skynetbbs schreef:met het gratis programma "insidder" dat je op de website van metageek vind kun je zien of je bbox idd nog dat ander netwerk toont
Hey skynetbbs, ik heb onmiddellijk jouw voorstel geprobeerd, maar mijn netwerk wordt dus niet meer gevonden. In de lijst van insidder komt het niet meer voor. Gisteren had ik het netwerk ook nog een nieuw SSID toegekend omdat ik dat hier in deze thread ook meende te hebben gelezen.
Ik heb deze vraag ook op het belgacom support forum gesteld maar daar is het antwoord het rebooten van de BBOX. Nu moet ik weer op zoek naar mijn login-gegevens.
Dat laatste is niet nodig.
- bij een reboot gaan je login gegevens niet verloren
- bij een herstel naar "factory default" gaan de login gegegvens wel verloren, maar ze worden er automatisch terug ingezet (ZTC).
skynetbbs schreef:met het gratis programma "insidder" dat je op de website van metageek vind kun je zien of je bbox idd nog dat ander netwerk toont
Hey skynetbbs, ik heb onmiddellijk jouw voorstel geprobeerd, maar mijn netwerk wordt dus niet meer gevonden. In de lijst van insidder komt het niet meer voor. Gisteren had ik het netwerk ook nog een nieuw SSID toegekend omdat ik dat hier in deze thread ook meende te hebben gelezen.
Ik heb deze vraag ook op het belgacom support forum gesteld maar daar is het antwoord het rebooten van de BBOX. Nu moet ik weer op zoek naar mijn login-gegevens.
Trek het stopcontact van de BBOX 20 seconden uit en steek hem er weer in. Normaal gezien moet alles weer werken.
@philippe_d: Hmm, dat wist ik niet. Had net een medewerker van belgacom aan de lijn die beloofde terug te bellen. Als dat niks wordt, is het rebooten de volgende stap. I'll keep you posted.
Dit wordt blijkbaar het laatste hoofdstuk:
Een return to factory settings was blijkbaar nodig. Zoals voorspeld werden ook hier de verbindingsgegevens hersteld en nu is mijn persoonlijk netwerk terug beschikbaar.
Tijdelijk niet beschikbaar krijg ik praktisch ALTIJD op mijn iPhone4 terwijl ik met mijn iPod 4gen hier nooit last mee heb.
Om een lang verhaal kort te maken .... ergens onderweg met mijn iPhone4 inloggen op een FON-spot lukt dus héél héél zelden.
Thuis heeft m'n buur ook een FON-spot en daar lukt het ook niet op. Met de laptop en/of iPod 4gen vrijwel meteen.
Ik heb de instellingen tussen mijn 2 i-toestellen al vergeleken ... alles staat kanl hetzelfde.
mijn eigen ervaring, op android devices welke automatisch inloggen via de applicatie geen enkel probleem... als ik manueel wil inloggen op captive portal bv met laptop vaak tijdelijk niet beschikbaar.... nogal teleurstellend dat dit al maanden aansleept en geen enkele actie komt van belgacom en/of fon, ondertussen wel dagelijks reclame op radio & tv
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
na modem swap (bbox2, hardware versie 15) laat mijn hotspot het na een goeie 10 min afweten met de melding - hotspot is down : heartbeat triggered offline
iemand een idee wat de reden zou kunnen zijn? vroeger dat probleem nooit gehad.......
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
na factory reset van de modem ben je het hotspot tabblad kwijt, dat is al paar maanden bekend, maar dit kan je terugkrijgen door te bellen naar 0800 20 640 (ondertussen ook al eens gedaan vandaag) ... dit is hier wel iets anders.... maar het is blijkbaar wel geen alleenstaand geval, ondertussen nog al zo'n gevallen tegen gekomen... bizar..... ik lees hier nu net dat er door belgacom een nieuwe 'sleutel' zou moeten verzonden worden.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
0800 20 640 is enkel voor deactivatie van de Fon hotspot (de hotspot kan je natuurlijk ook afzetten via de webinterface) ... maar na factory reset ben je het Fon hotspot tabblad kwijt, dus heb je niets meer. als je dan belt naar 0800 20 640 en de hotspot deactiveert komt het tabblad meteen terug in de modeminterface, staat dan wel disabled, maar je kan de hotspot daar dan terug enablen en alles werkt dan terug.
