BBOX-3 ervaringen
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
er zijn er al die verhoging krijgen binnen de 10 dagen, bij mij is dit nog nooit het geval geweest.
het vlugst was na 14 dagen bij mij en dit van 30 naar 50 en dan een week later van 50 naar 70/6
het vlugst was na 14 dagen bij mij en dit van 30 naar 50 en dan een week later van 50 naar 70/6
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Ik vermoed dat dit verschilt van geval tot geval, de keren dat ik dit deed was de termijn ongeveer een kleine maand tot verhoging.Bart Brugge schreef:Ik heb intussen de automatische lijntest in gang gezet door te bellen naar 0800/22424.
Hopelijk brengt dit enig vooruitzicht op een snellere lijn.
Hoelang duurt het gemiddeld ongeveer tegen dat downloadsnelheid omhoog gaat?
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Door problemen op vdsl lijn had technische dienst beslist dat modem moest worden omgeruild
Ik heb nu terug een technicolor en stel vast dat wireless veeel trager is dan de vorige saghemcom
Wie heeft dit ook al meegemaakt?
Ik heb nu terug een technicolor en stel vast dat wireless veeel trager is dan de vorige saghemcom
Wie heeft dit ook al meegemaakt?
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Op mijn Technicolor versie werkt de 5 GHz zeer traag voor surfen; wifi bridge voor tv kijken geen probleem.
Op 2.4 Ghz surfen is hier geen probleem.
Op 2.4 Ghz surfen is hier geen probleem.
Victory Not Vengeance
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 3314
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 197 keer
Hier is het draadje over de belabberde download snelheden van de Bbox 3. Of het enkel de Technicolor zijn die het probleem hebben is nog niet duidelijk
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41170
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41170
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 877
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 52 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Citaat van flupke
Worden er eigenlijk veel Sagemcom's uitgeleverd? De meeste die ik hier zie met een bbox3 hebben een Technicolor.
Welke setup van de twee beter is zou ik niet weten. Is één dual-band == twee single-bands? Ik zou denken dat twee single-bands voordeliger is, neen?- Sagemcom heeft 2 dual-band antennes (2.4 en 5GHz) + nog 2 extra single-band voor de 5GHZ
- Technicolor heeft 6 single-band antennes ( 2 voor 2.4GHz en 4 voor 5GHz) - de 5GHz antennes zijn hier trouwens dezelfde als deze die in de WiFi-bridge gebruikt zijn.
Worden er eigenlijk veel Sagemcom's uitgeleverd? De meeste die ik hier zie met een bbox3 hebben een Technicolor.
Probeer eens te herstellen naar fabrieksinstellingen. Heeft het probleem bij mij verholpen.lion51 schreef:Ja mijn probleem met belgacomTv lijkt opgelost te zijn alsook met gigaset N300A-IP maar wifi is nu echt traag en slecht op 2.4
Volgende week da even aankaarten via EVA
-
- Starter Plus
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10 mei 2014, 09:27
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 6 keer
Vandaag nog eens Belgacom gecontacteerd, ik zit op 500 meter van een ROP kast.
Blijkbaar nog steeds geen verhoging via DLM gekregen hier.
Het is huilen met de pet op en blijven hopen op enige verbetering.
Blijkbaar nog steeds geen verhoging via DLM gekregen hier.
Het is huilen met de pet op en blijven hopen op enige verbetering.
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Jij hebt onlangs de lijntest ge-activeerd. Dan moet je toch nog wat geduld hebben (zoals je kan lezen duurt het bij sommigen toch langer dan 14 dagen).
Belgacom her-contacteren heeft waarschijnlijk weinig zin: iedere keer dat iemand op jouw lijn de TBF her-activeert begint de "DLM wachttijd" terug van 0
.
Met jouw afstand krijg je gegarandeerd 20 mbps (provisioning profiel), en misschien - maar niet gegarandeerd - een verhoging naar 30 mbps (DLM). Als je daar niet kan mee leven, ga je toch moeten uitkijken voor een alternatieve provider (of wachten tot vectoring ingevoerd wordt voor >400m).
