FritzBox 7360/7490/3490/7430 Vectoring approved

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

dommelgebruiker schreef:dus beter terugzetten naar 6.06 of mag ik er vanuit gaan als het nu werkt dat het altijd zal werken?
Zolang jouw ROP geen vectoring upgrade heeft, zal het blijven werken.
Na vectoring is de kans groot dat je op het fall-back profiel terecht komt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

heey

mijn Rop had al een vectoring update ondergaan want ik zat volledig op vectoring...

maar met de 6.20 blijf ik gewoon hetzelfde resultaat hebben.....
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Rop kan al geüpdatet zijn voor vectoring (vectoring lijnkaarten) maar daarom staat die nog niet actief voor u.

correctie: zie post juist hieronder :wink:
Laatst gewijzigd door jackho 26 okt 2014, 19:45, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Toch wel, zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 17#p572917 :wink:

Kan je eens je lijnwaarden posten met de nieuwe 06.20 FW?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
G33RT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 23 keer

MaT schreef:De huidige firmware lijkt me toch redelijk compleet? Ook geen last van bugs.
Het enige wat ze voor mij nog mogen (terug) toevoegen is PPPoE passthrough.
Wat dat betreft "PPPoE passthrough" mogen ze van mij ook terug toevoegen!!!

Nu is dit enkel nog mogelijk om via Telnet dit in te stellen.
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik heb uit veiligheid maar terug de 6.06 erop gezet...
heb helaas toen de lijnwaardes niet opgeslagen.... weet enkel dat vectoring toen op full stond....

maar met de 6.06 krijg ik soms volgedne meldingen in mijn logs...

Timeout during PPP negotiation.

en begrijp niet goed hoe dit juist komt....
verder werkt alles wel naar behoren...

iemand die dit ook heeft?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Kenw00t schreef:Hier is iets merkwaardig aan de gang:

Omgeving: FB7390 met OS 6.06 (niet op de whitelist dus)

Op 25 augustus voerde Belgacom werken uit aan de ROP om deze klaar te maken voor vectoring. Dit kon ik ook zien in de Fritz!Box omdat mijn lijn gemigreerd werd van Ikanos naar Broadcom. So far so good. Ik haal al jaren 30/2 en dit bleef na de migratie ook zo.
Op 27 september word ik op 25/2 gezet.
Op 8 oktober word ik op 20/2 gezet.
Is dit nog al ergens voorgevallen of gaat Belgacom mij op deze manier plagen tot wanneer ik mijn Bbox3 of andere goedgekeurde modem plaats? :-)
Update: vandaag heb ik de FB7390 bijgewerkt naar OS 6.20 (de finale versie; met beta hou ik me niet bezig). Na de reboot kwam ik terug op 20/2, maar een uur later werd er een disconnect geforceerd en nu sta ik dus op het beruchte fallback profiel. Vreemd genoeg is het niet aan 7/0,5, maar aan 1,7/0,5. :eek:

Ik zal de bbox3 maar terug uit de doos halen... :|
Bijlagen
2014-10-30_17-10-31.png
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

debug.cfg bestaat niet meer, of weet jij daar een goede oplossing voor philippe? Anders ga ik terug naar 6.06 want heb er niet zo veel tijd voor om dit weer uit te zoeken...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
flemlion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 8 keer

honda4life schreef:debug.cfg bestaat niet meer, of weet jij daar een goede oplossing voor philippe? Anders ga ik terug naar 6.06 want heb er niet zo veel tijd voor om dit weer uit te zoeken...
Met versie 6.20 is de beveiliging op debug.cfg strenger geworden. Standaard is het inderdaad niet mogelijk meer om die aan te passen.

Voor de 7490 is er een oplossing. Eén waarmee je zelfs tegelijkertijd de dual-boot van de box kan activeren.
Dat opent meer mogelijkheden om te experimenteren met de 6.20, maar tegelijkertijd de 'officiële' 6.06 binnen een eenvoudige reboot ter beschikking te houden.

