Flash intro (via Frontpage) op webruimte van Skynet

Keanu

Flash intro (via Frontpage) op webruimte van Skynet

Berichtdoor Keanu » 27 Jul 2003, 17:24

Ik heb met het programma 'SWISH' een flash intro gemaakt en opgenomen via 'Frontpage' en via een ftp programma naar het web verstuurd.
In 'Frontpage' werkt de flash in "voorbeeld" en "voorbeeld in browser" !
Maar eenmaal op het net wordt de pagina niet ingeladen !
Kan de webruimte die door Skynet gratis wordt aangeboden zulke intro's inladen (die via 'SWISH' & 'Frontpage' zijn verwerkt) ?
Indien wel, wat is er dan fout ?!
Zoniet zijn er dan andere programma's die dit wel kunnen ?

henri.verhelst@skynet.be

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 27 Jul 2003, 17:30

Keanu,

het is perfect mogelijk om je flash intro's te runnen op users.skynet.be.
Tevens is het mogelijk hiervoor frontpage te gebruiken al is dit niet aan te raden daar dat er soms hardcoding fouten optreden in de links, die soms tot gevolg kunnen hebben dat images of flash objecten niet geladen worden. Ik zou zeggen kijk je links eens na en kijk na of alles op je ftp van skynet staat. Je kan dit ook met wsftp of andere clients doen. Zie faq in dit forum.

Dit is soms makkelijker dan frontpage om te uploaden.

Geef anders eens het adres van je online site dan kunnen we eens kijken naar de code en je eventueel in de goede richting wijzen.

Je kan ook eens zoeken in dit forum, er staan al een aantal gelijkaardige topics.
I love it when a plan comes together!

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 546 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 471 keer

Berichtdoor meon » 27 Jul 2003, 19:46

Ik heb swish al heel lang niet meer gebruikt, maar ik dacht dat er een export-functie in zat waarbij naast de flash-file zelf ook een bijpassende html-file wordt gegenereerd. De code die daar in staat is in elk geval altijd correct.
Ik dacht niet dat frontpage veel veranderde aan de code van flash-files, maar frontpage staat bekend om zijn bergen nutteloze code dat het meestuurt. Soms loopt het daar dus wel mis.

Maar lukt dit: als je de flashfile op je webruimte zet en je roept de flashfile meteen aan ( http://users.skynet.be/faXXXXXX/intro.swf ), krijg je dan je intro-filmpje te zien? Niet vergeten dat je je bestand niet mag hernoemen of zo, tenzij je de bijpassende html-file ook hiermee aanpast. Zelfs hoofdletters/kleine letters zijn daarbij van tel!

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 27 Jul 2003, 20:14

meon,

ik bedoel niet dat frontpage de code van een html file, gegenereert door swish gaat aanpassen. Wat ik wil zeggen is het volgende:

Stel je maakt een swf file met swish en slaat die op in d:\website\ en dan ga je ergens anders in d:\mijn docs\ een html file maken met frontpage en in die file de swf file importeren. Dan kan het héél goed zijn, komt zéér vaak voor bij frontpage dat hij als link zet: file://d:... als je die file dan upped dan vindt hij dat path natuurlijk niet en dan wordt er niks geladen...

Nu kom het is een beetje gissen want de exacte details van hoe Keanu te werk gaat kennen we niet. We zullen meer info nodig hebben.

meon
Administrator
Administrator

Berichtdoor meon » 27 Jul 2003, 20:25

Ah, frontpage doet dat?
Ik dacht net dat frontpage alles naar het lokale web kopieerde (ja, kijk, de laatste keer dat ik met frontpage gewerkt heb dateert van toen frontpage nog niet eens van microsoft was).

Maar ik denk niet dat dat het geval is: als hij een html-file upload met als source file://c:/mijn.../file.swf zou hij zelf TOCH kunnen zien, die file bestaat namelijk lokaal. Enkel de anderen zouden die dan niet kunnen zien...

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 27 Jul 2003, 20:31

mja, niet altijd soms geeft dat problemen.. moet eens zien staan hier al zo een paar topics met images.. dat gaf ook problemen :)

Nu, in die upload mogelijkheid van frontpage hecht ik ook niet veel... beter eens checken met een ftp client :)

Keanu zal ons hopelijk verduidelijken hoe hij het doet enzo.. en wat er exact te zien of niet te zien is...
Een link naar je site zou echt wel handig zijn!

Keanu

SWISH

Berichtdoor Keanu » 28 Jul 2003, 18:48

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Ik gebruik WS_FTP95 om de site te uploaden.
Nu in plaats van via Frontpage te werken, heb ik nogmaals geprobeerd om de intro via een ftp programma rechtstreeks naar de server te verzenden.
Zonder resultaat, helaas ! De intro logt niet in.
De site vind je op volgend adres:

www.xochipilli.be

en de intro op :

http://users.skynet.be/fa098771/intro_xochipilli.html

[mod="The Oddity"]Posts samengevoegd, indien u zich registreert kan u uw posts zelf editten en eventuele fouten verbeteren.[/mod]

Erik
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Erik » 28 Jul 2003, 19:09

hallo,

404 bestand niet gevonden uw url is niet correct op skynet moet uw basisdocument index.htm(l) noemen
Registered Linux user #286313

Keanu

SWISH

Berichtdoor Keanu » 28 Jul 2003, 19:50

Oke mensen, het werkt !!

Het had niks te maken met 'Frontpage' of index of dergelijke,
ik was vergeten (shame) een map erbij te typen als adres.

Sorry,
Thanks voor jullie hulp allemaal.

Keanu

voorlopig komt de intro op dit adres :

http://users.skynet.be/fa098771/swish_f ... pilli.html

P.S. weet er iemand trouwens hoe je bovenaan in je adresregel steeds dit adres kunt krijgen : "www.xochipilli.be" ?
Dit komt enkel bij mijn basisdocument te staan (is een url forwarding) maar niet bij de andere pagina's, want daar staat mijn volledig adres altijd.

www.xochipilli.be

Sub Zero
Administrator
Administrator
Bedankt: 95 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Berichtdoor Sub Zero » 28 Jul 2003, 20:07

Ik ben nu niet de html-expert, maar hier gaat ie. Je kan dit omzeilen door alles in een frame te steken. 1 frame, over gans de pagina en in dat frame roep je alle pagina's op. Zo blijf je eigenlijk op je www.mijndomein.be maar krijg je toch alle pagina's te zien. Hopelijk is het wat duidelijk.

Cheers
Afbeelding

meon
Administrator
Administrator

Berichtdoor meon » 28 Jul 2003, 23:42

Dat ligt aan de service die voor die domein-naam-forwarding zorgt. Ik kan bijvoorbeeld kiezen voor forwarding en forwarding (cloaked) waarbij de laatste zorgt dat het domein blijft staan.

Dus daar moet ge eigenlijk bij de registrar aankloppen van uw domein...

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”