Belgacom her-contacteren heeft waarschijnlijk weinig zin: iedere keer dat iemand op jouw lijn de TBF her-activeert begint de "DLM wachttijd" terug van 0

Met jouw afstand krijg je gegarandeerd 20 mbps (provisioning profiel), en misschien - maar niet gegarandeerd - een verhoging naar 30 mbps (DLM). Als je daar niet kan mee leven, ga je toch moeten uitkijken voor een alternatieve provider (of wachten tot vectoring ingevoerd wordt voor >400m).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Gisterenavond was het weer van da
Blokkering modem Geen internet en geen BelgacomTV
Enige oplossing was alles spanningsloos zetten en heropstarten
Eerst de modem dan de decoder
Alles werkte weer en nu op naar volgende storing
Iedere maand toch tweemaal heropstarten
Vind da niet normaal want testen van Belgacom wijzen uit dat de lijn perfect is en een profiel heeft van 70/6
Modem zelf is al drie keer op een jaar tijd vervangen
Blokkering modem Geen internet en geen BelgacomTV
Enige oplossing was alles spanningsloos zetten en heropstarten
Eerst de modem dan de decoder
Alles werkte weer en nu op naar volgende storing
Iedere maand toch tweemaal heropstarten
Vind da niet normaal want testen van Belgacom wijzen uit dat de lijn perfect is en een profiel heeft van 70/6
Modem zelf is al drie keer op een jaar tijd vervangen
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Probleem: Apparaten die draadloos verbonden zijn 'zien' de printer niet?
Router: b-box3/T
Nieuwe Belgacom installatie bij familie.
We hebben hier een vreemd probleem: apparaten die via WiFi op de b-box aangesloten zijn kunnen niet printen.
Dezelfde apparaten, dIe via een extra AP verbonden zijn kunnen wel printen.
Het AP is via UTP aangesloten op de b-box.
De printer is een gedeelde printer op een PC, die ook via UTP (en 2 switchen) met de b-box verbonden is.
Het is dus alsof de draadloze apparaten van de b-box de bedrade niet zien (ander vlan?, gekend probleem?)
[
Post made via mobile device ]
Router: b-box3/T
Nieuwe Belgacom installatie bij familie.
We hebben hier een vreemd probleem: apparaten die via WiFi op de b-box aangesloten zijn kunnen niet printen.
Dezelfde apparaten, dIe via een extra AP verbonden zijn kunnen wel printen.
Het AP is via UTP aangesloten op de b-box.
De printer is een gedeelde printer op een PC, die ook via UTP (en 2 switchen) met de b-box verbonden is.
Het is dus alsof de draadloze apparaten van de b-box de bedrade niet zien (ander vlan?, gekend probleem?)
[

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Meer en meer denk ik erover om terug mijn BBox2 aan te sluiten want zelfs vandaag na omruiling van BBox3 technocolor bleef het fout lopen
Na verschillende malen een herstart te doen is hem eindelijk online geraakt
En in de loop van de avond heeft hem weer een spontane herstart gedaan van PPOE sessie wat tot gevolg had dat mijn voip adapter weer geblokkeerd was
Na verschillende malen een herstart te doen is hem eindelijk online geraakt
En in de loop van de avond heeft hem weer een spontane herstart gedaan van PPOE sessie wat tot gevolg had dat mijn voip adapter weer geblokkeerd was
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Da klopt jackho
Op de technocolor is de laatste versie 10.5.2.O.DR
Maar sindsdien heb ik meer problemen dan voorheen
Zowel plotse herstarten of volledig geblokkeerd zijnde alsook geen verv-binding meer van mijn VOIP type gigaset C300A-IP met account op weepee
Daarentegen de voip verbinding (tweede nummer) via zelfde bbox3 op mijn smartphone (wifi ) via csipsimple die werkt dan wel goed
Mijn ervaringen van telecom en netwerken als vroeger werk laat mij in de steek wat die problemen betreft nu
Belgacom blijkbaar weet ook nie goed wat er aan de hand is dat is toch mijn ervaring vandaag alhoewel ze hun best doen om oplossing te zoeken
