De nieuwe interface is voor alle decoders, zelfs de oude Mood en Tilgin krijgen hem.
Wordt tussen dit en eind mei uitgerold, regio per regio (nee weet niet welke wanneer ).
Een week op voorhand ga je banners op je beeld krijgen.
Eerst een hallo aan alle forianer!
Voor meer info: Ik leef als een Duitser in Oost-België en ben Belgacom-klant voor 4 jaaren.
Ik kan Nederlands/Vlaamse lezen en begrijpen, maar niet schrijven. Voor het schrijven gebruik ik de Google vertaler - deze is niet altijd goed, dus ik moet nu en dan naar eigen gevoel corrigeeren. Voor dat vraag ik om begrip.
Over de decoder: Afgelopen herfst heb ik een Belgacom TV aanbod aanvaard en in de starter-pakket de decoder V3 gekrijgt. Als ik een AV-systeem heb, heb ik via HDMI de decoder aangesloten op mijn Denon AVR en van daar de Plasma to. Helaas merkte ik direct dat via de HDMI-uitgang de surround-sound niet paste: geen center, geen surround, alleen front li/re. De technische diensten kwam thuis, vroeg zich af, ruilte de V3 tegen de V3b, vroeg zich weer af, belde het service center. Geen oplossing - de HD-audio via HDMI bleef verkeerd. Het voorstel het geluid via de Toslink verbinding met de AVR te maken en het beeld via HDMI direct naar de TV to was niet echt behulpzaam, maar hulpeloos. Waarom de fabrikant van de decoder niet vooraf ook in de configuratie decoder - AVR - TV heeft getest, ik begrijp het niet.
Ik bereid een verslag bij Belgacom ... en hoorde niets meer!. De decoder verdween in de doos - mijn voornaamste bron is de satelliet-receiver.
3 weken geleden heb ik toevallig in de Belgacom-community gelezen, dat er een nieuwe decoder (V4) is uit gekomen. Voor het eerst heb ik het technisch probleem met de V3b daar beschreven - de meeste kon het niet begrijpen omdat ze de decoder rechtstreeks op de TV hebben angesloten. Maar er waren ook enkelen die het probleem had ervaren. Maar ook daar kwam de slechte tip van belgacom weer. Waarom heb ik een dure AVR voor een goede surround-sound, tenzij ik het niet kon gebruiken?!
Lang verhaal - korte sin: ik belde de Hotline, ze hebben mij een ticket nummer gegeven en de volgende belgacom-winkel gaf mij een nieuwe decoder V4. Nu ist sound zoals het hoort - de AVR herkent, want het geluid is in HD (Dolby Digital EX: Club RTL HD, TF1 HD, 2 HD) en schakelt om.
Kwintessens: Iedereen die een V3 heeft moet testen of deze via HDMI het surround-sound op de AVR correct reproduceert.
Anders wordt het de techn. hotline bellen, voor een ticket vragen en in en Belgacom-Shop uitwisselen voor en V4.
Ik weet de Belgische wet van de consument niet zeker, maar ook gekocht decoders moeten worden vervangen.
Groeten
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06) Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps) Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700 DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM) VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)