Eerst en vooral, sorry voor m'n Nederlands. Ik ben franstalig, ik werk voor een Japans bedrijf en woon in Wallonie

Tot gisteren, had ik een Fritzbox 7390 en een Twin ISDN centrale. Maar Belgacom heeft die Twin door een nieuwe box vervangen, omdat de technologie verandert

En dus is de situatie zo:
Internet ----- VDSL2 filter ----- BBox 2 ----- IAD box
Op de IAD box is de ISDN centrale geconnecteerd. De BBox in bridge mode te zetten is geen oplossing, omdat de LAN gebruikt wordt door die IAD box.
Ik heb mijn LAN gescand om de IP van de IAD te vinden. Die heb ik wel gevonden, maar niet welke poorten open zijn. Heeft iemand al die IAD box gezien en weet hoe die te configureren of tenminste door te lezen ?
Vroeger kon ik dus een VPN aansluiting maken op de Fritzbox, maar dat is nu onmogelijk natuurlijk.
Achter de BBox 2 heb ik ook een Zywall.
Mijn eerste mogelijke oplossing is de volgende:
- De geforwarde poorten terug te vinden (misschien in een telnet sessie naar de BBox2) en die op de Fritzbox te configureren. Daarna hoop ik mijn Fritzbox terug aan te zetten.
Als die oplossing niet werkt, dan zal ik wwarschijnlijk de WAN poort van mijn Zywall als DMZ host op de BBox2 zetten en dan poort 1723 openen.
Wat denken jullie van de eerste oplossing ? Hebben jullie misschien meer info om hoe die geforwardeerde poorten terug te vinden ?
Als die oplossing niet werkt, ik heb gelezen dat het mogelijk is om GRE protocol 47 te openen op de BBox2, maar het is mij niet gelukt (een speciale regel aan te maken met een bijzondere naam creeren, de configuratie naar bestand te dumpen, en dan die regel terug te vinden, en de protocol vervangen met GRE). Het werkt niet bij mij. Zou het altijd zo werken ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
MVG
Jean-Marc