Meer informatie is te vinden op http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=273304

Daar las ik ook nog dat het script voor de 7390 op 12 oct nog niet klaar was.
Er is wel nog een alternatief door gebruik te maken van calllog http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=270948

PS: Ik ben hier naar beginnen zoeken om dat de 'officiële' Belgische 6.06 ook reeds de toegang tot debug.cfg blokeert. Zou dit het enige verschil zijn, of zouden er nog zijn?
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

als je op de 7490 versie 6.20 zou zetten en belgacom plaatst je op een fall back profiel van 7 mbits dan geraak je daar ni snel vanaf hoor...
dus enkel een modem rebooit doen naar 6;06 zal je fall back profiel ni direct terug naar volle speed brengen...
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

zoals gevraagt de lijnwaardes met de 7490 met versie 6.20

werkt dus wel degelijk met vectoring ....

maar zie niet goed het voordeel van de 6;20 ten opzichte van 6.06
Bijlagen
test6.20.png
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Goed om weten. Ik wacht wel nog even af of het ook zo blijft.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

dommelgebruiker schreef:maar zie niet goed het voordeel van de 6;20 ten opzichte van 6.06
De bug van de "attainable data rate" is er toch uit.
Nu heb je 122.300 kbit/s i.p.v 70.000 :)

Nu nog wachten tot ze DLM invoeren :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Ik zie bij G.Vector nu ook 'full' staan, in plaats van gewoon 'on'. Was dit in 6.06 ook reeds het geval?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Neen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens mij voeren ze DLM niet uit hoor op een vectoring profiel....
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Nog niet ;)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Nog niet, maar er is gezegd dat in de toekomst dlm op vectoring ook gebruikt gaat worden, dan kun je tot 100 mbps gaan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Is 100 dan het maximum dat de DLM op VVDSL2 zal eventueel toepassen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk niet dat ze veel hoger dan 100 mbps zullen (kunnen) gaan, als ze nog wat reserve willen nemen.
Als je de hier geposte lijnwaarden bekijkt, zie je bijvoorbeeld een "attainable" downstream van 120 mbps, maar dat is:
  • - waarschijnlijk redelijk dicht bij de ROP (250 m?).
    - waarschijnlijk gebaseerd op een SNR van 6dB.
Als je dus 10 dB als een SNR target neemt, en rekening houdt met lijntjes tot 400m, dan zal 100 mbps wel een grens zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

lijkt mij inderdaad een zeer plausibele uitleg
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Philip

hier ongeveer max 250 meter van de ROP
flemlion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 8 keer

dommelgebruiker schreef:als je op de 7490 versie 6.20 zou zetten en belgacom plaatst je op een fall back profiel van 7 mbits dan geraak je daar ni snel vanaf hoor...
dus enkel een modem rebooit doen naar 6;06 zal je fall back profiel ni direct terug naar volle speed brengen...
Ken ik idd van de praktijk. Met een 7390 op een fallback gekomen. En na upgrade naar de 7490 heeft het inderdaad meer dan een week gekost om terug van de fallback af te komen (zelfs met een EDP ticket).
katerke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2014, 12:47

Sinds vrijdag zit ik ook op het fallbackprofiel ( fritzbox 7390, Max. DSLAM throughput receive kbit/s 9064 send 576 ). Zaterdag had ik al een fritzbox 7360 (124.06.06) geinstalleerd.

Nu 4 dagjes later zit ik nog steeds op smalband. Ik vermoed dat ik effe zal moeten wachten tot ik automatisch terug op normale snelheid kan gaan. Bij Proximus aanbellen heeft voor mij geen zin want ik ben klant bij Dommel ....

Ik laat iets weten .
Bijlagen
dany121.png
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

9/512 is geen fallback maar repair profiel. Even bellen dus! ( en je bekabeling nakijken)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
katerke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2014, 12:47

Ok, zelf eens alles checken of alle aansluitingen goed zijn. Altijd snel internet gehad .... ge bedoelt dat vectoring perfecte kwaliteit van de lijn nodig heeft ?? (effe gegoogled op repair profiel ... nog nooit van gehoord). Installatie staat al sinds aansluiting ongewijzigd aangesloten ... vreemd, zal eens een splitter van iemand anders erop plaatsen.

Laat iets weten.

