FritzBox 7360/7490/3490/7430 Vectoring approved

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

The Knowledge! I love it!
So, return the German one go for the Intl. Version wait until its supported/whitelisted in the meantime use it in conjuncture with BBOX3?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

That's a perfect summary :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

lynx9274 schreef:The Knowledge! I love it!
So, return the German one go for the Intl. Version wait until its supported/whitelisted in the meantime use it in conjuncture with BBOX3?
Huh? The language doesn't matter, it's the driver revision that matter.
The language is just the interface but not much more then that.

Also, most new products have the same revision regardless the language.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

philippe_d schreef:Hi

I believe you have a number of issues:
  1. the FritzBox 7590 is not (yet) whitelisted for use on the Belgian telecom network. However the good news is that AVM/EDPnet are intending to get the 7590/7390 whitelisted, but this is a (too) slow process, hence some patience is needed :(.
  2. the FritzBox 7590 you are using seems to be the German version? This will never be approved in Belgium. You will need the international version, configured to country = Belgium. Note that the international version also has a German language interface.
...
Puntje 2 gelezen Geert Jan ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

lacer schreef:
Puntje 2 gelezen Geert Jan ?
Maakt dat dat er een andere driver in zit?
Ja het kan zijn, maar is het ook zo?

Proximuis checked enkel de driver versie, NIET de taal! Of je een Duitse hebt of Internationaal maakt geen f*** uit, het gaat om de driver, de rest is bullshit!
Modbreak:
geen persoonlijke aanvallen aub. De info van Philippe_d is wel degelijk betrouwbaar en correct. Indien je een andere mening hebt, mag dat uiteraard, maar op een gepaste manier. Reacties ontvang ik (Axs) graag per PB
Zoals gewoonlijk is Philip weer misinformatie aan het verspreiden.....want het gaat over de driver revisie.....
Wanneer stop je deze bullshit Philip? Want dan is het de driver en ineens weer de taal.
Altijd loop je de boel in verwarring te gooien zodat het vooral niet werkt!

En dit is niet de eerste keer dat je dit doet :bang:

]
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
nonderbe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2018, 12:46

Hallo,

Ik ben in de zomer klant geworden bij Scarlet, maar ik ben niet erg tevreden over de bbox3.
Daarom wou ik internet, tv en VoIP werkende krijgen op mijn fritzbox 7360 (firmware 6.52) die ik jarenlang met volle tevredenheid bij EDP net heb gebruikt.

Uiteindelijk heb ik het pppoe paswoord te pakken gekregen, en sinds gisteren hebben we internet en tv over de fritzbox. Het profiel is exact hetzelfde als op de bbox3: 60/10 (met vectoring).

Alleen VoIP krijg ik niet aan de praat, en ik begrijp niet waarom. Kan dit met de firmware te maken hebben?

Ik gebruik de login die ik in de bbox3 kan vinden onder "lijn 1", het pppoe paswoord, registrar ims.scarlet.be , uitgaande proxy server heb ik geprobeerd ofwel open te laten ofwel (zoals in de bbox) ims.scarlet.be:5060 in te geven, er staat een vinkje bij "Provider does not support REGISTER-fetch" en bij "Use Internet telephone number for registration".
Er staat GEEN vinkje bij "Always register via an Internet connection" en vlan vectoring staat op 20.
Het telefoonnummer heb ik ingevuld in +32 formaat, en het intern telefoonnummer in 09xxxxxxx formaat.

Maar het telefoonnummer komt maar niet "online".

Ik heb ook geprobeerd om de instellingen in de App zoiper in te geven, maar dat lukt het me ook niet. Daar krijg ik een "registration failed, forbidden (403)".

Waar zou dat aan kunnen liggen? :S
Uloga
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Okey, na nu enkele weken te wachten en zonder problemen op m'n 3490 7.01 international firmware te zitten, kan ik bevestigen dat 7.01 werkt met "Previous DSL driver: 1.100.133.44 ".

Iemand die al op de nieuwste driver werkt?
:banana:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ja, de nieuwe driver geeft hier geen enkel probleem.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 40 keer

Hier ook stabiel met de nieuwe driver. Attainable is van 120Mbps naar 133 gegaan (downstream). Upstream van 39 naar 42.

