FritzBox 7360/7490/3490/7430 Vectoring approved

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je hebt de "oude" Internet Sart en de "nieuwe" Internet start

Oude Internet start = abonnementen van voor 17/10/2016
  • - 60/4
Nieuwe Internet start = nieuwe abonnementen vanaf 17/10/2016 (lancering Tuttimus)
  • - 50/4 stand alone.
    - 60/4 3P (Internet + TV + telefoon).
zie 3de tabel http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=48580
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Haribo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 dec 2016, 14:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Internet Start en analoge telefoonlijn

Profil 50/5

Downstream current bit rate: 49.998 kbps
Upstream current bit rate: 4.999 kbps
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

philippe_d schreef:Je hebt de "oude" Internet Sart en de "nieuwe" Internet start

Oude Internet start = abonnementen van voor 17/10/2016
  • - 60/4
Nieuwe Internet start = nieuwe abonnementen vanaf 17/10/2016 (lancering Tuttimus)
  • - 50/4 stand alone.
    - 60/4 3P (Internet + TV + telefoon).
zie 3de tabel http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=48580
Dat zal het verklaren, met de correctie dan dan het zelfs niet altijd om een nieuw abo moet gaan, gewoon verhuizen en dus een technisch nieuwe aansluiting is al genoeg om terug te vallen op 50/4 stand alone (ik heb geen nieuw abo).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Ter info, de 7360v1 lijkt toch nog ontwikkeling te kennen, de Duitse firmware is naar 06.33 gesprongen.
Produkt: FRITZ!Box Fon WLAN 7360

Version: FRITZ!OS 6.33

Sprache: deutsch

Release-Datum: 10.05.2017


Neue Features: - Hinzufügen mehrerer Rufnummern mit identischem Kennwort in einem Schritt für ausgewählte Anbieter
- Verbesserte DSL-Software
- Ab 6.33: Aktualisierungen und Verbesserungen auf aktuellen Sicherheitsstand
Dus de ontwikkeling is toch niet helemaal gestopt. :banana:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dit is geen "ontwikkeling" maar een security update...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Neue Features: - Hinzufügen mehrerer Rufnummern mit identischem Kennwort in einem Schritt für ausgewählte Anbieter

en

- Verbesserte DSL-Software
Nieuwe features en drivers is wel degelijk ontwikkeling.

Dat ze tegelijk beveiligings-updates doen lijkt me niet meer dan normaal.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Haribo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 dec 2016, 14:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

philippe_d schreef:
Haribo schreef:Nach einige Minuten waren die Fehler wieder da, dann BBOX3 angeschlossen alles OK
Ich verstehe dein Problem nicht.
Dein Box lauft einwandfrei, aktuelle Datenrate 50/5, Leitungskapacität 65/7, SNR 13/9
So far so good :)
Einige Fehler machen nichts aus ...

Der B-box3 macht bestimmt auch Fehler, aber Du siehst diese einfach nicht :wink:

Ik begrijp het probleem niet
Deze FritzBox loopt stabiel (sync 50/5, max attainable 65/7, SNR 13/9
Die paar foutjes maken toch niets uit.
De b-box 3 zal ook wel fouten hebben, maar je ziet deze gewoon niet op de web interface ?

Die Box wurde vom AVM getauscht, Test in nächste Tage
De doos werd uitgewisseld door de AVM, test de volgende dagen
ZheRooH
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2016, 16:33

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een bbox3 (technicolor) en deze veroorzaakt problemen bij het spel Destiny. Ik had dit reeds lange tijden heb dit kunnen oplossen door mijn PS4 te verbinden via PPPOE.

Nu is sinds maandag de beta uit van Destiny 2 op PC en heb ik hier weer problemen mee. Blijkbaar algemeen probleem met technicolor routers. PPPOE werkt gewoon niet (spel zegt dat er geen internet verbinding is).

Heb contact gehad met Proximus en ze sturen een nieuwe bbox op maar ze kunnen niet garanderen dat ik een Sagem model krijg (wrs niet dus).

Welke optie heb ik ivm met de aankoop van een Fr!tzbox?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

ZheRooH schreef:Nu is sinds maandag de beta uit van Destiny 2 op PC en heb ik hier weer problemen mee. Blijkbaar algemeen probleem met technicolor routers. PPPOE werkt gewoon niet (spel zegt dat er geen internet verbinding is).
Je kan toch ook met je PC een PPPoE verbinding maken? Of lukt dat niet?
Hiermee bypas je de Technicolor, en staat je PC rechtstreeks op Internet (op voorwaarde dat je een publiek IP krijgt (en geen CGNAT).
ZheRooH schreef:Welke optie heb ik ivm met de aankoop van een Fr!tzbox?
Begrijp de vraag niet.
Antwoord staat waarschijnlijk in de titel van dit topic, en meer info als je het topic wat doorbladert?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ZheRooH
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2016, 16:33

PPPOE werkt niet, heb dit geprobeerd en als je de game opent krijg je de melding dat je geen internetverbinding hebt. Ik heb wel degelijk internet want kant gewoon op internet.