VDSL2Tool 2.3 krijg ik niet aan de praat ??
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

katerke schreef:effe gegoogled op repair profiel ... nog nooit van gehoord
Gebruik eens de zoekfunctie. Je gaat waarschijnlijk 1000 posts vinden op Userbase over "repair profiel" :wink:
katerke schreef:Nu 4 dagjes later zit ik nog steeds op smalband. Ik vermoed dat ik effe zal moeten wachten tot ik automatisch terug op normale snelheid kan gaan.
Wachten helpt niet, als je op een repair profiel zit. Hiervoor is een specifieke actie vereist ...
  1. Herstel de eventuele oorzaak waarom je op een repair terecht gekomen bent (in jouw geval is er niets gewijzigd, maar je kan op repair terecht gekomen zijn tijdens de modem wissel).
    Kijk toch maar eens alles na, of de installatie 100% conform is voor VDSL2.
  2. Bel daarna naar 0800 22424 en geef het nummer in van je lijn (eventueel lijn nummer opvragen door met een analoog toestel op jouw koperpaar naar 1924 te bellen). Dit zal de lijntest starten.
  3. De modem zal opnieuw syncen, en je zal nu op jouw standard profiel terechtkomen.
    • indien de fout niet hersteld is, zal je redelijk vlug terug op repair vallen.
    • als de lijn OK is, zal DLM proberen je snelheid nog te verhogen.
Lees ook eens: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p483319
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
katerke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2014, 12:47

Heb de fritzbox aangesloten waar de lijn binnenkomt bij ons in huis, zelfde verhaal. (Doos opengedaan, draadjes zitten goed aangesloten)

Meer kan ik niet doen. Zal hulp van een derde worden.

Fritzbox is nieuw uit de doos van zaterdag, daar zal het wel niet aan liggen.
Splitter defect, vermoedt dat wij dan ook geen internet hebben.

Toch bedankt alvast voor de tips

.. Inderdaad al veel topics gezien van repair profielen :p


@ fryelectro
(van de doos uit de garage gaan er 2 aansluitingen richting woonkamer (er wordt maar 1 gebruikt voor telefoon en vdsl), telefoontest gedaan maar snelheid ging terug op repair, ga verder niet ''foefelen'' :p... laat het hierover aan een technieker). Toch bedankt .
Bijlagen
2014-11-07 10.50.32 (Medium).jpg
Laatst gewijzigd door katerke 07 nov 2014, 12:39, in totaal 4 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb je reeds de lijntest uitgevoerd?(0800 22424)

Eventueel terwijl je modem rechtstreeks op de intro hangt, terwijl er niets anders op je lijn is aangesloten (geen aftakkingen!) ?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

@katerke, zie ik daar links onderaan op de printplaat + RJ contacten geen oxidatie (vochtprobleem) ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

katerke schreef:(Doos opengedaan, draadjes zitten goed aangesloten)
Ik ken dit type aansluitpunt niet, ben je 100% zeker of dit compatibel is met VDSL2? Normaalgezien moet je toch altijd een NTP-2007-wandcontactdoos en TF-2007-splitter hebben als je VDSL2 en analoge telefonie wil kunnen gebruiken?
http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

katerke schreef:Heb de fritzbox aangesloten waar de lijn binnenkomt bij ons in huis, zelfde verhaal. (Doos opengedaan, draadjes zitten goed aangesloten)
Meer kan ik niet doen. Zal hulp van een derde worden.
Zoals raf1 al zei: dit is niet het normale VDSL2 aansluitpunt van Proximus: je lijn is dis niet conform, en dit is de oorzaak van je repair profiel.
Zoals boven al beschreven: je fritzbox aansluiten waar de lijn binnenkomt zal NIETS helpen
  • a) je moet de installatie conform maken, met andere woorden: je moet alle aftakkigen verwijderen (ik zie 3 kabels op jouw foto), en dan proberen
    b) het repair profiel zal niet vanzelf verdwijnen: je moet de lijntest uitvoeren via het 0800 nummer.
Voor deze 2 kleine stappen heb je toch geen hulp van derden nodig?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
katerke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2014, 12:47

Raf1,

Bijgevoegd foto vh dekseltje van Belgacom ;). Misschien nog een oud type, alhoewel ons huis van 1998 is ( geen idee welk type), nu als dit niet conform is zal ik een andere doos halen.

Ik zal dat eerst in orde brengen ;)


toegevoegd : splitter/filter tf-2007 is eentje zoals op de foto van skynetblog.



:wink: Ok mannen, terug normaal internet, nieuw bakje gehaald alles afgekoppeld (enkel 2 BG draadjes aangesloten) lijntest gedaan ... en ik blijf op

Afbeelding

Da's al goe nieuws ...
Bijlagen
2014-11-07 10.49.13 (Large).jpg
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Dit was het eerste type van aansluitdoos waar er een verschil werd gemaakt tussen Belgacom gedeelte en prive gedeelte.