Helaas is mijn lijn op 70/30 gesynct. Ik hoop binnenkort op een verhoging.
Uloga
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

MClaeys schreef:Ja, de nieuwe driver geeft hier geen enkel probleem.
Dus de 1.100.136.15 , correct?
Afbeelding
:banana:
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is correct.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Correct
Capture.PNG
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

nonderbe schreef: Alleen VoIP krijg ik niet aan de praat, en ik begrijp niet waarom. Kan dit met de firmware te maken hebben?
Hier werkt de telefonie van Scarlet op deze firmware, dus dat is niet de oorzaak.
nonderbe schreef: Ik gebruik de login die ik in de bbox3 kan vinden onder "lijn 1", het pppoe paswoord,

Bij mijn telefonie instellingen van Scarlet is het pppoe paswoord niet hetzelfde als het voip paswoord.


Best dat u aan Scarlet de juiste voip codes vraagt.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Geert-Jan schreef:Zoals gewoonlijk is Philip weer misinformatie aan het verspreiden.....want het gaat over de driver revisie.....
Wanneer stop je deze bullshit Philip? Want dan is het de driver en ineens weer de taal.
Altijd loop je de boel in verwarring te gooien zodat het vooral niet werkt!
Beste Bas,
Ik voel mij pijnlijk vernederd door jouw commentaar, en ik zou willen dat je onmiddellijk ophoudt met dergelijke persoonlijke aanvallen.
Ik spendeer vele uren belangeloos op het Forum om andere gebruikers zo goed als mogelijk te helpen waar ik kan.
In de onderwerpen waar ik geen verstand van heb, laat ik het advies aan anderen; in de topics waar ik wel ervaring heb, deel ik mijn ervaringen.
Dat de meeste Forumgebruikers - in tegenstelling tot jou - mijn adviezen appreciëren bewijzen de >2300 bedankjes die ik achter mijn naam heb staan.

Eigenlijk is het zinloos dat ik de moeite doe om jou te antwoorden, maar hier wil ik wel de puntjes op de "i" zetten:
Geert-Jan schreef:Huh? The language doesn't matter, it's the driver revision that matter.
The language is just the interface but not much more then that.
Nergens in mijn antwoord heb ik het over de "taal" gehad. Natuurlijk is de taal "just the interface"

Zoals je weet zijn er van de meeste AVM producten 2 versies: een Duitse en een internationale. Qua hardware zijn deze bijna indentiek, de Firmware is echter fundamenteel verschillend. En het is niet mogelijk om (via de web interface) een Duitse FW op een internationale Fritz!Box te zetten, of vice versa.
Een Duitse FritzBox:
  • - kan je alleen op Annex B zetten.
    - heeft alleen een Duitstalige interface.
    - heeft geen land instellingen.
    - heeft alleen de Duitse provider settings (ISP's, VoIP suppliers).
Een internationale FritzBox:
  • - kan je op Annex A of op Annex B instellen.
    - heeft alleen een 6-talige interface (de recente zelfs een 7-talige, waaronder Nederlands).
    - kan je op "België" instellen (of gelijk welk ander land waar ze de Fritz!Box gebruiken).
    - heeft alle geconfigureerde providersettings (ISP's, VoIP suppliers) voor het gekozen land.
Ik blijf dan ook bij mijn correct advies in bovengenoemde post om in België een internationale Fritz!Box te gebruiken.

Gezien de 7590 nog niet op de whitelist staat (Proximus heeft van EDPNet een 7590 en een 7530 gekregen om te testen), was mijn advies om voorlopig de FritzBox als router te gebruiken (achter zijn B-box3), in afwachting van goedkeuring.

