Dag philippe_d,
philippe_d schreef:Ter controle kan je op de FritzBox de "Info" led verschillende functies geven. Eén van de functies is om de "Info" led te laten oplichten bij een actieve internetverbinding - dus dezelfde functie als het @ lampje op de BBox2 (System > INFO Display >lights up when an internet connection is active).
Dit staat al zo ingesteld. De Fritzbox bevindt zich ook in de garage. Als ik naar beneden loop, kan ik eens kijken of de lampjes op beide toestellen nog branden.
philippe_d schreef:Als de VDSL2 verbinding zou wegvallen op jouw BBox2, dan zou je onmiddelijk de PPPoE sessie op de FritzBox verliezen. Gezien je in de logfiles van de FritzBox niets ziet, is dit een teken dat je VDSL2 connectie in de BBox2 niet onderbroken wordt.
Ik zal nog eens in die logfiles kijken. Of ik daar een melding van "connection lost" terugvindt. Maar ik dacht het niet.
philippe_d schreef:Ik denk dat je jouw probleem inderdaad intern moet gaat zoeken (Devolo's?)
Op den duur begin ik ook zoiets te vermoeden. Het is alvast vreemd dat ik op zulke momenten ook totaal niet meer aan de Fritzbox kan. Niet enkel mijn internet valt weg, maar ook mijn IP toegang, tot de webpagina van de Fritzbox.
De Fritzbox zit nu achter de BBOX2. Toen de Fritzbox nog rechtstreeks op het Belgacom VDSL2 netwerk was aangesloten. Kon ik na het wegvallen van mijn internet verbinding, gedurende een 10 tal seconden eerst de Fritzbox webpagina niet meer bereiken. Iets later kreeg ik wel terug toegang tot de Fritzbox webpagina, maar zag ik daarop dat er geen verbinding met het internet meer was (internet connection lost). Een paar minuten later maakte hij dan wel terug verbinding met het internet.
In dat geval, kan dit toch niet aan de stroomadapters liggen ? Immers geraakte ik bv wel op de Fritzbox (na een tijdje), dus had ik verbinding (via de stroomadapters) met mijn netwerk. Al lag wel mijn internet op dat moment nog uit (die verbinding moest nog opnieuw gemaakt worden).
Ik moet zeggen, dat ik met mijn "verstand" hier niet goed bij kan. Ik probeer het te begrijpen, de oorzaak te vinden. Heb al veel verbeteringen ondertussen aangebracht. Maar 100% stabiel is mijn lijn nog niet.
Die stroomadapters ga ik proberen 'uitsluiten' (desnoods door tijdelijk een lange netwerk kabel van beneden naar boven eens te leggen, en zo die stroomadapters te omzeilen). Probleem is wel dat de kleine van 15 maanden hier rondkruipt (ondertussen ook beginnen stappen is). Hij prutst nogal graag aan van alles. Het zal misschien een goede technieker worden

Ik zal dus eerst eens moeten zien, wanneer ik dergelijk test scenario hier thuis kan opzetten. Alsook de vrouw niet begint te klagen over die lange kabel die er dan in huis ligt. Ge kent dat wel
Ik geef het alvast nog niet op.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).