Gevonden op het Skynet forum

CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gevonden op het Skynet forum

Berichtdoor CueBoy » 10 Jul 2003, 12:36

Iemand hier een verklaring voor dit bericht ??
If you can't beat them, confuse them.

Sub Zero
Administrator
Administrator
Bedankt: 95 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Berichtdoor Sub Zero » 10 Jul 2003, 12:44

Volgens mij zit er hier een serieuze bug in zenne. Ik ga ook juist mijn traffiek nakijken en ik heb ook tot 25GB. Maar ik heb 17.39GB verbruikt. Gisteren stond ik nog op 2.1 en ik heb bijna niks gedownload. Dit is een bug, wees daar maar zeker van. Het kan gewoon niet. Ik heb ook een GO dus 10GB. En ik heb nog maar 3GB max. Dus kan totaal niet. effe snel een screen maken zie.

Volgens mij komt er overal 15GB bij. Bij het totaal en het verbruikte volume, dan kan de rekensom kloppen. Maar ik sta toch versteld van de pagina's. Dit is er eentje om in te vriezen. :eek: :-D :-D

Cheers
Bijlagen
traffic25G.jpg
Screen van mijn volume
(40.65 KiB) 845 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Sub Zero op 10 Jul 2003, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CueBoy » 10 Jul 2003, 12:57

Zo'n toeren dragen toch echt wel bij tot het krijgen van een slechte naam...

Maar je zult inderdaad gelijk hebben : overal 15Gb bij, en klaar is kees... alleen : moeten wij dan nog wel die statistieken geloven ? Of moeten we, elke keer we een verbinding afsluiten, minitieus gaan bijhouden hoevéél up/download-trafiek we hadden... (sorry dat de ironie van mijn berichtje afdruipt)

[offtopic - misschien]
Mij, als informaticus, ga je dus niet wijsmaken dat ze die aanpassing serieus getest hebben alvorens die op het grote publiek los te laten...
En neen, het publiek moet niet als testpersoon gebruikt worden. Dat is niet de oplossing :-)
[/offtopic]

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Berichtdoor NuKeM » 10 Jul 2003, 13:00

Idd heel raar... alleen spijtig dat ik het niet kan benutten :cry:

Laten we hopen dat ze gewoon hun nieuwe formules met 25GB/maand aan het testen zijn :wink:
Nu hoop ik maar dat ze er ons niet voor gaan laten betalen :(
Bijlagen
skynet25GB.JPG
(76.46 KiB) 44 keer gedownload
NuKeM

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 543 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 466 keer

Berichtdoor meon » 10 Jul 2003, 13:16

Hm... Als ik Dawn's ISP-monitor mag geloven is m'n resterende hoeveelheid gelijk gebleven, maar de andere waarden zijn serieus gestegen :-)

Zou me wel leuk lijken als ze de limieten resetten voor deze maand, en dan de nieuwe bovengrens behouden :-)
Bijlagen
isp.png
Screenshot ISP Monitor
(12.6 KiB) 844 keer gedownload

CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CueBoy » 10 Jul 2003, 16:15

Het blijkt zelfs nog sterker te zijn : op de verbindingstijdenpagina wordt die "extra 15Gb" niet meegeteld, dus is er een verschil tussen de pagina "Verbruikt volume" en de "Verbindingstijden" pagina... de Skynet/Bgc vrienden zijn echt wel goed bezig ! :x

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor The Oddity » 10 Jul 2003, 16:56

Ik sta nog steeds op 10GB, met ongeveer 500mb dl tot nu toe. bij mij is alles ongeveer correct op het eerste zicht.

Denk dat er gewoon iets over het hoofd gezien is tijdens het lanceren en dat we nu de neveneffecten daar van zien.

Cueboy, effe terzijde.. testen op publiek is helemaal zo'n slecht idee niet. Het zijn de gebruikers die ermee moeten werken niet de programmeurs en die denken niet hetzelfde.. weten ook niet hetzelfde. Testen met publiek is dus zéér gunstig. Nu, het had niet mogen gebeuren, maar deze dingen gebeuren steeds meer. Ik zit deze maand op een helpdesk en iedere dag komt daar een programmeer-fout in hun nieuwe software binnen in ticket.. gewoon omdat ze er geen tijd mochten instekenen in testen etc etc.. druk is te hoog, kost te véél geld, dus schrappen we een paar fasen in het developpement proces enja, dan krijg je zo dingen.. het zijn de programmeur-analisten niet die beslissen when iets in productie gaat, wel de bazen, die er geen kl*t* verstand van hebben.
I love it when a plan comes together!

