10 euro korting op telefoonabonnement

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gisterenavond kreeg ik omstreeks 20:30 telefoon van het BGC-callcenter om te vragen of ik mijn telefoonabonnement met een jaar wou verlengen om zo 10 euro korting op mijn eerstkomende factuur te krijgen.

Ik heb gezegd dat dat niet hoeft, want dat binnenkort de markt open is en dat ik niet voor een jaar wil vasthangen. Bovendien vind ik al die callcenters mega-irritant, dus scheep ik die mensen dan ook liever zo snel mogelijk af...

Doet BGC deze actie omdat ze bang zijn om klanten te verliezen zodra andere providers ook abo's kunnen aanbieden of zijn ze gewoon even "gul" (kuch) door 10 euro korting te geven.

'k Vroeg me trouwens wel af hoe het zit met dat telefonisch verlengen. Hoe vast hang je dan? (zie ook forumadvocaat topics) 'k Heb toch maar het zekere voor het onzekere genomen en ben er dus niet op ingegaan.

Ps: Ik heb geen discovery line, aangezien ik ook nog met het vast toestel bel (via tele2 weliswaar)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Wahaha, 10 €??? Zijn ze daar zot geworden bij Belgacom?
Mensen die van plan zijn over te stappen gaan ze echt niet tegenhouden van hun beslissing! Als je overstapt naar alternatieven kan je ELKE maand ongeveer 10€ uitsparen, en niet enkel de eerstkomende.

Natuurlijk zijn er mensen die om allerlei andere redenen bij BGC blijven, en die kunnen het hun niet schelen of ze er nog een jaartje extra aan vast zitten, voor hen is die 10€ een eenmalige verzachting van de maandelijkse factuur...
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

90% van de mensen die ze opbellen weet niet eens dat de markt volgend jaar in april openkomt voor concurentie.
En de meeste mensen denken dus dat ze een geschenkje krijgen voor hun jarenlange trouw en happen dus toe.
En zo proberen ze bij Belgacom om de zaak nog wat te rekken.
Slimme zet.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Nogmaals een teken dat Belgacom een misleidend bedrijf is.

Dure telefoonabb, dure adsl toegang, gebrek aan innovatie, .... Hoe verklaar je anders dat telefonie 20 euro per maand duurder is om 24/7 te bellen? Hoe kan anders verklaard worden dat we nog altijd met een schamele max van 4Mbits zitten op ADSL. Waar blijft ADSL2+? Waar blijft verlaging abb prijs?

Een eenmalige bonus van 10 Euro. Laat mij niet lachen alstublieft. Blijkbaar worden ze ginder in Brussel betaald voor de grootste boerebedrog formule uit te dokteren. Denk hierbij ook maar aan hun Proximus promotie die enorm duur uitvalt.

Belgacom = duur
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad BGC=duur.
Ben nu Scarlet ONE en zal dit het komende jaar wel merken met mijn facturen.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Al eens de pree van Didier bekeken.
Geen wonder dat ze de duurste van de klas zijn.
Heb nu een discoveryline en een dommel adsl abonnement.
Bellen doe ik met voipbuster, skype of simyo.
Ik betaal nu ongeveer 20 euro per maand minder dan toen ik nog een gewone lijn in combinatie met adsl go had.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb ook dit telefoontje gekregen...

10 EUR korting voor de "trouwe" klant ;-)

Ik heb vriendelijk bedankt en als reden opgegeven dat ik niet voor een jaar wil vasthangen.

(ter info, ik zit enkel voor telefonie bij BGC, omdat het niet anders kan als je adsl wil in .be)

greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Belgacom is op zieltjes jacht. De pastoors deden dat ook. :roll:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Er staat ook al een lezersbrief hierover in de HUMO. :-)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

die lezersbrief schets wel een beangstigend beeld van het verloop van zo'n call, ik denk dat ze op die manier wel veel mensen zullen strikken...


