Tabel:
Payload bruto
30 -- 37
20 -- 25
16.5-- 21
(mbps)
[

[

Mja ik zie niet direct de reden waarom deze twee waardes verschillend zijn omdat ze allebei "downstream line rate" heten.krisken schreef:Klopt niet hoor, ik krijg namelijkfryelectro schreef: Kan je op je bbox checken: https://ip-van-je-bbox/. Op de eerste pagina zie je bij status "Downstream line rate" staan. Dit staat bij mij op 20056 kbps. Eens je profiel gewijzigd is zal dit naar 30 mbit verhoogd worden.
downstream line rate : 25008 kbps
upstream line rate : 3104 kbps
krijg echter die snelheden nooit (ook niet met tv + decoder uit)
Bij advanced stettings >> statistics zie ik heel andere dingen
Downstream line rate : 20056 kbps
Upstream line rate : 2040 kbps
En deze trekken wel op wat ik haal
stond inderdaat reeds op 30 Mbit profile ,de verhoging van 20 naar 30 Mbit dawnload + 4.5 up is vandaag binnen gekomen.fryelectro schreef:Je stond al op 30 mbit neem ik aan ?kandanog schreef:Hier ook de up and doawnload verhoogd naar 4,5 Mbps/30Mbps![]()
Last Result:
Download Speed: 28170 kbps (3521.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4304 kbps (538 KB/sec transfer rate)
Latency: 41 ms
dinsdag 31 augustus 2010 21:44:44
bedankt Belgacom (mooie zet)
/me jaloersss
Bedoel je firmware van de BBox? Want bij mij staat hier ook: Downstream line rate en Upstream line rate.qless schreef:Zo te zien heb je nog een oude firmware, nieuwe firmware geeft de payload rate aan (netto), ipv bruto.
Toch wel, ik heb het 30 Mbit profiel (in sync waarden) en heb ondertussen het upload profiel van een Intense. Maar we zijn nog maar 31/8 nietwaar ? De download boost zal morgen of wie weet binnen dit en het einde van December gebeuren. Onthou dus dat je wel degelijk op het 30 Mbit moet staan om in upstream te kunnen genieten van 3,5 en 4,5 Mbit.
als je effectief op die ROP hangt en verder alle omstandigheden optimaal zijn zal je zeker in aanmerking komen voor de 30 mbit. Feit is wel dat dit bij BGC altijd een beetje afwachten is totdat de lijn effectief geinstalleerd is natuurlijk...Kitt schreef:Hoe kan ik weten welke sync ik kan/zal halen ?
Er staat een 2de kast ( ROP ) op ruwweg een paar 100 meter veder op de wijk hier ..
Test op de site van blegacom zegt HD mogelijk en 2 streams belgacom TV ..
Overweeg sterk Telenet Turbonet weg te doen als ze upload niet verhogen ..
Mooie upload. Jammer dat ik zo ver van de rop zitquistnix schreef:Toch wel, ik heb het 30 Mbit profiel (in sync waarden) en heb ondertussen het upload profiel van een Intense. Maar we zijn nog maar 31/8 nietwaar ? De download boost zal morgen of wie weet binnen dit en het einde van December gebeuren. Onthou dus dat je wel degelijk op het 30 Mbit moet staan om in upstream te kunnen genieten van 3,5 en 4,5 Mbit.
Kan 30 Mb profiel aan; dit is het enige zinninge dat ik vernomen heb van de BGC "expert" die verondersteld werd mijn BGC TV probleem op te lossen. Ook het testje met de tool wijst dit uit. Ook mede-forumgebruikers hebben dit al bevestigd.fryelectro schreef:Kan je op je bbox checken: https://ip-van-je-bbox/. Op de eerste pagina zie je bij status "Downstream line rate" staan. Dit staat bij mij op 20056 kbps. Eens je profiel gewijzigd is zal dit naar 30 mbit verhoogd worden.
RaiseTrojan schreef:Raise or fold?![]()
![]()
precies wel 'n serieuze telenetfan eh? Anyways ze zijn daar idd niet van gisteren maar van eergisterenRikkyrocker schreef:
Telenet zal binnenkort ook wel weer uit de startblokken komen qua upspeed,goeie reclame hier van Belgacom,dat hebben wij Telenetters graagDaar zijn ze ook niet van gisteren.