Een Duitse FritzBox zou kunnen werken in België indien:
  • - inderdaad toevallig de driver dezelfde is als de internationale (meestal niet het geval).
    - als de gebruiker manueel de correcte VLAN instelt.
Maar de "Proximus dynamic bridge" (decoders bridged naar VLAN30) zal niet werken (en kan je ook niet instellen).
lynx9274 schreef:return the German one go for the Intl. Version wait until its supported/whitelisted in the meantime use it in conjuncture with BBOX3?
lynx9274 heeft mijn advies héél correct samengevat en begrepen:
  • (1) gebruik een internationale Fritz!Box (2) wacht tot die goedgekeurd is (3) gebruik die intussen als router achter de B-box3
Ik begrijp dan ook niet waar U het vandaan haalt om dit "misinformatie" te noemen :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Hij kan hem gewoon omzetten:

https://forums.whirlpool.net.au/forum-r ... 4&p=2&#r28

En anders een Linux vriend vragen.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Met toch wat beperkingen, niet evident om uit te voeren, verlies van garantie, enz…

onder 'gewoon' versta ik toch iets anders… maar niet iedereen is 'gewoon' blijkbaar…

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Garantie verlies je niet. Heb al eens een box opgestuurd met veranderde firmware en nooit iets van gehoord.
Ik had die direct naar Berlijn gezonden.

Er zijn ook complete VM images die je Freetz laten compileren.
Zo heel moeilijk is het echt niet.

Het probleem zit hem erin dat je geen Telnet toegang meer hebt, een oude versie zo 06.30 heeft dat wel, terug flashen naar een oude versie en de AVM in AVME veranderen gaat dan.
Maar vanaf ergens 06.50 gaat dat niet meer, dan heb je Freetz nodig om telnet weer aan te zetten of en dat doen ze daar een gewijzigde string te flashen.
Vanaf daar doe ze een recovery met de internationale versie, die weigert op dat moment namelijk niet meer.

ruKernel deed dat voor ons....maar dat is er niet meer, helaas, was wel een stuk handiger.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Geert-Jan schreef:Het probleem zit hem erin dat je geen Telnet toegang meer hebt, een oude versie zo 06.30 heeft dat wel, terug flashen naar een oude versie en de AVM in AVME veranderen gaat dan.
Maar vanaf ergens 06.50 gaat dat niet meer, dan heb je Freetz nodig om telnet weer aan te zetten of en dat doen ze daar een gewijzigde string te flashen.
Volgens de changelogs is telnet vanaf 6.30 verwijderd..
# Improvements and Bug Fixes in FRITZ!OS 6.30
.....
Further improvements to increase security with this version of FRITZ!OS are presented at en.avm.de/guide/security in the "Updates increase security" area.
Access to the FRITZ!Box via Telnet is no longer supported
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Dan is het net even voor 06.30 dat het nog wel werkt.
Hoe dan ook, met Freetz zet je die gewoon weer aan.

De nieuwere boxen hebben die lage versies toch niet, dus moet je wel langs Freetz, dat was mijn punt.

AVM noemt het een Improvement....voor hun ja, niet voor ons :lol:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geert-Jan schreef:niet voor ons :lol:
ons, ons, spreek voor uzelf hé :bang: :banana:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Dus jij vind het verlies van Telnet een winst? Heel apart.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 23 keer

Flashen is niet voor iedereen weggelegd en ieder heeft zijn mening. Punt

Kunnen we nu aub terug on topic verder doen ipv betweter proberen uit te hangen en gericht gaan bashen op een gewaardeerd lid van deze community
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Huh? Flashen doe jij ook als er een nieuwe versie is....
Dat sommigen bullshit verkopen moeten we gewoon aan voorbij gaan?
Heel apart.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
skibbi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2015, 22:52
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: Een Duitse FritzBox:
  • - kan je alleen op Annex B zetten.
    - heeft alleen een Duitstalige interface.
    - heeft geen land instellingen.
    - heeft alleen de Duitse provider settings (ISP's, VoIP suppliers).
Additionally, since AVM always releases the newest firmware for the german models first, a german FritzBox will always receive firmware updates that are way ahead of what's allowed to be used on Proximus' network.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Geert-Jan schreef:Hij kan hem gewoon omzetten:

https://forums.whirlpool.net.au/forum-r ... 4&p=2&#r28

En anders een Linux vriend vragen.

