Begin dit jaar had ik Internet Start (toen nog 15/1.5) zonder telefonie of TV. De BBOX2 syncte op 20/2 en een speedtest op poort 1 gaf me altijd waarden rond de 8.5Mb/sec down en 1.1Mb/sec up (verschillende tests, met default settings BBOX2, reboots BBOX2,...)
Dit was te traag en ik heb regelmatig EVA en de technische dienst hierover aangesproken. Deze beweerden altijd dat het probleem na de BBOX2 lag. Zij wilden niet ter plaatse komen om dit te testen tenzij ik de interventie zou betalen.
De upgrade van Internet Start naar 30/1.5 veranderde niets aan mijn downloadsnelheid.
In ben recent overgeschakeld naar Internet Pack Comfort (Internet+GSM) met internet aan 30/2.5.
Aan mijn modem, binnenbekabeling is niets gewijzigd en de BBOX2 synct, zoals verwacht wegens da afstand, nog altijd aan 20/2.
Kan er mij nu eens iemand (EVA???) uitleggen waarom ik sinds de overschakeling naar Comfort met dezelfde modem, profiel, binnenbekabeling,... een download heb van 18.8Mb/sec (en upload 1.83MB/sec) terwijl ik met Internet Start maar 8.5Mb/sec haalde?
Versta me niet verkeerd, ik ben nu heel tevreden met de actuele waarden, maar ik ben door de Belgacom technische dienst als idioot behandeld toen ik niet tevreden was met de snelheden van Internet Start terwijl sommigen van hen niet eens het verschil kenden tussen MB/sec en Mb/sec...
Dowloadsnelheid Internet Start?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 178 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Er is maar één logische verklaring: je hebt die hele tijd nog een PPPoE cap gehad op jouw profiel (misschien een 9Mbs cap van de tijd dat je nog op ADSL stond ?) ...
Dus eigenlijk een beetje aan het lijntje gehouden zou ik zeggen
.
Misschien tijd om terug te schakelen naar Start ?
Dus eigenlijk een beetje aan het lijntje gehouden zou ik zeggen

Misschien tijd om terug te schakelen naar Start ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Eigenlijk is dit een fout van EVA en de technische dienst:
ze moeten u waarschuwen voor een "MOGELIJKE" betalende interventie.
Dikwijls gebeurt het dat de helpdesk zegt dat het betalend is en dat de techieker tot de conclusie komt dat het aan het Belgacom netwerk ligt en een NIET betalende interventie is.
Waar juist het probleem is weet ik ook niet maar ze hadden gerust een technieker kunnen sturen, als je simpele zaken als wifi, trage pc en andere shit hebt uitgesloten heb je alles geprobeerd wat je kan.
Als je synct op 20/2 en je haalt die snelheid niet is de oorzaak meestal zeker niet een defect modem, als ze toch beweren dat het een defecte modem was hadden ze je naar een belgacom shop moeten sturen om de modem gratis om te ruilen.
ze moeten u waarschuwen voor een "MOGELIJKE" betalende interventie.
Dikwijls gebeurt het dat de helpdesk zegt dat het betalend is en dat de techieker tot de conclusie komt dat het aan het Belgacom netwerk ligt en een NIET betalende interventie is.
Waar juist het probleem is weet ik ook niet maar ze hadden gerust een technieker kunnen sturen, als je simpele zaken als wifi, trage pc en andere shit hebt uitgesloten heb je alles geprobeerd wat je kan.
Als je synct op 20/2 en je haalt die snelheid niet is de oorzaak meestal zeker niet een defect modem, als ze toch beweren dat het een defecte modem was hadden ze je naar een belgacom shop moeten sturen om de modem gratis om te ruilen.
-
- Elite Poster
Ik heb dit ook altijd gedacht maar de technische dienst beweerde altijd dat dit niet het geval was. Voor de Belgacom Internet Start had ik Base ADSL 4Mb/Sec.philippe_d schreef:Er is maar één logische verklaring: je hebt die hele tijd nog een PPPoE cap gehad op jouw profiel (misschien een 9Mbs cap van de tijd dat je nog op ADSL stond ?) ...?