J.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Vooruit maar, ze hadden mij al liggen met de verlenging van mijn adsl, het zal deze keer niet waar zijn... zie ook het spreekwoord over nen ezel en ne steen enz... ;)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

blidi schreef:90% van de mensen die ze opbellen weet niet eens dat de markt volgend jaar in april openkomt voor concurentie.

Hier ook 5 Min geleden een telefoontje van Belgacom gehad :lol: :lol:

Ik had natuurlijk 1 minutje geduld deze keer en de meneer aan de andere kant van de lijn had mij ook graag liggen gehad met een kado :roll: :roll: van 10€ maar ik trap daar niet in 8)

Hij vroeg de reden en ik heb hem dan meteen ook nog maar is gezegt waarom ik al bij skynet weg ben gegaan en welke provider ik dan nu heb.

Dommel , daar heb ik nog nooit van gehoord zegt hij :lol: Mijn antwoord daarop was, meneer dat zeggen ze allemaal bij Belgacom maar jullie kennen Dommel maar al te goed.

Volgens hem ging er zeker de eerste 5 jaar niks veranderen ivm concurentie :P


Ik heb hem toch vriendelijk gemeld van mij in de toekomst niet meer te bellen met zo een onozele vragen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ketter schreef:Ik heb hem toch vriendelijk gemeld van mij in de toekomst niet meer te bellen met zo een onozele vragen.
Dat vraag ik ook al jaren, 'k ben het zelfs al eens gaan zeggen in de belgacom winkel, daar hadden ze het 'genoteerd in de computer' maar een dikke week later was het weer prijs...


J.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

ketter schreef:Dommel , daar heb ik nog nooit van gehoord zegt hij :lol: Mijn antwoord daarop was, meneer dat zeggen ze allemaal bij Belgacom maar jullie kennen Dommel maar al te goed.
Dat is ongelofelijk eh! Laatst telefoon gehad van BGC en Telenet, beide kenden ze Dommel niet. Die van Telenet kon het zelfs niet geloven dat we 50GB limiet hebben. "Bent u daar echt zeker van??"
"Ja natuurlijk! Daarom dat ik het genomen heb!"

Man man man. En aangezien ik nog thuis woon, vragen ze telkens achter mijn moeder. Maar ik zeg dan altijd dat ze het ook tegen mij mogen zeggen.
Niet dat mijn moeder zich laat vangen, integendeel, die laat die mensen niet uitspreken. Ik geef ze toch liever een goeie steek na hun 'ongelofelijke' promoties :wink:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Svekke schreef:
ketter schreef:Dommel , daar heb ik nog nooit van gehoord zegt hij :lol: Mijn antwoord daarop was, meneer dat zeggen ze allemaal bij Belgacom maar jullie kennen Dommel maar al te goed.
Dat is ongelofelijk eh! Laatst telefoon gehad van BGC en Telenet, beide kenden ze Dommel niet. Die van Telenet kon het zelfs niet geloven dat we 50GB limiet hebben. "Bent u daar echt zeker van??"
"Ja natuurlijk! Daarom dat ik het genomen heb!"

Man man man. En aangezien ik nog thuis woon, vragen ze telkens achter mijn moeder. Maar ik zeg dan altijd dat ze het ook tegen mij mogen zeggen.
Niet dat mijn moeder zich laat vangen, integendeel, die laat die mensen niet uitspreken. Ik geef ze toch liever een goeie steek na hun 'ongelofelijke' promoties :wink:
Svekke mijn schoonouders die wonen in Brugge en ook een week geleden van telenet telefoon gehad.Ze wisten te melden dat ze goedkoper internet konden geven dan eender wie in Belgie :lol: Kan niet zegt mijn schoonmoeder , toch wel zegt de verkoper van telenet , toch niet zegt mijn schoonmoeder nog is :lol: Toen vroeg de verkoper wat ze betaalde per maand en welke provider ze hadden.We betalen 27,95 euro permaand en de provider is Dommel .Nog nooit van gehoord zij de telenetverkoper :lol:
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb gisteren telefoon gehad. 0.833 euro per maand korting gedurende een heel jaar is ook gene vette heb ik aan de telefoon ook meegedeeld. Ik denk dat dat bedrag ongeveer moet overeenkomen met de indexatie van al de rest van hun prijzen.