Op de technocolor is de laatste versie 10.5.2.O.DR
Maar sindsdien heb ik meer problemen dan voorheen
Zowel plotse herstarten of volledig geblokkeerd zijnde alsook geen verv-binding meer van mijn VOIP type gigaset C300A-IP met account op weepee
Daarentegen de voip verbinding (tweede nummer) via zelfde bbox3 op mijn smartphone (wifi ) via csipsimple die werkt dan wel goed
Mijn ervaringen van telecom en netwerken als vroeger werk laat mij in de steek wat die problemen betreft nu
Belgacom blijkbaar weet ook nie goed wat er aan de hand is dat is toch mijn ervaring vandaag alhoewel ze hun best doen om oplossing te zoeken
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:25
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Hier ook regelmatig problemen, bbox verliest regelmatig sync en pppoe. Dit valt vaak (soms elke 2 dagen) voor. Opnieuw syncen duurt vrij lang, tot 3 minuten soms. Hierbij knippert dsl langzaam, even sneller en dan terug langzaam. Zo gaat het even door gedurende die 3tal minuten.
Belgacom al gecontacteerd, kunnen geen sync verlies terugvinden, terwijl op die momenten wel degelijk dsl knipperde hier. Technieker is ook al langsgeweest, lijnwaarden zijn ok volgens hem. Voor de zekerheid heeft hij me een andere poort in rop gegeven. Maar het probleem blijft bestaan.
Belgacom al gecontacteerd, kunnen geen sync verlies terugvinden, terwijl op die momenten wel degelijk dsl knipperde hier. Technieker is ook al langsgeweest, lijnwaarden zijn ok volgens hem. Voor de zekerheid heeft hij me een andere poort in rop gegeven. Maar het probleem blijft bestaan.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:25
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Die zeggen niet veel goeds, zie hieronder.
Bij vele disconnects 's nachts weet ik niet of er verlies van sync is. (ik ga niet een hele nacht naar dat ding staren
)
In de interface zie ik dan wel het tijdstip van de laatste dsl sync, die kwam dan in de buurt van de laatste sessie in de e-services.
Enkele keren (hooguit 5) kan van mezelf zijn, dat ik de ntp/filter/kabels nog eens heb gecontroleerd.
De 23e 's middags is de technieker langsgeweest.
Bij vele disconnects 's nachts weet ik niet of er verlies van sync is. (ik ga niet een hele nacht naar dat ding staren

In de interface zie ik dan wel het tijdstip van de laatste dsl sync, die kwam dan in de buurt van de laatste sessie in de e-services.
Enkele keren (hooguit 5) kan van mezelf zijn, dat ik de ntp/filter/kabels nog eens heb gecontroleerd.
De 23e 's middags is de technieker langsgeweest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Dat moeten ze toch bij Belgacom ook zien ! normaal zou dit iedere keer 96 uur moeten zijn vooraleer een diesconnectie komt (als je hem zelf niet uitschakelt natuurlijk)
Hebben ze al voorgesteld om de bbox2 eens om te ruilen of heeft de technieken dat al gedaan
Hebben ze al voorgesteld om de bbox2 eens om te ruilen of heeft de technieken dat al gedaan
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:25
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Toen de technieker langskwam zag hij ook eerst geen dsl sync onderbrekingen, in het systeem van bgc.
Maar toen ik zei dat ik in de e-services er degelijk veel had, ging hij daar eens kijken en stelde hij voor om eerst een andere poort in de rop te configureren.
En de bbox3 gaat niet uit 's nachts, want oude speedtouch doet dienst als voip ata.
Misschien zal ik best een nieuw topic openen? Want het lijkt erop dat ik deze zo'n beetje aan het vervuilen ben.
Maar toen ik zei dat ik in de e-services er degelijk veel had, ging hij daar eens kijken en stelde hij voor om eerst een andere poort in de rop te configureren.