hoe je die nieuwe 'sleutel' zou moeten bekomen weet ik niet, ik heb er ook maar op één plaats iets van gelezen, dus of dit correct is weet ik niet.... ik kan enkel zeggen dat sinds de modem swap de hotspot het na 10min het laat afweten met die foutmelding. dinsdag belt technieker mij normaal, zal hem er eens over aanspreken, of anders een Eva contacteren... 't is mij ondertussen ook duidelijk dat dit geen alleenstaand probleem is, ondertussen al diverse topics van gevonden op bevriende fora
uiteindelijk maakt het weinig uit of die hotspot aan of afstaat zal je zeggen, correct - de hotspot moet immers toch niet aanstaan om van andere gebruik te maken (voorlopig). alhoewel dat ik vernomen heb dat in het buitenland fon moeilijk zou doen als je zelf niet deelt? kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
maar uiteindelijk wil ik er toch gewoon het fijne van weten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Inderdaad dit van fon in het buitenland en al dan niet moeten opstaan van je FON_Belgacom in je BBOX om ze te kunnen gebruiken,
zijn alleen maar meldingen van mensen die blijkbaar problemen ondervinden,
dat heb ik ook al van talrijke mensen horen zeggen maar nog niks officieels gehoord of gelezen !
heb contact gehad met helpdesk, hebben me ticket gegeven voor andere modem... is blijkbaar niet anders op te losse volgens hen... afgaande uit de logs doet hij 3 pogingen a.sagbel01.hb.fon.com te setten telkens met 5min tussentijd, 't is dus geen toeval dat de hotspot het exact na 10min laat afweten wegens a.sagbel01.hb.fon.com host as unresolved. eigenlijk weinig zin om andere modem te halen hiervoor... wie zegt dat de volgende het ook niet gaat hebben, want zoals gezegd is het hier geen alleenstaand geval
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Hallo xenne,
"Haertbeat triggered offline" betekent dat de modem zich als hotspot aanmeldt, maar dat de modem door FON niet als hotspot herkend wordt. Dit fenomeen is logisch bij nieuw geplaatste modems. Bij de initiële ZTC verstuurt de nieuwe modem zijn unieke sleutel naar FON, en dient FON deze te verwerken. We hebben al gemerkt dat dit in sommige gevallen een week (of soms langer) kan duren eer FON de modem als hotspot toelaat. Jouw nieuwe modem heeft op 7/7 zijn gegevens naar FON verstuurd.
Een nieuwe modem zal dus niet helpen, integendeel. In dit geval zit er niets anders op dan te wachten.
Mvg,
Eva.
zal beetje geduld moeten hebben dus.... heb wel de indruk dat ZTC ook niet werkt want gisteren na een factory reset na half uur nog niets binnen gekregen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dat valt wel meer voor dat de ZTC niet werkt en dan soms na een paar keer proberen weer wel , 'k heb dat ook al zelf ondervonden.
Maar waarom de ene keer niet en de andere keer dan weer wel dat is naturlijk de vraag !?
xenne schreef:ik kreeg ondertussen onderstaande reactie van Eva van Belgacom, wellicht interessant voor iedereen die eens van modem verandert in de toekomst
Hallo xenne,
"Haertbeat triggered offline" betekent dat de modem zich als hotspot aanmeldt, maar dat de modem door FON niet als hotspot herkend wordt. Dit fenomeen is logisch bij nieuw geplaatste modems. Bij de initiële ZTC verstuurt de nieuwe modem zijn unieke sleutel naar FON, en dient FON deze te verwerken. We hebben al gemerkt dat dit in sommige gevallen een week (of soms langer) kan duren eer FON de modem als hotspot toelaat. Jouw nieuwe modem heeft op 7/7 zijn gegevens naar FON verstuurd.
Een nieuwe modem zal dus niet helpen, integendeel. In dit geval zit er niets anders op dan te wachten.
Mvg,
Eva.
nog even bevestigen dat de info van Eva hierboven correct blijkt, vanmorgen rond een uur of 7 is de hotspot terug in gang geschoten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ja als je nu al Eva ook niet meer zou mogen geloven dan weet ik het ook niet meer !
maar hoe zit het nu met je ZTC werkt die nu zoals het moet want daar zijn af en toe ook problemen mee ?