Steven
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

als ik zo'n telefoon krijg en ik heb wat tijd hebben ze niet de beste dag van hun leven... ik daarintegen :twisted:
BGCom: Meneer, we hebben gemerkt dat u niet meer via ons netwerk belt.
ik: daar bent u effe snel achter, dat is al meer dan 5 jaar zo.
BGCom: bent un geinteresseert in goedkoper telefoneren ?
ik: uiteraard.
BGCom: blabla blabla xx cent/minuut bla bla

ik: weet u, ik werk bij één van uw concurenten, de grootste namelijk en ik bel als werknemer GRATIS, laat het een uitdaging zijn om eronder te gaan, zal ik mijn rekeningnummer alvast doorgeven ?

BGCom: euh, tja, dan kunnen we weinig voor u doen vrees ik.

ik: daag !
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Haha, die is wel mooi :twisted:
Nuja, die mensen aan de lijn kunnen er ook niet aan doen dat ze die dingen moeten aansmeren, en kunnen zeker niet weten dat ze bij de concurrentie uitkomen :lol:

Ik persoonlijk vind die mensen hun job enorm stresserend en in mijn ogen komt daar weinig voldoening uit...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

inderdaad, de arme drommels kunnen het niet weten, maar na een jaar of zes (6) zou je toch verwachten dat het al ergens in hun database staat geflagd, ik he zelfs ooit gevraagd om me 'tot nader order niet meer te contacteren' ik zou zezelf wel gebeld hebben als ik ze nodig had, maar dat is dus ook niet gelukt.

J.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Joe de Mannen schreef:inderdaad, de arme drommels kunnen het niet weten, maar na een jaar of zes (6) zou je toch verwachten dat het al ergens in hun database staat geflagd, ik he zelfs ooit gevraagd om me 'tot nader order niet meer te contacteren' ik zou zezelf wel gebeld hebben als ik ze nodig had, maar dat is dus ook niet gelukt.

J.
:twisted: Ooit kreeg ik na het registreren voor billviewer ook enkele mails met reklame van BC. Op de site was niets terug te vinden hoe je van die mails af raakt en omdat ik mij ook nooit had ingeschreven heb ik dan maar via het webformulier gevraagd om mijn e-maildres uit hun mailinglist te halen. Enkele uren later werd ik opgebeld door BC met vraag wat het probleem eigenlijk was. Dus: weer de hele uitleg... niet ingeschreven... geen mogelijkheid om uit te schrijven... opt-out verboden in Belgie... enz. Uiteindelijk (nadat er overleg geweest was terwijl ik 'on hold' stond) ging men mijn vraag doorgeven aan de verantwoordelijke.
Een uurtje later weer BC aan de lijn dat ik geschrapt was en niet meer gecontacteerd ging worden.
Een tijdje later kreeg ik een mail met een link van BC. Delete en bounce via Mailwasher.... De volgende dag weer dezelfde mail. Delete en bounce... Volgende dag weer dezelfde mail. Ik keek dan toch op de pagina van de link en kreeg daar een vragenliijst 'omdat ik recent contact had opgenomen met de helpdesk. 1 van de vragen was of het probleem opgelost was. Mijn antwoord was natuurlijk NEE en in het tekstvak kon ik als commentaar "Op mijn vraag om niet meer gecontacteerd te worden kreeg ik al 3 maal jullie mail met link naar deze vragenlijst, het probleem is dus NIET opgelost' ... Sindsdien niets meer gehoord van BC :-D :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”