Pagina 1 van 1

BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 18 Sep 2014, 16:20
door osty
Hi, voordien had ik een BBox2, geen enkel probleem om de PI te gebruiken als vpn.
Nu heb ik een nieuwe BBOX3, heb terug de PI een vaste IP gegeven en de poorten opengezet, ewel ik denk het toch want als ik
http://www.checkmyports.net/ gebruik zie ik dat de poorten gesloten zijn?
weet geen raad meer, zoals ik gelezen heb heb ik enkele dagen gewacht maar ze blijven gesloten.
Moet er nog iets open gezet worden of moet er nog iets anders gedaan worden?

Bedankt
Osty

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 18 Sep 2014, 16:29
door jos123
Welke poort heb je opengezet? PPTP server (1723)?
Heb je gecheckt of de IP adres van je PI overeenkomt met de vaste IP adres die je ingesteld hebt in de Bbox3?
Mss Bbox3 herstarten?

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 19 Sep 2014, 05:52
door osty
Ja de IP van de PI is correct ingesteld.
Ik heb al meerdere malen de BBOX3 herstart
Poort 1723 en 1194 heb ik zogezegd open gedaan.
https://imageshack.com/i/ipa0qpdBj

Moet er nog iets anders ingesteld worden in de BBox3?
Osty

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 19 Sep 2014, 06:59
door jos123
Gokje:
Verander eens de ip adres van je PI naar hoger getal bv 192.168.1.50? Pas het ook aan in de Bbox3.
Je kan ook proberen ipv aangepast de applicatie zelf te kiezen dus PPTP.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 19 Sep 2014, 08:11
door osty
Juist gebeld naar Belgacom ... wat een klucht ....

Gevraagd of ze niet konden helpen, nee u heeft een residentieel contract, poorten open zetten is op eigen risico....

Waarom is er dan een helpdesk bij Belgacom.... ik denk dat het tijd wordt dat ze de monopolie eens veranderen, meer concurentie..

Had misschien beter gebeld naar mijn schoonmoeder ... die had misschien nog iets willen doen.

Nu, de poorten zijn nogaltijd geblokkeerd....

Osty

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 19 Sep 2014, 09:17
door Lord Utopia
En als ze het wel openstellen en er gaat iets verkeerd, wie gaat de eerste zijn bij wie ze gaan klagen? Inderdaad, bij die die je nu verwijt monopolist te zijn.
Als je bepaalde poorten wil openzetten die opengezet kunnen worden, kan je dit doen via E-services.

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 19 Sep 2014, 09:57
door philippe_d
Belgacom blokkeert in principe geen poorten, met enkele uitzonderingen:
Als je naar de B-box3 "Poortmapping" gaat, kan je onder "Dienst" een drop-downlijst openen, met alle mogelijke diensten, waarvoor de juiste portmappings vooringesteld zijn.
Loop de lijst eens door, je zal VPN of PPTP wel vinden. Probeer het eens op die manier.

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 19 Sep 2014, 10:11
door osty
Ik heb dat al gedaan,
"Als je naar de B-box3 "Poortmapping" gaat, kan je onder "Dienst" een drop-downlijst openen, met alle mogelijke diensten, waarvoor de juiste portmappings vooringesteld zijn.
Loop de lijst eens door, je zal VPN of PPTP wel vinden. Probeer het eens op die manier"

als je de dienst drop downlijst opend zet hij een vaste poort waarde voor iedere dienst.
ik kan enkel aangepast kiezen en zo de poort invoegen.

Moet er nog iets anders in de modem aangevinkt worden?

Osty

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 19 Sep 2014, 10:14
door ITnetadmin
Ik denk dat die helpdesker de klepel niet goed weet hangen.
Ja, het is op eigen verantwoordelijkheid als je die poorten opengooit.
Maar dan moeten ze wel opgengezet kunnen worden; als dat ergens foutloopt is het nog altijd aan belgacom om dat te fixen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 04 Okt 2014, 13:25
door osty
Nog steeds geen oplossing gevonden.
Voor ik veranderde naar BBox3 had ik de BBox2, met deze had ik geen probleem.

Zou het aan het toestel zelf kunnen liggen??

Heb nu al vanalles geprobeerd zonder success, er moeten toch personen zijn die ook sommige poorten opengezet hebben in BBox3?

Graag u reactie om mij te helpen
Groeten
Osty

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 04 Okt 2014, 14:14
door philippe_d
osty schreef: als je de dienst drop downlijst opend zet hij een vaste poort waarde voor iedere dienst.
ik kan enkel aangepast kiezen en zo de poort invoegen.

Kan je wat meer uitleg geven welke poorten naar waar je wil forwarden?
Dan kunnen we je misschien wel helpen, want nu geef je echt héél weinig info.
Bijvoorbeeld waarom je niet wil/kan werken met de vaste poort die de B-box kent voor de gebruikte dienst?

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 04 Okt 2014, 15:13
door osty
zoals vermeld in het begin
de IP van de PI is vast ingesteld 192.168.1.2
TCP Poort 1723 en 1194 heb ik open gedaan in de Bbox3
https://imageshack.com/i/ipa0qpdBj
wil zo de PI connecteren als VPN

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 04 Okt 2014, 15:23
door Petervanakelyen
Welke VPN-server draait er op je Pi? 1194 is de default port van OpenVPN, terwijl 1723 de default is voor PPTP.

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 04 Okt 2014, 15:30
door osty
geen idee, iemand anders heeft mijn Pi opgezet.
zoals verteld alles werkte prima met de Bbox2, nu ik de Bbox3 heb kan ik geen verbinding meer maken met de PI van buitenuit.
Ik ben nl in het buitenland en gebruik de pi voor connectie op mijn internet in Belgie

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 04 Okt 2014, 15:34
door Furon
*nvm*

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 05 Okt 2014, 19:24
door osty
Probleem opgelost. :lol:
Daar ik er niet zoveel verstand van heb, heb ik vandaag nogal veel gelezen op internet en zoals hierboven vermeld
heb ik de RPI IP adress naar 192.168.1.100 veranderd .. PI reboot en in de config file ook de IP adres veranderd en voila ik had verbinding.

Nogmaals bedankt voor u reactie en natuurlijk oplossing

Groeten Osty :beerchug:

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 4 dagen 20 uur 44 minuten geleden (20 Mar 2017, 17:50)
door Vsyncro
Dus ik heb hetzelfde probleem maar heb geen idee wat PI naar IP gedoe is kan iemand exact uitleggen hoe je een bbox-3 portforward proximus houd zich daar niet mee bezig

Re: BBOX3 poort wil niet open

Geplaatst: 4 dagen 16 uur 36 minuten geleden (20 Mar 2017, 21:59)
door Senne
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... modem.html

En best op het toestel in kwestie een ip adres instellen boven 192.168.1.99