krisken schreef:OK, laat eens om te beginnen weten hoe jouw gewenste setup is.
Wat voor switch heb je (managed, vlan enabled, ...), wat voor appliance heb je, en wat is het doel dat je exact wilt?
Bedankt voor je reactie

Ik heb een (semi-managed) HP V1910, een paar Synology-machines, en ik heb nu zelf een appliance in elkaar geschroefd uit oude onderdelen, P4-2.4 met dual Nic (alles staat op de FBSD HCL, en dat stuk werkt ook perfect. Pfsense 2.0.2 X86 staat er op. Eth0 gaat naar LAN1 van de BBOX2, eth1 gaat naar de V1910, waar ook de synologies, de desktop-pc's, de laptops, de HTPC's en de WAPs in zitten). Het doel is niet moeilijk: de BBOX2 moet alleen nog maar VDSL doen, Pfsense doet de rest: DHCP, routering, en firewall. Want dan blijven met name de Synologys op fixed IP en lopen de rsync's en de HTPC-calls gewoon goed. Sinds de laatste upgrade-push van de BBOX 2 houdt die de fixed IP's niet meer. Probleem is gekend bij BGC zo werd mij verteld, er werd aan gewerkt. Dan was er een nieuwe push en werkte alles weer, maar nu is er weer een nieuwe push en werkt het weer niet meer. En daarom dacht ik: ik ga er omheen, ik kan niet elke paar weken aan de telefoon gaan zitten, en met Pfsense los ik dat op (en hou ik mijn vrouw en kinderen van mijn nek af

).
Ofloo schreef:bij mij werkt het, .. 'k heb ongeveer alles zoals ik het wil werkende krijgen, .. met vlans en heel de rateplan, ook met statische en meerdere statische IP
Eigenlijk had ik het bij mij ook zo dat het niet wou connecten bleek dat ik pppoe1 en pppoe0 had en dus heb ik eentje verwijdert en dan werkte het.
als je dat graag heb stuur ik wel eens mijn config.
Bedankt voor je reactie
Ik begrijp niet helemaal wat je hier mee bedoelt:
bleek dat ik pppoe1 en pppoe0 had en dus heb ik eentje verwijderd.
Bedankt, Krisken
Ik had onlangs terloops Routerboard ook al eens gezien, en het ziet er interessant uit. Ik ben al sinds 2004 een FreeBSD-fan (sponsor 't ook), dus vandaar mijn keuze voor Pfsense.
schneider schreef:BBOX2 in bridge.
1. Zet dhcp uit.
2. Zet een 0 in de login field van de BBOX.
Simpeler kan niet hoor.
Bij pfsense.
Op uw Wan poort vul je de PPPoE gegevens in
Bedankt voor je reactie, Schneider
Ik probeer heel hard te begrijpen wat je schrijft maar mijn hersens helpen me even niet
1. Waar zet ik DHCP uit, op welke interface?
2. Wat bedoel je met 'zet een 0 in de login field'? Dat is de fdxxxx@SKYNET op de WAN-PPP neem ik aan? Is dat echt zo simpel (

)? Moet ik de LAN-bridge dan niet disablen?
Ofloo schreef:Ik had daar een redelijk goedkoop modemke voor gevonden, want mijn vorige router was een cisco advanced services, .. en 'k wou die niet echt in bridge zetten,

een tplink trouwens.
http://nl.tp-link.com/products/details/ ... el=TD-8616 'k geloof dat ge die al vind voor een 15 euro ..
Bedankt voor je reactie
Maar werkt die goed met BGC? Ik bedoel, het is dat verhaal met VDSL-signalen, en ik geef ruiterlijk toe, daar snap ik geen snars van. Ik dacht om die reden best bij de BBOX2 te blijven voor het geval dat BGC iets aan de xDSL-signalen verandert; dan kunnen ze de BBOX een push update geven en werkt DSL nog steeds, terwijl, in mijn simpele redenering (ik ben niet zo'n slimme

) zo'n extern modem dan misschien niet meer meekomt na de wijzigingen in de DSL-techniek door BGC.
vuurvos schreef:Als je 0 instelt in de login zal er géén PPPOE sessie worden opgebouwd

Bedankt voor je reactie, Vuurvos
Het is eigenlijk dat ik niet goed begrijp wat je bedoelt met 'als je 0 instelt'. Waar stel ik '0' in?
krisken schreef:Hoeft niet, maar door de PPPoE uit te zetten doet je modem geen tevergeefse pogingen om in te loggen op de radius server.
Dus als ik 't goed begrijp is het
wel PPPoE uit,
niet de LAN-bridge disablen, en dan de '0' invullen (maar waar

).
U bent sowieso allemaal hartelijk bedankt voor het mij bijstaan, en sorry nog voor mijn rant, u had ook wel gelijk, en sorry dus nog daarvoor
Mathy schreef:Bij mij werkt die PPPoE vanuit pfSense gewoon aan volle snelheid. Ik heb overigens de PPPoE sessie in mijn BBox niet uitgeschakeld, zo kan ik steeds (mits manuele configuratie) snel op het internet moest mijn pfSense er om een of andere reden uitliggen.
Om het aan het werken te krijgen is het belangrijk dat je je PPPoE als WAN verbinding selecteert, je kan dat initieel bij installatie niet omdat die nog niet aangemaakt is maar na het aanmaken kan je dit wel omzetten.
Bedankt voor je reactie
Ik moet bekennen dat ik nu weer danig in de war raak; moet PPPoE nu niet uit op de BBOX? Ik heb op eth0 (WAN) in Pfsense de login gegevens goed ingevuld, maar hij maakte dan toch niet de connectie. Bij jou dus wel?
[Mod Edit] 6-dubbele post samengevoegd. Gelieve de "Edit" knop te gebruiken om je laatste post bij te werken