ZTC werkt idd niet meer met de nieuwe modem. ik dacht dat dit evt het probleem was en die unieke sleutel daarom niet tot bij Fon was geraakt, maar blijkbaar dus wel. waarom ZTC niet werkt vraag ik me wel af... niet dat ik er wakker van lig, ZTC is beetje overbodige luxe, vraag mij enkel of ik evt software updates wel nog binnen zou krijgen...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ZTC is inderdaad niet altijd feilloos. Maar ik zou zelf de mogelijkheid om ZTC on/off te zetten in e-services eigenlijk wel een leuke optie vinden.
Meestal wensen wij geen PPPoE gegevens in de modem zelf en doen gewoon PPPoE vanuit de router erachter, maar we hebben al gemerkt dat wanneer we na een jaartje nog eens op die locatie komen de ZTC weer vrolijk alles ook in de modem gestoken heeft. Wij lossen dit nu op door een bogus eco login in de modem te configureren, bvb eco453566@SKYNET met een bogus passwoord. Voor zover ik weet worden eco logins nooit overschreven door ZTC. Dan zet je natuurlijk best wel de PPPoE client uit op je modem. Dit doe je op een bbox2 in het menu onder "Advandced settings -> network interfaces", daar zet je Wan PPPoE op disabled zodat je de bgc PPPoE / radius niet continue bashed met een foute login. Iemand met andere/betere voorstellen hieromtrent?
Grt
Yves
EDIT: PS weet iemand de hardware specificaties van de aankomende bbox3?
Studenteninternet schreef:Meestal wensen wij geen PPPoE gegevens in de modem zelf en doen gewoon PPPoE vanuit de router erachter, maar we hebben al gemerkt dat wanneer we na een jaartje nog eens op die locatie komen de ZTC weer vrolijk alles ook in de modem gestoken heeft. Wij lossen dit nu op door een bogus eco login in de modem te configureren
"Oplossen" is maar nodig als je een probleem hebt zou ik zeggen. Maar ik zie het probleem niet.
Zoals je zelf zegt, hoewel ZTC de PPPOE van de modem terug ingeschalde, bleef alles gewoon werken, en zag je het pas na een jaarlijkse controle ???
Die PPPOE op de modem dient tot niets, maar stoort ook niet (heeft zelfs een voordeel: je hebt een werkende Fonspot).
Hangt af van situatie tot situatie philippe. Soms is het wenselijk dat er geen internettoegang verkegen wordt wanneer rechtstreeks in de modem ingeplugd wordt. Ik spreek nu natuurlijk niet over SOHO setups, maar over setups waar bepaalde restricties gelden die kunnen gerealiseerd worden in de router, en niet in de modem. Ik begrijp ook wel dat ZTC voor de meesten meer een voordeel dan een nadeel is. Maar goed dit topic gaat eigenlijk over fon, my bad.
Money making Wifi (http://corp.fon.com/en/this-is-fon/money-making-wifi/)
Gratis geld verdienen zie ik natuurlijk wel zitten en op de site lees ik het volgende
If you are a customer of one of Fon's selected partners, you may already have Fon and can start your membership for free by simply activating your Fonera. Check out our partner list to see if an ISP in your country provides access to Fon
Nu is mijn vraag hoe activeer mijn (belgacom)fon account zodat ik het daarna aan mijn paypal kan linken
Of gaat het gewoon niet via Belgacom
dat gaat niet via belgacom (zij gaan met de centjes lopen)....
Langs den andere kant... als je niet op de groenplaats, zeedijk, of andere drukke plaats woont, moet je je daar ook niet veel van voorstellen..
Bij mij wordt er wel regelmatig ingelogd, maar altijd door mensen die er gratis opmogen...
een vraag : Via http://corp.fon.com/en/products/simpl/ kun je een fonrouter kopen om aan te sluiten op het FON netwerk via een breedband verbinding.
Kan je als telenetklant daarna gebruik maken van de belgacom FON homespots?
ja, je hebt dan een login-id van fon zelf, die je op belgacom fon-spots kan gebruiken.
Zelf ben ik bij belgacom, maar gebruik ik de bbox2 niet. Ik heb ook een Fon Simpl gekocht, zo ben ik ook niet gebonden aan de voorwaarden van belgacom.