BBOX2 automatisch doen reconnecten op gegeven tijdstip

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Een zoek actie doen op een forum, alvorens iets te posten, lijkt me anders toch wel net dat ietsje beter, my 2 cents ...
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

ulixes schreef:Wie de nieuwe firmware heeft kan het commando javascript:mimic_button('goto: xxx..') voortaan gebruiken met volgende nummers:
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=63507
javascript:mimic_button('goto: 1410..') --> brengt je naar de scheduler
OK bedankt, zo werkt het wel.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Goztow schreef:Je kan ook een schedule maken waarin de ppoe sessie actief is (bijvoorbeeld van 5u01 tot 4u59. Dat gebeurt op dezelfde manier maar dan met rule will be active at the scheduled time. Als de inactivatie niet lukt, probeer dan eens de activatie?

De normale rule werkte niet bij mij, en ik heb nu dit voorstel gebruikt maar wel met 3 minuten pauze om zeker te zijn. En ja het werk !!

Goed werk van de mannen die zulke dingen allemaal uitvissen en ook meedelen aan hun medemens... :banana:

Edit: dit zijn mijn connectietijden.

02/04/2010 03:59:02 23h 56m 55s
03/04/2010 03:59:01 23h 56m 56s
04/04/2010 03:59:03 23h 56m 55s
05/04/2010 03:59:02 23h 56m 55s
06/04/2010 03:59:02 23h 56m 56s
tjhooker
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010, 12:49

Mijn connectietijden op Belgacom website:

17/04/2010 01:05:05 23h 54m 52s 77.361 Kb 140.553 Kb ADSL
18/04/2010 01:05:01 23h 54m 56s 45.437 Kb 70.329 Kb ADSL

Maar ik heb in de B-Box2 een schedule voor disconnect tussen 03:00 en 03:05. Is dat een probleem mit GMT / Daylight saving time?
Internet: Belgacom Skynet Favorite VDSL, 50.000 kbps downstream, 3.500 kbps upstream
Modem: Belgacom B-Box2
VoIP: AVM Fritz!Box Fon (ATA achter B-Box2)
VoIP-Provider: http://www.Sipgate.de
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ja. Gewoon twee uur optellen bij het tijdstip waarop je de disconnect wilt en dat in de scheduler programmeren.
In uw geval dus een disconnect programmeren van 05:00 tot 05:05.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Bij mij doet hij het al 2 dagen niet meer. Net even alle settings gecontroleerd en alles klopt nog, dus geen idee waarom hij niet meer reconnect.

Zijn er nog mensen bij wie dit niet meer werkt?
sh1ngo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:24

bedankt voor deze geweldige tip, doet het prima !
gedaan met vervelende time-outs :)

edit:
24/04/2010 03:02:03 25h 57m 55s 26.038 Kb 79.529 Kb ADSL (26u connectie door wijziging naar 5:00 want router staat 2u achter)
Sun, 25 Apr 2010 05:02:06 GMT PPPOE: session established
Sun, 25 Apr 2010 05:00:01 GMT PPPOE: Connection terminated
Afbeelding
Gebruikersavatar
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Daarom heb ik dus een Fritz!box, die kan je instellen op een bepaald uur te verbreken en weer te connecten :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

BasMSI schreef:Daarom heb ik dus een Fritz!box, die kan je instellen op een bepaald uur te verbreken en weer te connecten :banana:
Heel dit topic gaat over het feit dat dit met een BBox 2 ook mogelijk is (enkel wat moeilijker te vinden wegens custom Belgacom firmware). :roll:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