Moest ik opnieuw de technicolor ontvangen van Proximus ga ik wrs eens kijken om een Fr!tzbox aan te schaffen maar ik vroeg mij af wat de beste keuze was.
Thx
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bedoel je dat PPPoE niet werkt (je krijgt PPPoE op je PC niet aan de praat) , of dat de game niet werkt, zelfs met een actieve PPPoE sessie?
Indien dit eerste, dan doe je iets verkeerd.

Kijk ook eens of je wel een publiek IPv4 adres krijgt, en geen CGNAT adres.
Want dan ligt het niet aan de modem (en zal een FritzBox niet helpen).
Indien dit laatste, kan je dit uitzetten via My proximus.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ZheRooH
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2016, 16:33

Ik heb via Windows een werkende PPPOE verbinding, internet werkt, Battlenet app zegt dat ik online ben. Ik start de game en deze zegt dat ik geen internet verbinding heb.

Ik bekijk vanavond, ben niet 100% thuis in netwerk zaken.
Janco
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:30

Weet iemand toevallig of een Luxemburgse FritzBox 7490 (wit ipv rood) in België te gebruiken is voor VDSL2 met vectoring, of herkent Proximus misschien de (eventueel) afwijkende firmware waardoor de modem wordt teruggeschakeld naar een lager profiel?

Jan C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

De Luxemburgse box zal geen afwijkende Firmware bevatten, hooguit vooraf ingestelde provider settings.

Een Luxemburgse box met OS 06.52 zal dus normaal wel werken op Proximus VDSL2.

Het enige probleem dat je zou kunnen hebben, denk ik, is dat je geen firmware downgrade, of firmware recovery kan doen met zo'n "OEM" Fritzbox (maar daar is zelfs ook een mouw aan te passen :wink: ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

De Luxemburgse box zal geen afwijkende Firmware bevatten, hooguit vooraf ingestelde provider settings.

Een Luxemburgse box met OS 06.52 zal dus normaal wel werken op Proximus VDSL2.

Het enige probleem dat je zou kunnen hebben, denk ik, is dat je geen firmware downgrade, of firmware recovery kan doen met zo'n "OEM" Fritzbox (maar daar is zelfs ook een mouw aan te passen :wink: ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Haribo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 dec 2016, 14:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ich habe eine Luxemburg Post Edition, funktioniert ohne Probleme mit jeder Firmware, egal ob Belgien, International oder Schweiz.
Downgrade und Recovery Kein Problem

Ik heb een Luxemburgse uitgave, werkt zonder problemen met een firmware, of België, Internationaal of Zwitserland.
Downgrade en Recovery geen probleem


@ philippe_d

Nach dem die Box von AVM getauscht wurde läuft sie ohne Probleme, Keine Fehler mehr, Kein Re-Sync
Nadat de box van AVM is uitgewisseld, loopt het zonder problemen, Geen fouten meer, Geen opnieuw synchroniseren
Janco
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:30

Ok, bedankt voor deze nuttige informatie. Vielen Dank!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

fredo66 schreef:
philippe_d schreef:Je hebt de "oude" Internet Sart en de "nieuwe" Internet start

Oude Internet start = abonnementen van voor 17/10/2016
  • - 60/4
Nieuwe Internet start = nieuwe abonnementen vanaf 17/10/2016 (lancering Tuttimus)
  • - 50/4 stand alone.
    - 60/4 3P (Internet + TV + telefoon).
zie 3de tabel http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=48580
Dat zal het verklaren, met de correctie dan dan het zelfs niet altijd om een nieuw abo moet gaan, gewoon verhuizen en dus een technisch nieuwe aansluiting is al genoeg om terug te vallen op 50/4 stand alone (ik heb geen nieuw abo).
Ik moet mezelf corrigeren want mijn lijn downloadwaarde is ondertussen gestegen naar 58 Mb. DLM zal gepasseerd zijn. Indien je GEEN nieuw abonnement neemt en je oude abonnement is van voor 17/10/2016 blijk je inderdaad de oudere hogere downloadlimiet te houden zoals philippe correct schreef, zelfs op een nieuwe locatie (zolang de lijn het technisch kan halen uiteraard).

'T is nu trouwens krak dezelfde snelheid als op mijn vorig adres, waar er nog geen vectoring was.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Normaal is mijn SNR 14/7 a 8 dB.
Vannacht een sync loss gehad en nu staan de waardes op 14/17 dB, dat is natuurlijk een enorme verbetering in de upstream.
Misschien een bug in de Fritzbox firmware? If not, hopelijk blijft het dan zo...