Ja en op de duur (en omdat ik vaak in het buitenland zat) had ik geen goesting meer om hierover te klagen.philippe_d schreef:Dus eigenlijk een beetje aan het lijntje gehouden zou ik zeggen :
Nee hoor, die pack is goedkoper dan Start + unlimited download + MTV15 voor de dochter en als extra hebben we 250MB 3G , Deezer en een wat betere upload.philippe_d schreef:Misschien tijd om terug te schakelen naar Start ?
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
Deze comment mag verwijderd worden
(maar blijkbaar gaat dit niet in userbase ?)
(maar blijkbaar gaat dit niet in userbase ?)
Laatst gewijzigd door Gent32m 26 jun 2012, 14:20, in totaal 6 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
@Gent32m
Kan je aub niet alle topics vervuilen met telkens dezelfde discussie, het probleem die je hier aanhaalt is al uitvoerig in een andere topic aan bod gekomen. Indien je toch wil verwijzen naar een bestaande discussie, kan je misschien beter een link plaatsen, in plaats van het hele verhaal te herhalen.
Trouwens eigenlijk off-topic in deze discussie, gezien je snelheidsprobleem volledig te wijten is aan de binneninstallatie.
Kan je aub niet alle topics vervuilen met telkens dezelfde discussie, het probleem die je hier aanhaalt is al uitvoerig in een andere topic aan bod gekomen. Indien je toch wil verwijzen naar een bestaande discussie, kan je misschien beter een link plaatsen, in plaats van het hele verhaal te herhalen.
Trouwens eigenlijk off-topic in deze discussie, gezien je snelheidsprobleem volledig te wijten is aan de binneninstallatie.
Het is duidelijk in het verhaal van de TS dat er geen interventie nodig was, het "probleem" heeft zichzelf opgelost na de upgrade naar Comfort. Blijkbaar toch nog een of andere setting in het profile van de TS, waardoor zijn snelheid op de BAS gecapt werd.redman schreef:Waar juist het probleem is weet ik ook niet maar ze hadden gerust een technieker kunnen sturen, als je simpele zaken als wifi, trage pc en andere shit hebt uitgesloten heb je alles geprobeerd wat je kan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
Ik heb mijn "officiële" snelheidstesten altijd gedaan:
- via een Cat5 kabel op poort 1 van de BBOX2 met verschillende computers met GBit-netwerkkaart en WXP, W7 en Ubuntu
- Poort 2-4 leeg
- WLAN op BBOX2 uitgeschakeld
- BBOX2 direct aangesloten in de garage op het Belgacom aansluitpunt
- Restore default settings op BBOX2 en reboot BBOX2
- http://www.speedtest.net en speedtest.telenet.be
Enkel zo kan men 100% zeker zijn dat er geen andere factoren zijn die de test beïnvloeden.
Maar zelfs met deze testen wilden de techniekers niet geloven dat het probleem bij hen lag:
Nadat het telefoongesprek gedaan was kreeg ik iedere keer via mail een enquête over de service van Belgacom. Deze heb ik iedere keer ingevuld met de vermelding dat ik NIET tevreden was, dat het probleem NIET opgelost was en dat men terug kontact kon opnemen met mij. Ik heb hierop nooit reactie gekregen.
Speedtests over WLAN, DEVOLO, interne routers, switches,... zijn onbetrouwbaar.
In de c't van een paar maand terug stond een test van powerline adapters (DEVOLO,...) en 't komt er altijd op neer dat je een beetje "geluk" moet hebben hiermee. Binnenhuisbekabeling (verschillende fases), storingen,... zijn onvoorspelbaar en kunnen een serieuze negatieve impact hebben op de resultaten.