KK schreef:
BasMSI schreef:Daarom heb ik dus een Fritz!box, die kan je instellen op een bepaald uur te verbreken en weer te connecten :banana:
Heel dit topic gaat over het feit dat dit met een BBox 2 ook mogelijk is (enkel wat moeilijker te vinden wegens custom Belgacom firmware). :roll:
KK, Er zijn ook gebruikers die die fritzbox achter hun bbox hangen hebben, dus ik zie niet in waarom die posting hier onterecht zou zijn.
Zelf ben ik in dat geval en ik stel me als leek dan ook de vraag of dat instellen op de fritzbox wel een oplossing is. Gaat die bbox2 dan niet ook gewoon door met zijn getimde reconnect (en heb je er dan dus 2 ipv 1)?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Aangezien de 36u disconnect van Belgacom zelf komt, kan dit enkel verholpen worden door zelf de modem te disconnecten voordat die 36 uur om zijn. Enkel dan begint er opnieuw een periode van 36 uur. Al wat achter de modem hangt kan daar niks aan veranderen, wat vrij logisch is aangezien de modem het enige is dat rechtstreeks verbonden is met je telefoonaansluiting (en dus ook met Belgacom).

Het omgekeerde is uiteraard ook waar: Belgacom kan enkel maar tot aan je modem en niet aan alle hardware die je erachter hangen hebt.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Het hangt ervan af hoe de FritzBox met je BBox verbonden is.
Als je Fritzbox ingesteld is om zelf een internetconnectie te maken, heb je 2 onafhankelijke connecties: 1 via BBox en 1 via Fritzbox.
Mijn Fritzbox is ingesteld dat hij een disconnect doet tussen 2 en 3 's nachts.
Ik heb onlang geprobeerd zo'n disconnect rule in te stellen op de BBox, maar dat is blijkbaar niet gelukt. Ik heb er ook niet verder achter gezocht, omdat het geen effect heeft op mijn Fritzbox: als er een download bezig is via mijn Fritzbox, blijft deze gewoon verder gaan op het moment dat Belgacom na 36u een disconnect doet op mijn BBox.
zwintje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Vroeger kon ik ook twee connecties maken, ene op de bbox zelf, en ene via tomato op een linksys wrt54 gl.
Maar met de firmware update op de BBOX2 lijkt die geen connectie meer te maken zodra de linksys inlogt.

Iemand het zelfde probleem ?
Kan je met die nieuwe firmware maar één pppoa sessie meer hebben ?

Edwin
zwintje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Nieuwste firmware laten updaten, en er zijn weer meerdere sessies mogelijk.

Zal wel bij mij alleen geweest zijn zeker. :???:

Edwin
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Iemand enig idee hoe het met de nieuwste firmware van 03/08/2010 (60R109-60A022) werkt?
Want momenteel krijg ik 404 pagina's te zien met beide scripts.
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Marsmillo schreef:Iemand enig idee hoe het met de nieuwste firmware van 03/08/2010 (60R109-60A022) werkt?
Want momenteel krijg ik 404 pagina's te zien met beide scripts.
Het werkt perfect! (60R109-60A022)

javascript:mimic_button('goto: 1410..')
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bij mij lukt dit dus niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Wat doe ik fout?

Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active
Afbeelding
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

snakeboots schreef:Bij mij lukt dit dus niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Wat doe ik fout?

Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active
mss de laatste stap vergeten?

"Dan naar "network interfaces", "WAN PPPoE", "settings", en naast "schedule" kies je voor de schedule die je net aangemaakt hebt. "apply" en het is gebeurd."
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

snakeboots schreef:Bij mij lukt dit dus niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Wat doe ik fout?

Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active
Euhm, hoe komt het dat die status "Active" is ? Je moet kiezen voor "Rule will be active at the scheduled time." Anders is die rule ALTIJD actief behalve voor die 5 minuten (als ik mij niet vergis):

Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

ogy schreef:[mss de laatste stap vergeten?

"Dan naar "network interfaces", "WAN PPPoE", "settings", en naast "schedule" kies je voor de schedule die je net aangemaakt hebt. "apply" en het is gebeurd."
Ook dat inderdaad. Sorry, we waren allebei bezig om te reply-en :lol:
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

Ik heb de 3 pagina's omtrent reconnecteren van de bbox3 doorgenomen en nergens heb ik terug gevonden wat de juiste reden is waarom BGC om de 36 uur dit doet !?
Weet er mss iemand waarom dit gedaan wordt?
groetjes,
Ric.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven en daar zo de meerprijs te kunnen voor verantwoorden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:Om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven en daar zo de meerprijs te kunnen voor verantwoorden?
Bwa, der is wel meer meerwaarde aan een prof abonnement met fixed IP dan een particulier. :P Maar als je van al die extra's geen gebruik maakt, is dat inderdaad misschien het grootste verschil.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Astralon schreef:Om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven en daar zo de meerprijs te kunnen voor verantwoorden?
En je voip niet zo betrouwbaar te maken dan hun eigen product :-(

24 uur, zou je je router eens eenmalig 's nachts inpluggen en alles is opgelost.
36 uur, steeds een disconnect overdag om de 2 dagen.
(het is niet de bedoeling geweest dat we zelf onze disconnects zouden forceren hé)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:
Astralon schreef:Om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven en daar zo de meerprijs te kunnen voor verantwoorden?
En je voip niet zo betrouwbaar te maken dan hun eigen product :-(

24 uur, zou je je router eens eenmalig 's nachts inpluggen en alles is opgelost.
36 uur, steeds een disconnect overdag om de 2 dagen.
(het is niet de bedoeling geweest dat we zelf onze disconnects zouden forceren hé)
Sorry, maar ik volg je niet zo goed :oops: Kun je je reactie eens herformuleren ?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat het me stoort om een voip-provider aan te schaffen.
Heel leuk dat je juist die disconnect hebt in een gesprek, of dat je een tijdje niet bereikbaar bent, omdat je een ander IP krijgt.
24u disconnect daar zou ik veel beter met kunnen leven, dan kan je dat plannen dat het 's nachts gebeurt.
Bij 36u. gebeurt er steeds een overdag om de twee dagen.
Niet iedereen kan zo'n script instellen om z'n verbinding te verbreken om de 24 uur, en op de BBox2 zal het ook wel helemaal niet de bedoeling zijn geweest dat de gebruiker dit kon in de verborgen pagina's, of dat hij via telnet in z'n modem kon zitten :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:Dat het me stoort om een voip-provider aan te schaffen.
Heel leuk dat je juist die disconnect hebt in een gesprek, of dat je een tijdje niet bereikbaar bent, omdat je een ander IP krijgt.
24u disconnect daar zou ik veel beter met kunnen leven, dan kan je dat plannen dat het 's nachts gebeurt.
Bij 36u. gebeurt er steeds een overdag om de twee dagen.
Niet iedereen kan zo'n script instellen om z'n verbinding te verbreken om de 24 uur, en op de BBox2 zal het ook wel helemaal niet de bedoeling zijn geweest dat de gebruiker dit kon in de verborgen pagina's, of dat hij via telnet in z'n modem kon zitten :wink:
Ja maar, ik denk dat je in de war bent. Die 36 uur disconnect is er één van het internet, dus van je PPPOE verbinding en je krijgt een ander IP adres. Bij VOIP is het anders, daar zal na verloop van 3,5 dagen een DHCP renewal gebeuren maar de BBOX krijgt steeds weer hetzelfde IP adres terug van de DHCP server die gebruikt wordt bij VOIP (behalve als er iets technisch scheelt, bvb. een storing op een BAS of een interface die eruit ligt). Dat is de manier waarop DHCP werkt. De 36 uur disconnect van de PPPOE wordt ingeleid door de BAS en daar is het principe helemaal geen DHCP.
Conclusie: in normale omstandigheden zal je nooit een verbreking hebben als je telefoneert via VOIP.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nu heb je het toch over de provider z'n eigen voip zeker volgens mij.
Niet over een alternatieve voip provider denk ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:Nu heb je het toch over de provider z'n eigen voip zeker volgens mij.
Niet over een alternatieve voip provider denk ik.
Ja, dat is juist. Ik heb het idd. over de BGC VOIP. Dus, met een andere VOIP provider heb je dan wél last veronderstel ik ? Hoe dan ook, er is een workaround gevonden op de BBOX-2, maar niet iedereen zal de skills hebben om dit te implementeren. Je hebt ook gelijk dat de workaround zeker niet door Belgacom is gegeven maar is gevonden door knappe koppen met veel Linux/UNIX ervaring.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een link
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
honda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een link
Dat is sinds begin vorig jaar niet meer gecommercialiseerd. Komt dat mogelijks nog terug binnenkort?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
honda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een link
Dat is sinds begin vorig jaar niet meer gecommercialiseerd. Komt dat mogelijks nog terug binnenkort?
Tja, dat zal wel zeker, eens ze de kinderziekten eruit hebben gekregen..
Maar er zijn natuurlijk betere & vooral goedkopere opties, kijk eens in het VOIP gedeelte van het forum zou ik zeggen.
Kvraag me af als je die i-talk hebt, moet je dan nog een raw-copper of een discovery/classic lijn betalen ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
honda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een link
Dat is sinds begin vorig jaar niet meer gecommercialiseerd. Komt dat mogelijks nog terug binnenkort?
Ja, dat is al een tijd terug.
iceke schreef:Tja, dat zal wel zeker, eens ze de kinderziekten eruit hebben gekregen..
Maar er zijn natuurlijk betere & vooral goedkopere opties, kijk eens in het VOIP gedeelte van het forum zou ik zeggen.
Jij bent er ook altijd als de kippen bij om te stellen dat het ergens anders dan bij BGC beter is, goedkoper is, etc. :???:
iceke schreef: Kvraag me af als je die i-talk hebt, moet je dan nog een raw-copper of een discovery/classic lijn betalen ?
Volg eens de link, het antwoord staat er !
Laatst gewijzigd door quistnix 10 aug 2010, 01:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb al een hele tijd iTalk, nog van bij eerste commercialisatie. Nooit echt problemen mee gehad, werkt perfect. Enige voordeel is dat het abo geld een stuk goedkoper is dan klassiek (als niet in pack zit).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

ricy schreef:Ik heb de 3 pagina's omtrent reconnecteren van de bbox3 doorgenomen en nergens heb ik terug gevonden wat de juiste reden is waarom BGC om de 36 uur dit doet !?
Weet er mss iemand waarom dit gedaan wordt?
Er is inderdaad al veel over geschreven, en nu terug, maar meer over de nadelen en over de work-arounds.
Maar niemand heeft de bovenstaande vraag (naar het waarom) al beantwoord ?
Is er iemand (die dicht bij Belgacom staat) en weet waarom deze 36u disconnect nodig is ?
[*] Is dit een commerciële reden (dixit Astralon): om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven?
[*] Een technische reden ?
[*] Een adminstratieve reden ? (vb bijhouden van de volumes per sessie)

Vergelijk met het buitenland:
- Volgens mij gebeurt zo'n disconnect ook in Duitsland, gezien alle FritzBoxen de optie hebben om een 24u disconnect te forceren (teneinde de provider disconnect te vermijden). Die optie staat niet ergens in een verborgen webinterface, maar in de basis ADSL instellingen.
- In Nederland gebeurt er géén disconnect. Ik heb enkele ex-collega's in NL geholpen met het opzetten van hun VOIP, en ik zie dat ze al 2-3 jaar hetzelfde IP adres hebben. Bij een eventuele disconnect krijgen ze gewoon hun oude IP terug (hoewel ingesteld als dynamisch).
Ik zie ook dat ze in Nederland de volumes niet per logon (kunnen) bijhouden, want iedereen kan inloggen met een standard logon (in Nederland blijkbaar een publiek geheim: logon = kpn@direct-adsl, passw = kpn)