Goh, bittere pil? Ten eerste is TN niet trager geworden, ten tweede is de factuur niet zoveel hoger dan die van BGC, ten derde zitje nog altijd op een netwerk dat niet vertraagd wanneer je ook naar tv wil kijken, ten vierde is TN nog altijd een stuk sneller met hun fibernet abbo's en ten vijfde is het bij BGC nog altijd gokken op welke technologie ze je gaan zetten wanneer je een abbo afsluit. Redenen genoeg dus om te twijfelen tussen de twee grootmachten...honda4life schreef:Ik vond toch dat hun vergelijking op basis van ISPmonitor ferm de feiten aan verdraaien is hoor, hadden ze gekund hadden ze BC op alle vlakken overtroffen, het zal langer wachten zijn en laten we hopen dat ze hun les geleerd hebben dat besparen op investeringen toch zijn to geëist heeft
Jaja jarenlang de snelste (en de duurste) geweest op alle vlakken, maar nu enkel de duurste.
Van een bittere pil gesproken voor de TN voorstanders (je bent enkel nog de duurste, hopelijk niet voor jaren)
1) neen, maar Belgacom is sneller gewordeniceke schreef:Goh, bittere pil? Ten eerste is TN niet trager geworden, ten tweede is de factuur niet zoveel hoger dan die van BGC, ten derde zitje nog altijd op een netwerk dat niet vertraagd wanneer je ook naar tv wil kijken, ten vierde is TN nog altijd een stuk sneller met hun fibernet abbo's en ten vijfde is het bij BGC nog altijd gokken op welke technologie ze je gaan zetten wanneer je een abbo afsluit. Redenen genoeg dus om te twijfelen tussen de twee grootmachten...
Ik was sinds een paar jaren Telenet fanboy geworden, maar sinds m'n Turbonet en digitale TV perikelen vind ik het knap dat Belgacom serieuze stappen vooruit heeft gezet.quistnix schreef: 1) neen, maar Belgacom is sneller geworden
2) de factuur is soms serieus hoger
3) maar wel vertraagd wordt als er teveel gebruikers op dezelfde node zitten
4) voor dit specifiek "uber duur" abbonement zijn ze nog de snelste ja, so what ?
5) ongeveer 75 % van de gehele Belgische bevolking (ja hoor, gans België) is nu al aansluitbaar op VDSL2 en dit stijgt met de dag
Veel redenen om te twijfelen zie ik in ieder geval niet (meer) TN fanboy !
En zeggen dat ik niet eens een jaar geleden nog aan dezelfde downloadsnelheid surfte als m'n huidige uploadDownstream Training Margin : 26.2 dB
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -20.7 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
Idd mooi resultaatkandanog schreef:Afstand lijkt me wat groot 200 Km dacht Mechelen "15 km en zoveel" van uit Wilrijk ?
is dat in vogelvlucht berekend ? of zit daar iets anders achter ?
Al bij al mooi resultaat
Code: Selecteer alles
role: Skynet NOC administrators
address: Belgacom SA de droit public
address: ANS/ROC/RNO/IEC - TGX Building
address: Boulevard du Roi Albert II, 27
address: B-1030 Bruxelles
address: Belgium
phone: +32 2 202-4111
fax-no: +32 2 203-6593
abuse-mailbox: [email protected]
admin-c: BIEC1-RIPE
tech-c: BIEC1-RIPE
nic-hdl: SN2068-RIPE
Laat nou net die TGX building al een paar jaar "history" zijn. Hallo, Internet Expert Team, het wordt eens tijd dat je dit vernieuwdfryelectro schreef:Die afstand is uiteraard een zeer grove schatting op basis van de geografische info die bij jouw IP hoort en dat van de server waarop je de speedtest uitvoert. Om een voorbeeld te geven, jouw IP gaat als geografische info het adres van Belgacom hebben:
Code: Selecteer alles
role: Skynet NOC administrators address: Belgacom SA de droit public address: ANS/ROC/RNO/IEC - TGX Building