Edit: oops: komt door 1,1 MHz vectoring dus.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Hier hetzelfde gehad van 7000kbit/s nu volgens de modem naar 12000kbit/s max. ZOuden de upstream gaan verhogen? Ik zeg doen hoor !!!!!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

joriz schreef:Edit: oops: komt door 1,1 MHz vectoring dus.
[Mod]
Er loopt een aparte topic over "1.1 MHz" vectoring: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ead#unread

Graag deze topic gebruiken voor uw bevindingen te bundelen in verband met "1.1 MHz" vectoring
Anders krijgen we dezelfde discussie in 3 verschillende topics
:-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
RDF
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2017, 16:19

Hello everyone,

A few months ago I had the problem that my internet connection got worse and worse. My connection at that time was 46/4 Mbit and dropped to (44/4 , 42/4 , 40/4 , 25/4 ) and finally to 2/0.5 Mbit. With the appearance of that line problem, my Fritzbox 3490 (6.52) died. I was not able to get a Sync with the DSLAM. But with my old BBOX2 a sync was possible. At this time I send my Fritzbox to AVM´s RMA Service.

During that the line was in a bad shape, i still got sync with my BBOX2 but it dropped constantly to a repair profile. Even Proximus Support didn´t
get the line back to normal. So they send a technician. The technician was able to restore the line drop.

The reason was a miss configurated house installation. I don´t know why but i don´t trust him. It worked a over a year...
Anyway, the line Problem is gone and i have a stable line now at 30/8.
Later i got my Fitzbox 3490 back from AVM´s RMA Servivce.

The actual Problem is, i only have a 30/8 connection. I didn´t got my old linespeed back.
Do you have any idea how I could get my previous 46 Mbit connection back?

Could it be that the connection got worse due to newly installed house connections in the residential area? (I live in a new builded housing estate)

With my BBOX2 the VDSLTool2 shows a line length of about 360 meters.

Below you can see my Fritzbox data.

Afbeelding

Afbeelding

With kind regards

RDF
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

RDF schreef:Could it be that the connection got worse due to newly installed house connections in the residential area? (I live in a new builded housing estate)
Yes that's most probably the reason why.
With the growing number of VDSL lines in the neighbourhood, the problem of cross-talk increases, which worsens your line.
As you are not connected to a vectored DSLAM (Ikanos), crosstalk is not corrected.

You will have to wait for your DSLAM to be upgraded (Broadcom)
RDF schreef:The actual Problem is, i only have a 30/8 connection. I didn´t got my old linespeed back.
Do you have any idea how I could get my previous 46 Mbit connection back?
I do not recognise 30/8 as one of the provisioning profiles.
The best you can do is to perform a line test. For this you will need your “line number” (which you can find on your Proximus bill).
  • - Call 0800 22424 (with any phone), and enter your line number.
    - Wait until the very end of the message, and hang up.
    - After a few minutes, your line will be shortly disconnected
Your modem will now restart with the “provisioning” profile depending on the zone you are in (e.g. 30/10 in zone 1).
See table: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 35#p718658
Wait a few weeks for your line to be analysed (DLM).
The DLM process will adapt your speed based on the line quality.
Based on the sceenshot above, this could be 40/10 (in the best case)...

Once your DSLAM gets upgraded, and vectoring activated, the base profile will be 70/30, with a potential DLM increase up to 100/40 :-) .
Just a bit of patience :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Ik heb gisteren mijn oude bbox2 met een Fritz!box 7490 vervangen.
Ondertussen is mijn profiel verlaagt naar 7,6 Mbit/s↑ 572 kbit/s
Is dit een fall back profiel? Deze Fritzbox kwam met firmware 6.83, die misschien nog niet is toegelaten bij Proximus?
Waar kan je trouwens terugvinden welke de meest recente goedgekeurde firmware is?
Ik heb HIER alvast geen informatie gevonden.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Zoals hier al verschillende keren op het forum is aangehaald: je moet bij versie 6.83 "use previous dsl version" aanvinken om een versie te hebben die door proximus is goedgekeurd.
kendeman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2010, 15:19

Ja dat had ik al ontdekt... Sta ondertussen al terug op een 70/20 profiel
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

kendeman schreef:Waar kan je trouwens terugvinden welke de meest recente goedgekeurde firmware is?
Uit de algemene voorwaarden van Proximus Internet:
9.5 Proximus waarborgt slechts de compatibiliteit van haar Dienst met modems, en verwant materiaal, die beantwoorden aan de geldende normen en aan de technische netwerkinterfacespecificaties zoals ze door Proximus worden gepubliceerd en regelmatig bijgewerkt.
Die publicatie zou je op volgende website moeten kunnen terugvinden: https://www.proximus.com/nl/group/gover ... on#title-2