- via een Cat5 kabel op poort 1 van de BBOX2 met verschillende computers met GBit-netwerkkaart en WXP, W7 en Ubuntu
- Poort 2-4 leeg
- WLAN op BBOX2 uitgeschakeld
- BBOX2 direct aangesloten in de garage op het Belgacom aansluitpunt
- Restore default settings op BBOX2 en reboot BBOX2
- http://www.speedtest.net en speedtest.telenet.be
Enkel zo kan men 100% zeker zijn dat er geen andere factoren zijn die de test beïnvloeden.
Maar zelfs met deze testen wilden de techniekers niet geloven dat het probleem bij hen lag:

Nadat het telefoongesprek gedaan was kreeg ik iedere keer via mail een enquête over de service van Belgacom. Deze heb ik iedere keer ingevuld met de vermelding dat ik NIET tevreden was, dat het probleem NIET opgelost was en dat men terug kontact kon opnemen met mij. Ik heb hierop nooit reactie gekregen.
Speedtests over WLAN, DEVOLO, interne routers, switches,... zijn onbetrouwbaar.
In de c't van een paar maand terug stond een test van powerline adapters (DEVOLO,...) en 't komt er altijd op neer dat je een beetje "geluk" moet hebben hiermee. Binnenhuisbekabeling (verschillende fases), storingen,... zijn onvoorspelbaar en kunnen een serieuze negatieve impact hebben op de resultaten.
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
johan.devos,
die stroomadapters zijn idd niet betrouwbaar (kwa snelheidsmetingen of voorspellingen). Wel haal ik nu, bij het streamen van bestanden, +- 65 Mbps (met de 500 Mbps modellen), waar ik vroeger maar 40 Mbps haalde (met de 200 Mbps modellen).
Heel dit internet gedoe is alvast een complexe materie. Zo vraag ik me soms af, of snelheden nog veel kunnen droppen, wanneer er meer gebruikers online zijn (ik had dit soms 's avonds, zo rond 19u-20u). En hoe al die bekabeling precies aangesloten is (in zo een VDSL straatcabine, centrale, etc), dat weet je nooit.
Eigenlijk had Belgacom een technieker moeten sturen, om de situatie in je wijk na te kijken.
Maar dit doen ze niet zo snel.
Ik vind het alvast ook 'storend' als je niet geloofd (en verder geholpen) wordt door de tegenpartij (ondanks alles wat je zelf al nagekeken/gedaan hebt).
Groetjes,
Gent32m
die stroomadapters zijn idd niet betrouwbaar (kwa snelheidsmetingen of voorspellingen). Wel haal ik nu, bij het streamen van bestanden, +- 65 Mbps (met de 500 Mbps modellen), waar ik vroeger maar 40 Mbps haalde (met de 200 Mbps modellen).
Heel dit internet gedoe is alvast een complexe materie. Zo vraag ik me soms af, of snelheden nog veel kunnen droppen, wanneer er meer gebruikers online zijn (ik had dit soms 's avonds, zo rond 19u-20u). En hoe al die bekabeling precies aangesloten is (in zo een VDSL straatcabine, centrale, etc), dat weet je nooit.
Eigenlijk had Belgacom een technieker moeten sturen, om de situatie in je wijk na te kijken.
Maar dit doen ze niet zo snel.
Ik vind het alvast ook 'storend' als je niet geloofd (en verder geholpen) wordt door de tegenpartij (ondanks alles wat je zelf al nagekeken/gedaan hebt).
Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 26 jun 2012, 13:33, in totaal 4 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Die technieker had wel kunnen bellen naar brussel om te zien of er ergens een probleem is op de BAS en wat ze in het callcenter niet kunnen.philippe_d schreef: Het is duidelijk in het verhaal van de TS dat er geen interventie nodig was, het "probleem" heeft zichzelf opgelost na de upgrade naar Comfort. Blijkbaar toch nog een of andere setting in het profile van de TS, waardoor zijn snelheid op de BAS gecapt werd.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Denk je nu echt dat je als technieker alle telefoonnummers van mensen "uit den toren" krijgt? 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
dtree kan dit inderdaad. Maar dan moet je het probleem correct escaleren naar hun.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti