FritzBox 7360/7490/3490/7430 Vectoring approved

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het probleem bij mij is reproduceerbaar:
  • - DSL driver 1.100.133.44 is niet goed
    - DSL driver 1.100.135.11 > stabiel
    - DSL driver 1.100.135.14 > fall back
Dus zeker niets met de bekabeling te maken

En blijkbaar zijn er nog meerdere mensen die problemen ondervinden met 1.100.133.44
Er zijn dus nog andere parameters in het spel (ROP? ) :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jayjay
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 jan 2016, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Het probleem bij mij is reproduceerbaar:
  • - DSL driver 1.100.133.44 is niet goed
    - DSL driver 1.100.135.11 > stabiel
    - DSL driver 1.100.135.14 > fall back
Dus zeker niets met de bekabeling te maken

En blijkbaar zijn er nog meerdere mensen die problemen ondervinden met 1.100.133.44
Er zijn dus nog andere parameters in het spel (ROP? ) :-(
En wat als je in 06.52 "Use previous DSL version" aanvinkt?
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Heb dit weekend ook 06.52 gezet op mijn 3490, had ook al een paar disconnects binnen de 24u.

Mijn probleem lijkt te liggen bij de noise op de Send Direction, daar zat ik rond de 7dB mét 7dB attenuation en Bitswap on. Met de vorige firmware had ik hier geen probleem mee, maar met 06.52 blijkbaar wel. Ik heb bij "Line Settings" de "Intended signal-to-noise ratio" voor de Send Direction op één stapje richting Maximum Stability gezet en tot nu toe 24u al stabiel.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Hallo,
Waar vind ik OS 06.80 fritz 7490?
Bedankt.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

philippe_d schreef:Het probleem bij mij is reproduceerbaar:
  • - DSL driver 1.100.133.44 is niet goed
    - DSL driver 1.100.135.11 > stabiel
    - DSL driver 1.100.135.14 > fall back
Dus zeker niets met de bekabeling te maken

En blijkbaar zijn er nog meerdere mensen die problemen ondervinden met 1.100.133.44
Er zijn dus nog andere parameters in het spel (ROP? ) :-(
Ik heb geen problemen met 1.100.133.44 maar ik draai hem op Annex A.
Wel heb ik onlangs alle binnenhuis bekabeling tot aan de grondkabel vervangen door CAT5E omdat de ouderwetse RTT kabel gewoon slecht was en ik zie bij anderen met diezelfde RTT kabel ook uitval en veel errors.
Sinds de Broadcom heb ik last gehad met de oude bekabeling, ook al modems vervangen, geen verschil.

Ik draai 7360 - 06.83 op previous-drivers, snelheid 70/20 stabiel als een huis.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Fonske45 schreef:Hallo,
Waar vind ik OS 06.80 fritz 7490?
Bedankt.
Niet meer. Alleen van anderen die die wel gedownload en bijgehouden hebben. Ik heb het even voor je geupload: https://ufile.io/o4bzn (link blijft 30 geldig, daarna is het weg)
jayjay
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 jan 2016, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

De storingen zijn hier blijven aanhouden, een of twee keer per dag knalt ie eruit. Daarstraks hing zelfs heel mijn Fritzbox vast en heeft hij zich uit zichzelf herstart.

Daarnet lag het er weer uit en nu zie ik dat hij terug online is gekomen aan 7,6 Mbit/s 572 kbit/s. Godmiljaarde he, ik had nooit die update mogen doen :x :x :x
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Welke driver gebruik je?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jayjay
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 jan 2016, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Welke driver gebruik je?
Dat was toen 1.100.133.28, de "previous driver" van FritzOS 6.52. Ik vermoed dat dat ook het probleem was...

Sinds deze morgen sta ik terug op 70/20, dankzij Edpnet support en gebruik ik terug 1.100.133.44. Nu wachten op DLM voor 100/20 zeker.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

En wat heeft de helpdesk van Edpnet er dan aan verholpen?
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Ik ben vannacht fall back gezet. Gebruikte DSL driver 1.100.135.11 van OS 6.80. Ben bij Scarlet en heb VOIP. Hoe geraak ik terug op normale snelheid?
Is al opgelost, lijntest laten doen. Lukt schijnbaar via VOIP?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Laat eens weten hoe het afloopt.
Bij mij loopt 1.100.135.11 (OS 6.80) nu al enkele weken perfect stabiel (100/20, SNR 15 dB).
Fonske45 schreef:Lukt schijnbaar via VOIP?
Dat lukt miet ieder toestel waarmee je een Belgisch 0800 nummer kan bereiken :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jayjay
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 jan 2016, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Grigri schreef:En wat heeft de helpdesk van Edpnet er dan aan verholpen?
Naar Proximus gebeld zeker, weet ik veel :roll:

Dit is wat ze me vertelden:
Voorlopig synchroniseert uw modem naar het fallback profiel. Wij gaan proberen om die manueel omhoog te trekken. Gelieve uw Frtiz!box 7360 voor de komende 2 dagen niet uit te schakelen.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

jayjay schreef:
Grigri schreef:En wat heeft de helpdesk van Edpnet er dan aan verholpen?
Naar Proximus gebeld zeker, weet ik veel :roll:

Dit is wat ze me vertelden:
Voorlopig synchroniseert uw modem naar het fallback profiel. Wij gaan proberen om die manueel omhoog te trekken. Gelieve uw Frtiz!box 7360 voor de komende 2 dagen niet uit te schakelen.
Vervang de binnenhuis bekabeling voor 1 paar van een CAT5e (CAT6) UTP kabel.
Dat is trouwens wat Proximus zelf ook aanraad als bekabeling voor VDSL2.
Je kan het zien aan de enorme hoeveelheid errors die de RTT/Belgacom-bekabeling oplevert.
Vervang de boel maar eens, CAT5e geeft amper errors en valt ook niet uit.
En ja, dat herstarten van het modem heb ik ook meermaals gezien, sinds de CAT5e niet meer, stabiel als een huis.

Vroeger nooit problemen, sinds Broadcom wel indien je bekabeling de oude rommel is.
Proximus/Belgacom gaat dit nooit toegeven dat hun oude bekabeling rotzooi is, want dan gaan die veel moeten betalen.
Sloop het eruit en ervaar een stabiel signaal. :banana:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

De verspreiding kabel is toch ook geen cat5e of cat6?
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

jackho schreef:De verspreiding kabel is toch ook geen cat5e of cat6?
nope, telefoonkabel is Cat3.
Maar het klopt, dat ondanks er 100den meters "troep" tussen de DSLAM en je huis steekt, dat de kwaliteit van de laatste meter (eigenlijk de laatste centimeters) erg bepalend is voor de uiteindelijke kwaliteit: de analoge frontend van de modem heeft een common-mode choke, die stoorsignalen die op beide geleiders zitten er gaat uitfilteren. en aangezien de laatste cm's het dichtst zitten bij de grootste stoorbron (= de interne voedingen van de GW zelf) moet je dus zien dat zo'n storing zo gelijk mogelijk op de 2 geleiders ingestraald wordt. Dat doe je door de 2 geleiders te twisten, zodat die een quasi zelfde afstand to de stoorbron hebben en dus gelijke storingen oppikken en dus ook opnieuw uitfilteren.
De meegeleverde kabel van de b-box3 bvb is om die reden een Cat5 en werd in hun lab in Brugge daarop uitvoerig getest.

een STP ipv UTP nemen helpt niet veel: je hebt sowieso aan de GW zelf geen aarding: als je die vlottend laat gaat die eerder als antenne stralen dan wel als afscherming dienen en als je die aan de andere kant aan de aarde zou hangen, ga je problemen krijgen met de impedantie van dat stuk kabel.
jayjay
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 jan 2016, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Geert-Jan schreef:Vervang de binnenhuis bekabeling voor 1 paar van een CAT5e (CAT6) UTP kabel.
Dat is trouwens wat Proximus zelf ook aanraad als bekabeling voor VDSL2.
Je kan het zien aan de enorme hoeveelheid errors die de RTT/Belgacom-bekabeling oplevert.
Vervang de boel maar eens, CAT5e geeft amper errors en valt ook niet uit.
En ja, dat herstarten van het modem heb ik ook meermaals gezien, sinds de CAT5e niet meer, stabiel als een huis.

Vroeger nooit problemen, sinds Broadcom wel indien je bekabeling de oude rommel is.
Proximus/Belgacom gaat dit nooit toegeven dat hun oude bekabeling rotzooi is, want dan gaan die veel moeten betalen.
Sloop het eruit en ervaar een stabiel signaal. :banana:
Bekabeling bekabeling.... dat zie je van hier dat ik de bekabeling uit mijn muren ga slopen.

Mijn VDSL2 verbinding heeft een jaar lang 100% stabiel gedraaid op 100/20. En nu met een software update op mijn router zouden mijn kabels ineens niet goed meer zijn? Flikker op man :lol:

Fallback had trouwens hoogstwaarschijnlijk te maken met die "previous DSL driver" in 6.52 die niet op die idiote whitelist van Proximus staat.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik had hetzelfde voor door 06.83, repair profiel (7,6/512) dat door edpnet(/proximus) zelf gereset moest worden. TBF deed niets meer trouwens op repair.

Gelukkig dat de helpdesk van edpnet daar niet moeilijk over doet.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

jayjay schreef: Bekabeling bekabeling.... dat zie je van hier dat ik de bekabeling uit mijn muren ga slopen.

Mijn VDSL2 verbinding heeft een jaar lang 100% stabiel gedraaid op 100/20. En nu met een software update op mijn router zouden mijn kabels ineens niet goed meer zijn? Flikker op man :lol:

Fallback had trouwens hoogstwaarschijnlijk te maken met die "previous DSL driver" in 6.52 die niet op die idiote whitelist van Proximus staat.
Niets houd je toch tegen terug naar 06.31 te gaan?
Als jouw redenering klopt dan zou alles binnen een paar weken weer goed moeten zijn.
Ik heb dat wel gedaan, maar de oudere firmware gaf ook error en uitval.
Vergeet ook niet dat 's zomers en winters je andere temperaturen en vochtigheid hebt.
En als laatste heb je geen informatie wat Proximus op de DSLAMS doet, hebben ze in de firmware zaken aangepast?

Zelf heb ik het allemaal geprobeerd en bij diverse mensen kwam ik telkens op de kabelkwaliteit uit en Proximus zelf raadt ook CAT5 UTP of beter aan bij nieuwbouw van een woning.
Telkens was het resultaat hetzelfde, oude rommel eruit, CAT5 erin en gedaan met uitval. Hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken.

https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/i ... woning.pdf

Pagina 6, 10 enz...
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

jayjay schreef:..

Mijn VDSL2 verbinding heeft een jaar lang 100% stabiel gedraaid op 100/20. En nu met een software update op mijn router zouden mijn kabels ineens niet goed meer zijn? ...

Hier ook, tot 30 december 2016, toen een zware uitval, zeer onstabiel. Na een kleine 24u alles terug ok, en niet meer op gelet. Paar weken later opnieuw onstabiel, veelvuldig verbinding weg. Uiteindelijk gestrand op een lagere sync. Op aanraden ook eens ge-update, helemaal slecht. Terug op de 6.52, en nu terug op 100/20, maar niet meer aan dezelfde waardes als voorheen.

Wat het was/is? Weet het tot op heden niet, lijnwaarden waren zeer goed.
jayjay
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 jan 2016, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Geert-Jan schreef:Niets houd je toch tegen terug naar 06.31 te gaan?
Alleen het feit dat die nest nergens nog te vinden is, en ik liever een toekomstgerichte oplossing wil waarbij ik op de meest recente versie van FritzOS kan blijven draaien ipv te blijven vastklampen aan een specifieke oude versie.

Ondertussen wel al 2,5 dagen geen disconnect meer gehad, maar nog steeds op 70/20.
Geert-Jan schreef:Vergeet ook niet dat 's zomers en winters je andere temperaturen en vochtigheid hebt.
En als laatste heb je geen informatie wat Proximus op de DSLAMS doet, hebben ze in de firmware zaken aangepast?
Dat klasseer ik gewoon onder blabla zonder enige basis. Er is een directe correlatie tussen het moment waarop de problemen begonnen zijn en het moment waarop ik de 6.52 update geïnstalleerd heb: allebei op 2 mei. Andere mensen hebben hier krek hetzelfde gerapporteerd met versie 6.52

Dan ga ik niet naar temperatuur of vochtigheid kijken als oorzaak. Misschien heeft de stand van de maan er ook wel iets mee te maken? :lol:
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Ik zit nu terug op os 6.52 met DSL driver 1.100.133.44, niet echt stabiel te noemen. Met os 6.80 en DSL driver 1.100.135.11 is de verbinding wel stabiel, maar kom ik ongeveer 2 uur later op fall back. Spijtig. Hopen dat os 6.80 snel op de witte lijst komt.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Geert-Jan schreef: ...
Zelf heb ik het allemaal geprobeerd en bij diverse mensen kwam ik telkens op de kabelkwaliteit uit en Proximus zelf raadt ook CAT5 UTP of beter aan bij nieuwbouw van een woning.
Telkens was het resultaat hetzelfde, oude rommel eruit, CAT5 erin en gedaan met uitval. Hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken.

https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/i ... woning.pdf

Pagina 6, 10 enz...
Wat heeft de interne cat 5e of 6 met Vdsl te maken ?
Die brochure is voor interne netwerken.

Best een goede kabel van modem naar de NTP2007 leggen, VVT voor enkel Vdsl of UTP voor zowel telefonie als Vdsl.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Mijn 7490 nu al een paar weken stabiel 100/20 met OS 6.83 en previous driver 1.100.133.44
Gisteren een tijdje de previous driver uitgeschakeld: 1.100.135.11 geen connectie.
Dan maar snel terug naar 1.100.133.44 uit angst voor fall back.

Kan men eigenlijk 'ergens' controleren wanneer de nieuwe driver veilig kan gebruikt worden? White listed is geen referentie denk ik
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

alfa_ajx732 schreef:Kan men eigenlijk 'ergens' controleren wanneer de nieuwe driver veilig kan gebruikt worden?
Regelmatig userbase lezen :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
daBigRay
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017, 12:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Just a short update of my status in Kortrijk...

FritzBox 7490 - FRITZ!OS: 06.83
DSL Info: Proximus
DSL-Version 1.100.133.44
DSL aktiv seit: 31 Tagen, 17 Stunden, 3 Minuten, VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)----->Broadcom 177.174
Profil: ↓ 100,0 Mbit/s↑ 20,0 Mbit/s

x Vorherige DSL-Version verwenden.
Annex B

Still up and running since a month without any problems. :| :|
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

daBigRay schreef: Annex B

Still up and running since a month without any problems. :| :|
Same here but running Annex A :banana:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

FB 7360 - 6.52 - 1.100.133.44 - Annex A - 70/15 --> rock solid

Bekabeling tot aan de NTP die ouder is dan mezelf (>45 jaar)
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Er zit trouwens een bug in 06.83, als je bij je telefoon-apparaten een outgoing nummer kiest en je belt via een ander account dat logt hij met verkeerde account gegevens in.
Kwam hierop uit toen ik in Asterisk zat te kijken in de console, hier een deel van de log:

Code: Selecteer alles

[May 15 21:15:27] NOTICE[3112] chan_sip.c: Peer '9991' is now Reachable. (12ms / 2000ms) <<==== gewoon ingelogd
[May 15 21:19:30] NOTICE[3112][C-0000008e] chan_sip.c: Failed to authenticate device "32xxxxxx" <sip:[email protected]> <<====== ik bel een 999x nummer
[May 15 21:21:08] NOTICE[3112][C-0000008f] chan_sip.c: Failed to authenticate device "32xxxxxx" <sip:[email protected]> <<====== nog een poging
[May 15 21:26:37] NOTICE[3112] chan_sip.c: Peer '9991' is now Reachable. (13ms / 2000ms) <<===== ik heb opgehangen en hij logt weer goed in.
Die begint doodleuk aan te loggen met een ander voip-account-gegevens, en in de voip-accounts zelf staat bovendien dat hij niet mag inloggen met het telefoonnummer.
De vorige versies deden dit niet en stuurden enkel de nummer informatie mee maar niet als account-inlog.
De enige manier die ik gevonden heb om dit uit te zetten is door outgoing-number op "-" te zetten, dan gaat het wel goed.

Iemand dit ook voor?
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
clashy96
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2017, 10:12

jayjay schreef:
Geert-Jan schreef:Niets houd je toch tegen terug naar 06.31 te gaan?
Alleen het feit dat die nest nergens nog te vinden is, en ik liever een toekomstgerichte oplossing wil waarbij ik op de meest recente versie van FritzOS kan blijven draaien ipv te blijven vastklampen aan een specifieke oude versie.