Was bedoeld om zelfs een test te kunnen doen voor je naar de storingen zou bellen.
Indien schakelaar op OFF, had je enkel toegang via de 5 polige stekker of onderaan via RJ 11.
De onderkant waar je tot 3 kabels mocht koppelen was dan uit functie, dit was het prive gedeelte en toegankelijk voor iedereen.

Deze prise was voorzien om binnen bekabeling uit te sluiten bij metingen als de schakelaar op OFF stond.
Stond de schakelaar op ON = dan werd de volledige installatie gemeten, zowel Belgacom als prive gedeelte.

Er was ook een groene led voorzien, als je daar op duwde en led ging aan dan betekende dat er lijn spanning was ....

Op te merken valt dat normaal gezien de schroef waarmee je alles openmaakt zelfs werd afgedekt met een plastiekje
zodat je geen toegang had aan het Belgacom gedeelte ....

Bovenaan is het de kabel van Belgacom, wit/grijs (pet kabel van 2 paar), onderaan is 2 maal VVT van 2 paar = interne kabels.
Deze telefoonprise is ok voor ADSL maar niet voor VDSL !
katerke schreef:van de doos uit de garage gaan er 2 aansluitingen richting woonkamer (er wordt maar 1 gebruikt voor telefoon en vdsl)
Bedoel je op 1 telefoonprise zowel een toestel als de modem ? je zal aanpassingen moeten doen in elk geval dan.
Indien je een handige "harry" bent kan je het zelfs doen + hier hulp vragen hoe je het moet koppelen ....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Volgens mij kan hij dit perfect eens testen, zonder deze aansluitdoos te verwijderen:
  • - de 2 kabels naar boven afkoppelen, of zoals Bssoft schreef: schakelaar op "OFF"
    - zijn modem direct aansluiten op de 5-polige prise
    - 0800/22424 bellen
Als zijn modem nu niet terugvalt op repair heeft hij de oorzaak gevonden (=> binnen installatie)!

Ideaal moet hij deze aansluitdoos vervangen door een NTP.
Maar toch denk ik dat zijn installatie heel eenvoudig te verbeteren is:
  1. de ongebruikte kabel loskoppelen (dit is de oorzaak van de "stub" en zijn repair).
  2. boven in de living:
    • ofwel een NTP + TF2007.
    • ofwel de 5-6 adapter + TF2007.
    • ervoor zorgen dat er geen verdere aftakking is (de prise in de living is de enige op deze kabel)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
katerke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2014, 12:47

Bssoft schreef:
katerke schreef:van de doos uit de garage gaan er 2 aansluitingen richting woonkamer (er wordt maar 1 gebruikt voor telefoon en vdsl)
Bedoel je op 1 telefoonprise zowel een toestel als de modem ? je zal aanpassingen moeten doen in elk geval dan.
Indien je een handige "harry" bent kan je het zelfs doen + hier hulp vragen hoe je het moet koppelen ....
Klopt inderdaad, heb de aansluiting dat ik niet gebruik er vantussen gelaten. En enkel nog de aansluiting naar de fritzbox in de woonkamer.

Inderdaad ik val niet terug naar repair. (na 0800/22424 te bellen) Dus vermoedelijk gaf het niet gebruikt lijntje storing ( staat een kast ervoor, kan ik niet controleren) . De aftakking die ik gebruik heb ik ook opengemaakt en de draadjes wat harder aangespannen.

1 positieve noot ... gratis NTP- doosje gekregen van de BG medewerker :-D

Bedankt voor de hulp mannen !!!

(laatste waar ik aan dacht was dat doosje :oops: )

:beerchug:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Niet het "doosje" was de oorzaak, maar met zekerheid de ongebruikte aftakking.
Een aftakking, ook "stub" genoemd, is nefast voor een VDSL2 verbinding, en is bijna altijd de oorzaak van een repair profiel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
katerke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2014, 12:47

:banana:

Allez we kunnen weer verder ... nu ik download niets maar die repair profiel is wel heel bedroevend laag.

Merk het al op als ik filmjes zie dat het soms wat hapert :(

:P Mannen bedankt voor de hulp ;)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kan je eens een screenshot maken van jouw lijnwaarden? Dan zien we het verschil :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
katerke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2014, 12:47

Vdsl2 tool krijg ik niet aan de praat
Afbeelding

Geen probleem fotooken bijgevoegd ;)
Bijlagen
dany123.png
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”