Code: Selecteer alles

--- you will be presented with an ncurses configuration interface, similar to the one used by the linux kernel. make the following adjustments:

    Level of user competence -> expert
    .....  
Ik zou me er toch niet aan wagen als dagelijks Linux gebruiker :|
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

nonderbe schreef:Hallo,

I
Alleen VoIP krijg ik niet aan de praat, en ik begrijp niet waarom. Kan dit met de firmware te maken hebben?

Ik gebruik de login die ik in de bbox3 kan vinden onder "lijn 1", het pppoe paswoord, registrar ims.scarlet.be , uitgaande proxy server heb ik geprobeerd ofwel open te laten ofwel (zoals in de bbox) ims.scarlet.be:5060 in te geven, er staat een vinkje bij "Provider does not support REGISTER-fetch" en bij "Use Internet telephone number for registration".
Er staat GEEN vinkje bij "Always register via an Internet connection" en vlan vectoring staat op 20.
Het telefoonnummer heb ik ingevuld in +32 formaat, en het intern telefoonnummer in 09xxxxxxx formaat.

Maar het telefoonnummer komt maar niet "online".

Ik heb ook geprobeerd om de instellingen in de App zoiper in te geven, maar dat lukt het me ook niet. Daar krijg ik een "registration failed, forbidden (403)".

Waar zou dat aan kunnen liggen? :S


Bij username 'je [email protected]' ingevuld?
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

skibbi schreef:
philippe_d schreef: Een Duitse FritzBox:
  • - kan je alleen op Annex B zetten.
    - heeft alleen een Duitstalige interface.
    - heeft geen land instellingen.
    - heeft alleen de Duitse provider settings (ISP's, VoIP suppliers).
Additionally, since AVM always releases the newest firmware for the german models first, a german FritzBox will always receive firmware updates that are way ahead of what's allowed to be used on Proximus' network.
Yes they do, but you have to watch the driver else return to a working version.
Best way to ensure that is by saving all files and write down their driver numbers.

As for Voip and ISP's, you can enter them yourself, as such there is no difference other then in the International version they are listed and pre-set.

The country setting is only important for (automatic) updates, other then that it does nothing.
Why would somebody that can read and write German have problems with the German interface, I see no problem in that.
I used to buy German models too, not only because they are cheaper but they do get faster updates to new functions and bugfixes.

But because the users in Holland dumped modems for basically nothing, I got Int versions, no other reason.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
nonderbe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2018, 12:46

TanknaT schreef:Bij mijn telefonie instellingen van Scarlet is het pppoe paswoord niet hetzelfde als het voip paswoord.
Best dat u aan Scarlet de juiste voip codes vraagt.
Oh, ok dat verklaart het idd wel.
Nu, ik heb net gebeld naar scarlet, en die willen het paswoord niet vrijgeven... :(

Is er een manier om het paswoord uit de bbox3 te krijgen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Terugbellen, aandringen, dreigen met klacht bij het BIPT, dreigen met weggaan, ... tot ze je het paswoord geven?
Zij moeten het paswoord vrijgeven ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 23 keer

Blijven bellen tot iemand het u geeft. Hangt ook af van de medewerker in kwestie...
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

nonderbe schreef:Oh, ok dat verklaart het idd wel.
Als je internet werkt heb je je username en het juiste paswoord, denk ik toch.

bij edit telephony number-

Telephony provider: ims.scarlet.be
Internet telephony number: +32jetelefoonnummer
Telephony nr without prefix jetelefoonnummer
(account information)
Username: [email protected]
Password: jepaswoord
Registrar; ims.scarlet.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

seppe schreef: Als je internet werkt heb je je username en het juiste paswoord, denk ik toch.
Dat is juist het probleem: PPPoE username en paswoord zijn niet noodzakelijk gelijk aan de VoIP username en paswoord.
Bij jou wel?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zit sinds een paar dagen op een 8b profiel
Afbeelding
Afbeelding
ik kwam van 70/20, nu op 40/8
8b lijkt mij geen repair profiel te zijn? Zou een telefoontje naar dat lijn test nummer iets uitmaken?
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou een TBF ("een telefoontje naar dat lijn test nummer") starten, daarmee kan je op dit moment niets mis doen. Jouw lijn lijkt verkeerd geprovisioneerd.
Op dit moment is zelfs het toegekende profiel te hoog gegrepen (attainable upload is lager dan het profiel). Je hebt dus nu geen 40/8, maar zelfs maar 40/6.5.