En de bbox3 gaat niet uit 's nachts, want oude speedtouch doet dienst als voip ata.
Misschien zal ik best een nieuw topic openen? Want het lijkt erop dat ik deze zo'n beetje aan het vervuilen ben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
inderdaad best een nieuw topic opstarten want ik laat mij ook dikwijls meesleuren in een dialoog, zonder dat ik het besef, en let ik niet meer op het onderwerp van de oorspronkelijke topic starter, maar alleen wat de laatste poster gepost heeft ! Normaal grijpt de moderator dan in en zet dit onder een nieuw topic.
Misschien hebben we hem nu ook wakker geschud
Misschien hebben we hem nu ook wakker geschud

-
- Premium Member
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 53 keer
Zonet een BBOX3 (Sagemcom) geinstalleerd.
Werkt alvast zonder enig probleem
Nu wilde ik even kijken naar lijnwaarden via de URL die hier werd gepost.
Dit werkte zonder problemen, echter na een reboot werkt die URL niet meer, en krijg je gewoon default data te zien (IP etc, maar geen lijnwaarden).
Nog iemand anders met hetzelfde probleem? De workaround is uitgeschakeld in nieuwste firmware?
Nu nog wachten op IPv6
Werkt alvast zonder enig probleem

Nu wilde ik even kijken naar lijnwaarden via de URL die hier werd gepost.
Dit werkte zonder problemen, echter na een reboot werkt die URL niet meer, en krijg je gewoon default data te zien (IP etc, maar geen lijnwaarden).
Nog iemand anders met hetzelfde probleem? De workaround is uitgeschakeld in nieuwste firmware?
Nu nog wachten op IPv6

-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Ik zelf heb slechte ervaring van samgemcom
Heb hem op bevel van helpdesk terug moeten omruilen
Problemen met bekijken van films uit movies en series pass
Alsook met registratie van voip bij weepee
Na de omruiling naar een technocolor werkt nu alles normaal
Opgelet dit is mijn ervaring
Ik stel mogelijks teveel eisen aan BBox3
Wifi is zowel met paswoord als met mac adres controle beveiligd
Toestellen via wifi krijgen een voorbehouden ip adres via DHCPv4 => statische IP adressen
Toestellen via LAN hebben hun eigen vast ingesteld ip adres op ipv4
En er is voor voip poortmapping voorzien
Heb hem op bevel van helpdesk terug moeten omruilen
Problemen met bekijken van films uit movies en series pass
Alsook met registratie van voip bij weepee
Na de omruiling naar een technocolor werkt nu alles normaal
Opgelet dit is mijn ervaring
Ik stel mogelijks teveel eisen aan BBox3
Wifi is zowel met paswoord als met mac adres controle beveiligd
Toestellen via wifi krijgen een voorbehouden ip adres via DHCPv4 => statische IP adressen
Toestellen via LAN hebben hun eigen vast ingesteld ip adres op ipv4
En er is voor voip poortmapping voorzien
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Mijn laatste ervaring was vandaag en echt beschamend
BelgacomTV viel
Na alles herstart te hebben nog niks en dan maar helpdesk gebeld
Moest bbox3 herstarten en na 20 m mocht ik decoder v5 terug opstarten
Beiden hadden ergens een bijwerking gekregen Bugs denk ik
Na de nodige tijd alles uitgevoerd en resultaat was nu voor belgacomtv netwerkproblemen
Modem , decoder en tv stonden naast elkaar en netwerkkabel was nagezien en men zag datatransmissie gebeuren aan flikkeren van lampjes
Dus geen BelgacomTv
Heb dan maar BBox2 terug geplaatst en na de nodige updates te hebben binnen gehaald konden we zonder problemen terug TV zien
Alles weer op zijn plaats gezet en verbonden aan de netwerkkabels en alles bleef perfect werken
Helpdesk ging mij in de late avond terug bellen maar geen telefoontje gehad
Blijkbaar was voor hen de storing opgelost
BelgacomTV viel