Dus zoals je ziet: ieder land heeft zo zijn eigen systemen .... maar de hamvraag blijft eigenlijk open: waarom die 36-u disconnect op de PPPoE ?
honda4life schreef: 24 uur, zou je je router eens eenmalig 's nachts inpluggen en alles is opgelost.
Niet echt ... als je om een of andere reden (stroomuitval, internet valt effe weg) ... een onderbreking hebt op een ander tijdstip, dan ben je terug uit de cyclus ...
Een geforceerde 24-u disconnect lijkt me de beste work-around (en de beste oplossing zou natuurlijk zijn dat we deze 36-u disconnect niet meer hebben)

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

quistnix schreef:
iceke schreef:Tja, dat zal wel zeker, eens ze de kinderziekten eruit hebben gekregen..
Maar er zijn natuurlijk betere & vooral goedkopere opties, kijk eens in het VOIP gedeelte van het forum zou ik zeggen.
Jij bent er ook altijd als de kippen bij om te stellen dat het ergens anders dan bij BGC beter is, goedkoper is, etc. :???:
iceke schreef: Kvraag me af als je die i-talk hebt, moet je dan nog een raw-copper of een discovery/classic lijn betalen ?
Volg eens de link, het antwoord staat er !

Duh, ze hebben zelf die dienst teruggeroepen omdat er te veel problemen mee waren, dus ja er zijn een hoop stabielere(betere) en goedkopere(geen abbo) oplossingen.

Trouwens, 't is niet beter bij de concurrentie, 't is gewoon slechter bij Belgacom (Zolang alles werkt 10/10, maar 1 maal in de problemen,......)
Smooth
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2010, 12:41

Mag ik even een hele (waarschijnlijk) stomme vraag stellen?
Heeft die 36u reconnect ook een invloed op je BelgacomTV? Dus als je iets opneemt dat je opname dan onderbroken wordt? Want iedereen lijkt hier te babbelen over telefoon en internet, maar niet over TV. :?

Grtz,
Smooth
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Smooth schreef:Mag ik even een hele (waarschijnlijk) stomme vraag stellen?
Heeft die 36u reconnect ook een invloed op je BelgacomTV? Dus als je iets opneemt dat je opname dan onderbroken wordt? Want iedereen lijkt hier te babbelen over telefoon en internet, maar niet over TV. :?

Grtz,
Smooth
Neen, dat noemen ze dan ook productbescherming.
Indien het mogelijk zou zij elders digitale tv over het internet te bekijken, heb je er wel last van.
Hetzelfde verhaaltje voor je downloadlimiet, daar zit digitale tv niet in inbegrepen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

philippe.deleye schreef:- In Nederland gebeurt er géén disconnect. Ik heb enkele ex-collega's in NL geholpen met het opzetten van hun VOIP, en ik zie dat ze al 2-3 jaar hetzelfde IP adres hebben. Bij een eventuele disconnect krijgen ze gewoon hun oude IP terug (hoewel ingesteld als dynamisch).
Ik zie ook dat ze in Nederland de volumes niet per logon (kunnen) bijhouden, want iedereen kan inloggen met een standard logon (in Nederland blijkbaar een publiek geheim: logon = kpn@direct-adsl, passw = kpn)
Nederlandse providers werken met een logon op basis van het MACadres.
Een nieuwe klant krijgt een modem/router waarvan het macadres bekend is en geregistreerd.
Klant hoeft helemaal niets te doen, modem/router werkt meteen.
Wanneer je een andere modem/router gebruikt waarvan het macadres niet bekend is, kom je op een welkomstpagina waar de logingegevens worden gevraagd, vanaf dat moment is het macadres gekoppeld aan de login van deze klant.


Om terug te komen op het draadje, diende in het begin van adsl in Belgie de disconnect er niet toe om de gebruikte volumes op te kunnen halen? Met daarbij het welkome effect om klantje te pesten zodat je deze lijnen moeilijk zakelijk kan gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”