Ondertussen wel al 2,5 dagen geen disconnect meer gehad, maar nog steeds op 70/20.
Geert-Jan schreef:Vergeet ook niet dat 's zomers en winters je andere temperaturen en vochtigheid hebt.
En als laatste heb je geen informatie wat Proximus op de DSLAMS doet, hebben ze in de firmware zaken aangepast?
Dat klasseer ik gewoon onder blabla zonder enige basis. Er is een directe correlatie tussen het moment waarop de problemen begonnen zijn en het moment waarop ik de 6.52 update geïnstalleerd heb: allebei op 2 mei. Andere mensen hebben hier krek hetzelfde gerapporteerd met versie 6.52

Dan ga ik niet naar temperatuur of vochtigheid kijken als oorzaak. Misschien heeft de stand van de maan er ook wel iets mee te maken? :lol:
Ge zou versteld staan :)
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

jayjay schreef:
Geert-Jan schreef:Niets houd je toch tegen terug naar 06.31 te gaan?
Alleen het feit dat die nest nergens nog te vinden is, en ik liever een toekomstgerichte oplossing wil waarbij ik op de meest recente versie van FritzOS kan blijven draaien ipv te blijven vastklampen aan een specifieke oude versie.

Ondertussen wel al 2,5 dagen geen disconnect meer gehad, maar nog steeds op 70/20.
RuKerneltool kan je hem zo mee downloaden en installeren, is geen enkel probleem.

http://rukerneltool.rainerullrich.de/
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Fonske45 schreef:Met os 6.80 en DSL driver 1.100.135.11 is de verbinding wel stabiel, maar kom ik ongeveer 2 uur later op fall back. Spijtig. Hopen dat os 6.80 snel op de witte lijst komt.
Hier ook fall back met 1.100.135.11. Spijtig, want daarme had ik een SNR die 2 a 3 dB beter was.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Geert-Jan schreef:RuKerneltool kan je hem zo mee downloaden en installeren, is geen enkel probleem.
http://rukerneltool.rainerullrich.de/
Met RuKerneltool kan je geen Firmware downloaden die niet meer op de AVM site staat, dus zeker de 06.31 niet!
Met RukernetlTool kan je sommige recente FritzBoxen niet meer flashen (wijziging in het flash process), onder andere de 7490, 3490, enz.
Fonske45 schreef:Met os 6.80 en DSL driver 1.100.135.11 is de verbinding wel stabiel, maar kom ik ongeveer 2 uur later op fall back. Spijtig.
Hopen dat os 6.80 snel op de witte lijst komt.
Dat zal nooit gebeuren, gezien 06.80 een security bug bevat, en onmiddelijk vervangen werd door de 06.83
OS 06.80 is dus niet meer te downloaden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

philippe_d schreef:Dat zal nooit gebeuren, gezien 06.80 een security bug bevat, en onmiddelijk vervangen werd door de 06.83
OS 06.80 is dus niet meer te downloaden.
Kwam deze bug niet alleen voor bij de Duitse versie? Er was toch bevestigd dat deze bug niet in de internationale versie aanwezig was?
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

philippe_d schreef:
Geert-Jan schreef:RuKerneltool kan je hem zo mee downloaden en installeren, is geen enkel probleem.
http://rukerneltool.rainerullrich.de/
Met RuKerneltool kan je geen Firmware downloaden die niet meer op de AVM site staat, dus zeker de 06.31 niet!
Met RukernetlTool kan je sommige recente FritzBoxen niet meer flashen (wijziging in het flash process), onder andere de 7490, 3490, enz.
Inderdaad, ze staan er niet meer tussen, de laatste keer dat ik het gebruikte allemaal nog wel maar ze zijn weg.
Spijtig want dat maakte die tool juist zo enorm goed.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Via de interface van rukerneltool kan je inderdaad alle firmwares van alle bestaande Fritboxen gemakkelijk downloaden.

Maar deze firmwares staan niet op een of andere server van rukerneltool (dat zou trouwens illegaal zijn).
Wat je ziet zijn links naar de firmware bestanden op de AVM website.

Je kan dus nooit via rukt een firmware vinden die niet meer op de website staat.

Stop nu aub eens met verkeerde info te posten!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Hier op repairprofiel 7558/572 na update 7360v2
OS 6.52
Vdsl driver 1.100.133.44
Annex B

Las hier dat de driver issues zou geven?
Zijn er oplossingen / workarounds?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Zonder verklaarbare reden nu op 50/10.
Had normaal een 70/20
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

@axs

Kijk eventjes naar mijn vorige post. Ik heb eveneens een 7360v2. Enig verschil: Annex A ipv Annex B.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

En nu een 30/3 ... zakt maar verder weg.
Iemand?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”