is. Iemand ideeën?
Ik ben deze thread nu al een tijdje aan het volgen en begin inmiddels te zuchten als iemand weer post dat Proximus dit met opzet doet. Als dit een nieuwe policy was zou IEDEREEN dit probleem hebben en dat is niet het geval. Ja, je zit met een probleem. Eerst eigen apparatuur uit sluiten als oorzaak, dan de helpdesk contacteren.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 75 keer
De Belgacom VDSL2-verbinding van mijn werk (gewone Maxi) is nu al 9 dagen geconnecteerd. Geen disconnects meer dus om de 96u.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Berichten: 2656
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 231 keer
Ondertussen even gezocht en het volledige lijst opnieuw tegengekomen (komt uit publieke doc's).krisken schreef:Gent Kleindokkaai? 91GKK staat voor Gent Keizer Karel(straat) hoor
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 14441
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
- Bedankt: 1194 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Nu twijfel ik... ik had de tijdsklok zo ingesteld dat hij 's nachts een uur of 4-5 uit gaat, vooreerst om te reconnecten maar ook om wat elektriciteit te sparen. Nu is dit niet echt meer nodig voor de reconnect, maar wat zou dat kunnen sparen van elektriciteit?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3032
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 265 keer
bbox2 doet 12-13 watt dus ruwweg 25 euro per jaar in elektriciteit. 5u =1/5 van een dag dus het spaart je 5 euro uit.Goztow schreef:Nu twijfel ik... ik had de tijdsklok zo ingesteld dat hij 's nachts een uur of 4-5 uit gaat, vooreerst om te reconnecten maar ook om wat elektriciteit te sparen. Nu is dit niet echt meer nodig voor de reconnect, maar wat zou dat kunnen sparen van elektriciteit?
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3064
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
- Bedankt: 227 keer
Hier nog steeds 36uren reconnects (Scarlet) maar nog niet op gelet of het IP gelijk blijft.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5776
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 1 keer
5 x 365 x 0.015 = 27.4Kwh (afgerond) op jaarbasis. (verondersteld dat deze 15 Watt is.)Goztow schreef:Nu twijfel ik... ik had de tijdsklok zo ingesteld dat hij 's nachts een uur of 4-5 uit gaat, vooreerst om te reconnecten maar ook om wat elektriciteit te sparen. Nu is dit niet echt meer nodig voor de reconnect, maar wat zou dat kunnen sparen van elektriciteit?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Bij dommel is het ook nog altijd net zo.MClaeys schreef:Tja, het zijn allemaal voordelen die iemand van Scarlet naar Proximus kunnen trekken. Was dus te verwachten.
Heb voor nieuwjaar nog een mailtje gestuurd naar hun, maar ze zeiden "als BGC het doet, ziende dat wij hun hardware huren, zal het bij ons ook wel gebeuren...".
Nu net ongeveer 6 a 7u geleden is de connectie alsnog gewoon zoals altijd echter op 36u gedropped.
Ik heb echter wel een static IP bij dommel dus zoveel last heb ik er niet van, maar geen rare drops van een paar seconden elke 36u zou wel mooi meegenomen zijn.
Bij EDPnet was het echter wel meegenomen (de 96h connectietijd toch, geen idee of de unlimited er nu ook is)
(Wel heb ik echter sinds een week of 2 een BBox3 aangeschaft, vooral om klaar te zijn voor vectoring, maar dat doet niets aan de connectietijden. Al doe ik wel zelf m'n PPP sessie opstellen nog)
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3064
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
- Bedankt: 227 keer
Ik probeer er nu wat op te letten en nu zie ik hetzelfde IP na een 36uren reconnect.
-
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 75 keer
Wat er in myProximus staat is niet meer de verbindingstijd maar het verbruik per dag (24 uur).
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Berichten: 4315
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 278 keer
je kan toch beide opvragen !
Enfin ik kan dat toch er staat ook trouwens duidelijk "Verbindingstijden raadplegen" vermeld waar je nog kunt kiezen uit alles, alleen internet, fon .....
Enfin ik kan dat toch er staat ook trouwens duidelijk "Verbindingstijden raadplegen" vermeld waar je nog kunt kiezen uit alles, alleen internet, fon .....
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wat er staat maakt niet uit, ze hebben gewoon de titel nog niet veranderd.
Maar het zijn geen echte "verbindingstijden" meer, alleen wordt om de 24uur wordt een verbruikspunt gemaakt.
Tenzij je zelf de sessie onderbreekt, dat zie je ook (dan is de "verbindingstijd" kleiner dan 24 uur).
Maar het zijn geen echte "verbindingstijden" meer, alleen wordt om de 24uur wordt een verbruikspunt gemaakt.
Tenzij je zelf de sessie onderbreekt, dat zie je ook (dan is de "verbindingstijd" kleiner dan 24 uur).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4315
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 278 keer
inderdaad ik ben er ingetrapt omdat er tijden tussen staan die korter zijn dan 24u , ik zet mijn bbox regelmatig af en op en het zijn alleen deze waar hij blijft opstaan dat er 24u te voorschijn komt.
Dan kan je dat niet meer zien zoals vroeger die echte reconnecties, als je de modem lang genoeg laat opstaan wel te verstaan,
vroeger kwam dit overeen met de log in de bbox, was al lang geleden dat ik dit nog gecontroleerd had via e-services (nu MyProximus)
Dan kan je dat niet meer zien zoals vroeger die echte reconnecties, als je de modem lang genoeg laat opstaan wel te verstaan,
vroeger kwam dit overeen met de log in de bbox, was al lang geleden dat ik dit nog gecontroleerd had via e-services (nu MyProximus)
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Al méér dan 1 maand (sedert 24-12-14) hetzelfde IP
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Een nieuwe wijziging?Tomsworld schreef:Zou er een nieuwe wijziging zijn, ik heb een pppoe sessie die meer dan 96 uur op is, wel degelijk dezelfde sessie geen reconnect met hetzelfde ip.
De 96 uur is toch al lang afgeschaft (daar gaat deze topic juist over), toch bij Proximus!
Over welke provider heb je het?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.