Na alles herstart te hebben nog niks en dan maar helpdesk gebeld
Moest bbox3 herstarten en na 20 m mocht ik decoder v5 terug opstarten
Beiden hadden ergens een bijwerking gekregen Bugs denk ik
Na de nodige tijd alles uitgevoerd en resultaat was nu voor belgacomtv netwerkproblemen
Modem , decoder en tv stonden naast elkaar en netwerkkabel was nagezien en men zag datatransmissie gebeuren aan flikkeren van lampjes
Dus geen BelgacomTv
Heb dan maar BBox2 terug geplaatst en na de nodige updates te hebben binnen gehaald konden we zonder problemen terug TV zien
Alles weer op zijn plaats gezet en verbonden aan de netwerkkabels en alles bleef perfect werken
Helpdesk ging mij in de late avond terug bellen maar geen telefoontje gehad
Blijkbaar was voor hen de storing opgelost
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Wat me nu al een tijd opvalt (en ergert) aan mn BBOX3 is dat de disconnect na de 96u zo lang duurt. Dan zit ik telkens zeker 10-15 minuten zonder internet, wat me toch niet normaal lijkt.
Ik kan me nu compleet vergissen maar ik meen me te herinneren van mn BBOX2(als modem)-Netgear combo dat de reconnect vrijwel onmiddelijk gebeurde.
Ik kan me nu compleet vergissen maar ik meen me te herinneren van mn BBOX2(als modem)-Netgear combo dat de reconnect vrijwel onmiddelijk gebeurde.
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Is er iemand op de hoogte of het mogelijk is om met de BBOX3:
- een externe HD aan de USB poort te hangen (bvb. Western Digital Mybook, geen specifieke NAS dus) -> ik dacht van wel
- via een smart tv via dlna de externe HD van de BBOX 3 te bereiken en video rechtstreeks afspelen op tv?
Thx!
- een externe HD aan de USB poort te hangen (bvb. Western Digital Mybook, geen specifieke NAS dus) -> ik dacht van wel
- via een smart tv via dlna de externe HD van de BBOX 3 te bereiken en video rechtstreeks afspelen op tv?
Thx!
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Perfect, bedankt denkleine! Kan het nu nog niet uittesten (BBOX3 komt er binnenkort met de verhuis aan en wou weten of het de moeite is om te investeren in een smart tv ipv 'gewone' tv
), maar dan kan het wel de moeite zijn.

-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Zit met een vraagje. Heb al veel b-box 2 vervangen naar een b-box3. Echter bij mij thuis zit ik enorm te twijfelen om te vervangen. De b-box2 heeft al een serieuze ouderdom en is serieus versleten. Hij is al geel uitgeslagen door de warmte en er kruipen spinnen uit de b-box (denk dat die zorgen voor mijn sync
).
De wifi is al geruime tijd uitgezet en heb een access point staan vlak ernaast waardoor ik geen probleem heb met de wifi (daarvoor ging deze veel te traag).
Ik zou willen veranderen om dan de access point uit te schakkelen en op te bergen en enkel gebruik te maken van de b-box3. Ook zou ik dan fon-signaal uitzenden wat interessant is voor ander mensen in de buurt. Echter is er 1 zaak die me enorm zou frusteren. Indien ik terug zou vallen op 30/6 profiel. Je kan zeggen oké 30 is genoeg. Echter staan er 's avonds twee decoders aan waardoor ik dan nog zou moeten inleveren op 30 en dan begint het wel te krap te worden. Met 50/6 is het juist perfect.
Ik sta al geruime tijd op 50/6 en heb bij mijn weten nooit hoger gesynct dan 50/6. Ik ga er dan van uit dat dit geen verworven recht is (dus basisprofiel 30/6 en door dlm verhoogd naar 50/6). Dus als ik een modem swap zou uitvoeren dat ik terug op 30/6 vlieg en moet wachten op dlm... en kan ik enorm lang wachten (ben een enorme pechvogel dus ga er vanuit dat ik lang mag wachten).Of heb ik het fout, als je lang op 50/6 synt dat dit op de duur een basis profiel kan worden?