Na een TBF sta je misschien terug op 17a. Als dat niet werkt, veronderstel ik dat je waarschijnlijk best een ticket aanmaakt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

daffeh schreef:zit sinds een paar dagen op een 8b profiel
ik kwam van 70/20, nu op 40/8
8b lijkt mij geen repair profiel te zijn? Zou een telefoontje naar dat lijn test nummer iets uitmaken?
Welke Fritz!Box heb je. En welke Firmware? Ik zie dat je een "BETA" versie gebruikt ...
  • Indien je een 7490 hebt, upgrade dan gerust naar de OS 7.01, dan zie je ook de "afstand tot de ROP", wat toch een indicatie geeft in welke "vectoring zone" je zit :wink: .
  • Indien je een 7360v2 hebt, kan je de OS 06.85 gebruiken, op voorwaarde dat je de optie "previous DSL driver" aantikt.
Een TBF heeft inderdaad het voordeel dat je terug op het basisprofiel komt van jouw zone. De verlaging (naar 8d) kan natuurlijk ook het resultaat zijn van DLM :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

nonderbe schreef:Nu, ik heb net gebeld naar scarlet, en die willen het paswoord niet vrijgeven... :(

Is er een manier om het paswoord uit de bbox3 te krijgen?

Dat denk ik niet.

Maar... ik vraag mij al een hele tijd af of dat niet mogelijk is om die te recupereren uit een bbox2 die je even aansluit op je Scarlet lijn. Die haalt ook automatich de juiste instellingen op.

Een vraag voor de specialisten.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef:
seppe schreef: Als je internet werkt heb je je username en het juiste paswoord, denk ik toch.
Dat is juist het probleem: PPPoE username en paswoord zijn niet noodzakelijk gelijk aan de VoIP username en paswoord.
Bij jou wel?

Inderdaad: bij mij dus wel. Daarom dat ik er vanuit ging dat dit bij iedereen zo was...

bij telephony enkel mijn username met '@ims.scarlet.be' erachter,paswoord is dezelfde(in mijn geval toch)
nonderbe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2018, 12:46

seppe schreef: Inderdaad: bij mij dus wel. Daarom dat ik er vanuit ging dat dit bij iedereen zo was...

bij telephony enkel mijn username met '@ims.scarlet.be' erachter,paswoord is dezelfde(in mijn geval toch)
Bij mij werkt die combinatie niet.
De username voor VoIP is ook één cijfertje hoger dan mijn username voor PPPoE. (PPPoE eindigt op 7, VoIP op 8)

Ik blijf proberen via de helpdesk; maar het antwoord blijft voorlopig dat er geen ondersteuning is voor andere modems, en dat het paswoord niet beschikbaar is.

De bbox3 is rommel. Ik merk dat de verbinding helemaal niet zo responsief is als met de FritzBox. Toen we een aantal maanden de bbox3 gebruikten, werd de beeldkwaliteit op netflix steeds slechter. Na verloop van tijd kon ik zelfs niets meer bekijken. Mijn PS4 kreeg tegelijkertijd steeds meer problemen met de verbinding met PSN. De bbox3 resetten was de oplossing. Maar ik zie dat niet zitten om dat regelmatig te moeten doen, en om steeds slome responstijden te krijgen bij het browsen, terwijl ik gewoon een FritzBox heb liggen...
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Een bbox3 hoort opzich normaal te werken. Hoe je devices connecteren kan ik niet raden maar ik vermoed via wifi (responsief). Maar goed dit is geen bbox3 topic :-)
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

nonderbe schreef:Ik blijf proberen via de helpdesk; maar het antwoord blijft voorlopig dat er geen ondersteuning is voor andere modems, en dat het paswoord niet beschikbaar is.
Scarlet moet het paswoord aan jou kenbaar maken. Dien klacht in tegen Scarlet bij de Ombudsman Telecom: http://www.ombudsmantelecom.be/
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”