sinds bbox2 geen vpn meer via wifi

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toevallig iemand op de hoogte van problemen met de bbox2 in combinatie met ipsec vpn via de wireless connectie?

Een kennis van me heeft net zijn BGC internet aansluiting laten omzetten naar een VDSL2 connectie met bijhorende bbox2. Alles werkt perfect buiten de VPN connectie naar de persoon zijn werkgever. Deze werkt enkel nog via de wired aansluiting. Via de wireless connectie komt deze wel op, maar kan er daarna niet meer geconnecteerd worden naar de interne exchange en file shares.
Ik zou op het eerste zicht zeggen: "issue met die VPN of laptop" maar het probleem is dat dit ervoor wel perfect werkte in combinatie met de speedtouch adsl modem met juist dezelfde wifi instellingen (wpa2 key).

Het enigste wat ik nog kan doen is een wireshark capture doen en vergelijken tussen wifi en wired...

edit: via een ander AP op wired kant van de bbox2 aangesloten, geen problemen. Het issue ligt dus echt bij de wifi van de bbox2 :(
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”