Bij de mensen waar ik al reeds vervangen heb, die hadden al een profiel van 70/6 of 60/6. En bij de meeste behielden ze hun profiel. Dus 60/6 bleef 60/6. Getest dan via speedtest. De reden waarom ik daar vervang is simpel. Meestal kreeg ik gezaag dat wifi traag is en ook voor mij zelf, dan weet ik dat deze personen inorde zijn voor de toekomst en hoef ik niet direct terug te komen.
Alvast bedankt voor de toelichting.

De wifi is al geruime tijd uitgezet en heb een access point staan vlak ernaast waardoor ik geen probleem heb met de wifi (daarvoor ging deze veel te traag).
Ik zou willen veranderen om dan de access point uit te schakkelen en op te bergen en enkel gebruik te maken van de b-box3. Ook zou ik dan fon-signaal uitzenden wat interessant is voor ander mensen in de buurt. Echter is er 1 zaak die me enorm zou frusteren. Indien ik terug zou vallen op 30/6 profiel. Je kan zeggen oké 30 is genoeg. Echter staan er 's avonds twee decoders aan waardoor ik dan nog zou moeten inleveren op 30 en dan begint het wel te krap te worden. Met 50/6 is het juist perfect.

Ik sta al geruime tijd op 50/6 en heb bij mijn weten nooit hoger gesynct dan 50/6. Ik ga er dan van uit dat dit geen verworven recht is (dus basisprofiel 30/6 en door dlm verhoogd naar 50/6). Dus als ik een modem swap zou uitvoeren dat ik terug op 30/6 vlieg en moet wachten op dlm... en kan ik enorm lang wachten (ben een enorme pechvogel dus ga er vanuit dat ik lang mag wachten).Of heb ik het fout, als je lang op 50/6 synt dat dit op de duur een basis profiel kan worden?
Bij de mensen waar ik al reeds vervangen heb, die hadden al een profiel van 70/6 of 60/6. En bij de meeste behielden ze hun profiel. Dus 60/6 bleef 60/6. Getest dan via speedtest. De reden waarom ik daar vervang is simpel. Meestal kreeg ik gezaag dat wifi traag is en ook voor mij zelf, dan weet ik dat deze personen inorde zijn voor de toekomst en hoef ik niet direct terug te komen.

Alvast bedankt voor de toelichting.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
....als je er al zoveel ervaring mee hebt, al zoveel vervangen hebt en iedereen zijn profiel bleef behouden...waarom zou jij dan plots de pechvogel zijn en zou het bij jou niet werken?...gewoon doen zou ik zeggen, en gooi die bbox2 nog niet weg, zie dat het dan toch eens anders uitdraait....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik wil niet klinken als een bedweter
. Maar bij de meeste stonden op een hogere profiel als mij. Ik kan helaas de b-box2 niet bijhouden want ik krijg een storingsnummer en moet ik mijn oude b-box2 afgeven in belgacom center en krijg ik een b-box3. Iemand die met enige zekerheid kan zeggen dat ik mijn profiel zou behouden?

-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
ken je niemand met een bbox3 die je eens kan lenen, overigens , zelfs bij een storing zal je hem toch moeten betalen...
....een do it yourself kit aankopen met bbox3 ?
op 2de hands sites kan je er soms kopen vanaf 50 euro....
....een do it yourself kit aankopen met bbox3 ?
op 2de hands sites kan je er soms kopen vanaf 50 euro....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb voor de b-box3 nooit moeten betalen. Ik heb gebeld naar de dienst kreeg storingsnummer ging naar de belgacom shop en kreeg zonder iets te vragen direct b-box3 (niet gezegd dat technieker aan telefoon heeft gevraagd voor nieuwe enkel gezegd dat ik modem kom vervangen en ik een storingsnummer heb.), met een bewijs van huur overeenkomst. Dus ik huurt hem nog altijd. Er zijn inderdaad belgacom centers waar ze heel streng zijn. Twee waar je bijna zeker moet betalen is in Mechelen en in de Westland anderlecht).
