Zal hier even reageren, ook al heb je dit in een ander onderwerp ook gevraagd.dommelgebruiker schreef:fritzbox 7490 en fritz repeater...
hallo,
ik heb 2 repeaters... als ik deze beide via wps verbind met mijn fritzbox 7490 kan ik deze beide registreren op de fritzbox
maar ik heb een vermoeden dat ze storen op elkaar.... kan dit?
als ze beide geregistreerd zijn, zie ik constant schommelingen in het ontvangst op de repeaters....en als ik eentje uit het stopcontact haal werkt die heel stabiel precies....
kan ik dit verhelpen op 1 of andere manier?
bedankt voor de info!
Je hebt dus een 1750E en een 300E. De 1750E is een model dat zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz tegelijkertijd kan uitzenden. De 300E kan enkel uitzenden op 2.4Ghz. Ze in cascade zetten is technisch mogelijk, maar niet aangeraden, noch ondersteund door AVM.
De Fritz repeaters zoeken standaard trouwens ook naar het meest optimale kanaal om in te functioneren. Als de kanalen in jouw omgeving echter verzadigd zijn kan het zijn dat deze constant van kanaal veranderen, en elkaar daardoor bezig houden (kip-ei probleem). Wat je best doet, indien mogelijk, is het inzetten van de Fritz repeaters op plaatsen waar het signaal van de Fritz!Box zelf zwak is, maar waar je wel de mogelijkheid hebt om via UTP de Fritz repeater op de Fritz!Box aan te sluiten. Je kan de Fritz repeater dan in "LAN bridge" modus zetten, zodat deze zich als een access point gedraagt ipv als een repeater.
Indien UTP niet mogelijk is, kan je misschien nog bekijken of Powerline een optie is om de repeater op aan te sluiten. AVM heeft trouwens Powerline modellen met ingebouwde WiFi access points.