Echter vind ik die publicatie over beperking van modems of goedgekeurde firmware nergens terug. Proximus blijft dus in gebreke.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Op ADSL-BC is er een thread van een gebruiker van een FRITZ!Box 7590. Hij zegt dat zijn synchro 70/20 blijft.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Misschien is de FB7590 bij wijze van test op de whitelist?
We weten dat Proximus bezig is met testen voor supervectoring 35b.
En dat ze hiervoor geen B-box3 kunnen gebruiken...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat zou wel héél ironisch zijn :troosten:
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

petrol242 schreef:Dat zou wel héél ironisch zijn :troosten:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Hij probeerde een TBF te maken om een 100/20 sync te krijgen en… hij viel in fallback.

Hij moest zijn bbox3 terug inschakelen om een 70/20 sync opnieuw te krijgen.

En dan de 7590 bleef in 70/20.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Met andere woorden: toch niet whitelisted
Bij de eerstvolgende uitval/resync riskeert hij terug een fall-back?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

philippe_d schreef:Met andere woorden: toch niet whitelisted
Bij de eerstvolgende uitval/resync riskeert hij terug een fall-back?
Hij verzekert dat de 70/20 sync met de 7590 blijft… zelfs als hij kan 100/20 krijgen volgens zijn maximale waarden. Hij deed een TBF om een 100/20 te krijgen… maar dat lukt niet. :cry:
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Kan het iets te maken hebben met de "datapump" die dezelfde softwareversie is als deze op de wel approved fritzboxen? Mogelijk wordt een goedgekeurde datapump gebruikt wanneer je kiest voor Proximus VDSL? Het lijkt mij wel interessant, met mijn 7590 hier in huis. Ik wil alleen niet te veel prutsen omdan op een repairprofiel terug te vallen. Ook het feit dat je geen Netflix hebt via de Proximusdecoder als je VDSL via de Fritzbox doet houdt mij tegen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

vandaag de grote dag adsl 1 Mbps eindelijk vervangen door vdsl2 18 Mbps (proximus)
jammer mijn goede fritzbox 7390 werk niet meer op de dsl connectie zoals ik ook hier op het forum lees
dan deze erachter geplaatst
kan er me iemand even de settings geven om deze een nieuwe pppeo sessie te laten openen achter de box of kan dit niet
ik zie steeds dat die via 192.168.1.4 verbinding maakt
of moet ik toch investeren in een 7490 ? is dan elke software versie ok of moet het internationaal zijn en wel net die software versie

uit de voorraad een 7360 genomen met software 06-31 er op
deze synchroniseerd met de waarde die vooropgesteld zijn 18/2 dat kan ik zien bij de dsl settings
alleen kan ik mijn gebruikersnaam en/of paswoord niet laten werken
weigerd die aan te nemen steeds de rode balk
wat is hier fout ? of zie ik over het hoofd
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je de juiste waarden hebt ingegeven (fx123456@PROXIMUS), en je krijgt geen verbinding, is dit in de meeste gevallen een paswoord ptobleem.
Ik zou je aanraden om in "My Proximus" jouw DSL paswoord te wijzigen. Dan ben je 100% zeker van een correct paswoord.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bedankt voor de gouden tip
achter pr123456 moest nog @proximus staan
dat stond niet op het blad dat ik van proximus had gekregen
indien ik een 7490 koop heeft dan de software versie belang ? of werkt die altijd
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Vraagje,
Ik zou mij de FritzBox 7590 willen aanschaffen, kwestie van voorbereid te zijn op de toekomst. Zal deze ooit whitelisted worden door PX?
Of ben ik beter af met de 7490, prijs verschil is toch +/- 110€.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

grace schreef:indien ik een 7490 koop heeft dan de software versie belang ? of werkt die altijd
Alleen met de goedgekeurde Firmware. Op dit ogenblik is dit OS 05.52
Blijkbaar werkt het ook met recentere Firmwares (vb OS 06.83), als je hierin kiest voor de "previous driver".
Daddy007 schreef:Ik zou mij de FritzBox 7590 willen aanschaffen, kwestie van voorbereid te zijn op de toekomst. Zal deze ooit whitelisted worden door PX?
Of ben ik beter af met de 7490, prijs verschil is toch +/- 110€.
Ik heb nog niet gehoord van plannen om de 7590 te laten whitelisten ...
Persoonlijk denk ik dat een 7590 "overkill" is voor Proximus VDSL2. Deze modem ondersteunt "Supervectoring 35b" en deze technologie is nog niet voor morgen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”