Dit heb ik al gedaan voor de onderneming van mijn vader en mijn twee grootouders. Ik kan de b-box3 van de onderneming van mijn vader wel halen, echter loop ik dan juist meer het risico om een lager profiel te krijgen? Want eerst sluit ik b-box 3 van de onderneming aan. Indien ik 50/6 blijf behouden dan verander ik deze naar een andere b-box3. dus worden er twee nieuwe modems geïntroduceerd op mijn lijn.
En stel dat ik bij b-box3 van onderneming zie dat deze op 30/6 springt en dan mijn oude b-box2 aansluit dan blijf ik toch 30/6 behouden? En start procedure van DLM terug op naar 50/6. Mijn vraag is of er een provisioning profiel in het DARE systeem is die 50/6 is. Indien niet dan ben ik bijna 100% zeker dat ik terug vlieg op 30/6. Corect me if I'm wrong
Dit heb ik al gedaan voor de onderneming van mijn vader en mijn twee grootouders. Ik kan de b-box3 van de onderneming van mijn vader wel halen, echter loop ik dan juist meer het risico om een lager profiel te krijgen? Want eerst sluit ik b-box 3 van de onderneming aan. Indien ik 50/6 blijf behouden dan verander ik deze naar een andere b-box3. dus worden er twee nieuwe modems geïntroduceerd op mijn lijn.
En stel dat ik bij b-box3 van onderneming zie dat deze op 30/6 springt en dan mijn oude b-box2 aansluit dan blijf ik toch 30/6 behouden? En start procedure van DLM terug op naar 50/6. Mijn vraag is of er een provisioning profiel in het DARE systeem is die 50/6 is. Indien niet dan ben ik bijna 100% zeker dat ik terug vlieg op 30/6. Corect me if I'm wrong

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Bij één van onze twee routerwissels bleef het 70Mbit profiel nog minstens 1 sessie actief maar het werd uiteindelijk ook teruggezet naar 30Mbit basisprofiel. In principe kan je al binnen 2 weken terug naar 50Mbit dus met wat geluk is de 'hinder' minimaal.
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 12:50
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
iemand soort gelijke ervaring:
De bbox3 heeft 2 wifi netwerken (2.4 en 5.0ghz).
Als ik connecteer met het 5.0ghz doet het toestel (zowel met ipad, iphone, android gsm en laptop getest) vreemd: er wordt vaak geen website geopend, wanneer ik dan stop en refresh, laadt die wel meteen (lijkt een dns probleem dat de url niet geresolved kan worden, maar heb ook al handmatig de google dns servers gebruikt en nog altijd zelfde symptonen). Speedtest bv. gaat ook snel, maar duurt wel even voor die begint.
Als ik connecteer met het 2.4ghz netwerk, zijn er geen problemen en werkt alles zoals het hoort.
Er zijn niet echt andere wifi-netwerken in de buurt die voor interferentie kunnen zorgen.
Kan ik best gewoon naar een bgc shop deze inruilen?
De bbox3 heeft 2 wifi netwerken (2.4 en 5.0ghz).
Als ik connecteer met het 5.0ghz doet het toestel (zowel met ipad, iphone, android gsm en laptop getest) vreemd: er wordt vaak geen website geopend, wanneer ik dan stop en refresh, laadt die wel meteen (lijkt een dns probleem dat de url niet geresolved kan worden, maar heb ook al handmatig de google dns servers gebruikt en nog altijd zelfde symptonen). Speedtest bv. gaat ook snel, maar duurt wel even voor die begint.
Als ik connecteer met het 2.4ghz netwerk, zijn er geen problemen en werkt alles zoals het hoort.
Er zijn niet echt andere wifi-netwerken in de buurt die voor interferentie kunnen zorgen.
Kan ik best gewoon naar een bgc shop deze inruilen?