lacer schreef:Nu nog een mogelijkheid om de Technicolor Bbox3 uit te lezen.
Op de manier zoals hierboven zou dit al heel goed zijn.
Is helaas niet mogelijk, de webinterface van de Technicolor werkt op een volledig andere manier, en zit potdicht. Voor november had ik een Technicolor bbox 3, ik kon er geen zwakheden in vinden (buiten de client-side encryptie). Het enige waar ik toen in geslaagd was, was om de bbox op commando te doen crashen
thomasv schreef:Je mag je exe'tje altijd delen, sharing is caring

Zal misschien vanavond of morgen een proof of concept build online zetten, om te zien of het bij anderen ook werkt.
Een uitgebreidere versie zal voor wat later zijn.
*edit* een testversie zal voor iets later zijn (misschien dit weekend?), ik probeer algoritmes te vinden in xpath die de waarden wat rapper en efficiënter kunnen ophalen. Momenteel kan het tot 10min duren om de max download speed te achterhalen...
jackho schreef:Is dat wel een exe !!
Het is inderdaad een exe. (Sorry Mac en Linux users)
brampiec schreef:@pyro85: Welke query's stuur je hiervoor naar de bbox3 en via welk protocol?
Ik ben ook wel geinteresseerd in je tooltje?
Ik simuleer de webrequests die een browser maakt naar de bbox, dus het protocol is gewoon http. In die requests zit een JSON-object met een gedeelte authenticatie en encryptie, en een gedeelte met de waarden die je wil opvragen.
De waarden opvragen gebeurt via xpath:
Code: Selecteer alles
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[DownstreamAttenuation=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[UpstreamAttenuation=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[DownstreamNoiseMargin=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
{"xpath", "Device/DSL/Lines/Line[UpstreamNoiseMargin=\"" + i.ToString() + "\"]/Status "}
De i.ToString() maakt deel uit van de loop waarmee ik de juiste waarde kan detecteren.
thomasv schreef:Lijkt wel gemaakt via Microsoft Visual Studio, dus daar kan je heel eenvoudig een exe mee compilen.
Is correct! Visual studio 2013 Community Edition om precies te zien (is gratis).
@mods, kunnen deze en voorgaande posts ivm deze tool in een nieuwe topic 'BBox 3 Sagem tool 'opgesplists worden?
Kwestie van deze topic over Bbox3 ervaringen te houden.
Thx!