Erik
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Erik » 10 Jul 2003, 17:10

hallo,

bij mij werkt de volumemeter normaal hoor kijkt maar

Afbeelding

volgens mij heeft het wat mee dat "music club" ding te maken.het zou mij niet verbazen dat dit een BGC truk is om ervoor te zorgen dat de mensen rapper aan hun limiet zitten en volumepacks moeten kopen om zo meer geld te verdienen :-o ik beschuldig niemand ik zeg alleen dat het mij niet zou verbazen
Registered Linux user #286313

Sub Zero
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sub Zero » 10 Jul 2003, 17:27

Ok, bij mij is ook alle sterug in orde. Ze zullen de bug eruit gehaald hebben. Het is van deze voormiddag geleden dat ik er nog naar gekeken heb. Ik heb nog aan wat dingen gewerkt.

Cheers
Afbeelding

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Berichtdoor NuKeM » 10 Jul 2003, 17:29

Idd, alles is nu terug in orde blijkbaar :(
NuKeM

Sub Zero
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sub Zero » 10 Jul 2003, 17:37

NuKeM schreef:Idd, alles is nu terug in orde blijkbaar :(

En wij die hadden gehoopt dat we volgende maand 25GB op onze teller gingen krijgen :cry: :cry: Weer geen geluk. Ooit zal de bug niet meer te herstellen zijn :twisted:

Cheers
Afbeelding

CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CueBoy » 10 Jul 2003, 18:15

The Oddity schreef:Cueboy, effe terzijde.. testen op publiek is helemaal zo'n slecht idee niet. Het zijn de gebruikers die ermee moeten werken niet de programmeurs en die denken niet hetzelfde.. weten ook niet hetzelfde. Testen met publiek is dus zéér gunstig. Nu, het had niet mogen gebeuren, maar deze dingen gebeuren steeds meer. Ik zit deze maand op een helpdesk en iedere dag komt daar een programmeer-fout in hun nieuwe software binnen in ticket.. gewoon omdat ze er geen tijd mochten instekenen in testen etc etc.. druk is te hoog, kost te véél geld, dus schrappen we een paar fasen in het developpement proces enja, dan krijg je zo dingen.. het zijn de programmeur-analisten niet die beslissen when iets in productie gaat, wel de bazen, die er geen kl*t* verstand van hebben.

En toch ben ik het niet met je eens (daar hebben we het in een ander topic al over gehad)... maar ja, ik ben dan ook nog maar 6 jaar actief als softwareontwikkelaar natuurlijk :wink:
Trouwens, als je als software engineer zoiets in productie plaatst, dan heb je NIET (N.I.E.T.) getest... Ik zeg niet dat je foutloos dingen in productie kan plaatsen, maar zoiets (verschillende waarden op 2 pagina's !!), dat ziet het kleinste kind hoor... en als je dat niet gelooft, tja, wacht dan maar tot je echt werkt 8-)
Dat er druk van "bovenaf" wordt uitgeoefend, dat ga je mij trouwens ook niet horen tegenspreken, maar we zijn wel allemaal volwassen mensen, en ik kan je met het hand op mijn hart zeggen, dat ik nog nooit iets naar de productieomgeving heb geplaatst, zonder dat ik er voor 95% content over was... Het is niet omdat een baas zegt "het moet", dat jij "ok" moet antwoorden hé... er is nog altijd iets zoals werkethiek (of hoe je dat ook mag/wilt noemen)... en neen, ik heb geen geluk met mijn baas, want heb al voor verschillende bazen gewerkt.
En neen, ik ben ook nog nergens buitengevlogen :wink:

Soit, nu ben ik wel héél erg offtopic aan't antwoorden... :-) Maar ik blijf erbij : testen doe je a. eerst zelf, b. in een testomgeving en c. daarna laat je testen door een derde... en d. als het dan nog niet goed is, begin je opnieuw met a.

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”